2007
|
|
bakarrik bat gizadiaren haurtzarokoa izatea eta bestea zahartzarokoa. ..., bere periodoari dagozkion gisako bertute eta ajeekin375 Antzinatearen haurtzaroa Egipto nekazariak376 eta Fenizia itsasturu merkatariak377 burutzen dute, nerabezaroa; eta, en toda la historia, Grecia será siempre el lugar donde la humanidad ha pasado la más bella juventud y la flor virginal? 378 Erromarekin antzinaroa gizonaren heldutasunera eta disoluziora heldu da379 Haren hondarren gainean?
|
gure
aroa? –un mundo enteramente nuevo de lenguas, costumbres, inclinaciones y pueblos, otra era se inicia? 380 Ez diogu jarraituko bere eraikuntzan.
|
2009
|
|
ekozientzietan?, balio humanoetakoak, gure intimitateari egoki dagozkionak, esanahia dutenak eta andre gizonari barnera mintzo zaizkionak. Munduaren errealitate berri bat ari da sortzen berriro
|
gure
aroa: Modernia puskatu eta ondokoa.
|
|
Erlijioa beti eta beti positiboa dela pentsatzen bada bakarrik ondoriozta liteke hori. Baina, erlijioa ona izan daitekeen bezalaxe, kaltegarria eta gaiztoa izan badaiteke, erlijiozkotasuna bezain positibo posibletzat erlijiogabetasuna ezagutzeak, askatasun espazio berri bat ireki diezaioke
|
gure
aroari. Arazoa, izan ere, zu edo ni indibidualki zer garen baino lehen, gizarteak, edo sail handi batek bederen, nola pentsatzen duen da, h. d., kulturaren espazioak nola banatzen diren.
|
|
Posible da gaiotan diskurtso ez mitologiko, funtsean ez erlijioso bat?
|
Gure
Aro sekularizatu(?) pluralistan(?), giza duintasunaren, kontzeptu juridikoa hobetsi da.
|
2010
|
|
|
Gure
aroaren idoloak ikusiz, batek joera du bereziki ergeltzat hartzeko. Baina agian horrela izan daiteke eskuarki.
|
|
Heideggerrek baino lehenago, Gernikak erakutsi zuen ez dagoela itzalgunerik gabeko argigune modernorik, Jüngerren mobilizazio erabatekoak min totala dakarrela. Hauxe da esne beltzaren marka,
|
gure
arokoarena, argi eta esne beltzena.
|
2014
|
|
Herrigogo bretoia, bere horretan, ezgauza da modernitaterako; eta, behiala fruitu ederrik eman badu ere, haurkeria hutsa da garai modernoetan gauza bera egin lezakeela uste izatea, bere isolamenduan2476 Alabaina, darrai?, urrutitik ere ez dugu pentsatzen, arraza horrek bere azken hitza esana duela. Frantsesten bada, eta horrekin modernizatu,, qui sait ce qu, elle produirait dans le domaine de l, intelligence, si elle s, enhardissait à faire son entrée dans le monde, et si elle s, assujettissait aux conditions de la pensée moderne sa riche et profonde nature?? 2477 Arraza zeltak, behiala poesia ederrenarekin euren dohainak erakutsi zituztenak,
|
gure
aroan bereziki egokiak izan litezke lan intelektual kritikoan ekarpen original bikainenak ekoizteko. Renan bera korifeoa zen ikerketa historiko kritikoan, bere buruan arraza zeltaren jeinu modernizatua ikusten zuen antza.
|
|
ezkero pertsonifikazio hauek eta lantuak guztiz arruntu dira. Etorri lehenagotik datoz (antzinatean Grezia eta Erromatik);
|
gure
aroan, ik. CITRON, S., Le mythe national. L, histoire de France revisitée, Paris 2008, 149:
|
2015
|
|
Teknologien bitartez hautematen dugu geure burua eta geure ingurua ere. Ordenagailuak,
|
gure
aro berri horren oinarri teknologikoa, 1980ko hamarkadan agertu baino lehenago, orduan geneuzkan dispositiboak helburu erabat pribatuentzako erabiltzen genituen: soilik jokatzeko, soilik entretenitzeko.
|
|
Ideologia kontserbadorearen ikasgaia den orrialde batean, zazpigarrenean, bere beldurrak gauzatzen ditu egokiro, eta Huxleyren hitzari jarraituz zera dio: bioteknologiak dakarren mehatxu garbiena gizakion izaera aldatzeko gaitasuna da, horrekin gai izango baita
|
gu
aro postgizatiar batean murgiltzeko. Baina giza natura edo giza izaera existitzen da, kontrajartzen dio aurrekoari.
|
|
bilakarazi digu. Horrela, pentsamolde kalkulatzailea erabat nagusitu da
|
gure
aroaz; meditazioak alde egin digu. Eta kalkulua, Estatua legetxe, berez da menperatzailea, uniformatzailea, hotza.
|
|
Euskarak desagertzeko zorian egon behar izan zuen
|
gure
aroko lehen mendeetan, baina
|
2017
|
|
Kontrolezko mekanismo horiek ez dute zertan diziplinarioak eta biopolitikoak izan. Azken horiek
|
gure
aroa taxutzen dute eta ez dakigu nolakoak izango diren etorkizuneko domestikazio mekanismoak.
|
|
Azkenik, nazionalismoak
|
gure
aroan duen arrakasta ezin da termino moraletan aztertu, zeren, nazionalismoaren arrakasta liberalen moral eta arrazoi unibertsalaren aurkakoa bada, orduan, haien arrazoi eta moral unibertsalak ezin du mundua azaldu, eta errealitatea azaldu ezin duten teoriek ezin dute errealitatea eraldatu.
|
|
Goldsmith bere aldetik guretzat ezagunagoak ziren ideiak aldarrikatzen hasi zen. ?
|
Gu
aro digitalari aurre egiten asmatu ezinik gabiltza, orain mende eta erdi argazkilaritza asmatu zenean pintura ibili zen bezalatsu. Pinturak, ordea, bere bidea aurkitu zuen espresionismora eta abstrakziora joz.
|
|
Nazioak eta nazionalismoak XIX. mendeko fenomeno sozialak, konkretuki elite intelektual erromantikoen, edo industrializazioaren, edo trenbide eta komunikazio sare nazionalak hedatzearen emaitzak direla esaten bada, horiek ematen dira fenomeno historiko lehentiartzat, eta horien menpera erreduzitzen da nazioen funtsa. Eta zeharretara adierazten dena da nazio aferak atzokoak direla globalizazioaren
|
gure
aroan. Nazioak eta nazio arazoak, hortaz, iraganzale sentimentalentzat geratzen dira.
|
|
|
Gure
aroa
|
2021
|
|
Zertan eta zergatik gara aurreko belaunaldietatik desberdinak?
|
Gure
aroa bereizten duten ezaugarriak hauteman nahi ditu Iñigo Martinezek, eta, horretarako, inkontzienteki geureganatu ditugun aginduak bilatu eta definitzen ditu: bidaia ezazu, ez egon triste, izan zu zeu, zaindu zaitez, ez hartu maitasun konpromisorik, izan zorion tsu, bilatu berriena...
|