Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 180

2000
‎ez, autonomoa?, eta horretarako Mackey soziolinguista kanadarraren hitzak dakartza, bestelakorik pentsatzenduten hemengo batzuk gezurtatu nahian: ? Gure arteko batzuren errazkeriak astinduz, Mackeyk gordinki esaten digu: Hizkuntzaren berreskurapena, ez da fenomeno autonomoa?.
‎Nik ondo pasatu nuen, baina gutariko batzuek ez hainbeste. Kontua da taberna batean denbora luzea egon eta gero, erabaki genuela beste batera joatea.
2001
‎Esperimentatzen genuen bitartean, autoformatzen arituginen. Gutako batzuk euskaltegitik kanpo antolatutako ikastaroetara joaten hasiziren: HABEkoetara, Expolingua ra (Madrilen), eta abar.
‎Konforme, esan zuen, orduan, behar duzuen lehenbiziko gauza, hasteko, kanon literario bat da. Ez, ez, ez –moztu zigun, gutariko batzuek zer edo zer esan nahi genuela iruditu zuenean–, bigarren, hirugarren edo are laugarren mailan baizik ez naiz ari linguistikaz edo gramatikaz. Kanon literario literarioa.
‎Ez genuen deus ulertzen, eta, aldiz, B udaberriko lilia bezain fresko zegoela ikusten genuen. Tira, B, esaten zioten gutariko batzuek –zeren, aurreko gaueko parrandaren ondorioz, B kide berri bat bezala ikusten hasiak ginenez, batzuek" B" deitzea erabaki baitzuten, izena laburtzeko eta nolabaiteko familiartekotasuna erdiesteko, eta munduan zehar ezizenak jartzen famatu gaituen omenari omenaldia egiteko (B zenez B deitu, ulertzen?) –, eta halaxe esaten zioten, B, zuk ez duzu bestondorik, beraz edabea ... (Edabea esaten genuen, zergatik ez dakidala denok edabea zela uste genuelako).
‎gutxi barru gutariko batzuk,
2002
‎Nire eserlekua Anaia Dabiten pareko pupitre ilararen sakonean zegoen, atzeko horma jotzen hain justu, eta beste bi ilarako tarteak bereizten zuen kanpoko ateaz. Eskolako sartu irtenaldietan jendea pasilloan pilatzen zenean, atzekoak trabatuak eta mugiezinik geratzen ginen, eta gutako batzuk, aurreko aldea libratu arte ez itxarotearren, pupitre gainetik salto egitera bizkortzen ginen. Nire eserlekuaren kokagunea oso atsegin zitzaidan, batik bat neure burua ezkutatzeko aurkitzen nituen erraztasunengatik.
‎Laster aurkitu genuen lo egiteko lekua: igarri ezineko etniako lagun batek( gutako batzuek asiarra zela pentsatzen zuten, beste ba  tzuek aldiz, indioa; geroago berak azaldu zigun Alaskatik etorritako eskimala zela) kudeatzen zuen aterpea, alegia.
‎Batzuk nahiz besteok jan genduan gauza bera egun haretan. Tira ba, gutariko batzuk uko egin geuntsan garaileen janari. Alferrik, ba.
2003
‎" Asumiendo como intimo/ lo bastardo y lo legitimo". Uste dut gutako batzuei badagokigula erdara barru barruko eta gure bezala onartzea, nahiz eta jakin bortxaketa baten ondorio izan dela.
‎Joan dan irailaren 29an, gotzain egin dabe Brasilen gure abade bat, Santurtziko semea, Jose Maria Liborio Camino Saratxo. Eleizkizun horretan gure arteko batzuk be parte hartu dabe, Bizkaiko Eleizearen izenean: euron artean, geure gotzain laguntzaile dogun Karmelo Etxenagusiak.
‎Alta bada, Iruñean, Gasteizen ala Baionan ikasle gazte ginen denbora haietan, gutarik batzuek Alemaniako zelaien berri bazuten jadanik. Beste zenbait Espainiako presondegietan egonak ziren.
Gutako batzuek berehala erreakzionatu zuten, harrika eta pontxeren bat edo beste jaurtiz. Baina gehienok beldurrak  airean alde egin behar izan genuen, zeinek bere aldetik.
‎Halabeharrezko hirukiak gara gu, administrazioek horretara bultzaturik. Gutako batzuk Euskadin gaude (Euskal Autonomi Erkidegoan, edo), beste batzuk Nafarroan (Nafar Foru Erkidegoan, nonbait), apur batzuk Iparraldea deitzen diogun horretan (izen propiorik ere ez duen leku horretan, izendapen fisikoa baino ez zaio asmatu). Jendarmeak eurak bikoitzak dira.
Gutako batzuei ezarri diguten Historia ofizialak argi  tzen duenez, suntsipenaren bidetik" Gaztelan estatuak egin du nazioa4". Gaztelan, administrazioak eta botere politikoak kudeatu izan dituzte gizartearen garapena nahiz garapenik eza, helburu argiarekin:
‎Epeetan dago eztabaida gure arteko batzuen artean. Bada dioenik gure artean" helburu historiko eta utopikoak berregokitzea komeni zaigula9"; arrazoi ere badu.
‎Eta ez gorputzean bakarrik, ariman ere, moduak, ohiturak, iritziak, desirak, atseginak, atsekabeak, beldurrak, horiek guztiak ez dira inoiz berberak pertsona bakoitzean, aitzitik batzuk sortu eta beste batzuk desagertu egiten dira. Baina hori guztia baino are harrigarriago da jakintzak ere ez direla ba208 karrik gugan batzuk sortu eta beste batzuk desagertzen eta inoiz ez garela berberak ezta jakintzetan ere, jakintzetako bakoitzak ere horixe bera jasaten duela baizik. Errepasatzea deitzen dena jakintzak alde egiten duelako da, ahanztura jakintzaren alde egitea baita, eta errepasoak alde egindakoaren ordez oroitzapen berria atzera sartuz jakintza gordetzen du berbera dela iruditzeraino.
2004
‎Une historiko honetan ez dago datu objektiborik behin betiko mapa politikoa osatzeko. Horregatik, gutako batzuek EAJrekin koalizioan joan beharra aldarrikatzen dugu. Baina horrek ez du esan nahi etorkizunean beste planteamendu batzuk egingo ez ditugunik.
‎Are gehiago, gerta liteke gutako batzuk beren jarrerarekin bat etortzea, eta jarri hori adieraztea eskertzea.
‎Alde horretatik, argigarria da Zuberogoitiaren testuak ezarri digun marra, marra horren jirabiran baitabiltza gure interpretazioen oinarri teorikoak: gutako batzuek azpiko botere egituren logikaren hari ezkutuetan atzeman uste dugu behar dugun azalpen argia; aldiz, giza jokaeraren eguneroko gorabehera xumeetan datza giltzarriaren giltza, beste batzuen irudiko. Holismoa etnometodologiaren aurka?
‎Soziolinguistikaren jakintza-gaietan begi zorrotzik inork izan badu, begi hori Katalunia aldetik etorri zitzaigun. Begi hori izan zen, gainera, gutako batzuen kultura soziolinguistikoa oinarrizko kontzeptuz hornitu zuena. Zorretan gaude orduko Aracil harekin, oraingoaren ibileretan sartu gabe.
‎Frantziako intelligentsiak zer esanik ez. Ez da harritzekoa ere, beraz, gure arteko batzuk zelatan ibiltzea.
‎Horiek horrela, jende askorentzat, eta gutariko batzuentzat ere berdin, benetako ezustea lehenengo bueltan jazo zen, zazpi hautagaien artean boto absolutuetan aurrenak eta boto haztatuan, ponderatuan, bigarren geratu ginela. Are gehiago, boto haztatuan aurrenak izan ginen Gipuzkoako campusean.
‎Bada, siñistuta nago: gure arteko askok" he comi" esaten digute egunero; eta guretako batzuk aintzakotzat ematen bere xelebrekeria... Zergatik?
‎Ekainaren 30ean Arantxa UrretabizkaiariBe rri a n (Ta rtea gehigarrian) egin zioten elkarrizketa batean berriz baieztatu nuen gutariko batzuek aspaldidanik dakiguna: idaztea, emakumeentzat, zeregin ia klandestinoa da, bizio pribatua, norberaren inguruan zalaparta handirik atera gabe burutu beharrekoa.
2005
‎Jata Mendi ontzia ekarri genuen Zumaiatik, eta bokalean hondoratu genuen trebes, sarrera oztopatzeko. Gutako batzuek Frantziara jo genuen, Baionan kokatu gintuzten umeen eskoletan. Han probatu nuen lehenengoz zaldi okela, eta gustatu.
2006
‎Azkenean lortu den gauza bakarra da nolabaiteko lehentasun sistema bat ezartzea, bereiztea argitaletxe komertziala eta komertziala ez dena. Gutako batzuek ez baitute egitura komertzialik eta ez dute zertan enpresa irizpiderik izan behar. Horrek are zailagoa egiten du gauza.
‎Bai, gutako batzuk animalietatik gatoz.
‎Babes zibileko planak eta ereduak daude, baina ingurumen arriskuetan oraindik asko dago egiteko. Gu batzuk garatzen ari gara Europar Batasunerako. Nola garatu dira gaur egungo ingurumen arriskuen ereduak?
‎Jukutria honen kontrako erantzunik onena fanzinea berriro kaleratzen saiatzea dela badakigu, baina une honetan ez gara hori egiteko gauza sentitzen. Berriro zerotik hastea nekoso samarra da, eta gutako batzuk datozen hiletan lanez gainezka ibiliko direla aurreikus dezakegu, beti ere Del Olmo eta bere laguntxoen graziari esker. Erreta samar gaudela, alegia.
2007
‎Huraxe zen gure hizkuntza: gutako batzuentzat hizkuntza bakarra, eta besteontzat hizkuntza nagusia, nahi ezta ere, eta nik behintzat ez nuke esango nahi ez genuenik. Huraxe zen beraz gure hizkuntza ohikoa eta gure erreferentzia mundua, baina aldi berean kaka zaharra iruditzen zitzaigun Espainiatik eta espainolez zetorren guztia.
‎Nazioa indibiduo antzo ikustea ez da Fichte edo Humboldt-en batere partikularra, esanak esan gure artean batzuek. Iraultza aurreko literaturan ere edozein tokitan aurkitzen ahal duzu nazio frantsesa indibiduo moduan tratatua (eta hori ez da noski iraultzarekin sortua suposatzen:
2008
‎Lagun batek, Alejandro Oiartzabal donostiarrak, nire hitzaldiaren eskema jaso eta hitzaldi bertsua egin zuen beste zenbait lekutan. Gure arteko batzuei ez zitzaien gustatu. " Nola liteke horrelakorik orain esan?".
‎Eta Kanadara joan zen sei hilabetetarako. Eta hori ere ondo baino hobeto etorri zitzaigun gutako batzuei. Kanadara joan baikinen, 1982ko udazkenean, hango berri ikusi eta ikastera.
‎Gaur, hogeita zazpi/ hogeita bost urte geroago, laurogei urte betetzen ditu Erramun Baxok. Eta, kontuak ateratzen hasita, ohartzen gara orduan, HABEra etorri zenean, berrogeita hamahiru izango zituela; hau da, gutako batzuek gaur ditugun baino gutxiago. Eta halako hotzikara eta zirrara sortzen zaigu barru barrutik.
‎Gugaz hartu emonik izan ez arren, baziran han aleman itxurako gazte batzuk, gure instruktoreekin ibilten ziranak. Alemaniatik iges egindakoak zirala esaten eben, isilka, gure arteko batzuek. Nabarmena zan, behintzat, ulehori hareek beste arraza batekoak zirana.
‎Hortik abiatuta, argudio hori euskarri, pasa den kapituluan ikusi dugun eraikuntza intelektuala hezurmamitu dute. Eta eraikuntza hori kritikatu behar dela ia denok ados gaudenez gero, gure arteko batzuek pentsatu dute kritikatzeko modurik hoberena (eta menturaz erosoena) hitzak aldatzea izan zitekeela. Erratea, alegia, Nafarroako erresuma, egiatan, Euskal Herria dela, euskaldunon estatu galdua.
‎Egia da: gure arteko batzuek desitxuratu egin dute Nafarroaren historia, beren interesen arabera aurkeztuz. Horrek ez du inola ere justifikatzen gauza bera egitea.
‎Nazio arazoaren berariazkotasunaz eta autonomiaz berandu ohartu ginen gutako batzuk. Gaztetan jasan genuen morrontza ideologikoa kostata gainditu genuen.
‎Lexikografoak badaki proposamen berriak' fikzio' direla (adibidez,' bizkar zorro'), baina konfiantza du fikziotik errealitatera salto egingo dutela noizbait. Jakin badaki gu batzuek arrakasta izaten dutela, lehenik euskara idatzian betiere; baina beste bat zuek ez, orain arte ez behintzat, eta aspaldi eginak dira. Hala ere, ikuspegi deskribatzailearen eta arautzailearen artean harrapaturik, lexikografoak bere buruari galdetzen dio konfiantza hori' noiz artekoa' izan daitekeen, zenbat denbora' itxoin' dezakegun hitz jakin bat erabileran txertatu arte (edo noiz arte saia gaitezkeen hitz jakin bat
‎Jakina da gure artean batzuek egunero edaten dutela, beste batzuek, ostera, asteburuetan. Askok buruaren oreka galdu arte, ziur aski erantzunbeharretik ihes egiteko, bizitzaren mamuetatik alde egiteko edota besterik gabe euforia apur bat lortzearren.
2009
‎Ideia Bonbereneako urtemugaren bazkarian piztu zitzaigun. Tolosan txarangen tradizio handia dago eta gutako batzuk musika eskolan genbiltzan. Hala, musikari gazte batzuk batu eta hurrengo urtemugan kalejira egin genuen 15 bat lagunek.
‎Ondorengo lerroetan azaltzen diren egitasmo, gertaera eta ondorioak, neurri batetan gizon handi hau dute iturburu. Soziolinguistikaren eremuko ideia, kontzeptu, irizpide... eta abar luzeak, gutako batzuk lehen aldiz Txillardegiri entzun izan dizkiogu. Bere ikasleak izateko ohorea izan dugu eta, hortaz, esan genezake hurrengo lerroen" errudunetako" bat gure maisu handia izandako gizon hau dela.
‎Askabitxu, Zabalerrota eta Hutseko errota izan ziren, aipatutako guztien artean, lehenago itxi zituztenak. Gure lekukoetako batzuek ez dituzte martxan ikusi ere egin azkeneko hiru errota horiek. Errotak izendatzeko, lekukoek izen desberdinak erabiltzen dituzte.
‎Lehenago zerre edo igitaiarekin ebakitzen ei zen belarra. Gure lekuko batzuek aurrekoei entzunda dakite, eta beste batzuek ume zirela ikusita, belarra igitaiaz ebakitzen. Atzamarren bat galtzea ere ez zen gauza arraroa, belarra igitaiaz ebakitzen zen aldietan.
‎1936ko gerrak min izugarria zabaldu zuen Euskal Herriko etxeetan. Hara, gerra aurrean eta gerra sasoian gure lekuko batzuek entzundako kanta.
‎Omenak sinestera Colignyren itzala gero eta handiagoa zenez Frantziako erregeren gainean, hondarrean Karlos IX.aren arreba Erreformara erakartzeko esperantza agertzen zuten gutariko batzuek. Azkeneko gerlan parte hartutako gehienok, berriz, sineste txipia genuen.
‎Gaur, 23 urteko neska bat exekutatuko dute. Abertzalea zen, eta badirudi ekintza batzuk egin zituela, eta gure aldeko batzuk salatu zituela gure armada Donostian sartu baino lehenago. Katolikoa da, eta elizkizunak ondo beteko ditu seguru asko?.
‎duen izaera unibertsal horretara iritsi ahal ez izatea, kea bezala, gizaki nahiz animalientzat ulergarria. Sinboloen esanahia gutariko batzuek erabakitako zerbait da eta gizarteak eta denborak mugaturiko balioa du, baina badaude denboran zehar iraun dutenak. Cromlech ak adibidez?
‎Gure lankideei egozten zaizkien delituak dira, besteak beste, prentsaurreak antolatzea, egunkari bat aurrera ateratzea, batzarrak egitea, gizarte mugimenduekin harremanetan sartzea... nik zer dakit. Hain da eskandaluzkoa hau guztia, gutako batzuk, oraindik ere, sinets ezinik gabiltza ustezko gizarte demokratiko batean horrelakorik gerta litekeenik. Amets gaizto batean bezalaxe, oinarri oinarrizko giza eskubideak urratzen dira Estatuko agintarien bultzadarekin edo bedeinkapenarekin, eta hemengo askoren indiferentziarekin.
Gutako batzuk ere bagara guraso erdaldunengandik jaiotako seme alaba euskaldunak, eta gutako askok ere badiogu zoazte euskaltegira!, nahi baitugu zuek ere gure eredu izatea, edo gu ere zuen eredu izatea. Azken finean, seme alabek gurasoengandik eta gurasoek seme alabengandik ikasten dugu, eta gurpila ez da inoiz gelditzen.
‎Berlingo harresia erori zenean,, historia amaitu? egin zela iragarri zuten guru zenbaitek; okerrena izan zen gutariko batzuek sinetsi egin zutela. Izan ere, denoi sinetsarazi nahi ziguten historia, amaitu?
‎memento bat bezala ikusten du Barberarenak, eguneroko borroketan berriz sartu baino lehen: , astelehenean berean berriz hasi dute gutariko batzuek?, behi esnearen sektorekoek, besteak beste. Orotara hogei bat kantu emanen dituzte, denak Mikel Laboak kantatuak.
‎Hemengo Euskal Bibliotekan goiz guztian egoten ginen berarekin. Bera azaltzen, eta gutariko batzuk egindako ikerlana irakurtzen. Metodo horrekin hasi ginen.
‎Ez, ez. Euskaldunon artean zabaldu zen eta gutariko batzuek erosi egin genuen. Zu joaten bazinen mezatara liburu horrekin, inork ez zizun esaten ezer.
‎Ekintza eratu bati eustea oso zaila zen askatasun barik. Gainera, gure arteko batzuk 18 urterekin hasi ziren gurekin, baina 22 urtera heldu ziren... Ekintzaile batek gizartearen ardura hartu behar du, eta ardura bideratzeko gizarteari dagozkion eginbehar batzuk egin, esate baterako udaletxetik.
‎Kontra egin zieten gutako batzuk, ederki asko kantatzen genuela esan zien batek, ez genuela haiena baino itxura kaxkarragorik beste batek, eta bertsotan ere egiten genuela esan zuen Anttoniok, nigatik. Orduan erronka jo zigun kankailu batek.
2010
‎Marokon material guztia bahitu zieten bi egunez. Seguruenik bazekiten gutako batzuk Saharako errefuxiatu guneetan egon garela aurretik, eta baimen berezia eman arte ez ziguten utzi sartzen. Egoera politiko eta soziala hitzen bidez baino gehiago musikaren bidez azaltzen da dokumentalean, abesteko erak asko adierazten du, Muguruzaren hitzetan.
‎7 urte joan dira gutako batzuentzat erokeria, zabarkeria eta bidegabekeria sinesgaitz hau hasi zenetik. Behin behineko neurriak (funtsean:
‎Goiz eta arratsalde aritu ginen musika jo eta jo, Santa Krutzetara prestatuta joan nahi genuen eta. Elkarbizitzak asko lagundu zigun soinuaren aldetik ez ezik elkarren arteko konfiantza hobetzeko ere, ezagunak besterik ez baikinen gutako batzuk artean.Nola definitzen duzue zuen estiloa. M.U.: Batik bat euskal kantutegia darabilen erromerietako musika taldea da Gozo Gozo.
‎Auzitegi horrek gutako batzuk auzibidean gauzka baina beste batzuk ez eta hala ere autoan aipatu egin dituzte. Zertarako?
‎Hitz horiek non esan zizkidan ere gogoratzen dut, Aintzane Ibarzabalen amaren autoan. Aintzane Hernanikoa zenez batzuetan bila joaten zitzaizkion unibertsitateraino, eta oso atseginak zirenez, gutako batzuk ere hurbiltzen gintuzten gure etxeetaraino beraien bidetik oso urrun ez bazeuden. Batzuetan ama joaten zitzaion bila Aintzaneri, eta beste batzuetan mutil laguna.
2011
‎Dena den, kontrakoa esateak ez du ez hanka ez bururik. 240 hektarea, zazpi aldiz Bilboko Alde Zaharra betetzen duen findegi bat dago hemen, eta gutako batzuk 50 edo 100 metrora bizi gara hortik. Badakigu bentzenoa jaurtitzen dutela, eta toluenoa, eta bestelako partikula batzuk.
‎Arropa garbitzea ere, geure kontu zen. Gure arteko batzuk arduratzen ziren arropa lisatzen eta josten. Sukaldea oso handia zen.
‎Language community edo hiztun elkarte gisa euskaldunon (hots, etxetik edo gero, ikasketaz, euskaraz dakigunon eta gutxi asko euskaraz egiten dugunon) multzoa hartzen badugu, bistan da ez dugula (euskal hiztun elkarteak, bere osoan, ez duela) diglosiaren ezinbesteko atributuen zerrenda hori osorik betetzen. euskaldunok ez dugu (ez erabat eta ez oro har) etxean eta kalean, lagunartean eta lan giro hurbilean, gure eguneroko bizimodu arruntaren situazio informalMikel Zalbide – Diglosiaren purgatorioaz. Teoriatik tiraka intimoetan euskaraz (are gutxiago euskaraz bakarrik) egiten eta gero gutako batzuek (apur batzuek, hainbatek edo ia denok) unibertsitatean, udaletxeko bulegoetan, aurrezki kutxako jestioetan, eleberriak irakurtzerakoan edota jendaurreko hitzaldi formala ematerakoan beti erdaraz egiten. gure egoera ez da hori. egoera nahasia da gurea, oso, noiz euskaraz eta noiz erdaraz egiten dugun esateko orduan. ezer garbi baldin badago, horixe dago garbi: euskaldungoa oro har harturik erreferente, gure hiztun elkarteak ez dauka euskara erdaren arteko konpartimentazio argirik:
‎Gizatalde hori, odol lokarriz sortutakoa baino zabalagoa izan da, eta jatorrizko ondasunei eusten ahalegindu izan da historian zehar. " Saldue, galdue" dinoe gure lekuko batzuk. Nekazaritza gizartean, etxean bizi dana, egonkorra eta iraunkorra dan ondasunaren oinordeko eta transmisorea baino ez da.
‎Urtero egiten eta ospatzen zan handikiro abadegei mordoaren abadegintza Gasteizen, edo, gutariko batzuena, Comillasen.
‎Haren posizioak Jaspers gogoratzen du, baina erantzukizun komunitarioari pisu gehiago emanez: erantzukizuna beti indibiduala bada ere, identitatea beti intersubjektiboki eraikia baita, hots, komunitate batekin bateginean( gure artean batzuek indibidualismoaren apostolua bihurtu gura dute Habermas hori!). Historialariek Habermasi ikerketa historikoaren arazo bati arrazoi filosofikoekin erantzuteko burujopea kontrajauki diote, eta berriro erantzukizunera eta kontzientziara itzuliz, ikerketaren ordez, moralismo historikoa?
‎larrutzen eta birrintzen du herriaren izaera eta izana, eta etnozidioak, berriz, hizkuntzaren eta kulturaren geruzetan suntsitzen du herri identitatearen zerizana. Kontzeptuaren oinarrizko definizioa marraztuta, eta etnozidioak egungo Europa demokratikoan daukan sustraipen beldurgarriaz jakinaren gainean jarrita, txit adierazgarria da Europak gutako batzuk nola liluratzen dituen ikustea? , araka dezagun pixka bat etnozidioaren fenomenoa, bere jatorria eta ñabardurak tarteko.
‎Horrela aritu zaigu denbora puska batean, isildu gabe, aginduak eta aholkuak ematen. Gutako batzuek aprobetxatu dugu lo hartzeko. Egia da, bai:
2012
‎Baina praktika bestelakoa da: orain ezagutu dugun murrizketak ez digu garapen bideotan sakontzen laguntzen eta, are txarrago, gutako batzuen biziraupena kolokan jartzen du. Tokiko hedabideen kasuan, murrizketak %40tik gorakoak dira.
‎Baina praktika bestelakoa da: orain ezagutu dugun murrizketak ez digu garapen bide horietan sakontzen laguntzen eta, are txarrago, gutako batzuen biziraupena bera kolokan jartzen du. Tokiko hedabideen kasuan, murrizketak %40tik gorakoak ere izatera iritsi dira.
‎Haren posizioak Jaspers gogoratzen du, baina erantzukizun komunitarioari pisu gehiago emanez: erantzukizuna beti indibiduala bada ere, identitatea beti intersubjektiboki eraikia baita, hots, komunitate batekin bateginean( gure artean batzuek indibidualismoaren apostolua bihurtu gura dute Habermas hori!). Historialariek Habermasi ikerketa historikoaren arazo bati arrazoi filosofikoekin erantzuteko burujopea kontrajauki diote, eta berriro erantzukizunera eta kontzientziara itzuliz, ikerketaren ordez, moralismo historikoa?
Gutako batzuek ikasketak ditugu, baina gainerakoek ez dakite
‎Baina praktika bestelakoa da: orain ezagutu dugun murrizketak ez digu garapen bide horietan sakontzen laguntzen eta, are txarrago, gutako batzuen biziraupena bera kolokan jartzen du. Tokiko hedabideen kasuan, murrizketak %40tik gorakoak ere izatera iritsi dira.
Gutako batzuek bete baititugu jada hogeita hamabost urte irakaskuntzan eta komentatzeari ekin diogu nolakoak izan ziren hasierako urte haiek (Franco bizirik zegoenean!). Orduan indarrean zegoen 1970ean sortutako Ley General de Educacion famatua.
‎Ikasle batzuk ausartzen ziren data zehatza jartzera ere eta, orduan, akabo dena. Aitortu beharra dut gutako batzuek halako etsipen modukoa nozitu genuela ikusirik egunak eta asteak pasa, baita hilabeteak ere, eta ez zela ezer gertatzen. Egia esan, guk zerbait gehiago espero genuen.
‎Antologia bat da, gure elkartearekin edo gutako batzuekin harremana izan duten idazleek osatua. Haiekin bat, gure auzoan idatzi zaleak diren beste batzuei ere egin nahi izan diegu tokia.
‎Legedian dago idatzia bakartasun hau ahalbidetzen duen zigorra. Zartailuaren jabe direnen eta kolpea jasotzen dugunon artean ahalguztidun ageri da hura bere idulkian, mendebaldeko jendarte moderno hedonistaren jainko bihozgabe, pairamenari, errukiari eta arrazoimenari soraio, dura lex sed lex, gehiengoaren ezaxola otoitz bihurtuaren bidez gurtua, gure bizitza anputatuen sakrifizioaz elikatua, gutako batzuen gorpuez ase, aldi baterako, amen. Zuek hor eta gu hemen.
‎Guri begira, Italiakoa oso kezkagarria da124 Hango borroka armatu iraultzailearen porrota marka txarra bazen, geroko mendeku luzea ikaragarriagoa da. Estrategia militarrak ez duela irabaziko nahikoa asumitua dugu, baina gure arteko batzuei iruditzen zaie presoak armen trukez bezalako alternatiba nahi dugunean eta erraz lor daitekeela. Eta ez da horrela.
‎alderantziz, tradizioak eta klasikoek mila aldiz kondenatu dituzte. Gurean batzuek ez dira hortaz ohartu, eta biolentziaren zilegitasunarekin estaltzen dute belizismo eta militarismoaren onartzea: oker dabiltza.
2013
‎Kontu jakina da hogeita hamar urte egin berri dituela Euskal Telebistak. Gutako batzuentzat, Olentzerok ekarritako opari eta eskola izan zen: egundokoa bere unean.
‎Telleri esan dogu, baina hor barik Errementeri esaten jakon lekuan Tejerea egon zan; gure lekukoetako batzuk martxan ezagutu ebena, ladriluak egiten. Tejerea zarratu orduan, hango zuloetan umeak olgetan ibilten ziran askotan.
‎Tortura salaketek ETAren estrategiari erantzuten diela errepikatu du, eta hori hainbat epaik «frogatu» dutela. «Inork zalantzan jarri nahi baditu auzitegien epaiak, gogoraraziko diot gutako batzuk epai horiei esker gaudela hemen».
Gutako batzuen ustez, estrategia espirala behar genuen: barrutik kanporakoa.
‎Luze idatzi liteke horretaz, baina hobe da aurrera begiratzea. Hasiera hartan gutako batzuentzat lehentasunak izanik bide bazterrean geratu ziren haiek aipatzea merezi badu, honegatik da: mende honetako bigarren hamarraldi honetan, bigarren aukera eskura dagoelako horrelako bide bat egiteko.
‎leku interesgarrietara arrimatu, beti ukatu nahi zen baina etengabe erreproduzitzen zen asistentzialismoan erori, kontzientzia txarra kontzientzia on bihurtu, dependentzia batzuk sortu. Hozkia sortzen hasiak ziren gutako batzuengan euskal brigadista eta kooperatzaileen jokaera estandarrak.
2014
‎Duela aste gutxi, gai ekonomikoetan aditu diren gure inguruko batzuek gomendioa bota zuten: euskal aurrezki kutxak egokitu egin behar ziren finantza sektorearen erreformetatik ateratako legeria pribatizatzaileari begira.
‎Hiru ordu baino gutxiago eman dugu langintza horretan; inoiz baino bizkorrago aritu gara, eta amaitu bezain laster, zakutoak ondo kargatuta, bigarren basera abiatu gara, mendi aldeko bordara. Gure ezpainetatik kexarik irten ez den arren, penaz gaude, ez delako kobazuloa bezain erosoa, eta gutako batzuek inguruan zabaldu ditugun lubakietan igaro ditugulako gauak, txandaka. Baina, tira, urtaroa ez da horretarako txarrena ere, eta gauerako guztiz instalatuta gaude bertan; nahiko garbia aurkitu dugu guztia.
‎Komun mota asko daude, baina guk batzuk aipatuko ditugu:
Gutako batzuren aldetik, bi danborrada ospatzearen aldeko planteamendua ere egin zen (ez zen onartua izan) baina berriro diogu, herriarengatik eta jaiak ondo hasi eta disfrutatzeko asmoz, azken bilera hontan adostasun batera iritsi ginen. Erabakia gure batzordera eramanda eta azken bi urtetako esperientziak eta bileretan esandako guztiak mahai gainean jarrita, eta 2012 danborradak ikusita, balorazio bat egin eta etengabeko sokatiran jarraitzeak ez digula pena merezi ikusi dugu.
‎Neguaren luzea arbuiatu guran gutako batzuk udaberriari deika http://farm5.staticflickr.com/4147/ 5093026261_ 16e0ed0cd5_ n.jpggabiltza, lozorroan den lurra itzartzeko ahaleginean, alegia. Negu zantarrari udaberri epelagoa jarraituko zaio ezinbestean, eta munduan ez da horren aurka egin dezakeen indarrik, ez Werten gezi pozoituak ez horiek jaurtitzeko oztoporik jarriko ez luketen hurbileko administrazioen epelkeria.
Gutako batzuk, hodei gurietan gizendu ahala,
‎Maleta irekiak agertzen ziren lantzean behin bide bazterretan, gu heltzen ginenerako guztiz hustuak ia beti, gure aurrekoek husten zituzten. Behin gure aurreko batzuek abandonatu zuten maleta bat: hiru galtzerdi pare hartu nituen, finagoak, lodiagoak.
‎Laban horrekin hiru eta sei hilabete bitarteko lana dugu eta lehenago gutako batzuk bortizki akatuko dituzte.
2015
‎Badatoz eta badoaz, arrasto gutxi utzita salbu eta beren handitasun eternoa aldarrikatzen duten harri landuak. Baina gizakiaren ikuspuntutik, inperioek luze zabal irauten dute eta, gutako batzuentzako, merezi du haien alde edo kontra borroka egitea. Baina Teutoburgen borrokatu zirenek ez zuten historiaren ildoa aldatu, geuk ezin dugun bezala.
‎Ez genuen errota zaharrean inolako mugimendurik ikusten; alanbrezko sarearen atzeko oiloak ziren hango bizi aztarna bakarra. Batzuetan harrika hasten ziren gutako batzuk errota zaharreko teilatuaren kontra, baina oiloak besterik ez ziren mugitzen han.
‎Agurtzera etorri zitzaizkigun portuko nasara neska lagunak, gurasoak, neba arrebak, lagunak eta abertzaleak oro har. Ez zuten pentsatu gutako batzuk ez zituztela berriro ikusiko, ez ginela itzuliko, alegia; bestaldeko batzuk, arerio esaten genien horietako batzuk, itzuliko ez ziren bezalaxe. Pozez eta kantuz agurtu gintuzten; eta gu heroi, salbatzaile sentitu ginen.
‎Hizkuntzaren aberastasunak ikaratu eta asaldatu egiten ditu gure arteko batzuk. Hizkuntzaren batasuna apurtu eta galdu egingo dela uste dute,, balkanizazioa?
‎datuekin, Europako Batzordera bidaltzeko. Ondoren, gutako batzuek
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gutako 77 (0,51)
Gutako 29 (0,19)
gutariko 24 (0,16)
gure arteko 18 (0,12)
gure artean 6 (0,04)
Gure arteko 4 (0,03)
gutarik 4 (0,03)
gu 2 (0,01)
gure lekuko 2 (0,01)
guretako 2 (0,01)
Gu 1 (0,01)
Gure artean 1 (0,01)
Gure lekuko 1 (0,01)
Gure lekukoetako 1 (0,01)
Gurean 1 (0,01)
gugan 1 (0,01)
guk 1 (0,01)
gure 1 (0,01)
gure aldeko 1 (0,01)
gure aurreko 1 (0,01)
gure inguruko 1 (0,01)
gure lekukoetako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu batzuk ez 14 (0,09)
gu batzuk ere 6 (0,04)
gu batzuk biziraupen 3 (0,02)
gu batzuk behintzat 2 (0,01)
gu batzuk berak 2 (0,01)
gu batzuk egin 2 (0,01)
gu batzuk egon 2 (0,01)
gu batzuk erabaki 2 (0,01)
gu batzuk hil 2 (0,01)
gu batzuk indibidualismo 2 (0,01)
gu batzuk itzuli 2 (0,01)
gu batzuk nahiago izan 2 (0,01)
gu batzuk abandonatu 1 (0,01)
gu batzuk ahantzi 1 (0,01)
gu batzuk aho 1 (0,01)
gu batzuk aintza 1 (0,01)
gu batzuk aipatu 1 (0,01)
gu batzuk aldatu 1 (0,01)
gu batzuk alde 1 (0,01)
gu batzuk Alemania 1 (0,01)
gu batzuk alergiko 1 (0,01)
gu batzuk animalia 1 (0,01)
gu batzuk aprobetxatu 1 (0,01)
gu batzuk arduratu 1 (0,01)
gu batzuk arrakasta 1 (0,01)
gu batzuk asiar 1 (0,01)
gu batzuk aspaldidanik 1 (0,01)
gu batzuk aspalditik 1 (0,01)
gu batzuk atzerri 1 (0,01)
gu batzuk aurreko 1 (0,01)
gu batzuk australiar 1 (0,01)
gu batzuk auzibide 1 (0,01)
gu batzuk azpi 1 (0,01)
gu batzuk baita 1 (0,01)
gu batzuk batzuetan 1 (0,01)
gu batzuk be 1 (0,01)
gu batzuk begi 1 (0,01)
gu batzuk beldur 1 (0,01)
gu batzuk berehala 1 (0,01)
gu batzuk bertan 1 (0,01)
gu batzuk beste 1 (0,01)
gu batzuk bete 1 (0,01)
gu batzuk beti 1 (0,01)
gu batzuk bortizki 1 (0,01)
gu batzuk desitxuratu 1 (0,01)
gu batzuk EAJ 1 (0,01)
gu batzuk egunero 1 (0,01)
gu batzuk eliza 1 (0,01)
gu batzuk eman 1 (0,01)
gu batzuk entzun 1 (0,01)
gu batzuk epai 1 (0,01)
gu batzuk eraman 1 (0,01)
gu batzuk erokeria 1 (0,01)
gu batzuk erosi 1 (0,01)
gu batzuk erradiografia 1 (0,01)
gu batzuk errazkeria 1 (0,01)
gu batzuk errota 1 (0,01)
gu batzuk eskandalizatu 1 (0,01)
gu batzuk eskuz 1 (0,01)
gu batzuk estralurtar 1 (0,01)
gu batzuk etorri 1 (0,01)
gu batzuk Euskadi 1 (0,01)
gu batzuk euskal 1 (0,01)
gu batzuk euskaltasun 1 (0,01)
gu batzuk euskaltegi 1 (0,01)
gu batzuk euskara 1 (0,01)
gu batzuk euskaraaldi 1 (0,01)
gu batzuk ezarri 1 (0,01)
gu batzuk ezin 1 (0,01)
gu batzuk Frantzia 1 (0,01)
gu batzuk garaiz 1 (0,01)
gu batzuk garatu 1 (0,01)
gu batzuk gaur 1 (0,01)
gu batzuk gogo 1 (0,01)
gu batzuk gomendio 1 (0,01)
gu batzuk gorpu 1 (0,01)
gu batzuk gose 1 (0,01)
gu batzuk ha 1 (0,01)
gu batzuk haiek 1 (0,01)
gu batzuk halako 1 (0,01)
gu batzuk harrapatu 1 (0,01)
gu batzuk harreman 1 (0,01)
gu batzuk hasi 1 (0,01)
gu batzuk hizkuntza 1 (0,01)
gu batzuk hori 1 (0,01)
gu batzuk ikasketa 1 (0,01)
gu batzuk inguru 1 (0,01)
gu batzuk iruditu 1 (0,01)
gu batzuk Lizarra 1 (0,01)
gu batzuk Sahara 1 (0,01)
gu batzuk Zuberoa 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia