Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 139

2001
‎Egun osoa kolperik jo gabe, horrela doa gero herri hau, zu bezalako...
2002
‎Eguzkia poliki poliki itsasoaren magalean desagertzen ikusi genuen Santa Barbarako hondartza bakartitik, eta gero herria ezagutzera joan ginen. Ostiral gaua zen, eta giroa ezin hobea.
2003
‎Ordubete edo zan, herri hura lehenbiziko aldiz igaro zala, eta gero herri berbera berriz, eta gero berriz, eta ostera ere, alde biko erloju berbera, burdina eta kristalezko txabola berbera, betiko elektrizidade tresnekin mukurru. Etziran ikusten ondo herrien izenak eta pentsa ziteken lehengoxeak zirala.
‎Bertsolari askok, bakardadean bertsoak asmatu, paperean jarri, ta gero herrian zabaltzen dabez (bertso paperak). Bertso berriak izena emoten jake holango bertsoai.
‎Joan dan gizaldiaren erdi ingurua ezkero, bertsolariak euren bertsoak irarkolara (imprentara) eroaten be hasi ziran, eta gero herririk herri zabaltzen: zabalkunde honetarako, azoka ta feriak ohi dira egokienak, eta hor agertuko da beti bertso saltzailea, bertso barriak kantatuz bertso-paperak saltzen (cfr.
2004
‎Ezker eskuin behartuak gizarte liberal omen den honetan. Baina gero Herri txiki baten hizkuntza ikastera ezin omen da inor behartu. Zergatik muga hori?
‎Gainera, hizkuntzapolitika, Nazio estatuari dagokionez, ez da inoiz gizarte zibilaren esku egon den erabakigunea izan; aitzitik, zerbaitetan monopoliorik frogatu baldin badu horrek, hizkuntzen politika honetantxe frogatu baitu. Hori eta horrenbestez, euskararen geroa herri ekimenaren esku uzteko gomendio hori ezin liteke elebitasun diglosikoaren atarramentu gaiztoa baino izan.
2005
‎Ni egongelan egongo naiz familia zaintzen; bitartean, beste biak gurasoen gelara igoko dira eta armairuan dagoen bitxi kutxatik hartuko dute zer hori, urrea eta gainontzekoa. Gero herrira jaitsi eta, handik aurrera, Kixmi eta biok arduratuko gara guztiaz. Bitxiak saldu eta taxi bat hartuko dugu Baionara.
2006
‎Bolo bolo zabaldu zen berria; lehenik gazteluan bertan, gero herri osoan, gatzetatik atera eta hiru egunetan eguzkitan utzi zuten bezain laster. Izan ere, hiru egun zituen diamanteak eguzkiaren distira batzeko.
‎Urtebetez bai. Gero herriko kolkhozean hasi nintzen, anaiarekin. Bagenuen kamioi txiki bat, harekin abereen garraioa eta aldameneko herritik egurrak ekartzen genituen.
2007
‎Era berean, kontuan hartu behar dugu, arlokako lanak, egoera soziolinguistiko ezberdina duten guneetako herritarrak harremanetan jartzea ahalbideratuko digula. Zonalde ez euskaldunetako biztanleentzat aukera paregabea izango da gerora herriko plangintzetan subjektu aktibo bihurtu ahal izateko. Motibazio instrumentalak motibazio integratzailea ekarriko dio, zalantzarik gabe.
‎Jarraian, zahar eta gazte mahai inguruan dantza jauziak ematen dituzte, txistulari batek bultzaturik. Gero herriko plazan, pilota partidaren denboran edota ondotik dantzari multzoak animatzen dira. kantariak eta bertsolariak ere bai. Bestalde egutegiaren arabera edo gertakari berezi bat ospatzeko besta moldeko ekintzak antolatzen ziren auzoen artean:
‎ALAIN: Kontuz horâ? ¦ Kontuz ez gero herria apurtu.
‎GarcÃa Lorca, Miguel Hernà ¡ ndez, PÃo Baroja, Rafael Alberti... Gero herriko plazara izango zenera iritsi –" Konstituzio Plaza", irakurri zuen Gigik, barrezka," hau da: lehengo España Plaza" –, eta Lisak norbaiti berriro hilerriaz galdetzeko esan zion lagunari.
2008
‎Bigarren erregionaleko partida 5 eta 0ko emaitzarekin bukatu zen Donostiarren alde. Ez zen festa giro handirik suertatu zelaian, Axularrekoek bi gol sartu eta gero herriko taldeko bi jokalari kaleratuak izan ziren eta lasarteoriatarren animua ez zen berriro suspertu. Azkenean, Axular Lugaritzekoak txapeldun tentsioa protagonista izan zen partidan.
‎362 Cf. Azkueren 1922.10.30eko gutuna Bähr­i: «erizkizundi ori Euskaltzaindiaren aginduz neronek egin nuen eta gero erri ta auzo guzietara batari eta besteari bidali dizkiegu baña batzuk zaletasunik eztutelako, beste batzuk luze ta sailtxoa dalako, eta beste askok alperkeriz oso gutxik baizik eztute erantzun eta lan bear­bearrekoa izanik A. Polikarpo Iraizoz gure bekadun dan eta zure eskuetan eta ardurapean uztea erabaki degu.» Ikus orobat Azkuek Bähr­ekin izandako korrespondentzia 1922­1924 urteen artea...
‎Langileen soldatek ez zutenez jateko lain ematen, 1789ko martxoaren 29ko udalbatzarrean«? después de detenida deliberación encaminada a buscar alivio para la clase obrera», Gasteizen garia eta artoa erostea erabaki zuten, gero herrian merkeago saltzekotan. Horrela, 116 errealetan erositako gari anega, garraioa barne?, 80 errealetan saldu zuten herritarren artean.
‎Orbeak helegitea aurkeztu zuen uztailean, baina ez zuen aurrera egin. Gero herritik alde egin zuen, eta ordutik aurrera Nicolas Egaña, bere fabrikako enkargatua, arduratu zen isuna ordaintzeaz.
‎Senpere herriari proiektua proposatu, eta herriak onartu. . Herriek gehienetan zizel lanak galeriei erosi eta gero herrian jartzen dituzte, besterik gabe. Hemen egin lanak hemengo haurrek ikusi dituzte handitzen eta berantago ere lan horiekin lotura berezi bat izaten segituko dute?.
2009
‎Auzolan zehatz horretarako Herriko Etxeak zuzendari bat izendatzen zuen, Kartapasa izenekoa. Kartapasak erabakitzen zuen noiz egin behar zen auzolana, nortzuk joan behar zuten, zelan egin behar zen lan, zeintzuk erreminta erabili, behar osteko jatorduaren antolakuntza, agertzen ez zena apuntatu... gero Herriko Etxeari isuna ordaintzeko. Sarritan aitzurrekin zabaltzen zituzten bideak.
‎Hainbatemakume fusilatzeaz gain eta, abenduan, ehunka emakume, zahar eta haur kanporatzeaz gain, zilegitasun errepublikanoen jarraitzaileak ziren emakumeak irainduegiten zituzten: ilea moztu edo kaskamotz uzten zituzten, gero herriko leku jendetsuenetatik «paseatzeko», errizino olioa (purga) edatera eta soinean ikur faxistafalangistak eramatera behartzen zituzten, publikoki ideologia horretako aldarrikapen eta esloganak adierazi eta oihukatzera derrigortzeaz gain. Batzuetan ilematazatxo bat uzten zieten lazotxo monarkiko bat lotzeko.
‎Leitzaldean ere, Sarrioko langileak lantegian eta gero herrian zehar ibili ziren, informazioa banatzen. Langileek ez zuten aparteko gorabeherarik izan, herriko komertzio guziak itxiak baitzeuden goiz goizetik.
‎Obrak iragarritako egunean ez zirela akituko ere adierazi genuen. Baina gero Herri Lanetako Batzorde Parlamentarioaren bisita etorri zen, eta departamentuko goi karguen adierazpenek lasaitu egin gintuzten. Errepide eta eraikuntza zuzendaritza nagusiak aurreikusitako epee­tarako akituko zela adierazi zuen, lehen eta bigarren zatiak 2009ko martxora­ko eta hirugarren zatia ekainerako.
‎Lehen taldeko ordezkarien artean honako hauek zeuden: Pantxoa eta Peio( gerora Herri Batasuneko buruzagi izango zen Telesforo Monzonek kanta hitz asko idatzi zizkien), Etxamendi eta Larralde, Anje Duhalde eta Xabier Amuriza (azken hau ere HBren zerrendetan joan zen gero). Bigarren taldeko ordezkarien artean, berriz, honako hauek:
‎Hori bakarrik. Gero herriaren eremuan pailazoen antzera, nor bere senari jarraituz, mozorrotuko dira. Itzultzerakoan, jaia bukatu eta gero, berriro hor utzitako guztia jasoko dute.
2010
‎Baigorrin (Nafarroa Beherea) bada eskola publikoa, eskola kristaua edo giristinoa eta ikastola. Haur baigorriar bakoitzak erabaki dezake non ikasi nahi duen eta gero herriko etxeak haur bakoitzeko hainbat diru jarriko du eskola horrek urtean zehar dituen gastuak betetzeko. Eman dezagun gurasoek nahi dutela haurrak euskaraz ereduan ikastea, eta eskola publikoak eta kristauak hori bermatzen ez dutenez, ikastolara eraman dutela.
‎Beraz, oso bitxia zen dena. Alde batetik, grezierazko forma bat ezagutzen zuten horiek, hau da, jende jasoa eta kultua zen, baina gero herri latinez idazten zuten, Febo eta Baco esaterako. Gauzak ez ziren logikoak, nahiz eta ez ziren Nefertiti eta horrelakoak, ez ziren jake mateak?.
‎Larunbatean bazkaria eginen dute eskalariek Aurreran eta gero herrian ibiliko dira
‎Ni bihar goizeko 7:00etan kalean izango naiz abereentzat guztia prest uzten, erakusketa gertatzen eta gero herriko plazan gauzatuko diren ekitaldien inguruan ibiliko naiz.
