Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2008
‎Bukatzeko, tresnaren erabilerarako kontuan hartu beharreko bi ohar. Batetik, gurea bezalako testuinguru elebidunetan, haurraren inguruan erdara oso maiz entzuten bada (euskarazkoa inputaren% 60az behekoa), komenigarria izan daiteke entzuten duten beste hizkuntzan ere ebaluazioa egitea komunikazio garapenaren diagnostikoa osatze aldera: gaztelaniaren kasuan Inventario de Desarrollo Comunicativo MacArthur (Lopez Ornat, Gallego, Gallo, Karousou, Mariskal eta Martinez, 2005) eta frantsesaren kasuan Adaptation Française du MacArthur Communicative Development Inventory (Kern, 2003).
2012
‎Ijitoek ere kultura propioa dute eta euskal herrian mendeetan bizi izan dira. horrexegatik kontzeptu gisa, kultura aniztasuna erabiltzeko hautua egin da. Gainera, kontzeptu irekiagoa den neurrian, gu eta besteak dikotomia elikatu beharrean, euskaldunak ere barne biltzen ditu. horrela, euskaldunok ere eragin dezakegu. kultur aniztasuna fenomeno konplexua bada, are konplexuagoa da gurea bezalako testuinguruetan. Izan ere, euskal kultura eta euskara, aurretik aipatu modura, kultura eta hizkuntza gutxiagotuak diren neurrian eta beste bi kultura nagusiren (espainiarra eta frantsesa) mende biziraun behar duen neurrian, are eta konplexuagoa den egoeran gaude.
‎Haur bakoitza bakarka eta etengabe artatu daitekeela pentsatzea ametsa litzateke. Are gehiago gurea bezalako testuinguruetan, non hezitzaile irakasle bakar batek gelako 15 haurrez osatutako taldeak zaindu behar izaten dituen.
2014
‎Bertan produktuak baino gehiago, prozesuak luke protagonismoa, bertankokatzen baitira berrikuntzarako elementuak eta ahaleginak. Hau harrigarria suertadaiteke gurea bezalako testuinguru batean, lehentasuna eta helburua produkzioaketa produktuak duten honetan. Horregatik, Ingoldek dioen bezala, arreta prozesuanjartzea iraultzailea gerta daiteke.
2015
‎Egileek diote «elikadura jokabide txarrak obesitatea garatzeko faktore erabakigarriak direla». Hori oso kontuan hartzea komeni da gurea bezalako testuinguru batean, non fast food egunero kontsumitzen duten adin txikikoen ehunekoa etengabe handitzen ari den. 70 eta 160 kilokaloria gehiago Baina ez da hobea Helen Rose Pereira doktoreak eta bere kolaboratzaileek literatura zientifikoa berrikusteko egin berri duten ikerketa osatzeko, zeina Pediatriako Paulista aldizkariaren 2013ko ekaineko edizioan jasotzen baita.
2022
‎Pertsonaia femenino horiek guztiek, gainera, hainbat lengoaiatan hitz egiten dute. Hitzez, euskara da nagusi, nahiz eta egunerokoan, eta gurea bezalako testuinguru diglosikoan, ohikoak diren esapide erdaldunak ere tartekatzen diren. Musikak ere badu esanahirik obran, hitzei lirismo kutsu bat darie, eta atzeko oihalean bateriaren soinuak doinu erritmiko bat eransten die ekintzei.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia