Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 49

2004
‎Legegile horrek, halaber, hobeto antolatu nahi du testuaren edukia, eta, bide horretatik, alferreko errepikapenei ihes egin nahi die: Artikuluak zenbakidun paragrafoetan zatitzeko joerari heldu zaio, hala behar denean, eta ahalegina egin da paragrafook berez esanahia izan dezaten, elkarren arteko lotura duten lerrokadekin gertatu aldera. Gehiegi zehazteko arriskuan jarri gabe, jurisdikzio organoa aipatzeko «auzitegi» terminoa, hots, organoaren izaera zehazten ez duen terminoa aukeratu da, organoa kide bakarrekoa ala anitzekoa den aintzakotzat hartu gabe.
‎Barne igorpenak ahalik eta gehien gutxitu dira, eta, batez ere, zein manutara igorri eta horren inguruan ezer esaten ez dutenak. Artikuluak zenbakidun paragrafoetan zatitzeko joerari heldu zaio, hala behar denean, eta ahalegina egin da paragrafook berez esanahia izan dezaten, elkarren arteko lotura duten lerrokadekin gertatu aldera. Gehiegi zehazteko arriskuan jarri gabe, jurisdikzio organoa aipatzeko «auzitegi» terminoa, hots, organoaren izaera zehazten ez duen terminoa aukeratu da, organoa kide bakarrekoa ala anitzekoa den aintzakotzat hartu gabe.
‎Euskararen gaitasun auziak jasan duen higadurak ez bide du harresirik eta bertsolarien munduan bertan errotzen hasia omen dago.543 Xabier Euzkitze behinik behin iritzi horretakoa dugu, bertsolari gazte batzuen aho mihietan dabilen euskarak ez bide du eredu baliorik: . Bertsolari artean darabilgun euskararen maila arras jaisten ari da, euskara degradatzen, zabartzen, erosionatzen ari da eta erremedio bat jarri behar zaiola pentsatzen dut?. 544 Ahozkotasunaren iturri joriena agortzen hasita baldin badago, zer ez da gertatuko alde guztietatik erdal munduaz itota bizi den hiztunaren kasuan. Iturria bertsolaritzaren alorrean kokatu dugu guk, baina, beharbada, alderantziz egin behar genuen:
2007
‎Gaztelaniaren kasuan gertatu aldera, euskararen kasuan, ofizialtasunik ezak berarekin ekarri zuen kontzeptuok itzulpenen bidez sartzea hizkuntzan, edo, osterantzean, esparru juridikotik kanpoko beste eragile batzuek halakoak erabiltzea.
2008
‎Manu horren ondorioz, hirugarren bat (edo gehiago) subjektu pasibo edo tributuaren zordun nagusiarekin parekatzen da (edo dira); baina, ordezkoekin gertatu aldera, erantzuleak ez du subjektu pasiboa baztertzen, ez da horren lekuan jartzen tributu harremanetan. Beste zordun bat da.
‎Erantzukizun subsidiarioan gertatu aldera, erantzukizun solidarioan ez dago zertan adierazi zordun nagusia kaudimengabea dela; halaber, ez da beharrezko premiamendu bidea hastea zordunaren kontra. Badirudi nahikoa dela zordun nagusiak borondatezko epean ez ordaintzea.
‎Borondatezko ordezkaritza onartzen da, oro har, ordezkatuak jarduteko gaitasuna duenean. Hala ere, Administrazio zuzenbidean eta Zuzenbide pribatuan gertatu aldera, ordezkaritza mota horrek badu berezitasunik tributuen arloan; izan ere, interesatuak kontrakoa adierazi ezean, ordezkaritza badagoela ulertzen da. Ordezkariak jarduteko gaitasuna izan behar du.
‎zergak aurrezteko aukeran, alderdiek ezin dute erabili ohikoa ez den formarik, eurek bilatzen duten helburua lortzeko. Horrenbestez, lege iruzurraren kasuan gertatu aldera, negoziogileak ez du jokabide saiheslerik gauzatzen, ez du abusatzen negozioak itxuratzeko erabil ditzakeen bide juridikoez. Horrez landa, zergak aurrezteko aukera edo plangintza fiskala erabat zilegi, legezko eta Zuzenbidearen araberakoa da, tributu lege iruzurrarekin alderatuta; izan ere, zergadunak eskubidea du bere negozioak berari merkeen datorkion moduan antolatzeko.
‎Zerga egitatea gauzatzeagatik eginbehar juridiko berezia sortzen da, baina ez da eratzen inolako betebeharrik, Administrazioa ez delako kreditu eskubidearen titularra une horretan. Administrazioak, alde batetik, arauen betepena zaintzeko ahalmena dauka eta, bestetik, ez betetzea gertatuz gero, subjektu pasiboak bere eginbeharra bete ez duela nabarmentzeko ahalmena ere; hala ere, ezin du inolako jokabiderik eskatu, kreditu eskubideetan gertatu aldera. Bestela esanda, likidazio egintzak sortarazten ditu Ogasunaren kreditu eskubidea eta subjektu pasiboaren tributu betebeharra eskatzeko moduko bihurtzen du, alegia, elkarrekiko edukia duten egoera subjektiboak.
‎Lehenago zegoen ikusmolde subjektibista gainditzeko asmoarekin, tributu arauak bete behar dituzten interes publikoak nabarmendu nahi dituzte autoreek. Horrela, egintza batzuk daude, baita elkarrekikotasunik gabeko egoerak ere (betebehar izaerako harremanetan gertatu aldera), guzti guztiek helburu jakina dutela, alegia, tributua eskuratzea. Eskuratze hori dakarren prozeduran zehar, betebehar ezberdinak, formazko eginbeharrak, administrazio ahalmenak eta subjektu ezberdinak izan daitezke, tributu batetik bestera ezberdinak direnak.
‎Legeak zehatz mehatz deskribatu behar ditu, hala arau hausteak (lege agindu edo debeku baten aurkako egite zein ez egiteak), nola arau hauste horien ondoriozko zehapenak. Zigor zuzenbidean gertatu aldera, administrazio zehapenen arloan tipikotasun printzipioak ez du lege organikoaren beharrik, baina lege arruntak zehaztu ditu arau hauste eta zehapenen oinarrizko osagaiak. Lege erreserba hori erlatiboa da; berriz, legeek zehazturiko arau hauste tipoak araudi bidez gara daitezke.
‎Informazio lortzeko jardunari begira, garrantzi handia dute, beraz, proportziotasun printzipioak eta helburua zaintzeko betebeharrak. Eginbehar orokorrarekin gertatu aldera, eginbehar bakoiztua ez du tributu arauak ezartzen, ezpada administrazio egintzak.
‎Desorekak saihesteko, Kupoaren sistema ezarri da. Sistema horretan, finantza fluxua autonomia erkidegoetatik Administrazio Zentralera doa, LOFCAren sisteman gertatu aldera.
‎Egintza irmoa izan behar da, administrazio bidea agortu delako. Horrez aparte, egintza ez da zertan kaltegarri izan Administrazioarentzat; ez dira bereizten eskubideak adierazten dituen egintza eta norbanakoentzat mesedegarri ez den egintza, Administrazio zuzenbidean gertatu aldera; eta, azkenik, tramite egintzak ere aurkara daitezke, hots, ez da behin betiko egintza eman arte itxaron behar.
‎Etetea auzitegiarentzat aukera bat da, prozesuaren eragingarritasuna ziurtatzeko. Gainera, kautelazko neurriek kalteak eragin baditzakete, bestelako bermerik eska dezake auzitegiak; hortaz, egintzaren etetea ez da zuzenean gertatuko ekonomia administrazio bidean gertatu aldera. Bigarren, prozesuaren objektua ez da aurkaraturiko egintza, ezpada demandaren eta horren aurkakotzaren uziak; ezin dira arrazoi edo argudio berriak erabili, baina auzitegiak halakorik onartuko balu, alderdiei horien berri eman lieke, alegazioak egin ditzaten.
‎Giroak horrela segitu ezkero, ez dago baztertzerik batetik Venezuela eta Bolibiaren eta bestetik Estatu Batuen arteko talka gertatzea. Orain arte gertatuarekiko aldea zera da, oraingoan errusiarrak saltsan nahastuta egongo liratekeela.
2011
‎Tremor seinaleari dagokionez, Blancok nabarmendu zuen azken egunetan erregistratutako seinalea oso txikia zela, eta azaroaren 8tik (asteartea) 22:00etara berriro aktibatu zela; “hori ezin da lotu La Restinga aldeko burbuila maiztasuna handitzearekin”. Blancok azaldu zuen, halaber, asteartean gertatu ziren fenomenoen eta azaroaren 5ean (larunbata) gertatutakoen arteko aldea gasek bultzatutako errauts esekien agerpenean datzala batez ere, “Ramón Margalef ontzi ozeanografikoak jasotako laginei esker aztertuko baitira”. Era berean, azpimarratu zuen gertaera kopuru handiago horrek ez duela esan nahi kono bolkanikoak altuera handitu duenik, eta gainazaletik distantzia txikiagora dagoenik.
2012
‎Ez da horrela beti, inolaz ere, baina ez da arraroa ere interes pertsonalak kolektiboen gainetik jartzea. Cope eta Marshen artean gertatutakoak alde onak izan zituen, espezie berri asko eta aztarnategi asko aurkitu zirelako; baina bide gaiztoak erabili zituzten biek maiz, baita oker zientifiko asko egin ere. Paleontologia garrantzitsua da, baina badaude zientzian aplikazio hurbilagoak dituzten arloak.
2013
‎Ondorenez, barbaro deitutako horietatik hainbat Erromako gudarostean sartu ziren, eta horietatik baten batek goi maila erdietsi zuen gudaroste horretan. Probintzietako biztanleekin I. mendean gertatu aldera, IV. mendeko godo, franko eta bandaloek euren nortasun germaniarrari eutsi zioten eta ez ziren guztiz erromanizatu.
‎Lehenengo uneetan, jurista horiei ez zitzaien ordainsaririk ematen, euren lana zerbitzu publikoa zela uste baitzen. Juristok pontifizeen eginkizuna, legearen zaintzaile izatea, bereganatu zuten; baina, pontifizeekin gertatu aldera, jendaurrean lan egiten zuten.
‎Berehala onartu zen kanonistek jorratu beharreko gai moduan, eta horiek glosaren metodoaren bidez egin zuten euren exegesia bilduma horren gain. Zuzenbide zibilarekin gertatu aldera, alabaina, zuzenbide kanonikoaren testuak gero eta ugariagoak ziren, aita santuek emandako dekretal berriak ere bilduma berrietan jaso behar zirelako.
‎Proventzan zuzenbide zibilaren inguruan eginiko liburuetatik lehendabizikoa izan zen Erakundeen Summa; horrezaz landara, Exceptiones Petri deitutakoa eta Tübingen nahiz Ashburnhamen liburu juridiko gisa ezagutu zirenak aipa zitezkeen (eskuizkribuak non aurkitu ziren adierazten du izendazio horrek). Bolognako lanekin gertatu aldera, horien egileak ezagunak baitziren, beste hauen idazleak ezezagunak ziren neurri handi batean. Proventzako idazkien eta Bolognan egindakoen arteko desberdintasunak nabariak ziren; batetik, materiala bera, lehenengoetan Corpus iuris izenekotik hartu baitzen, eta, bestetik, material hori izenburuetan antolatzeko modua:
‎Erromako Inperio Santuaren mugen barruan, uler zitekeen zuzenbide erromatarra aipatzea, hori inperioko zuzenbidea baitzen; hala ere, gero eta gehiago jotzen zen zuzenbide horretara, baina ez horren aginte formalaren ondorioz, ezpada teknikaren aldetik askoz hobea zelako, eta ager zitekeen edozein aurkariren gainetik zegoelako. Zuzenbide kanonikoarekin gertatu aldera, auzitegiek ez zuten aplikatu zuzenbide erromatarra bere horretan. Elizaren auzitegiek zuzenbide kanonikoa aplikatu zuten, ezkontza edo pertsonaren estatutua bezalako gaietan; jaun feudalen auzitegiek zuzenbide feudala aplikatu zuten, lurraren edukitzari lotutako autuetan; eta, azkenik, hirietako betiko auzitegiek tokiko zuzenbide ohiturazkoa aplikatu zuten, egintza ez zilegien ondoriozko konpentsazioak erreklamatzen zirenean.
2018
‎Lasai, bakean munduarekin. Gertatutakoak alde on eta txarrak izan dituela diotso bere buruari. Hala ere, alde onak nagusitzen dira bere kontaketan:
2021
‎Azken egunotan gertatutakoak alde batera utzi eta lanean jarraitzeko deia ere egin zien gobernukideei, betiere, inposaketarik gabe, eta argi utziz euren bidean ez dela atzerapausorik onartzen: «Ez diogu ezeri uko egingo.
2022
‎Banaketa itxialdian gertatzeak alde on bat izan du. Gurasoak hor izan ditu Haizek denbora osoan.
2023
‎Agindu interpretatzailearekin gertatu bezala, ez dira lotesleak partikularrentzat baina halakoak ezagutzea ezinbestekoa da. Agindu interpretatzaileekin gertatu aldera, zirkularrak eta jarraibideak lotesleak dira hierarkiari begira mendeko organoentzat eta ez Ogasun Ministerioko edo Foru Ogasun Saileko organo guztientzat. Adibidez, Bizkaiko Foru Aldundiaren Ogasun eta Finantzen Sailak jarraibideak erabili ohi ditu, Ogasuneko Zuzendari Nagusiak emanda.
‎Manu horren ondorioz, hirugarren bat (edo gehiago) subjektu pasibo edo tributuaren zordun nagusiarekin parekatzen da (edo dira); baina, ordezkoekin gertatu aldera, erantzuleak ez du subjektu pasiboa baztertzen, ez da horren lekuan jartzen tributu harremanetan. Beste zordun bat da.
‎Amaitzeko, Arabako Lurralde Historikoan, eta Bizkaian eta Gipuzkoan gertatu aldera, zehapena adostasunagatik murriztu daiteke arau hauste guztien kasuan, hots, ez da mugatzen arau hauste zehatz batzuetatik eratorritako zehapenetarako.
‎Arau hauste mota hau 2017an indarrean jarri arte, eta beste negozio anomaloekin gertatu aldera simulazioa, kasu, TFAOren 14 artikuluko itzurpenaren aurkako klausulan sar zitezkeen jokabideak ezin ziren zehatu, ez zegoelako isunik kasu horietarako. Gaur egun, eta foru arau aldatu bada ere, irizpide orokor horri eutsi zaio baina arau hauste berezia sortu da itzurpenaren aurkako klausularen zenbait kasutan.
‎Zigor arloan gertatu aldera, zehatzeko arlo administratiboan askatasuna kentzeko zigorrak debekatzen direlako eta tributu zehapenek ondare izaera hutsa dutelakopertsona juridikoa subjektu urratzailea beti izan zitekeen. Jakina, osagai subjektiboa (dolua ala errua) dagoen ala ez, pertsona juridikoen ordezkari lanetan diharduten pertsona fisikoen jokabideari begiratuta zehaztu litzateke.
‎Foru arauak edo legeak zehatz mehatz deskribatu behar ditu, hala arau hausteak, nola arau hauste horien ondoriozko zehapenak. Zigor Zuzenbidean gertatu aldera, arau hausteen arloan tipikotasun printzipioak ez du lege organikoaren beharrik, baina lege arruntak zehaztu ditu arau hauste eta zehapenen oinarrizko osagaiak. Lege erreserba hori erlatiboa da; berriz, legeek zehazturiko arau hausteen tipoak erregelamenduen bidez gara daitezke.
‎Araban eta Bizkaian gertatu aldera, Gipuzkoan autolikidazioaren bidez hasitako prozedura bi prozeduretan zatitu da: eskaera edo autolikidazioaren bidez hasitako itzultze prozedura, eta autolikidazioak (eta behin behineko likidazioak) berrikusteko prozedura, azken hori Bizkaian izen berekin ezarri denaren antzekoa. edo sinatu badu; Bizkaian, ordea, TFAOk ez du ezer esaten zehapenei buruz.
‎Edozein kasutan, jarrera horri kritika egin dakioke. Zerga egitatea gauzatzeagatik eginbehar juridiko berezia sortzen da, baina ez da eratzen inolako betebeharrik, Administrazioa ez delako kreditu eskubidearen titularra une horretan, arlo zibilean kreditu eskubideekin gertatu aldera. Bestela esanda, likidazio egintzak sortarazten ditu Ogasunaren kreditu eskubidea eta subjektu pasiboaren tributu betebeharra eskatzeko moduko bihurtzen du, alegia, elkarrekiko edukia duten egoera subjektiboak.
‎Errekarguak zehapenak izango balira, Konstituzioaren ikuspegitik onartezinak izango lirateke modu objektiboan aplikatzen direlako. Zehapenekin gertatu aldera, ez da aintzat hartzen errua izan den ala ez, zabarkeria edozein mailagatik izan bada ere. Halaber, errekarguak ezartzen dira inolako prozedurarik gabe, entzunaldirik gabe eta alegazioak aurkezteko aukerarik gabe, tributu betebeharpekoak bere jokabidearen alde egin dezan.
‎73 Akats horiek bat datoz, etorri ere, APApELren 47 artikuluak ezarritakoekin, administrazio egintza gehienentzat. dira bereizten eskubideak adierazten dituen egintza eta norbanakoentzat mesedegarri ez den egintza, Administrazio zuzenbidean gertatu aldera; eta, azkenik, tramite egintzak ere aurkara daitezke, hots, ez da behin betiko egintza eman arte itxaron behar. Egintzaren deuseztasun kari guztiak ezin dira erabili Administrazioaren ofiziozko berrikuspenean, ezpada TFAOek (edo Legeak) berariaz zehazturiko kari horiek bakarrik, zerrenda itxia baita.
‎Estatuan79 gertatu aldera, hiru Lurralde Historiko bakoitzean organo edo auzitegi bakarra dago erreklamazio ekonomiko administratiboak aztertzeko eskumenarekin. Modu horretara, Bizkaian eta Gipuzkoan Foru Auzitegi Ekonomiko Administratiboa du izena eta Araban, Organismo Juridiko Administratiboa.
‎Etetea auzitegiarentzat aukera bat da, prozesuaren eragingarritasuna ziurtatzeko. Gainera, kautelazko neurriek kalteak eragin baditzakete, bestelako bermerik eska dezake auzitegiak; hortaz, egintzaren etetea ez da zuzenean gertatuko bide ekonomiko administratiboan gertatu aldera. Prozesuaren objektua ez da aurkaraturiko egintza, ezpada demandaren eta horren aurkakoaren uziak; ezin dira arrazoi edo argudio berriak erabili, hots, aurretiaz jarri diren administrazio errekurtso eta erreklamazioetan erabili behar izan dira.
‎Sarreren sailkapen organikoak dakarren berezitasun bakarra hauxe da: gastuekin gertatu aldera, ia sarrera guzti guztiak aurrekontuko atal bakar bati egozten zaizkio, hain zuzen ere, Ogasun eta Finantzen Sailari (2017an sarrera guztien %96, 80).
‎Lehenago zegoen ikusmolde subjektibista gainditzeko asmoarekin, tributu arauak bete behar dituzten interes publikoak nabarmendu nahi dituzte autoreek. Horrela, egintza batzuk daude, baita elkarrekikotasunik gabeko egoerak ere (betebehar izaerako harremanetan gertatu aldera), guzti guztiek helburu jakina dutela, alegia, tributua eskuratzea. Tributuaren ikuspegi dinamikoaz hitz egiten da, beraz, tributuaren bizitza juridikoan zehar gerta daitezkeen jazokizunak aztertzen direlako.
‎Zerga erreala da ez egoiliarrek Espainian lortutako errenta kargatzen duena. Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergarekin gertatu aldera egoiliarren gainean ezarri dena, ez da lortutako errenta osoa batera kargatzen, baizik eta errenta bakoitza zatika kargatuko da eta karga tasa ere ezberdina da errentaren mota bakoitzarentzat: kapitalekoa, lanaren etekinak, eta abar...
‎Zein da, beraz, zergak duen osagai bereizgarria? Zerga egitatearen osagai objektiboa, zerga egitatean ez baita zuzenean ala zeharka ezartzen Administrazioaren inolako jarduketarik, ezta inolako zerbitzu zatikorrik edo Administrazioak emaniko ondasunik ere, gainerako tributuetan gertatu aldera.
‎Borondatezko ordezkaritza onartzen da, oro har, ordezkatuak jarduteko gaitasuna duenean. Hala ere, Administrazio zuzenbidean eta Zuzenbide pribatuan gertatu aldera, ordezkaritza mota horrek badu berezitasunik tributuen arloan; izan ere, interesdunak kontrakoa adierazi ezean, ordezkaritza badagoela ulertzen da. Ordezkariak jarduteko gaitasuna izan behar du.
‎Beraz, premiamendu prozedura jakinarazi bada, berehala zordunaren ondarearen exekuzioarekin jarraituko da. Berariazko edo isilbidezko ezezkoarekin gertatu aldera, eskaera ez onartzea gertatuko da eskaera egiteko betekizunak ez direlako bete (ikusi Bizkaiko Lurralde Historikoaren zerga bilketari buruzko Erregelamenduaren 28 artikulua, abuztuaren 21eko 125/ 2019 Foru dekretua). bat ordaindu ez bada Administrazioak errekerimendua egin duenean. Kasu guztietan, bermea ekarri bada, berme hori erabiliko da.
‎Jakinarazpena egin denetik, erantzuleak subjektu pasiboak zituen eskubide guztiak eskuratzen ditu; beraz, erantzukizunaren adierazpena zein tributu likidazioa aurkara ditzake. Erantzukizun subsidiarioan gertatu aldera, erantzukizun solidarioan ez dago zertan adierazi zordun nagusia kaudimengabea dela; halaber, ez da beharrezko premiamendu bidea hastea zordunaren kontra. Badirudi nahikoa dela zordun nagusiak zorra ordaintzeko jatorrizko borondatezko epean ez ordaintzea.
‎Zuzenbide zibil erkideak, ostera, jaraunsleek jarauntsia inbentarioaren onuraren arabera onartu ezean, kausatzailearen tributu betebeharren gaineko erantzukizuna dute, euren ondasun eta eskubide guztiei dagokienez (KZren 1003 art.). Kode Zibilarekin gertatu aldera, tributuen esparruan legatu hartzaileak ere hildakoaren zorren gaineko erantzukizuna du, jarauntsi osoa legatuen bidez banatzen denean edo zati alikuotaren gaineko legatuak direnean. Arabako TFAOk, gainera, jarauntsiaren hiru laurdenak baino gehiago balio duen familiako ondarearen edo ondare profesionalaren oinordeko bezala banakako tituluaren bidez izendatu den kasuetara ere zabaltzen du tributu zorren gaineko erantzukizuna; modu horretara, tributuen arloan ere euskal zuzenbide zibileko 5/ 2015 Legearen 20 artikuluak ezarritako aplikatzen du.
‎Tributu betebeharrak ordaintzeaz gain, bazkideak oinordekoak dira gainerako betebehar materialetan eta formaletan. Pertsona fisikoen oinordekoekin gertatu aldera, nortasunik gabeko erakundeen eta pertsona juridikoen oinordekoei zehapenak ere eskualdatzen zaizkie. Horrelakoetan ez da bereizi bazkideen erantzukizuna mugatzen duten sozietate edo erakundeak diren ala ez.
‎Hartara, Sozietateen gaineko Zergan gertatu aldera, zerga honetan ez da arauketa aplikagarria zehazteko lotura punturik behar, Balio Erantsiaren gaineko Zergaren arauketa lurralde erkidearen berdina izan behar delako une oro.
‎zergak aurrezteko aukeran, alderdiek ezin dute erabili ohikoa ez den formarik, eurek bilatzen duten helburua lortzeko. Horrenbestez, lege iruzurraren kasuan gertatu aldera, negoziogileak ez du jokabide saiheslerik gauzatzen, ez du abusatzen negozioak itxuratzeko erabil ditzakeen bide juridikoez. Horrez landa, zergak aurrezteko aukera edo plangintza fiskala erabat zilegi, legezko eta Zuzenbidearen araberakoa da, tributu lege iruzurrarekin alderatuta; izan ere, zergadunak eskubidea du bere negozioak berari merkeen datorkion moduan antolatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia