Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2008
‎Harresi batek inguratzen zuela. " Txinatar guztiek batera salto egingo balute, sekulako lurrikara eragingo lukete", esaten ziguten txikitan, eta gu beldurrak airean, txinatarrak saltoka noiz hasiko zain.
‎Beldurraz hitz egin genuen gehien bat. Gure beldurrez. Eta haurrek onartzen ez bagintuzten?
‎Guk ere jauzi egin behar genuen, hogeita lau ordu baino gutxiago geratzen ziren bizitza osorako jauzi hura egiteko, eta beldurrez geunden. Ziurrenik, dena ondo aterako zen, eta, ziurrenik, haurrak ondo egongo ziren, baina bada ez bada ere, prestatu behar genuen eta gure beldurrak mahairatuz azken prestaketak egin genituen.
2009
‎etorkizunari begira egin beharreko hobekuntza guztiak. Gure beldurra da, bestela, ez ote den hobera ez eta txarrera egiteko arriskua handituko.
‎Araubidearen argitan ez luke inork gaztelania baztertuta geratuko den beldurrik izan behar. Gure beldurra da, ordea, araubidearen aurkako zenbait jarreraren atzealdean gordeta dagoen asmo ezkutua dela herritarren hizkuntza eskubideak mugatzea, esparru pribatuan erabat ukatzeraino mugatzea. Ez genuke inondik ere esango hori denik guztien asmoa, ez dugu uste hala denik, baina begien bistan dago zenbaiten asmo ezkutuak ezkutu izateari utzi eta biluzik nabarmentzera iritsi direla, eta ezbaian jartzen dutena ez dela araubideko neurri baten edo besteren egokitasuna, berriro diogu normala dela hori?, baizik eta kontsumitzaileen hizkuntza eskubideen zilegitasuna bera.
2012
‎–Isilik, eta gure beldurrez.
2019
‎Orduan, Dariok, haien txoria, arratoia, igela eta bost geziak gogoan, kezka patuaz, Gobriasek arrazoi izan zezakeela pentsatu zuen: " Eszitiarrak huskeria batekin arduratzen baldin badira, parez pare egundoko armada izanik, argi dago trikimailu ezkuturen bat dutela eta ez direla gure beldur. Goazen hemendik".
2022
‎Gure kontzientziak baretzeko edo gure beldurrak uxa  tzeko, Trantsizioaren lasaitu egin nahi gintuzten –eta horrekin beren buruak– esanez Trantsizioarekin bat ez zetozen frankistek nostalgia zutela ondare bakarra.
‎Pentsa liteke pandemiak paranoiko bihurtu gaituela. Gure beldur guztien erantzunak izen bat du: txertoa.
2023
‎I. Gure beldurren eragina
‎Beraz, jolas librea behar ebolutibo biologikotzat hartzen badugu, ez da harritzekoa garuna handiagoa eta ikasteko gaitasun handiagoa duten ugaztunek gehien jolastea (uzten bazaie), hau da gure txikiak. Baina bere garapenerako funtsezkoa den jarduera hori, hainbat faktore direla-eta( gure beldurrak, espektatibak, hezkuntza formalaren egitura berriak, eskolaz kanpoko jarduerak, teknologia berriak...) larriki zauritu da azken urteetan, eta gero eta joko libre gutxiago egiten dute gaur egungo umeek (jolasa norberak zuzendutako eta kontrolpeko jardueratzat hartuta). Eta horrek ondorio lazgarriak ekarri ditu:
‎Gainera, belaunaldi arteko distantzia handiagotzearen ondoriozko desberdintasun kulturalak ikaragarri larritu dira, belaunaldi berriek sare sozialetatik eta errealitate birtualetik jasotako input en bitartez. Beraz, hezitzaileen balioak eta bizi  tzaren ikuspegia eta nerabeek dutenaren artekoa iraganean baino handiagoa da gaur egun. Horren harira, liburuko bigarren atalean aipatu duguna ekarri behar dugu gogora, eta jakin behar dugu gure beldurrek eta espektatibek txikien osasun mentalarengan eragin zuzena eta negatiboa dutela, jarraian landuko dugun bezala. Era berean, inoiz egon ez diren dibortzio kopuruak ditugu, eta nahiz eta hori egoki eginez gero gauzarik osasuntsuena izan daitekeen, modu gatazkatsuan kudeatzeak izugarrizko eragina izan dezake gure txikien osasun mentalean, 135 batik bat haurtzaroan eta nerabezaroan, atxikimendu eta lokarri emozionalak direla-eta.
‎Nondik jaio da gure txikiarekiko uneoroko kontaktu horren" beharra"? Benetan behar bat da edo gure beldurrek sortua da. Burbuila emozional horretan hezitzearen parte da?
‎Erloju mota horien erabilera interesgarria da, batik bat gure nerabeari smartphonea ematea atzeratu nahi badugu, baina smartphone batek eskaintzen digun uneoroko kontaktu hori eduki nahi badugu bere lagunekin kontaktuan dagoen bitartean. Benetan premiazkoa denean erabiltzea gomendatzen dugu, eta ez gure beldurrek bultzatuta denean.
‎Jolas librea sustatu: gure umeek libreki jolas daitezen bul  tzatu, 243 gure beldur eta espektatibak gainditu eta behar ebolutibo biologiko horri behar duen tokia eta presentzia eman behar diogu, berriz ere. Pantailetatik haratago eta kontrol aparatuetatik at, umeak libreki jolastu eta bere berdinekin harremanetan egon eta egoera horietatik ikasi behar du, ikusi dugun bezala.
‎Bizi  tzan zehar denok izan dugu uneren batean edo bestean antsietatea, denok, normala da, baina ezkutuan gorde ohi dugu. Sufrimendua legitimatu behar dugu, eta hezitzaile bezala gure beldurrei aurre egin, izan ere, gure txikia burbuila emozional bikain eta sufrimendu gabean sartzen badugu, lagundu baino gehiago, kalte egiten diogu (lehen atalean sistema immunearen aldaerarekin zein liburuan zehar hainbatean azaldu dugun moduan). Esfortzua, sufrimendua eta frustrazioa kudeatzen ikastea ezinbestekoa dute, eta hori ikasteko, bizi behar dute unean unekoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia