2005
|
|
Jendaurrean geundelarik ez genuen ihes egiten asmatu. Bostok ekin genion abesti erraz bati, haiek a txapela
|
gu
a capela, haiek basurde gu granjako txerri, haiek aske gu uzkur. Maialen eta biok ez dugu sekula hain ongi kantatu.
|
|
Ingelesari dagokionez, lau urterekin hasi ziren ikasle guztiek 16 urtera iritsi zirenean, kanpoko ebaluatzaileen aurrean Trinity Collegeko ESOL proba zuten eta %70a iritsi zen zazpigarren mailara. Zortzigarren maila izango litzateke Cambridgeko First Certificate azterketaren parekidea eta
|
gu
A eredua ginateke ingelesari dagokionez.
|
2009
|
|
Ezin duzu ezein arloan ezer inposatu eta are gutxiago hezkuntzan. Noski
|
guk
A ereduari eutsiko diogu. Egia da eredu horrek ez duela euskara menperatzea bermatzen.
|
2012
|
|
Ordezkapen lexikalerako moduek, ordea, ezinbestean inferentzia kateak oso kontuan izatea dute eskakizun. Beraz,
|
guk
A tipoko enuntziatuak aztertzeko izan ditugu kontuan:
|
2013
|
|
«ERCk ez dauka B planik 2015 edo 2016rako.
|
Gure
A, B eta C plana 2014an galdeketa egitea da». Masek galdeketa baztertu eta 2016ra joko balu ERCren babesa galduko ote lukeen galdetuta, Salvadok erantzun du horretan ez direla pentsatzen ari:
|
|
Eskola horiek, jakina, gazteleraz izango baitira. Evo Moralesen gobernuaren ‘hezkuntza elebidun multikulturala’, inguruko herrialde guztietan bezala,
|
gure
A eredura ere ez baita iristen. Leku gehienetan astean ordu pare bat gehienez jatorrizko hizkuntzan.
|
2014
|
|
Nazionalismoa fenomeno politikoa da, gizarte modernoen ezaugarritzat hartzen dena (beste askoren artean, ik. Anderson, 1993; Gellner, 2008) edo, areago, gure gizarteetan eraginkorra den indar ideologiko sakona ere badena (Conversi, 2012). Nazionalismoak nazioa definitzen du, eta haren barruan, naziokideak ere zehazten ditu; hots, aldarrikatzen duen
|
Gu
a mugatzen du. Herritartasuna eta naziotasuna parekatzen saiatu ohi da, gainera, nazio identitatea herritar guztien artean hedatzeko asmoarekin.
|
|
Edonola ere, nazionalismoak
|
Gu
a definitzen duenean Bestea ere zehaztu behar du, eta askotan prozesu hori modu estereotipatuan egiten da (Connor, 1998: 41 eta hur.). Bestetasuna funtsezkoa da, hortaz, nazionalismoan, talde nazionala beste taldeekiko mugatu behar baita, ezinbestean.
|
2015
|
|
Sailkatzen dira garatu diren kutsatzailearen eta iragazkien adsortzio gaitasunaren arabera.
|
Guk
A Mota erabiltzen dugu gehien, marroia, lurrun organikoen kontra.
|
|
Funtsean, hizkuntza, kultura, ohitura, lurralde historia eta etnizitatearen ohiko osagaiez hustuko luke.
|
Gu
a erabat ireki, malgu eta aldagarri marraztuko litzateke, finean. Politikoki, ostera, indibiduo libreen borondatearen arabera osatzen da gu-a, bakoitzaren askatasun eta interesetan zutoinduta.
|
2016
|
|
Ez du merezi!
|
Gu
a sako! A sako!
|
|
–Eskola batzuetan, ikasgai gisa sartu dute mapuzunguna, beraz, astero ordu gutxi batzuk erabiltzen dituzte hizkuntza irakasteko.
|
Gure
A ereduaren moduko esperientziak izango lirateke. Bestalde, komunitate gutxi batzuek mapudungunez funtzionatuko duen bertako eskola propioa antolatzeko asmoa dute, hezkuntza ofizialetik aparte.
|
2021
|
|
Paralelismoa egiten badugu, beraz, greziarrentzat mediumaren lana musika zerutiarra kosmosetik lurrera ekartzea bazen, Euskal Herrian,
|
Gu
a identifikatu behar denez, mediuma, euskal izaeraren esentzia dakarren bitartekoa izango litzateke.
|
|
Konturatu nintzen
|
Gu
a, askotan, estrategia komertzial bat dela. Eta hausnarketa bat egin nuen:
|
2022
|
|
Hizkuntza zerbait fisiko bihurtzeko ahalmena du Korrikak.
|
Gure
a e i o u partikularra gorpuzteko. Eta hori behar du euskarak; haragi bihurtzen diren hitzak.
|
2023
|
|
Ana Urkizak idatzitako Garen hori liburuan, Xabi Paya bertsolariak hau dio: " Konturatu nintzen
|
Gu
a, askotan, estrategia komertzial bat dela. Eta hausnarketa bat egin nuen:
|