‎Ez zeukan inongo erru koroarik buru inguruan, inork ez zion antzemango sexuaren usain arrea azalean, baina halakoen beharrik ere ez: baten batek bikote gaztea eskutik helduta ikusi, gero herrian kontatu, txutxu mutxua zabaldu... Kepak etxea zapaldu zuenerako prest zeukan aitak ziria.
‎Beti esaten zuen gaiztoa eta zuria zela. Gerra garaiko krudelkerietan jaun eta jabe izana zela ere gauza ezaguna zen, nahiz eta gero herriko seme jatorrarena egin. Eta horrelakoetarako badakizu nolakoa zen aita, sutan jarriko zen bidegabeko zerbait ikusten bazuen.
‎Raimundo Ortigosa Francoren tropekin iritsi zen Bedaiopera, zapaltzaileen bandokoekin. Hala ere, gero herrian gelditu zen lan apaletan eta herritar guztien nahitasuna eta ezagutza irabaztera iritsi zen bertako alaba batekin arrisku handiko maitasun afera izateraino. Bedaioperen historia hurbileko kapitulu baten soslaiko oroigarria egiteko ere balio lezake, herritarrek ideiak inposatzera etorritako armadakoen artean bereizten ere jakin zutela demostratuz.
‎Ama, Gaxuxa Mikeleperitzena, Beltzegikoa omen zuen Andrék, eta hara ezkondua 1900ean sortutako aita Batita. Handik gero herrirat etorri eta etxetiar bizitu omen ziren Aroztegian. Baina, orain Berindoagan bizi da André.
‎Orduko maisuaren emazte Joxepa Erasok dio, berriz, ahizpa propioa duela Isabela, etxean berekin bizi dena, eta hantxe bertan izandu zuela haurra, que pario en casa y campañia de la que depone, eta haurra jaio aurretik ere, galde egin Fraixkuri, eta ukatu egin omen ziola beti: que la criatura no era suia; y sin embargo dispuso el cavildo eclesiatico se enterrase en su sepultura, eta hartatik sortu zela iskanbila guzia elizan, eta gero herri guzitik zabaldu.
‎Beraz, 365 bertso edo behar zuten izan". Eta jakina, gero herriak: zer aditu, hura berritu.
‎Nonahi zela ere, isilpeko meategi kontu honek, gero herriaren ahotan zabaldu ziren kontaerak dakartza gogora. Besteak beste, 2004ko uztailean, Ontseneko amona Inaxi Iparragirrek Aranatzen kontatu zidan hau:
‎Grabielen emazte Joxepanttoni Untxalo Goizueta sortzez hango alaba baitzen. Baina ezkondu eta gero herriko Mitxelko etxean haziko zuten familia, hala dio behintzat elizako Libro de Lagunas ezagunak, 146 orrietan zehar. Hantxe hilen zen 1805ean Elamako meatzariaren emaztea ere, amona xahar alargundurik, 84 urtetan; hala dio benpe Don Ramon Joaquin Huarte bikarioak [285]:
‎Non daude gure askatasun pertsonalak, gure igualitarismo politikoak eta gure autodeterminazioak? Antzinatean ahaide nagusien oligarkia zen soberanoa, gero erregea izan zen soberanoa, gero herriak izan behar zuen soberanoa. Baina, oligarkia monarkiko demokratiko honetan, soberania irrespontsablez funtzionatzen du denak.
2011
‎" Badakizue zer pentsatu dudan, hemendik aurrera Hernaniko lanak zuek egingo dituzuela eta ez naizela gehiago etorriko". Lauzpabost hasi ginen eta gero herri mailan hiru bat txapelketa egin ziren, Elur Txorin, Peña Otañon eta Zelaia sagardotegian. Batean Ezeiza atera zen txapeldun, bestean Argiñarena, eta hirugarrena kanporaketa bat izan zen:
‎Xalbadorrek izan zuen, Mattinek ez. Eta, espero izatekoa denez, Patxi Mujikak, behin 60ko hamarkadaz gero herriz herri eta saioz saio bere grabagailuarekin ibili zen gizon hark ere, autoa zuen, cuatro cuatro bat.
‎Kontaketa egin ondotik, marka berria ospatzeko sagardoa txotxetik edan zen eta gero herri bazkari jendetsua izan zen. Arratsaldean, sagardogintzarekin zerikusia zuen herri kirol desafioa jokatu zen eta horretan Astigarragak duen ofizioa nabarmen gelditu zen, Astigarragako taldea nagusitu baitzen.
‎Etxera iritsi nintzen eta inor ez zegoenez, sukaldean aritu nintzen. Gero herrian dagoen aintzira ederrera joan nintzen eta han zeuden umeak, inguruan dauden eserlekuetan. Etxera eraman nituen eta garbitu ondoren afaldu eta ohera joan ginen elkarrekin.
‎Orreagatik etorrita, bide puska bat errepide ertzetik egin behar da. Goardia Zibilaren komandantzia batetik pasatu eta gero herriko sarbidea hortxe da. Itsasoan bagina bezala, badirudi uhin mendi handi horiek baretu egin direla, eta toki zelaiak itsaso bare bateko azala direla.
‎Bilakatuko zara martiri guztiak bezala hasieran herriaren adrenalina. Eta bilakatuko zara martiri guztiak bezala gero herriaren anestesia. Formola aipatzea krudelegia litzateke, eta bestalde, herria hitza bera jarriko dute urte gutxi barru formoletan.
‎Herria, hitz hori erabiliko dut oraingoz, apurka apurka ohitzen joan zaitezen. Eta esan dut bilakatuko zarela martiri guztiak bezala hasieran herriaren adrenalina, eta bilakatuko zarela gero herria den tuberkulu zatar horren anestesia. Adrenalina lehenbizi, desarrazoiaren kontrako ikur, haserre askoren hodi eroale zarelako.
2012
‎Bestela gazteen artean zotz egiten zuten. Beste leku batzuetan zeukaten mutilek mozten zuten, lagunek lagunduta, gero herrira eraman eta neskalagunaren ate aurrean jartzeko. XX. mendearen lehenengo erdian zenbait lekutan beste ohitura bat sartu zen, urte horretan kajan sartuko ziren kintoek izatea horren ardura.
‎Askok promesak bere egiten eutsiezan San Antoniori. Antxinako denporetan oinez joaten ziran, bezperan urtenda; gero herriak ipinten eban autobusean, eta inoiz trenez bere bai Durangora arte. Eguna pasetako jatekoa etxetik eroaten eben, bazkari sikua esaten jakon, eta etxeko txorizoagaz edo tortilleagaz eginiko ogitartekoa izaten zan.
‎Eskubide nazionalen aurkako presioak areagotu direnez, erantzunaplanteamenduak erradikalizatzeko joera izan da, eskubide bat exijitzetik behar batasetzearen aldeko borrokara pasatuz. Eduki soziopolitikoa zehazteaz batera, klaseeduki herrikoia eraldatzen zen, independentziaren alde borrokatzen duen subjektukolektiboarengan; hala, subjektu horren zuzendaritza eskuz aldatu zen, jabeenklasearen frakzio baten eskuetan egotetik herri sektore handien eskuetara pasatubaitzen; sektore horiek nekazariak izan ziren, eta gero herri masak, non langileklaseak gero eta rol handiagoa jokatzen baitzuen.
‎14:30ean Zikiroa txarangak alaiturik eta gero herriko karriketan barna kalejira. 16:00etan Haurren jokoak.
‎Amnistiaren Aldeko Mugimenduak (AAM) urteetan presoen alde egindako lana indar metaketa horretara batu den jendearekin konpartitu du eta hortik etorri da, azkenean, Herrira bilgunearen sorrera. Joan den otsailean sortu zen Herrira, Kursaalean, eta gero herrietara ere zabalduz joan da. Azpeitian martxoaren 31an egin genuen aurkezpen ekitaldia, Soreasun, eta han 150 lagun inguru elkartu ginen.
‎Maltzurkeria handiz herrixkako irakaslea bereganatu eta lortu zuen honek baserritarrei jakitera eman ziezaien xomorro txikiek ekar zitzaketen arriskuen berri. Gero herriko danbolinteroa kontratatu zuen herrian abisua pasa zezan adierazteko medikuak bisita bat doan eskaintzen ziela herritar guztiei" mugatzeko gaixotasunen zabaltze kezkagarri hau, azken urte hauetan gure zonaldean, garai batean hain osasuntsu izandakoa, hedatzen ari dena". Kontsultako egongela toperaino bete zitzaion.
2013
‎Lehenengo plazara joaten dira, eta han koplak abestu. Gero herrian zehar kalejiran ibilten dira, leku jakinetan geldialdiak eginez. Hartza kateakaz lotuta daroe, ihes egin ez daian.
‎Hor daukat lehenengo arraila. Dena den, ez da hain funtsezkoa, gero herriaren sarreratik pasatu ginen unea oso ongi gogoratzen dut eta. Auto stop egiten jende dezente zegoen herriko sarrerako bidegurutzean.
‎Ez bezeroak saltokietara joateari utzi eta saretik salerosketak egitera bultzatzeko gunea. Beraz animatu, web orri bidez Hurbilagoko berri jaso, eta gero herriko dendetara, erosketak egitera.OPARI TXARTELAK ESKURAGARRIHurbilago Elkartetik eguberriotan opariak egiten lagundu nahi diete herritarrei. Horretarako formula aproposa aurkitu du Hurbilagok; opari txartelena.
‎Lehenengo aldiz etorri nintzen orduan, Arabara, Bremen hiriko talde batekin. Garai hartan harreman batzuk bazeuden hemengo jendearekin irrati libreen aldetik, gero herri mugimenduetako beste pertsona batzuekin ere, talde feministekin... Euskal Herriko taldeak bitan etorri ziren Bremenera, eta horrela ezagutu genuen jendea.
2014
‎Lehenengo bere osaba Migeli buruz hitz egin zidan, harengatik jarri bide zioten Mikel berari?, eta kontrabandoaren garaiko balentriei buruz kontatzen zizkien pasadizoez?. Erdiak baino gehiago asmatuak, lepoa jokatuko niken?, izan zen Mikelek gehitu zuen azkeneko komentarioa, isilaldi luze bati heldu aurretik?. Gero herri inguruko mendiez eta basoez aritu zitzaidan, eskolako lagunekin egiten zituzten apustuez, karlistaden garaiko gotorleku hondatu batean antolatzen zituzten setioez?. Gaur goazen lekutik hurbil zagon?, erantsi zuen?, eta aitona amonen baserriaz. Ondoren, harira etorri gabe, kontatu zidan nola ez zioten utzi katekesia eta lehenengo jaunartzea egiten.
‎Elezahar horren aipuarekin abiatzen du Renanek haurtzaro eta gaztaroko bere oroitzapenen memoria: Souvenirs d, enfance et de jeunesse2434 Eskolara ezkero burua frantsesez jantzi duena, hamabost urteak ezkero sorterritik urrun, Parisen triunfatu duen Renanentzat Bretainia, un passé vieux de cinquante ans? 2435 da berarentzat pertsonalki, aspaldian arras frantsestua bizi baita; eta gero herri gisa ere iraganeko kontu bat da,, une Atlantide disparue, kontsideratzen baitu berarentzat bezala historiarentzat orobat2436.
‎Bestalde, bihar 17:00etan umeentzako jolasak izango ditugu Eragintzaren eskutik, gero herri kirolak egingo dira eta horren ostean eta musika hasi baino lehen afari herrikoia antolatu dugu.
‎Bestalde, bihar 17:00etan umeentzako jolasak izango ditugu Eragintzaren eskutik, gero herri kirolak egingo dira eta horren ostean eta musika hasi baino lehen afari herrikoia antolatu dugu.
gero herriko edozein merkatal gunetan egin da gastua. Erosketa tikeak
‎Luze eta zaila da bertsolari baten egitea eta behar du aprendizak konfiantzan izan hasteko, erran nahi baita betiko jendeekin, baina arrisku zerbait ere eskatzen du. Lehen etxean edo auzoan, gero herriko ostatuan... Jendea kurri edo beti kanbiatzen ari baldin bada, ez da bertsolaririk.
‎PIARRES: Hik ez duk uste, bainan ez duk gero herrian gizon bat, ni bezenbat, bere andrea maite duenik... Merezi dik eta.
‎PNV EAJk kudeatzen duen Mungiako Herriko Etxean bandera espainola ezarri dute, auzitegi gorenaren gomendioz. 2011z geroz herriko kontseiluak ukatua zuen bandera espainolaren ezartzea. Urquijo gobernuko ordezkariak galdea eginik, auzitegi nazionalak behartu ditu banderaren ezartzera.
‎Horra Andre Martinon herritarrak idatzi pertsuen kantatzeko aldia. Gero Herriko Etxeak deneri eskaini du aperitifa. Denen Etxeko bazkarian, 150 lagunek Herriko Etxeak prestatu bazkari ona preziatu dute.
2015
‎Ni hamar urtera arte egon nintzan eskolan. Gero herriko abade batek hartu ninduan bere kontura, seminariora sartzeako esaminak prestetako. Harek emon eustazan eskolak hiru lau hilebetean.
‎Herri guztiek definitu dute beregarapen eredua. Denok behar oinarrizko batzuk ditugu, jatea, estalpea... guztiontzako unibertsalakdirenak, baina gero herri bezala antolatu gara eta erabaki dugu zer den bizi kalitatea ematen diguna, zer garapen eredu nahi dugun. Eta hor gure buruari galdetu diogu, euskara, gure hizkuntza, non kokatzen den eta bizi kalitatearen erdigunean baldin badago, horibabestu dugu, ikusi eta aztertu.
‎Herri guztiek definitu dute beregarapen eredua. Denok behar oinarrizko batzuk ditugu, jatea, estalpea... guztiontzako unibertsalakdirenak, baina gero herri bezala antolatu gara eta erabaki dugu zer den bizi kalitatea ematen diguna, zer garapen eredu nahi dugun. Eta hor gure buruari galdetu diogu, euskara, gure hizkuntza, non kokatzen den eta bizi kalitatearen erdigunean baldin badago, horibabestu dugu, ikusi eta aztertu.
‎Albatzisketa eta Amezketa herriak ikusi genituen Tolosarako bidean. Tolosako “ Astelena” jatetxean eguneroko menua jan genuen ederto eta gero herria ikusi genuen. Terraza batean hurrupa bat hartu genuen, txiste eta pasadizoak kontatzen eta abesten genituen bitartean.
‎" Eusk ahal dun" lema daukala, zazpiak aldera sartu da Baigorrin, lerro luze, tinko eta koloretsua zoala, euskararen alde oihukatuz. Hor, Donostei kolegioak eta ikastolak, elgarrekin hartu dute lekukoa gero Herriko Etxeari pasatzeko. Beti giro beroan herria zeharkaturik, ttipi ttapa, ttipa ttapa, Basaizea, Zaharrer Segi, Arrola dantza taldea eta US Nafarroak, bakotxak bere aldian, hartu dute mezua daukan makila Garazi aldera eramaiteko.
2016
‎Ikastaldi trinkoa akitzeko, Euskal Herriko bortz ekimenek beren lekukotasuna eskainiko dute: Gernikako Astra, okupatua izan dena baina gero herriko etxeak bere gain hartu duen gunea beti biltzar bidez martxan dena; Donostiako Tabakalera erakunde publikoek sortu eta kudeatzen dutena; Hala Bedi irratia; EHZ festibala eta Katakrak liburu denda. " Bortz ekimenak arras desberdinak dira baina antzekotasunak badituzte".
‎Bada laugarren arrazoi bat apirilaren 9an manifestazioa antolatzeko. Mugimendu feminista indartsu dago," Gallardonen Abortuaren Legearena eta gero herri txiki, ertain eta handietan talde feministak lanean ari dira. Garai ona da, indartsu gaude eta indarkeriaren gaian aktore garrantzitsuak gara".
‎Etzen antzokirik ia inon, salbu toki handitan. Baionan lehena, gero Hazparnen, eta gero herri txikitan hasi ziren zinemak montatzen eta hauek egiten zituzten teatro toki.270
‎10: 30etan meza nagusia izanen da, eta, ostean (11:15ean), Emile Larre eta Teodoro Hernandorenaren profilak aletuko ditu Joxe Mari Iriondo kazetari eta euskaltzain ohorezkoak jendaurrean. Eguerdi parterako Bilboko Salbatzaile dantza taldearen saioa iragarri dute eta gero herri kirolen txanda helduko da (soka tira, sega, orga altxatzea eta lasto altxatzea, hain zuzen); ordu bietan eta urtero legez, bazkari alaitua izango da; ondoren, haurren txokoa eta bertsolariak (Amets Arzallus, Xebastian Lizaso, Juan Joxe Eizmendi Loidisaletxe eta Jose Luis Gorrotxategi). Arratsalde partean, trikitilarien jardunarekin agurtuko dute egun seinalatua.
‎Izan ere, galdera bakarra izango da guztiontzat.Galdera eta galdeketa eguna bera izango bada guztientzat, zergatik eratu zarete herriz herri eta ez eskualde mailako talde orokor batean. G.A.: Eskualde mailan badago koordinazio talde bat, eta gero herriz herritako talde autonomoak gaude. Eztabaida egon zen bere garaian, modu bateratuan eta marka berarekin egin behar genuen ala talde autonomotan.
‎Eta jakina, pentsatuko duzu guk zer egiten genuen. Hondartzan olagarro harrapaketan ibili gero herriko neskak gonbidatzeko.
‎Eta halaxe, herritar batzuei adjudikatu zitzaien 700 pezetatan. Beste itsasontzia, Jontxu, gerran frankistek erabili eta gero herriko familia batek hartu zuen beretzat lau urtez. Hainbat bider legea bete zedin eskatu ostean, Frantziskok eta Josuk lortu zuten haren jabetza onartzea eta itsasoratu ere egin ziren aldi baterako.
‎Ondotik Izturitzen iragan da elizkizun kartsu bezain airosa, Xipri Arbelbide apezak kudeatua, partaide zuela Jean Dominique Delgue, Mehaindar apez betarramista, Denis ren familiakoa. Gertakaria alegeraki ospatu da gero herriko gelan, ezkondu berrien lagun eta familiakoen musika, kantu eta dantza bereziekin, eta nola ez janari eta edari onak gozatuz goxotasunean. Armendaritze Poxoluan kokatuak diren bi gazte haueri, agiantza hoberenekin beren bizirako.
‎Arratsaldean, pilotan arizan dira esku huska herriko trinketean, pilota gogorrak eskuetan zenbat min ematen duen konturatzen zirela. Gero herriko gazteen arteko desafioko partidak ikusmin handia piztu du haien baitan. Eta ondotikako lagunarteko ahamen hurrupaldia eginik, Mirentxu Aguerre eta Xabier Itzaina itsasuarren" Mairu dantza" kontzertua dute gozatu, bazela ere herritar eta auzoherritar multzo ederra inguruan bildurik.
‎Han, bazkal ondoan edo berdin afal ondoan, kantuz artzen ziren, euskal kantu batzu xaramelatuz. Eta orduan zitzaioten gogoratu kantu talde bat ez ote zuten muntatzen ahal doi bat trebatuz geroz herriz herri ere ibiltzen zena orobat... Laster, kantu berri batzu ere asmatu zituzten, hala nola hain xuxen" Arrantzaleak" deitzen dena, biziki ezaguna, besta frangotan errepikatzen dena!
‎Ikerketa batzu akulatuko dira lehenik ikusteko zer nola egiten den. Oraiko ustez, barne handi bat izanen da gero herriko elkarteek baliatzen dutena asko gisetarat. Eremu bat muntatuko da ikusgarri eta kontzertuentzat, toki bat ere biltzarrak egiteko.
2017
‎Hiru metro dira eta hesiaren gainetik igarotzea pentsatu baino gehiago kostatu zaio. Gero herri osoari buelta emanda iritsi da etxera. Ez dago inor.
‎Borda baten bila gabiltzan mandazainak, egunsentia iritsi arte bertan atseden hartu eta gero herrira salmentara jaisteko asmoz.
‎Kaleko farolak muinoan behera jaitsiko ziren gero herri alderantz igoko ziren Nire itzalaren sabelaren gainetik joan nintzen. Eskua itzaletik harantz luza nezakeen.
‎Kaleko farolak Kanpaiak isildu egin ziren. Postetxera joan nintzen atzera, nire itzala espaloian hondoratuz muinoan behera jaitsi eta gero herri aldera igo horma batean bata bestearen gainean eskegitako faroltxoak bezala. Aitak esan zuen amak Caddy maite duelako bere akatsengatik maite duelako jendea.
‎Eta hori bera digu irakasten munduaren historiak: mundua sortuz geroz, etxe bakarra da behin eraiki, ondotik beste etxe batzuk dira bereiz jarri; eta nola gizakia abere soziala edo lagunkina den eta biziak eskatzen dizkion baitezpadako guztiak ez dituen bere etxeko soilekin bereganatzen ahal, behar izan du, elkarretaraturik hobeki bizitzeko, anitz etxe elkarretara bilduz herria sortu; gero herri askotako hiriek ongi elkarturik eta beregain jarririk hautatu dituzte beren eta herritarren kudeatzeko erregeak, deitzen baitira herri bereizien erreinuak. Baina erreinu tipi hauek handitu eta, anitz erreinu tipirekin egin dira erreinu handiak eta orduan erreinu handi askorekin galdatu da Inperioa?.
‎Baina lana egitea tokatuagatik, herri bazkari eguna da bestetan «gehien disfrutatzen dudan eguna: gazteen eguna bezala da, goiz goizetik gosaltzeko biltzen gara, bakilletara joaten gara, gero herri bazkaria dugu... Egun konpletoa da».
‎Jaitarako protokolo feminista aurkeztu dute gero herriko hainbat neskak hitzez ez ezik antzeztuz eta txistu zein dabor hotsez ere. Jaietan eraso sexistarik egonez gero jarraitu beharreko pausuak azaldu dituzte eta besteak beste jakinarazi dute erasoren bat pairatu edo ikusiz gero besoko moredun hainbat lagun ibiliko direla jaietan eta haiengana jotzeko.
‎Egin galde amari edo aitonari, aditzerarik ba ote duen, gripealdi beltz hartan hildako botikarioaren emaztea nongotarra zen. Nik dakidan bakarra, alaba bakarra zela, eta aita Martin, aurreneko telegrafista eta gero Herriko sekretario izandua zuela, 1908an hil zen arte. Ikus liburu honetan bertan 1897ko ordenantzak, hildakoaren aitak berak euskaraz idatziak.
‎95.a eta 102.a. Egin berritan sarobearen izena hartzen baitzuen baserriak, nahiz gero herriko oinetxearena berreskuratu, baina ez beti.
Gero herrian egiten dena dugu, maila lokalean alegia, inguru hurbilean nagusi den hizkera, eta, azkenik, nazio mailan baliatzen dena.
2018
‎Hola ikusi ere da Kroazian biziki futbolari trebeak balinbadituzte, munduko xapelgoan hoberenetarik agertuak berrikitan, dantza ere maite dutela eta beren ohidureri biziki atxikiak daudela. Dantzari guziak ederki txalotuak izan dira bai merkatuko plazan eta bazen ainitz jende, merkatua baitzen eta gero Herriko Etxe aitzinean.
‎Xintxoa da hartza, hitzeman bezala etorri da eguraldia aski txarra izanikan ere. Euriak euri agertu da beraz Begiraleak elkartearen egoitzarat eta handik gero herriko merkaturat. Trenpu gaitzean gainerat!
‎arrapostu egin zuen gerrikoa bere lekuan jarri nahian edo. Afaria ordu bete barru egongo da, eta bitartean, nahi izanez gero herria bertan duzue edota are gertuago oraindik, hemendik hamar metrotara dagoen lokal gozagarria. Erreparatu al diozue ona etortzean?
‎Baina kasu huts egiten bazuten eta harriak uztak suntsitzen bazituen! Anitzetan gertatuz geroz herritik joan behar zuen apezak.
‎You Sipo hitzik gabe geratu zen tarte batez. Ondoren, Bigarren Suhiaren aurpegira begiratu zuen, eta gero herrira. Azkenik, etxerantz biratu zen, eta teilatu hegalaren azpitik aitzur bat eta bi pala hartu zituen.
‎–Hirugarren Alabak, astakirten horrekin ezkondu ondoren, bularrak laztantzen utzi dio patioan. Gero herrira joan da astakirtenari beste gurdi bat lortzen laguntzera, eta gero alde egin dute biek, bakoitza zereal bete gurdiri tiraka.
‎Txakurrak ere lo seko zeuden, soro eta mendietatik iristen ziren soinuei sorgor. You Sipo, etxeko sarreran, zerura begira geratu zen une batez, eta gero herriko sarrerarantz abiatu zen presaka. Bidean, iluntzean zeharkatu ez zuen etxeko arkuaren ondotik pasatu zen ustekabean.
‎Erre pui errea ere nabarmenduko nuke, batez ere Lautadan: Gabon zaharrean ardo zahagi zahar bat erretzen zuten, eta gero herrian zehar eramaten zuten, purifikazio elementu bezala.
‎Egun osoko egitaraua antolatu zuten. Hala, goizean, dantza poteoan ibili ziren Elaiak taldeko txistulariekin eta Gorantzaileak taldeko dantzariekin, eta gero herri bazkaria eduki zuten. Aurten sagardotegiko menua eskaini zuten lehenengo aldiz.
‎Horietako bat Altzora Sondikako euskara elkartea da, zeinak joan den zapatuan bere eguna ospatu baitu eta ekintzetan herriko elkarte guztiek parte hartzea lortu zuena.Egun osoko egitaraua antolatu zuten. Hala, goizean, dantza poteoan ibili ziren Elaiak taldeko txistulariekin eta Gorantzaileak taldeko dantzariekin, eta gero herri bazkaria eduki zuten. Aurten sagardotegiko menua eskaini zuten lehenengo aldiz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gero 109 (0,72)
Gero 23 (0,15)
gerora 3 (0,02)
geroz 3 (0,02)
geroa 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 18 (0,12)
Pamiela 16 (0,11)
Alberdania 14 (0,09)
Herria - Euskal astekaria 11 (0,07)
Booktegi 11 (0,07)
Labayru 8 (0,05)
Susa 7 (0,05)
UEU 6 (0,04)
erran.eus 6 (0,04)
Maiatz liburuak 5 (0,03)
Berria 3 (0,02)
goiena.eus 3 (0,02)
aiaraldea.eus 3 (0,02)
Guaixe 3 (0,02)
Txintxarri 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Liburuak 2 (0,01)
Argia 2 (0,01)
Noaua 2 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 2 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
plaentxia.eus 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Open Data Euskadi 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gero herri etxe 7 (0,05)
gero herri bazkari 6 (0,04)
gero herri herri 6 (0,04)
gero herri Batasuna 4 (0,03)
gero herri alde 3 (0,02)
gero herri joan 3 (0,02)
gero herri kirol 3 (0,02)
gero herri oso 3 (0,02)
gero herri plaza 3 (0,02)
gero herri txiki 3 (0,02)
gero herri bera 2 (0,01)
gero herri bezala 2 (0,01)
gero herri eraman 2 (0,01)
gero herri ere 2 (0,01)
gero herri ibili 2 (0,01)
gero herri jaitsi 2 (0,01)
gero herri sarrera 2 (0,01)
gero herri zabaldu 2 (0,01)
gero herri abade 1 (0,01)
gero herri aho 1 (0,01)
gero herri anestesia 1 (0,01)
gero herri apurtu 1 (0,01)
gero herri asko 1 (0,01)
gero herri atera 1 (0,01)
gero herri behar 1 (0,01)
gero herri berbera 1 (0,01)
gero herri beste 1 (0,01)
gero herri danbolintero 1 (0,01)
gero herri denda 1 (0,01)
gero herri edozein 1 (0,01)
gero herri egin 1 (0,01)
gero herri egon 1 (0,01)
gero herri ekarri 1 (0,01)
gero herri ekimen 1 (0,01)
gero herri elkarte 1 (0,01)
gero herri erakutsi 1 (0,01)
gero herri eremu 1 (0,01)
gero herri etorri 1 (0,01)
gero herri ezagutu 1 (0,01)
gero herri familia 1 (0,01)
gero herri gazte 1 (0,01)
gero herri gela 1 (0,01)
gero herri gelditu 1 (0,01)
gero herri gisa 1 (0,01)
gero herri gizon 1 (0,01)
gero herri guzi 1 (0,01)
gero herri guzti 1 (0,01)
gero herri hainbat 1 (0,01)
gero herri hau 1 (0,01)
gero herri horren 1 (0,01)
gero herri hura 1 (0,01)
gero herri ikusi 1 (0,01)
gero herri inguruko 1 (0,01)
gero herri inor 1 (0,01)
gero herri ipini 1 (0,01)
gero herri iturri 1 (0,01)
gero herri itzuli 1 (0,01)
gero herri jabe 1 (0,01)
gero herri jarri 1 (0,01)
gero herri kale 1 (0,01)
gero herri kalejira 1 (0,01)
gero herri karrika 1 (0,01)
gero herri kolkhoz 1 (0,01)
gero herri kontatu 1 (0,01)
gero herri kontseilu 1 (0,01)
gero herri laguntza 1 (0,01)
gero herri lan 1 (0,01)
gero herri latin 1 (0,01)
gero herri lau 1 (0,01)
gero herri leku 1 (0,01)
gero herri maila 1 (0,01)
gero herri margotu 1 (0,01)
gero herri masa 1 (0,01)
gero herri merkatu 1 (0,01)
gero herri merke 1 (0,01)
gero herri mugimendu 1 (0,01)
gero herri neska 1 (0,01)
gero herri oinetxe 1 (0,01)
gero herri okupatu 1 (0,01)
gero herri ostatu 1 (0,01)
gero herri pairatu 1 (0,01)
gero herri plangintza 1 (0,01)
gero herri saldu 1 (0,01)
gero herri salmenta 1 (0,01)
gero herri sarbide 1 (0,01)
gero herri sekretario 1 (0,01)
gero herri seme 1 (0,01)
gero herri ta 1 (0,01)
gero herri talde 1 (0,01)
gero herri txikitan 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia