Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2000
‎Umeak lagunak izango bazituen, nik ume haien amekin harremanak behar ditut. Agian gero hori ez da beharrezkoa, baina txikitan bai, parkera joango bazara eta parkean beste batzuekin egongo bada, ba parkean haien amekin egon behar duzu. Nik hori guztia egin dut eta uste dut nahiko ona naizela gauza horietarako.
2001
‎Torrealday adiskideak, Anaitasunaren izenean, egin didan eskabideari2 erantzun nahi nioke hutsarte batez baliaturik, gerorako utzi gabe, gero horrek ez bailuke epe jakinik izango. Ikusi berria dut, gaingiroki bederen," Begiarmen delakoaren" liburua, eta liburu horretaz, dagokidan aldetik, mintzatu behar omen nuke.
2002
‎esparru honetan lan baldintzak zeuden, emakumeek zein kuota betetzen dituzten, zein postu hierarkikotan... datuak bildu eta errolda moduko bat osatu behar zen. Zentzu honetan deigarria da unibertsitatean, hedabideekin zerikusia duten ikasketetan, emakume gehiago matrikulatzen dela gizonak baino, baina gero horrek ez du islarik lan merkatuan.
2010
‎Euskaltegian lanean hasi ginenean ez zitzaigun horrelakorik eskatzen. Gaur egun, Udalak berak eskatzen digu halako titulazioa, nahiz eta gero hori ez duen baloratzen.
2011
‎Koroak, gezurretan aritu ondoren, lortu zuen eskubidea. Aetzek lana eta onurak eskuratuko zituztela hitzeman zien Espainiako koroak, baina, liburuan argi uzten den moduan, gero hori ez zen gertatu. «Aezkoari eta Nafarroako herriari egindako lapurreta bat izan zen.
‎Ez daukagu arabieraz mintzatzeko aukerarik, nahiz eta bi hizkuntzak ofizialak izan estatu juduan. Hizkuntzari dagokionez, teorian eskubide berberak ditugu, baina gero hori ez da betetzen. Edozein israeldar lasai bizi daiteke arabiera jakin gabe, eta gu, berriz, hebreera ikastera behartuta gaude, eguneroko bizitza aurrera eraman ahal izateko??.
‎“Sindikatuok kezkatuta gaude inkesta soziolinguistikoek adierazten digutelako jaisten ari dela euskararen presentzia gizartean. Lan munduan ere ohartzen ari gara gero eta gehiago garela langile euskaldunak, baina gero errealitate hori ez dela harremanetan islatzen”.Denok euskararen alde gaudela esan arren, gero hori ez dela gauzatzen praktikan, adierazi zuen. Diagnosi ez oso baikorra egin zuen, alde horretatik:
2013
‎Euskara bizitzeko, lanerako nahi dugu. Garai hartan ere, bi hizkuntza ofizial zeuden, baina gero hori ez zen ikusten. Euskaraz aritzea egi bihurtzen hasi ginen, pentsatuta euskaldunek zein erdaldunek elkarrekin bizi ahal izateko, biek hizkuntza biak ikasi behar genituela.
2015
‎Joko hori, ostera, ezin da izan iragan bati lotzea besterik gabe, iraganak asmatu behar zaizkio nahi dugun edo eraikitzen goazen geroari. Eta gero hori ez da identitate predeterminatu batek ekar dezakeenik, gutasuna eraikitzeak ekar lezakeena baizik. Prozesu horretan ebatzi da zein gutasun den bil gaitzakeena.
2016
‎«Alor instituzionalean behar baino askoz ere gutxiago erabiltzen dugu. Ahalegin handia egiten dugu zerrendan euskaldunak izateko, eta gero horrek ez dauka behar bezalako islarik gure jardun instituzionalean». Alderdi sortu berrienak, Ahal Dugu k, izan ditu gorabehera batzuk.
2018
‎Ordutegi aldetik, garbi dago ez dela nahikoa, eta proposamenak ere egin ditugu, ordutegi orekatu baten alde, baina zeinek diseinatzen du curriculuma? Guk aurten lortu dugu Heziberrin [Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza planean] konpetentzia motorra onartzea oinarrizko konpetentzia bezala, baina gero hori ez bada behar bezala elikatzen ikastetxeetan eta tutoreek jarraitzen badute hala moduz ematen, ibilbide motza egin dugu. Gainera, Hezkuntza sailaren gainetik, gaur egun ELGEk berak [Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Antolakundeak] gomendioak ematen ditu ikasleak zertan trebatu behar ditugun eta zer den garrantzitsua esanez; ez da hezkuntza erakunde bat hezkuntzari buruzko gidalerroak ematen dituena.
2019
‎Bestelako ikastaroetan, antzerkiarekin zerikusirik ez daukatenetan, adibidez esatariekin lan egiten dudanean, edo politikari batekin: politikariak edo bere laguntzaileak, diskurtsoa idazten dionak, hartu du sekulako lana diskurtso hori idazten, hitzak polit jartzen, ideien sakontasunari erreparatzen eta abar, eta gero ez bada kantatzearen fase horretan batere lanik egiten, sekulako pena da, sekulako lana egin duzu eta gero hori ez da iristen. Ez bazaizu jaisten gorputzera, ezinezkoa da.
2021
‎egon behar zara ekoizten, eta gero jendeak segundu bakan batzuk eskaintzen dizkio zuk eginikoari. Badirudi sare sozialentza lanean zaudela etengabe, eta gero horrek ez du fruiturik ematen.
2023
‎Arduraz jokatu behar dugu hedabideetan, pedagogia egin eta indarkeria oro salatu. Adibidez, ez du balio emakumeei ahotsa ematea Martxoaren 8a iristen denean eta gero hori ez izatea egunerokoaren parte».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia