2010
|
|
Nola deskribatu
|
gure
corpuseko testuen masa berbala, nola heldu sermoien konplexutasun eta aberastasunei. Lan honen bigarren aurkikuntza egin genuen, horra.
|
|
Prozesu hori XVI. mendean, Fray Luis de Granadaren lanarekin, lortuko da osotoro eta ekarriko ditu erlijioaren eta erretorikaren beraren urrezko mendea (gurean Axular dugula loraldiaren lekuko gorena); geroago, erretorika jesus lagunen ikasketa programan derrigorrezko ikasgai bezala, Ratio Studiorum formazioaren barruan, XVII. mendeaz geroztik eta konpainia erbesteratu arteraino.
|
Gure
corpuseko testuen garaian, XVIII XIX. mendeetan, oraindik ere teknika nagusietako bat da diskurtso erlijiosoa ontzeko eta, berezkiro, eraginkor> egiteko.
|
|
Berbaldi ekarriaren kasuan, beste zenbait faktorez gain (idatzia/ ahozkoa, testuinguru erraztaileak, aditz jakinen presentzia, testuinguru gardena/ iluna...), faktore sozio diskurtsiboak daude, eta hori horrela da
|
gure
corpuseko testuei dagokienez. Hipotesi honetan gehiago sakonduko dugu berbaldi ekarriari ekitean.
|
|
39 Gogora beza irakurleak
|
gure
corpuseko testuetan letra etzanek hainbat balio hartzen dutela: batetik, BE markatu dezakete; bestetik, hitz baten azpimarratzea edo enfatizatzea seinalatu dezakete.
|
|
Aurrena, aipu kopuruari dagokionez marka linguistikotzat hartu da sermoietan, kopurua aintzakotzat hartu beharreko datua delako ustea baitugu. Izan ere,
|
gure
corpuseko testuak alderik alde daude berbaldi zuzenez zein zehar berbaldiz zeharkatuta (aipu inflazioaz mintza gintezke?). Eta, areago:
|
|
Esan dugu, orobat, harreman hori ez dela uste bezain gardena eta errugabea, subjektuen arteko erlazio moduak baitaude beti tartean. Zein ote da elementu indefinituen interakzio eragina
|
gure
corpuseko testuetan. Ohar, fenomeno hau ere dela medio, manipulazio arriskua erreala dela.
|
|
|
Gure
corpuseko testuetan emozionatzea bultzatzen delarik prozesu integratzailea errazteko, deitzeko, bidera ekartzea estimulatzeko, kategoria multzo bat behar dugu operatibizagarri. Hona hemen Bordron eta Fontanille autoreek (2000) erretorika enuntziatiboa zedarritzeko proposatzen duten hurbilbidea:
|
2019
|
|
Esaterako, albisteetan ohikoa izaten da, tituluaren ondoren, testu gorputzeko informaziorik garrantzitsuena lead delakoanadieraztea.
|
Gure
corpuseko testuetan, leadeko aditzen denbora eta gorputzekoa ez dira beti bat etorri eta horrekgertaera bera bi aditz denboraren bidez adieraztera eraman du.
|
|
Kontsignak aditzera ematen duen bezala,
|
gure
corpuseko testuak Ttipi Ttapa, Bortziriak, Baztan, Malerreka, Leitzaldea eta Xareta eskualdeko hamaboskarian argitaratzekoak direnez gero, bertako ereduen egiturari jarraiki aztertu dira testuak. Izan ere, ikasleen testuek, zeinahi euskarri helmuga dutela ere, moldea mantendu behar luketelako ideia errotzea garrantzitsua da.
|