2008
|
|
Harresi batek inguratzen zuela. " Txinatar guztiek batera salto egingo balute, sekulako lurrikara eragingo lukete", esaten ziguten txikitan, eta
|
gu
beldurrak airean, txinatarrak saltoka noiz hasiko zain.
|
|
Beldurraz hitz egin genuen gehien bat.
|
Gure
beldurrez. Eta haurrek onartzen ez bagintuzten?
|
|
Guk ere jauzi egin behar genuen, hogeita lau ordu baino gutxiago geratzen ziren bizitza osorako jauzi hura egiteko, eta beldurrez geunden. Ziurrenik, dena ondo aterako zen, eta, ziurrenik, haurrak ondo egongo ziren, baina bada ez bada ere, prestatu behar genuen eta
|
gure
beldurrak mahairatuz azken prestaketak egin genituen.
|
2009
|
|
etorkizunari begira egin beharreko hobekuntza guztiak.
|
Gure
beldurra da, bestela, ez ote den hobera ez eta txarrera egiteko arriskua handituko.
|
|
Araubidearen argitan ez luke inork gaztelania baztertuta geratuko den beldurrik izan behar.
|
Gure
beldurra da, ordea, araubidearen aurkako zenbait jarreraren atzealdean gordeta dagoen asmo ezkutua dela herritarren hizkuntza eskubideak mugatzea, esparru pribatuan erabat ukatzeraino mugatzea. Ez genuke inondik ere esango hori denik guztien asmoa, ez dugu uste hala denik, baina begien bistan dago zenbaiten asmo ezkutuak ezkutu izateari utzi eta biluzik nabarmentzera iritsi direla, eta ezbaian jartzen dutena ez dela araubideko neurri baten edo besteren egokitasuna, berriro diogu normala dela hori?, baizik eta kontsumitzaileen hizkuntza eskubideen zilegitasuna bera.
|
2012
|
|
–Isilik, eta
|
gure
beldurrez.
|
2019
|
|
Orduan, Dariok, haien txoria, arratoia, igela eta bost geziak gogoan, kezka patuaz, Gobriasek arrazoi izan zezakeela pentsatu zuen: " Eszitiarrak huskeria batekin arduratzen baldin badira, parez pare egundoko armada izanik, argi dago trikimailu ezkuturen bat dutela eta ez direla
|
gure
beldur. Goazen hemendik".
|
2022
|
|
Gure kontzientziak baretzeko edo
|
gure
beldurrak uxa  tzeko, Trantsizioaren lasaitu egin nahi gintuzten âeta horrekin beren buruakâ esanez Trantsizioarekin bat ez zetozen frankistek nostalgia zutela ondare bakarra.
|
|
Pentsa liteke pandemiak paranoiko bihurtu gaituela.
|
Gure
beldur guztien erantzunak izen bat du: txertoa.
|
2023
|
|
I.
|
Gure
beldurren eragina
|
|
Beraz, jolas librea behar ebolutibo biologikotzat hartzen badugu, ez da harritzekoa garuna handiagoa eta ikasteko gaitasun handiagoa duten ugaztunek gehien jolastea (uzten bazaie), hau da gure txikiak. Baina bere garapenerako funtsezkoa den jarduera hori, hainbat faktore direla-eta(
|
gure
beldurrak, espektatibak, hezkuntza formalaren egitura berriak, eskolaz kanpoko jarduerak, teknologia berriak...) larriki zauritu da azken urteetan, eta gero eta joko libre gutxiago egiten dute gaur egungo umeek (jolasa norberak zuzendutako eta kontrolpeko jardueratzat hartuta). Eta horrek ondorio lazgarriak ekarri ditu:
|
|
Gainera, belaunaldi arteko distantzia handiagotzearen ondoriozko desberdintasun kulturalak ikaragarri larritu dira, belaunaldi berriek sare sozialetatik eta errealitate birtualetik jasotako input en bitartez. Beraz, hezitzaileen balioak eta bizi  tzaren ikuspegia eta nerabeek dutenaren artekoa iraganean baino handiagoa da gaur egun. Horren harira, liburuko bigarren atalean aipatu duguna ekarri behar dugu gogora, eta jakin behar dugu
|
gure
beldurrek eta espektatibek txikien osasun mentalarengan eragin zuzena eta negatiboa dutela, jarraian landuko dugun bezala. Era berean, inoiz egon ez diren dibortzio kopuruak ditugu, eta nahiz eta hori egoki eginez gero gauzarik osasuntsuena izan daitekeen, modu gatazkatsuan kudeatzeak izugarrizko eragina izan dezake gure txikien osasun mentalean, 135 batik bat haurtzaroan eta nerabezaroan, atxikimendu eta lokarri emozionalak direla-eta.
|
|
Nondik jaio da gure txikiarekiko uneoroko kontaktu horren" beharra"? Benetan behar bat da edo
|
gure
beldurrek sortua da. Burbuila emozional horretan hezitzearen parte da?
|
|
Erloju mota horien erabilera interesgarria da, batik bat gure nerabeari smartphonea ematea atzeratu nahi badugu, baina smartphone batek eskaintzen digun uneoroko kontaktu hori eduki nahi badugu bere lagunekin kontaktuan dagoen bitartean. Benetan premiazkoa denean erabiltzea gomendatzen dugu, eta ez
|
gure
beldurrek bultzatuta denean.
|
|
Jolas librea sustatu: gure umeek libreki jolas daitezen bul  tzatu, 243
|
gure
beldur eta espektatibak gainditu eta behar ebolutibo biologiko horri behar duen tokia eta presentzia eman behar diogu, berriz ere. Pantailetatik haratago eta kontrol aparatuetatik at, umeak libreki jolastu eta bere berdinekin harremanetan egon eta egoera horietatik ikasi behar du, ikusi dugun bezala.
|
|
Bizi  tzan zehar denok izan dugu uneren batean edo bestean antsietatea, denok, normala da, baina ezkutuan gorde ohi dugu. Sufrimendua legitimatu behar dugu, eta hezitzaile bezala
|
gure
beldurrei aurre egin, izan ere, gure txikia burbuila emozional bikain eta sufrimendu gabean sartzen badugu, lagundu baino gehiago, kalte egiten diogu (lehen atalean sistema immunearen aldaerarekin zein liburuan zehar hainbatean azaldu dugun moduan). Esfortzua, sufrimendua eta frustrazioa kudeatzen ikastea ezinbestekoa dute, eta hori ikasteko, bizi behar dute unean unekoa.
|