Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 115

2000
‎Baita ikusten ere hain elementu ona eduki eta pena zela alferrik galtzea. Horregatik, gero jende berria sartu ginen, kasualitatez maila pixka bat hartu genuen, talde giro bat sortu zen, eta azken finean gaur egun talde oso bat badago Hendaian ere, hamairu ikasle dituena.
2001
‎" eta gero zakurrak begi humanoekin, eta gero jendea zakurren bakardade eta tristurarekin" (P, 49) eta idazlearen burua marinel zaharrekin eta infernura, beti infernura, doan trenarekin.
‎Istiluz eta buruhaustez beteriko hiria duzu Bonbai. Inguruetako herrietatik gero baino gero jende gehiago dator bertara.
‎Eta gero jendea. Jendea, jendea, jendea.
‎Argitaratutakoan, Lekuona liburu horretaz baliatu zen bere lan hori egiteko, Basa rriren bertsolari proiektuaizena erantsiz. Lekuonak ondo egin zuen; baina gero jendeak gehiago irakurri eta aitatu du Lekuonaren lana, Basarriren liburua bera baino. Irakur dezatela Lekuonarena; baina gorago joan, iturriraino alegia, eta Basarriren prosa ere irakur dezatela.
2002
‎«(...) Ondo dago Gasteizko Artium hau zabaltzea, baina gero jendea bertara hurbiltzen ez bada? (...) Zaila da oso artearen gestioa, are zailagoa arte garaikidearen kasuan, eta oraindik askoz ere zailagoa arte garaikidea, a priori horretan interes gehiegirik ez duen gizartearekin uztartu behar denean gestio horren emaitza nagusia lortzeko.
2003
Gerora jendea maitemindu egiten da
2004
‎Horregatik diot kluben aldetik eta federazioen aldetik orain baino konpromiso handiagoa hartu behar dela, eta entrenatzaileak prestatu behar direla. Hortxe dago etorkizuna, eta gero jendeari egia garbi esan behar zaio. Horrela bakoitzak bere mugak ezagutuko ditu.
‎Erakundeak zehaztu du jarduera hori argi eta garbi bereizi behar dela artxiboen legez kanpoko truketik; izan ere, erabiltzaileak P2P izeneko programen bidez “jaisten” du filma. Piraterian, azaldu duenez, bada euskarri fisiko bat, film pirata grabatzen duena, gero jendeari diru truke eskaintzen zaiona. % 60ko murrizketa “Borroka hasi eta hiru urtera, epaien balantzea ikus entzunezko ekoizleen eskubideen aldekoa da argi eta garbi, eta, aldi berean, iruzur mota horren komisioa %60 jaitsi dela ikusi da”, adierazi du EGEDAk.
2005
‎– Ikusi nuen gero jende multzo erraldoi bat, nehork zenbatu ez zezakeena, nazio guzietarik, tribu guzietarik, jendalde guzietarik eta mintzaira guzietarik. Bildotsaren eta tronuaren aurrean zutik zeuden, arropa zuritan apainduak, palmorriak esku artean zatxixkatela.
2006
‎Apaizak garbi hitz egin behar du. Haur bat hiltzen denean, astebetean dolu handia egoten da, baina gero jendea «tira, berri on bat da, Jainkoak eraman du» esan eta lasaitzen da. Lur ematean bertan, maiz esaten diet, «ikus dezagun.
‎ha! labana haundia bai, gaztarentzako labana, Mixari herrian tipo batek eskeintza in zion eta nik gazta hura ez genuela behar, etekin gutxikoa!, baina gero jendiak ongi estimatu zuen eta askok eskatzen ziguten, han santurtzin birrak ere erruz saldu genituen, kupel batian freskatzen iduki eta, gero beste herri batzuetan ere bai birrak eta haiek nahikoa uzten ziguten, han santurtzin ere bai, etortzen zitzaigun jende pobria apal apalik mokadu bat eske eta nik fuera! fuera!, gero kanbiorik gabe gelditu ginen eta bila joan nintzenian, Mixak pobreen artian bokatak banatu zituen, han esan ziguten biharamunian zornotzan kontzertu haundia zegoela, karnixeria batian haragiak erosi, hara gindoazela galdakao parian kontrola ikusi genuen urrutira eta mendiz mendiz in genuen krixton errebuelta, ez bait genuen aseguroaren paperik, hura ez genuen lotu, zornotzan zegoen siniestro total eta han ere lege problemarik ez genuen izandu eta han ere dena saldu genuen, ordiziara ere joan ginen eta han inon baino gutxiago saldu genuen eta gaizki pentsatzen hasi ginen, Mixak bere amantalarekin eta jantzi zuen lastozko sonbreroarekin iten zuen aurpegi luze bat, eta nik, redios, han ere munipekin gogor diskutitu nuen, eta azkenian jende gutxi zebilen tokian utzi ziguten eta jale ergelak goierriko haiek, hori zer da, zer du saltsa gorri horrek?, saltsa ona!
‎Gero lanbasa berriro hartu eta komuna garbitzera joan zen, laster etorriko zelako osasun etxeko erizaina aitonaren ipurdiko eskara –ohean hainbeste denbora eta jarrera berean egoteagatik sortutakoa– artatzera, eta eskuak garbitzera pasako zen gero, eta zerbaitek ematen bazion amorrua Valentinari, horixe, erizainak komuna zikin aurkitzea izaten zen. Eta ez zen hainbeste gero jendeak zer esango beldur zelako, erizainari esker ona erakusteko modua iruditzen zitzaiolako baizik; izan ere, hainbeste denbora ez zela Valentina arduratzen zen ipurdiko zauriaz, eta berarentzat lasaitu ederra izan zen erizaina etortzen hastea, bera eskasa zelako zauriak sendatzen.
2007
‎Kobratutzera illian juanda ederra bai deskuentua, gero jendiak lanera juanda galanki juramentua.
‎Oholtzaren gainera deitzen zituen Diccinok, eta horrekin bakarrik pizten zen espantua edo liluramendua, segun eta nola. Gero jendea hasten zen galderak egiten, nongoak ziren eta halakoak, eta harriturik uzten zituzten ikusle guztiak eztizko ahots harekin erantzuten zutenean. Euren gauzak kontatu, ez zuten besterik egiten.
2008
‎Semeak lehenengoz kontatu zidanean, halaxe esan nion: Ez egin [legez kanpoko kopiarik], nik ordainduko diat legezko kopiak balio duena.Badakizu zer erantzun zidan. Zer nahi duzu, eskolan nire lepotik barre egitea. Zineman, zer da artelan bat eta zer kultura industria baten produktua. Non dago muga. Zinema, hasieran, denbora pasa hutsa zen; gero jendeak gogotik lan egiteari ekin zion, eta Zazpigarren Artea sortu zen.Film guztiak ez dira artelan, baina denetan dago ahalegin bat.Nire iritziz, zinemak entretenitu behar luke, baina jendeari zen pentsatua ere eman behar lioke.Baina egun, gazte asko irri egitera soilik joaten dira zinemara, beldurra pasatzera... eta aretotik atera orduko, ahaztu zaie zer ikusi duten ere.Kalera irten eta minutu... zinema, alegia.Krisi ekonomikoa egiazkoa da; zinemaren krisia ere bai. Espainiako zinemaren altzairuzko osasun txarra nabarmenduko nuke nik eta bereiztu sormena ta industria.Espainiako zinemak behar du egiaz profesionalizatuta dagoen industria, ez da aski zinema egitea; zinema ongi egin behar da, sustapen lana eginez komunikabideetan, marketina... Uste dut oraindik ez dugula aurkitu eredu on bat, eta ez dugu asmatzen, adibidez, frantziarrek bezain ongi egiten.Haiek oso ongi lantzen dute alderdi hori, eta miresten ditut.Izan liteke, agian, ez dakigula ongi aukeratzen gure filmak, ongi saltzen, hobeto banatzen... eta zenbaitetan, agian, zorrotzagoak izan behar genuke zenbait filmekin, gidoia bera irakurtzea aski baita ohartzeko ez duela merezi film.127 film egitea industria asetzeagatik soilik, eta horietako 20 estreinatu ere ez egitea... hori baino hobe da telefilmak egitea, telemovie ak, eta telebistarako serie laburrak, hor bada lana industriarentzat.Telebista ordu asko bete beharra dago.Espainian zinemara doazen hamar lagunetatik, bakarra joaten da Espainiako film bat ikusi nahi duelako.Arlo honetan Frantzia jarriko nuke eredu.Frantzian asko mintzatzen dira zinemaz, Estatuarentzat hil edo bizikoa da hango zinema defendatzea, harro dauden beren zinemarekin.Horren ondorioz, bat edo beste aukeran jarrita, Frantziako zinema hautatuko dute frantziarrek, beren kultur historiaren zati jotzen baitute.Zinema merkatua arautzeko irtenbidea izan ote daiteke pantaila kuotak ezartzea. Bai, baina kontua da guztiek sinetsi behar dutela hori, eta horren alde borrokatu, agintzen duenak agintzen duela.Zinema artea da, bai, baina industria ere bada, eta munduaren aurrean agertzeko bitarteko nagusietako bat ere bada.Almodóvarrez gain, ba ote da hori pentsatzen duen beste inor. Almodóvarrek eta Truebatarrek oso ongi saltzen dute bere zinema.Amenabarrek ere bai, zeren ez baita nahikoa film on bat egitea, saltzen jakin behar da, oso ongi jakin ere, bestela, lana alperrik egin duzu.Eta eredu horri jarraitu behar zaio. Bai, bai.Zinemetan gero eta sarrera gutxiago saltzen dira; 2004.urtean 144 milioi saldu ziren, eta 2007an, 104.Zergatik. DVDaren eta pirateriaren erruz; horiek dena suntsitzen dute.Norbaitek esaten dizunean film bat legez kanpo kopiatu duela, zuk zer esaten diozu. Semeak lehenengoz kontatu zidanean, halaxe esan nion:
‎Zuzeneko jaulkipena, berebat, bi modutara egin daiteke. Lehenengoa jendaurreko harpidetza izango litzateke; horren ariora, publizitate kanpaina egiten da ustezko harpidedunei jaulkipenaren berri emateko, eta gero jendeari tituluak leku zehatz batzuetan harpidetzea eskatzen zaio (eskuarki Administrazio Zentralaren bulegoetan nahiz herri erakunde jakinen batean); bigarren bidean, berriz, tituluak Burtsan saltzen dira, edozein sozietate pribatuk bere obligazioak sal ditzakeen ber. Kasu bi biotan, epe zehatz bat finka daiteke tituluen harpidetzarako, edota tituluok jendearen esku utz daitezke kontratatu nahi ...
‎Edo buruarekin pareta jotzen dut, leun lehenengo, gogorrago gero; konortea galdu arte. Aurpegiko markak, ordea, agerikoak dira oso eta gero jendeak galdetzen dit marka horiek nola egin ditudan.
‎Ibon ikusi dut Barrutiaren gainera jauzi egiten. Gero jende gehiago. Kaskamotzak Iboni lepotik heldu dio, gainerakoak ukabilka uxatzen dituen bitartean.
‎Gogoan erabiliz gero jendeak norbaitegatik" artista" dela dioenean zer esan nahi duen, eta kultura garaikidearen kudeatzaileek norbait" artista" izendatzen dutenean zer esan nahi duten, aise ohartzen gara nekez aurki litezkeela munduan bi gauza elkarri kontrajarriagoak. Batak biziarekin du zer ikusia, eta besteak biziarekin deus ikustekorik ez duen Zerbaitekin.
‎Gezurra da jendeari eskatzen duena ematen zaiola. Lehendabizi eskaini egiten da, saltzen jarri, eta gero jendeak erabakitzen du erosi ala ez erosi, ikusi ala ez ikusi. Jendeak eskatu ziolako idatzi zuen Xabier Letek Izarren hautsa?
2009
‎Telebistan aktoreak ikusten dira, baina kamara atzean 50 pertsona egon daitezke. Eta gainera gero jendeak ez du sinesten, ez dio garrantzirik ematen. Baina oso bitxia da
‎Bai, eta horrek ere badakar gaizki ulertze asko sortzea. Oso ondo neurtu behar dira pausoak gero jendeak ondo ulertzeko. Baina kontrolaezin bihurtzen da.
‎Aldaketa behar da, eta denetarik. Gero jendeak erabakiko du zer gustatzen zaion.
‎–Realean ez nuen golik sartu, eta jokaldi ikusgarririk ere ez dut uste egin nuenik. Baina hamar urte pasatu eta gero jendea oraindik Hasselbainkekin eduki nuen ika mikarekin gogoratzen da?. –Bitxia?
2010
‎Formazio eta heziketaren ezinbesteko osagarria zen otordua. Gerora jendea telebistaren aurrean afaltzen hasi zen, eta telebistak elkarrizketa hiltzen du. Gainera, bakoitzak bere ordutegiarekin etxetik kanpo lan egiten duenez, etxera heldu, hozkailuan zerbait harrapatu eta tonto kutxaren aitzinean betetzen dugu sabela.
‎Jendea zinemara ez joatea? Oso jende gutxi zegoen eta, noski, gero jendearekin hitz egin nuen eta zera esaten dute: Ezin da zinemara joan, hotzez hiltzen zara.
‎New Yorken lagunak izango dituzu dagoeneko.Bai, batzuk baditut, batez ere idazleen artean. Hor sostengu handia eman dit Elizabeth Macklin idazle eta itzultzaileak, eta gero jendea ezagutzen joaten zara: idazleak, argitaletxeetakoak, American PENeko jendea...
‎Geroztik, hala ere, ezer gutxi marraztu dut; nire erabaki honen azpian aitarekin izan nuèn porrot sentipena ote dago, eta indar negatibo baten inertzia, azken batean, ala beste porrot baten beldurra?, zeren, aitak eragotzi zidàn bideari berrekinez gero, ezinbestekoa bainuen, artista gisa, arrakasta, batere segurua ez zena?; esan nahi dizudana da nik azpian behar nuela galdera bat, nire kezka hari forma emateaz gain, kikildu eta atzera eragiten zidana: . Zertarako marraztu eta zertarako pintatu, gero jendeari, beharbada, gustatuko ez bazaio???; hogei bat urte nituela, gainera, erakusketa bat ikusi nuen hiriburuan, zuk ere zeurean aipatzen duzuna?, probintziako pintore inpresionista seinalatuenena; eta ni hain gustura sentitu nintzen areto hartan, non istantean etorri baitzitzaidan burura beste galdera bat, aurreko galderari erantzun ezin zehatzagoa ematen ziona, ihesbidearen ikuspegitik betie... –Zertarako marraztu eta zertarako pintatu, besteen marrazkiak eta pinturak ikusiz berdin gozatzen badut?
‎Bederatzi urterekin nire burruntzali biak erabiltzen hasi ninduan, tarteka poltsaren bat husten nian, berokiren bat lapurtzen nian; hamarrekin, tranpatia ninduan. Gero jendea ezagutu nian; hamazazpirekin lapurra ninduan; dendak irekitzen nitian indarrez, giltza bat edo beste faltsutzen nian. Harrapatu ninditean.
‎Hortaz, hiri ireki baten bonbardaketa honen erritmoa logikoa zen: lehenbizi esku granadak eta bonba astunak erabili biztanleen artean uxaldia sortzeko, gero jendea metrailatu lurpera eramateko, jarraian bonba handiak eta su eragileak jaurti, etxeak eraitsi eta biktimen gainean su hartzeko?.
‎IBON. Antropologia ari zara ikasten, gero jendeari laguntzeko, ez. Ba etzara oso solidarioa.
‎Azterketaren ondorioetan jasotzen denez, Administrazio publikoko webguneen administratzaileek “ardura gutxi” dute ikuspenagatik, “bi elementu sinple horiek webguneak behar bezala garatzeko duten garrantzia ez jakiteagatik edo web gune bat eraikitzeko orduan duten ikuspegiagatik”. Txostenaren arduradunen arabera, “ohikoa izaten da zenbait web garapenetan alderdi bisualenak edo estetikoenak azpimarratzea, lekuaren eta haren edukien deskribapen formala behar bezala egin ordez, robotek eta gero jendeak gunea aurkitzeko aukera emango duen metainformazioaren bidez”. Hala ere, azken urteotan, administrazio publikoen web guneen garapenaren alderdi askotan, batez ere Estatuko Administrazio Publikoan, baliabide ekonomiko, tekniko eta giza baliabide gehiago baititu, batez ere Kultura Ministerioaren eta Ekonomiaren mendeko erakunde batzuen kasuan.
‎Geroztik, hala ere, ezer gutxi marraztu dut; nire erabaki honen azpian aitarekin izan nuèn porrot sentipena ote dago, eta indar negatibo baten inertzia, azken batean, ala beste porrot baten beldurra?, zeren, aitak eragotzi zidàn bideari berrekinez gero, ezinbestekoa bainuen, artista gisa, arrakasta, batere segurua ez zena...; esan nahi dizudana da nik azpian behar nuela galdera bat, nire kezka hari forma emateaz gain, kikildu eta atzera eragiten zidana: " Zertarako marraztu eta zertarako pintatu, gero jendeari, beharbada, gustatuko ez bazaio...?"; hogei bat urte nituela, gainera, erakusketa bat ikusi nuen hiriburuan —zuk ere zeurean aipatzen duzuna—, probintziako pintore inpresionista seinalatuenena; eta ni hain gustura sentitu nintzen areto hartan, non istantean etorri baitzitzaidan burura beste galdera bat, aurreko galderari erantzun ezin zehatzagoa ematen ziona, ihesbidearen ... " Zertarako marraztu eta zertarako pintatu, besteen marrazkiak eta pinturak ikusiz berdin gozatzen badut?
‎David Bowie, Chet Baker, Julian Gorospe... zer zakiat. Eta gero jende arrunta zagok. Eta non nabilek ni?
2011
‎Negu Gorriak, ordea, kontziente zen euskal gazteentzat betetzen zuen eredu funtzioaz, horiek janzkerari, erabiltzen duten hizkuntzari edo laguntzen dituzten kausei ematen zieten zentzuaren inguruan. Agertoki publikoetan euskara erabiltzeak askoz ere karga sinbolikoagoa du eta, antropologoaren ustez, hauek militantziara, antolakuntza politikora eta euskaldun izatearen harrotasunerako deia egin izan zuten, musika, irudiak, janzkera, sinbologia eta, oro har, estetika bat zabalduz, gero jende gazteak bere egingo duena eta aldatu ere aldatuko duena, espresio forma berriak sortuz.
‎Gainera marka bihurtu eta promozionatu baduzue? Kokainaren kultura ren inguruan ehunka pertsona deituko balute alegeraki elkarrekin kontsumitzera eta gero jendea desfasaturik balego, ez litzateke harritzekoa, ez??
‎IBON. Baina gero jendeak hitz egingo zuen kasuaz.
‎Eta ez dakit Oyarzabalek kontatu zidanagatik izan zen, baina zerbait atera nahi zidala iruditu zitzaidan. Gero jende gehiago hurbildu zen eta, jakina," ika mika luzeak gauza onik ez", eta etxera joan nintzen.
‎Ez dago intelektual independenterik, ideologo independenterik, por libre ibiltzen diren horietakoak beste tokietan izan litekeen bezala. Hemen politikan ari denak bakarrik dirudi daukala politikaz hitz egiteko legitimitatea eta gero jendeak hori sentitzen du eta paso egiten du. Botoa eman eta isil isilik bizi eta hil eta fuera!
‎" Laborantzaz bezenbatean baikira, apezez bertzalde, bederen bospasei ehun eskualdun, haren erakaspenez hazi izanik oroit girenak, zendako ez ginezake eman bakotxak diru izpi bat, harek kazeta huntan utzi mintzaldien elgarretaratzeko, ziren bezala; mintzaldi hauien biltzeko liburu batean edo bizpahiruetan, barrea bakinitzazke gero jende xehearen artean?
‎—Ama, musika joleak modan dagoen musika jotzen du; artistak, aldiz, benetako artistak, barruan daraman musika jotzen du eta gero jendeak musika hori entzuten du. Eta askotan estimatzen du edo gorrotatzen du.
2012
‎Jateko ezer ez zuten pertsonak. Elkarteak berak gomendatzen zuen ahal izanez gero jende txiroari bakarrik eskaintzeko patata. Noiz aldatu zen egoera?
‎Ez da erraza ulertzeko. Colmek izugarri lan handia egiten du, baina gero jendeak ez daki zer esaten ari garen eta horrek komunikazioa mozten du neurri batean.
‎Nire ustez ez. Aunitz bizitzen da bakardadean, etxean, negarrez eta gero jendearen aurrean primeran bageunde bezala agertzen gara. Aldatu dena da orain gutxiago erakusten dela.
‎–ihardetsi zuen Rodolphek?. Pentsa gero jende jator hauetarik bat bera ere ez dela gai frak baten gorpuzkera ere konprenitzeko!
Gero jendea, hiribide zabala, autoak,
‎Hau da, jendeak bere profila edo dena delakoa egiten du sare sozial horretan moda modan dagoelako eta, egin ezean, inor ez zarelako unibertso birtualean eta bla bla bla. Gero jende gehienak ez daki zer egin izugarrizko tresna horrekin eta hor gelditzen da bere profil eta guzti (milaka argazki esangurarik gabeak, linkak, bideo txatxuak eta inoiz entzun gabeko kantak...), zabortegi birtualak metatzen; beste moda berri bat etorri da eta orain tuiteatzea tokatzen da (beno, hori atzoko edo herenegungo moda izango zen, ziurrenik, gaurko bluff berria). Internetek zer edo zer ekarri badu, merkatu eta gustuen fragmentazioa izan da.
2013
‎Zilar Astean Plateruenak eta talde kolaboratzaileek egiten duten lana oso aberatsa da Egoitz Esturoren berbetan: " Oso esperientzia polita da denok gai bat hartu, horretan murgildu, landu eta gero jendeari eskaintzea". Garrastatxuk gaineratu du egindakoak ez duela irabazi ekonomikorik ematen:
‎Aranzabalek dioen bezala, Lou Topet ez delako ohiko talde bat. «Hasieran ni nintzen, eta gero jende gehiago batuz joan da. Etenik gabeko garapenean».
‎Idazten ere denok ikasi genuen eskolan modu primario batean, baina gero zeregin ia elitistatzat hartzen da. Idazten ez jakitea erdi kriminalizatuta dago, ortografia erroreak eta abar, hizkuntza dominanteetan behintzat ezin duzu v eta b konfunditu, bestela suspenso!, nahiz eta gero jendeak apenas idatzi. Irakurtzen ere, analfabetoa bitxo arrarotzat hartukodute, baina behin eskolako titulua izanez gero normaltzat hartuko da ia ezer ez irakurtzea.
‎" Dena den, umorearekin inoiz ez dakizu", ohartarazi du Goenagak. " Batzuetan uste duzu umore gutxi dagoela, eta gero jendeak barre egiten du filma ikustean". Garañok uste du filmeko egoera" surrealista" batzuk umorez hartuko dituztela ikusle batzuek, baina beste batzuek ez.Apirilaren 8an hasi zituzten filmaketa lanak, eta lan horien orain arteko martxarekin oso gustura daude Goenaga eta Garaño.
2014
‎1952an Deustuko Unibertsitatean, Joxe Manu Agirre, Gurutze Ansola eta hirurok Aita Urrutia genuen irakasle, eta berak bildu gintuen. Horrela hasi nintzen Euskal Herriarekiko nire kezkak haiekin partekatzen, gero jende gehiago hurbildu zitzaigun eta Ekin sortu genuen. Geroxeago, EAJrekin izandako hausturaren ondoren, honako hauek ETA sortu genuen 1959an:
‎J. Garaño: Bai, gero jendeak zein garrantzi ematen dion beste kontu bat da, baina laguntzen digu gure diskurtsoari eta kontatzen ari garenari sendotasuna ematen.
‎Asko irakasten dute bezeroek. Garrantzitsua da sukaldean egotea, baina gero jendearen erreakzioa ikusi behar da, jendea ezagutu. Nire gurasoek taberna zutenean, bigarren maila batean zeuden sukaldariak.
‎Poetaipuntok dioenez, dibertigarria da testua deklamatzea. Hala ere, ñabardura egin du,, agian idazteko garaian sufritu dut, baina gero jende aurrean erakusteko garaian dibertitu egiten naiz, ez naizelako momentu hartako pertsona bera?. Deklamazioak poesiari zer ematen dion galdetu diogu egileari, eta berak erantzun du egilea eta hartzailea bertatik bertara egotea desberdina dela.
‎Bai, zoritxarrez parapenteak ez dauka hemen beste leku batzuetan duen indarra. Estatuan, esaterako, gero jende gehiagok egiten ditu akrobaziak, baina, hala ere, beste herrialde batzuetan baino zaletasun txikiagoa dago. Frantzian, adibidez, 12 urteko mutikoak parapentean salto egiten ikusten dituzu.
‎Lurperatu eta gero jende guztiak pastela jaten du.
2015
‎Alde horretatik, jakin nuenean kalean geratu nintzela, ez nuen pena berezirik hartu. Baina gero jende asko etorri zait pena izan dela esanez. Egia da, pasatu eta gero, penatxo bat sortu zait finalean ez sartuta.
‎\" Baina Enperadoreak zuhaitzak landatuz gero jendearentzako ez da aski janari egongo".
‎Musikari brasildarrez nahiz europarrez osatua eta Fawzi Berger ek zuzentzen duen Forro da Lua taldeak bideratu zuen aldaketa, Brasilen bertan bezala. Martxaz gainezka eta forró ak berezko dituen kadentzia errepikakor eta inguratzaileekin korapilatu zuten gaua, eta gero jendeak ez zekien zein ordu zen oheratu zenerako.
‎kontra gero jende pila?
‎– Nola daude haren zain orain, kontra gero jende pila?. Nik uste dut, Gil, hobe delaetxera itzul dadila.?
‎Agian ez hilzorian, bainan urtetik urtera salmenta ttipituz doa, hiru urte eterdi idekiz geroz. Jende adinetako multxo bat horraratzen zen, ez dira gehiago hor, ostatu handiena zerratua da, uda huntaz geroz jende herritarra bakandu da,
2016
‎• Gure helburua diskurtsoa komunitatean zabaltzea eta gero jendearengan eragitea izanik, kezka sortzen digu eragitera iriste horrek. Neurri batean ez dugu hain zail ikusten diskurtsoaren nolabaiteko onarpena lortzea (besteak beste politikoki zuzena delako) baina hortik eta jendearengan eragitera, koska handia dago
‎Zerbaitetan hobera egin dugu behintzat; bestetik, asteburu berean, abenduaren 8an amaitu zen Bilbon lehendabiziko Korrika, euskararen aldeko lasterkaldi kementsu, jendetsu eta batez ere izerditsua; honek ere ez du aurkezpenik behar gure irakurlearentzat, eta Alsinari azaltzen hasiko bagina, berriz, korapilotsuegi izango litzateke: izan ere, nola adierazi, hitz gutxitan, hizkuntza berreskuratzearen alde hainbat jende izerdi patsetan, barea lehertzear eta birikak botatzeko zorian ibiltzea, eta gero jende horrek berak hizkuntza hori bera erabiltzeko batere gogorik ez izatea. Gizartearen errainu ere ba omen da eleberri bat, baina ez gaude hemen soziologia merkea egiteko; beraz, utz dezagun alde batera.
‎—Bai, Carlos, jantzi. Telebistakoek ondo jantzita hartzen bagaituzte, hala esango dik gero jendeak, baina nola liteke ordea jende dotore hau, hotel baten prcpietario horiek, nola liteke azken bi hilabeteotan gutxienez zazpi atentatu egin dituen komandoko bi partaiderekin konplikatuta egotea, nork pentsa zezakeen holakorik. Eta benetan, hori kontsolamendu handia izango duk denontzat.
‎Sukaldean, lanpara. Gero jendeak hartzen du usaia. Neguko gau luze haietan, goizik iluntzen baitu, zer aritzen zineten. Elgarrekin eleketa. Argia bazen, salan emaiten zena.
‎Kazerna, lilia bezen garbi. Gero jendiak ogi galdez. Bana guk ez biginiin ogiik!
‎Kaserna, (kaserna= kuartel) lilia bezain garbi. Gero jendeak ogi eske. Baian guk ez baigenuen ogirik!
2017
‎Gaueko zerbitzuetan hasi zen arazoa: udal guztiek nahi dute zerbitzu gauekoa izatea, baina gero ez diote jendeari enbarazu egin nahi. Dena egiten uzten da, eta gerora jendeak ikusten du Polizia ez dela inplikatzen.
‎Horrez gain, emakume batek lehengo aldiz txapela irabazi duela, horrek ere duen esanahiarekin. Pentsamentu hoiek denak nahasten zaikitz nere oroimenean, eta gero jendearen emozioa, ta jenderaren esker ona saio horren ondoren, jendea pasatu zuen eguna eta sentimendu horiek denak piztu ezanak esan nahi duena ere.
‎Eserita gelditu zen pixka batean. Erloju bat ordu erdia jotzen sentitu zuen, gero jendea pasatzen hasi zen, igande eta Pazko eguneko jantziekin. Batzuek begiratu egiten zioten pasaeran, begiratu egiten zioten automobiltxoaren bolantearen atzean geldi geldi eseritako gizon hari, haren bizitza ikusezina galtzerdi zahar baten hari artean harrapatuta.
‎Krisiak ere zentzu batean ez du lagundu, edozeinek esaten baitu community managerra dela. Gero jende hori enpresetara joaten da eta ez da erantzuteko gai, horrek ez dio asko laguntzen lanbideari.
‎Zeren, bortxaketari bortxaketa deituz geroz, abian jartzen da emakumeak zaintzeko makineria guztia: Ez duzu nahiko gero jendeak jakitea zer gertatu zaizun. Ez duzu nahiko gero mundu guztiak zuri begiratzea hori gertatu zaion emakume bati bezala?
‎Gaur ERAIKIZ ekimenaren hirugarren saioa burutuko da areto huts honetan. Miren Akerretaren –errotik saihestu zuen lankidea zela aipatzea– Dolutan dokumentala eskainiko dute, eta gero bertan parte hartutako biktimekin eztabaida izango da, orain hutsik baina gero jendearen abegiz beteko den areto honetan”.
‎– Gero jendeak ez omen ditin euskarazko itzulpenak entenditzen.
‎• lurraldea antola daiteke, aterpeak eraikiz, adibidez, sumendi erupzio leherkor bat gertatuz geroz jendea babestu ahal izateko.
‎Aipatu du ere Senpertar ainitzek parte hartzen edo parte hartu dutela Senpereko elkarteetan, adibidez gauregun Spuc batasunak 811 menbro biltzen ditu bere baitan. Azkenik geroari buruz jende emendatzea kontrolpean mantenitu behar dela, helburutzat hartuz 7.500 biztanle 2026ko urteari begira. Euskal Elkargo berrian, gure herriaren interes orokora zerbitzatzearen alde lan egitea beharrezkoa dela.
2018
‎Ene, pentsa nola iraindua sentituko den gure hurkoa, pertsona dela aurpegira botatzen badiogu eta konturatzen bada kakarro deitu diogula alegia deusez! Kontuz ibili gero jende gaitzikorrekin eta hitzen polisemiarekin, delako polisemia antzinate klasikoan bakarrik izanda ere. Hau idazteko unean, 1999ko azaroaren 25ean, Virginia Acebesen bortxaketa eta erahilketa deitoratu behar ditugu, hain zuzen emazteen aurkako bortizkeria borrokatzeko egunean berean.
‎Identifikatzeko hiru aste eta gero jendeak pentsatuko zuen zer egiten genuen elkarrekin.
2019
‎2002 urtean haiek utzi zutenean geldialdi bat egon zen, eta udalak kanpoko jendea kontratatzen zuen. Gero jendea kontratatzeari utzi zion eta lau edo bost urtez ez ziren erraldoirik egon. Altsasuko peñek deialdi bat egin zuten berriz ateratzeko eta hamar bat pertsonako talde bat elkartu ginen.
‎Batzuk astoagoak ziren, beste batzuk gutxiago. Gero jende jatorra zela ikusi nuen eta guztien lagun egin nintzen. MJ. Sorbaldan halako oinazea izatean, eskarak ez sortzeko hiru orduero posturaz aldatzen zuten.
2020
‎Gazte askotxok, adibidez, gure finalak segitzen dituzte Instagramen bidez eta espero dut honek balio izatea gero jendea kirol honetara erakartzeko.
‎Orain kanpora atera ahal badugu, ongi etorriak denak. Hitz egin eta gero jendea ongi gelditzen dela ikusten dugu. Kostatzen zaio hitz egitea, baina lan hauek balio dute, nolabait, terapiatxo bat hitz egiteko.
‎Alde batetik, kultura dohainik eskaintzeari edo ez eskaintzeari buruzko eztabaida zegoen. Kultur itzalaldia egon zen, eta batzuen beldurra zen ea nola bueltatuko ginen, ea dohainik eskaintzen ari ginena gero jendeak ez zuen ordaindu nahi izango. Ni egitearen aldekoa nintzen, eta uste dut momentu hartan idealena izango zela saio horiek antolatzaile baten ekimenez egin izana, soldatapean, baina ez zen horrelakorik eta… Guk hartu genuen geure saioak antolatzeko ekimena, eta eztabaida egon zen, era berean, ea horietan dirua eskatu behar ote genuen, ez sarrera modura, dohaintza modura baino.
‎" Zoazte hemendik" esan? Zaila zen, zeren nik gero jende harekin tratatzen jarraitu behar izaten nuen. Berriro hasiko banintz ere, kosta egingo litzaidake hori gainditzea.
‎Ez da horrela, dominazio egoerak normaltasunarekin konfunditzen dira. Legeak bortxaz ezarri ziren momentu batean, baina gero jendeak inkorporatuta eramaten ditu. Frankismoa ere gehiengoak ez zuen injustizia moduan bizi.
‎Txikitan Joxeluix txikia deitzen zidaten, ni baino nagusixeagoa zen izenkide bat banuen eta. Pixka bat koskortu nintzenean, izeba Julik proposatuta, Koldo deitzen hasi ziren, lehenik familia eta gero jende guztia. Garai hartan nire familiakoek ez zuten
‎Eta gero jende hori dago, neonaziak edo deitu nahi bezala.
2021
‎Hemendik deiktikoari eta handik, ordutik anaforikoei eransten zaizkie maiz horrelako adberbioak, hemendik eta handik adberbioek denbora balioa hartzen dutelarik: Bidea zabalik daukazue hemendik aurrera; Hobeko duzu hemendik goiti artalde hori libro utziz (Xalbador); Hemendik gora, heurea izango duk (Erkiaga); Handik aitzina adiskide izan nuen; Handik hara bestela jokatu zuen; Handik gerora lasaiago bizi izan ziren; Ordutik aurrera pozik bizi izan ziren; Eta ordutik geroz jende asko joaten zitzaien[...] (Beobide).
‎Bai, eta presio ikaragarria sortzen du horrek Instagramen eta antzeko sare sozialetan mugitzen garen artistongan. egon behar zara ekoizten, eta gero jendeak segundu bakan batzuk eskaintzen dizkio zuk eginikoari. Badirudi sare sozialentza lanean zaudela etengabe, eta gero horrek ez du fruiturik ematen.
‎Lehen atari iluna zena klaritatez betea bilakatua zen, paper horixka batek estaltzen zuen ezkerreko horma, ispilu handi batek eskuinekoa. Igogailua jo zuen begiz bukaeran, eta itzaletatik amaren gorputz erkina agertu zitzaion igogailurik ez zutelako marmarka, eta gero, itzaletatik jalgitako argazki zahar baten moduan, aita ohearen gainean zurbil, eta gero jendea etxean. Aita bat izan zuen orduan, ama bat izan zuen moduan.
‎–Guk armak bistan eramaten ditugulako da hori, zuek zuloetan gordetzen dituzue, gero jendearen kontra erabiltzeko.
‎Segizio inprobisatu bat osatu genuen inguruetako etxeetako guztiok. Hilerrian, apaizak errespontsu labur bat errezatu zuen, eta gero jende guztiak Aita Gurea.
gerora jende salbaia du nahasiko
2022
‎Nagore bere historia kontatzera animatu da, lehenengo idatziz eta gero jende aurreko aurkezpenak eginez Mari Luz Esteban antropologoaren konpainian. William S. Burroughs idazle estatubatuarrak hizkuntza birus estralurtar bat dela eta sortzen duen gaixotasunaz libratu ahal izateko erremedio bakarra idaztea dela adierazi zuen, soilik hitza gorputzetik atera eta gorpuztuz osatuko ginela.
‎Mendiben 1985ean Maia Unasobizkaik esan zigun ganderailua" eliza zerbaitetarik" ebatsi zutela" Basajaun eta horiek"; gero jendeek ikusten zutela bere leizearen hegian ganderailu horrekilan, eta deliberatu zuten hartu behar zutela eta herriko elizara ekarri; Basajauna kanpoan zelarik joan ziren eta atera zuten leize hegiraino, baina Basajauna jin zen eta ez zien handik higitzen utzi; orduan oihu egin zuten: " Oi Salbatore gaixoa, salba gaitzak eta, laguntzen bagaituk hau ekartzen, kapera horrendako izanen duk".
‎Maiatzean hamabosgarren urteurrena ospatu nahi dugu, eta ea zerbait txukuna egiten dugun. Gure hasierako asmoa zen hazi moduko bat izatea, gerora jende gehiago erakartzeko, baina lanketa handia eskatzen du horrek. Bere txikian konturatu gara kulturak aurrera egin dezan garagardo asko edan behar direla.
‎John Steinbeck estatubatuarraren Of Mice and Men eleberria Depresio Handiaren garaian argitaratu zen eta gero jende askoren gogoan geratu zen Gary Sinisek haren gainean zuzendutako filma, bera eta John Malkovich bi rol nagusietan zeudela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gero 86 (0,57)
Gero 19 (0,13)
gerora 4 (0,03)
geroz 3 (0,02)
Gerora 2 (0,01)
geroari buruz 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 17 (0,11)
Argia 14 (0,09)
Berria 13 (0,09)
Susa 10 (0,07)
Alberdania 6 (0,04)
Jakin 5 (0,03)
Maiatz liburuak 5 (0,03)
Guaixe 4 (0,03)
Pamiela 4 (0,03)
Open Data Euskadi 4 (0,03)
Consumer 3 (0,02)
Herria - Euskal astekaria 3 (0,02)
Booktegi 3 (0,02)
EITB - Sarea 2 (0,01)
Goenkale 2 (0,01)
aiaraldea.eus 2 (0,01)
Labayru 2 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 2 (0,01)
Hitza 2 (0,01)
Deustuko Unibertsitatea 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Liburuak 1 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
Karmel Argitaletxea 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gero jende gehiago 9 (0,06)
gero jende ez 6 (0,04)
gero jende hori 4 (0,03)
gero jende asko 3 (0,02)
gero jende guzti 3 (0,02)
gero jende barre 2 (0,01)
gero jende berri 2 (0,01)
gero jende erabaki 2 (0,01)
gero jende ezagutu 2 (0,01)
gero jende hitz 2 (0,01)
gero jende ikusi 2 (0,01)
gero jende jator 2 (0,01)
gero jende ogi 2 (0,01)
gero jende ongi 2 (0,01)
gero jende pentsatu 2 (0,01)
gero jende pila 2 (0,01)
gero jende zein 2 (0,01)
gero jende abegi 1 (0,01)
gero jende aipatu 1 (0,01)
gero jende apenas 1 (0,01)
gero jende arrunt 1 (0,01)
gero jende aurre 1 (0,01)
gero jende aurreko 1 (0,01)
gero jende babestu 1 (0,01)
gero jende belarretan 1 (0,01)
gero jende bera 1 (0,01)
gero jende berezitu 1 (0,01)
gero jende dantzatu 1 (0,01)
gero jende desfasatu 1 (0,01)
gero jende diru 1 (0,01)
gero jende egia 1 (0,01)
gero jende emendatu 1 (0,01)
gero jende emozio 1 (0,01)
gero jende erabili 1 (0,01)
gero jende eragin 1 (0,01)
gero jende erreakzio 1 (0,01)
gero jende eskaini 1 (0,01)
gero jende etxe 1 (0,01)
gero jende gaitzikor 1 (0,01)
gero jende gaixo 1 (0,01)
gero jende galdetu 1 (0,01)
gero jende gazte 1 (0,01)
gero jende gehien 1 (0,01)
gero jende gogo 1 (0,01)
gero jende gune 1 (0,01)
gero jende hartu 1 (0,01)
gero jende hasi 1 (0,01)
gero jende herritar 1 (0,01)
gero jende horiek 1 (0,01)
gero jende hura 1 (0,01)
gero jende jakin 1 (0,01)
gero jende kirol 1 (0,01)
gero jende kontratatu 1 (0,01)
gero jende lagundu 1 (0,01)
gero jende lan 1 (0,01)
gero jende maitemindu 1 (0,01)
gero jende metrailatu 1 (0,01)
gero jende multzo 1 (0,01)
gero jende musika 1 (0,01)
gero jende norbait 1 (0,01)
gero jende ondo 1 (0,01)
gero jende oraindik 1 (0,01)
gero jende pasatu 1 (0,01)
gero jende primeran 1 (0,01)
gero jende salbai 1 (0,01)
gero jende segundo 1 (0,01)
gero jende telebista 1 (0,01)
gero jende titulu 1 (0,01)
gero jende txiro 1 (0,01)
gero jende usatu 1 (0,01)
gero jende xehe 1 (0,01)
gero jende zabaldu 1 (0,01)
gero jende zakur 1 (0,01)
gero jende zer 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia