Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 54

2000
‎Tivey ek31 ere antzeko analisia egin du: Estatua nolabaiteko komunitate nozioa gauzatu beharrean dago, eta honek elkarkomunikazioaren maila handia eskatzen du, ondorioz hizkuntza komunak eta kultura komunak aparteko garrantzia hartzen dutelarik32 Azken batez, Estatuak bere neurriak hartuko ditu, haur guztiak goizero jaiki eta gero eskolara joan daitezen ziurtatzeko, eta hau bere gobernupean dagoen, edo mantendu nahi duen, herriaren batasunera zuzenduriko gobernu jardueraren testuinguruan kokatu behar da. Alde horretatik hizkuntz/ kultur batasunak Estatuaren politika errazten du.
2001
‎Taldeak atera egin zuen zulotik eta, Bhatia eritegian desintoxikazio aldia igaro ondoren, Mother Theresak zuzentzen zuen Rehabilitation Center en sartu zuten. Gero eskolara igorri zuten, petrolio konpania batek ordainduta.
2002
‎Beste askok bezala, mundua hobetzeko ideia erromantiko bategatik hasi nintzen magisteritza ikasten. Gero eskola batean gizarte zientziak, soinketa eta frantsesa irakasten hasi nintzen. Urtebete nahikoa izan zen hura ez zela nik egin nahi nuena ikusi ahal izateko.
‎Gasteizen euskal hiztunekin ere berdin gertatzen da, asko daude baina haien artean lotu gabe. Haurrak, gazteak eta horien gurasoak daude; horiek, eskolarako hautu bat egin dute, baina gero eskolatik kanpo ez da ikusten hautu horrekin jarraitzen dutenik edo horretarako aukerarik dutenik. Zorionez, hiztun komunitatea egon badago, baina uharte askotan banatua eta horiek elkar lotzeko pasabideak eraiki beharra dago.
2003
‎Enrique Fernández González Fegamp Galiziako Udal eta Probintzien Federazioko lehendakariordearen ustez, kontsumitzaileen babesa “botere publikoen lehentasunezko helburua da”, “kontsumo adimentsuagoa” lortzeko. Ikastetxeen eta Hezkuntza Antolamenduaren zuzendari nagusiak, Alberto González Armestok, azaldu zuen kontsumoa, lehenik, familian, gero eskolan, ikasten dela, eta bizitza osoan jarraitu behar dela; beraz, autonomia erkidegoko irakaskuntzaren zeharkako edukietan agertzen da. Bestalde, Kontsumo Institutu Galiziarreko lehendakari Victor Tellok adierazi zuen gaur aurkeztutako liburuaren helburua kontsumitzailearen kontzientziazio kolektiboa eta kontsumitzaileak defendatzeko politika aktiboak abian jartzeko “oinarrizko tresna” dela.
‎Sei urte puntarekin ikusi nituen mutilak marroiez jantzita kamioietara igo eta joaten. Udazkenean estreinatu nuen gero eskola. Erdara zen bertako hizkuntza bakarra.
2004
‎Haurtzaindegiak hiru solairu ditu, baina azken bi urteotan haurtzaindegiaren gainean bi solairu eraiki dituzte. Bertan 15 urteko hirurogei bat neraberi irakurtzen, idazten, zenbatzen eta abar irakasten diete gero eskolako hirugarren edo laugarren mailan sartzeko aukera izan dezaten, bestela haur horiek ez baitituzte inongo ikastetxetan onartzen.
‎Udalak futbol zelaiaren gainean proposatutako hitzarmena batzorde zaharraren eta berriaren artean berba eginda sinatuko dute. Futbol zelaia erabiltzeko orduan kirol federatuak du lehentasuna, gero eskola kirolak eta azkenik, aisialdiko kirolak. Futbol zelaiko taberna berritzeko lanak egingo dituzte uda partean, aurtengo Udal aurrekontuan hala jasota dago-eta.
2005
‎Bi bertsolarien arteko ika mika eta solasaldiak, jendearekin lortzen zuten komunikazioa; algara eta negarra lortzeko dohainak. Gero eskolan bertsolaritza hurbildu zigutenean bertsotan egiteko gainontzeko lagunak baino erraztasun gehiago nuela ohartu nintzen: naturalki sortutako prozesua izan dut bertsolaritza eta neure dohainak eta zaletasuna uztartzeko bidea eman dit.
2006
‎Gipuzkoako bertsozale elkartetik ari naiz lanean hainbat ikastetxetan; hasi Aizarnazabaldik eta Zumarragaraino. Hemengo ikastetxe denetan ematen ditut bertso eskolak, bai goizetan hezkuntzari lotuta eta gero eskolaz kanpo ere bai. Batetik bestera, toki dezentetan, eta gero bertso saioak direla eta...
2009
‎Filma pasatu eta gero nik entzun dudana izan da anitzek nire egoera bizi izan dutela: txikitan euskara genekien, gero eskolan frantsesez egin eta euskara galdu. Garai horretan familietan ez zuten kasu eman lanjer horretan.
‎Egungo eskola sisteman, sarritan haurrek ez dute euren herriko beste umerik ezagutzen. Aldaketa horren lekuko direnek esaten dute orain ume bakoitza bere etxean dagoela, gero eskolara joateko autobusean sartu eta ez dagoela komunikaziorik. Ikasten duten eskolan dauden umeak ezagutzen dituzte, eta gaur eguneko eskola ugaritasun eta dispertsioa kontuan hartuta, sarri suertatzen da koadrila ere herritik kanpora osatzea.
‎Etxean ikasi behar lukete gehiena. Gero eskolan xehetasunak. Eta egun batean preserbatiboak, kaxoi honetan sartzen ditut?, sinpleki.
2010
‎Betidanik egin dut euskaraz, hori bai, Baztango euskara da ikasi eta erabiltzen dudana, gurasoak hangoak direlako. Gero eskolara hastean euskara batua ere ikasten joan nintzen. Hizkuntzak leku handia hartzen du nire bizitzan, edozein gauzatarako behar duzulako(...) ahal bada nirea den euskara erabiltzen saiatzen naiz, askoz seguruago ikusten dudalako neure burua, eta errezago ateratzen zaidalako.
‎NAIA. Ez, txorizo bokata eta sagarra eman dizkigu Peruk. Eta gero eskolako lanak egin ditugu!
‎Soroa goldatzen lagunduko dio aitari, artoa ereiteko. Gero eskolara joango da mutikoa, oinez, Garairaino, eta dotrinara. Barrenkuatzera bueltatuko da berandu orduko, lupetzez betetako estratan gora arineketan.
2011
Gerora eskolan norbait minduta
‎Baina herriko abadeek, eurek eskoletara joan beharrean, eleizako sakristian irakasten eutseen umeei dotrinea. Goierriko ikasleek, kasurako, bidealdi luzea egin behar izaten eben, eta denpora laburrean, lehenengo dotrinara joan eta gero eskola ordurako sasoiz bueltetako. Altamiran gerra aurretik, entzun dogunez, ba ei ziran guraso batzuk euren seme alabak eskolatik noiz urtengo sarreran edo atarian itxaroten eutsienak.
‎Loteria saltzen zuen itsuak ezagutu zuen lehenengo hiri zaharrera ailegaturiko gizona, baina ez zuen deus ere esan. Gero eskolako umeak hurbildu zitzaizkion, munduaren bestaldetik hustu ezineko jakintzarekin zetorrela ustez. Jakin minez, baina ez ziren ezer galdetzera ausartu.
‎Hasieran, gure hizkuntza debekatuta zegoen. Gero eskoletan sartu zen, eta gaur egun 17 edo 18 urteko gazte jendeak ondo hitz egiten du. 1900etik ez dugu gaurko hiztun kopururik lortu, eta hori harrotasun iturria da guretzat, nahiz eta, ondo pentsatzen jarrita, lortu dugun gauza bakarra horixe izan.
‎ALIZIA. Ados, eta gero eskolara, berandutu gabe!
‎Euskal Autonomia Erkidegoan, Nafarroan eta Iparraldean eragin berbera izan ez badu ere, eskola izan da euskararen indarberritzean tresna nagusia. Coyosen (2005) ustez, eskola aukeratu izana hizkuntza gutxitua indarberritzeko tresna nagusi modura erraz ulertzen da, kontuan hartuz gero eskola dela hiztun kopuruaren hazkundean eragiteko esparrurik errazena. Baina eskolan hizkuntza irakastea ez da nahikoa.
‎Beste kontu garrantzitsu bat da telebisten haur programazioa. Ongi legoke, adibidez, arratseko 5etatik 10etara umeentzat mesedegarriak diren programak soilik jartzea, eta ez absorbitzen dituzten saiook; izan ere, absorbitze horrek mendekotasuna dakar eta hortik dator gero eskola porrota. Saiatzen zara umeak hori ikus ez dezan, edota etxerako lanak egiten laguntzen,(?) baina alferrik da.
‎Baigorriko eskola publikoan hasita, zer bide egin zenuen gero eskolan?
2012
‎Beti, beti, beti. Baina gero eskolatik ateratzen ginen... Nik ez dakit, erdara emate hori... lagunen tartean beti erdara.
‎alde batetik, Gasteizko Parsifal haur eskola; eta bestetik, Aramaioko ekimena. Egun, Araban bizirik dirauen ekimen bakarra Euskal Herriko Amets Elkartearen eskutik sortua da, ¡ eta Trokoniz-en dagoen Geroa eskola da.
2015
‎–Hamar urte egin nituen Nikaraguan, FPLren adar politikoarentzat lanean. Lehenengo, bi herrien arteko elkartasun sareak sortzen aritu ginen; ondoren finantza estrukturetan aritu nintzen, eta gero eskola politikoan, formatzaile gisa. Formazio politikoa bizirauteko tresna izan da gure herriarentzat.
‎Nikuste Euskal Herriko azken urteetako bilakaera soziolinguistikoak zerbait argi adierazten badu hauxedela, lanak fruituak ekartzen dituela. Duela 30, 40, 50 urte euskararen aldeko indarrek apustu garbia egin zuten belaunaldi berriak euskalduntzeko; zehazki irakaskuntzan ahalegin handia egin zen, lehenengo ikastoletatik, gero eskola publikoaren euskalduntzetik eta abar, eta gaur egun belaunaldieuskaldunak ditugu euskaldunenak bai ezagutzan bai erabileran. Egindako lanak bere fruituak ematen ditu, eta ni ziur nago guztiok elkarrekin honetan ere nola eragin asmatzen badugu, hemendik20 urtetara udalerri euskaldunen indarberritzeaz eta sendotzeaz hitz egiten egon gaitezkeela.Hala pentsatzen dut.
‎Besteak beste, Emeki ikuskizuna, herriko emakumeen eskutik. Pertsonalki, Donostiara joateko asmoa ere badut, herri txikietan baino hiri handietan oihartzun eta indar handiagoa izaten duelako aldarrikapenak.FELI AIZPURUAZIZURKIL. 1948Umeak kozkortu arte etxekoandre lanetan aritu bazen ere, gero eskola publikoko sukaldari izan zen jubilatu arte. “Aurrerantzean pauso gehiago eman da” 1 Zenbateko aurrerabidea nabaritu duzu azken urteotan emakumeak gizartean duen paperaren inguruan?
‎Haur txikienentzat, karpa handi bat, zoru biguna, nonbaitetik iritsitako jostailuak eta kolorezko marrazkiak lonazko hormetan. Gero eskolara. Plastikozko oihal zurien azpian, zurezko pupitreek eskola klasikoaren itxura ematen diote.
2016
‎45 urte dituela, bi haurren aita, bera Pakistaneko etorkin baten semea, gaztetan autobus gidari izana gero eskola handietan ibilia. Deputatu ere Travailliste alderdiaren kondu, beraz ezker alde.
‎metodologia erabiltzen duen Geroa eskolak, 7 haurrekin hasirik. Gaur 100 haur dira han eskolatuak, Eusko Jaurlaritzak diruz doi bat lagundurik gainera (pedagogian esku sartzerik gabe), nahiz gisa hortako eskola gutiz gehienak estaduekilako kontraturik gabeak diren, beren pedagogia osoki libreki zabaltzeko.
2017
‎Nagusietako bat da hezkuntza sistema publikoak ez duela pipil hizkuntza irakasten; beraz, haur eskolan hizkuntza ikasi duten haurrek ezin dute erabili gero eskolan. Gainera, hitz egiten dutenean, txantxak eta irainak jasotzen dituzte.
‎Haurrentzat zailagoa da. Hemen egon eta gero eskolara itzultzen direlako hurrengo egunean, eta han, berriz ere, mugak ezartzen dizkiete. Esaten diete zer dagoen ongi eta zer ez.
‎Lehengo udazkenean esan zidan aurten ez zituztela erabiliko. Eta orain Junkin profesoreak deitzea, beste klase bat huts eginez gero eskola utzi duela esateko. Nola moldatzen da?
2018
‎Honelaxe kontatu zion Georges Lacombe-ri 1903ko eskutitz batean: «Hogoi urtetan eskuara guti banakien, sei edo zazpi urte arteko haurrek ikasten duten pochi hura ikasirik eta gero eskolan hoimbertze urte egonik eskuaraz batere mintzatu gabe. Ene amaren belhaunetan ikasiriko mintzaia haimbertze nuen arroztua nun ahalge bainintzen eskuaraz artzeko.
‎Hura eta gero eskolaz aldatu behar izan nuen eta psikologoarengana joan. Eta bai, izan zen hainbesterako
2019
‎" Whatsapp-ez abisatu dit lagun batek jendea bazela Sanagustinpean, eta eskolatik irten, bazkaldu, eta bertara etorri naiz. Dena den, gero eskolara joan behar dut, eta aita etorriko da erreleboa egitera".
‎Ezpata poliziari emango diogu eta gero eskolara eramango zaitut.
2020
‎Eta niri asko gustatzen zitzaidan kantatzea. Eta gero eskolatik ere bai. Abadeak etortzen zitzaizkigun katekesia irakastera, eta bederatzi bat urte nituela etorri zitzaigun abade gazte bat, oso euskaltzalea.
Gero eskolara joan nintzen eta ateak itxi nituen, esan bezala.
‎Bouchard jauna zenbait aldiz iraindu eta gero eskolatik joan zen baimenik gabe eta ez genuen bi egunetan ikusi.
2021
‎Aurrez irakurrita nituen poeta afrikarrek beren mundutik idazten dute; nahiz eta oso jantziak diren kultura aldetik, gehiago zentratzen dira beren herriko kontuetan. Okigbok, ordea, biak uztartzen ditu; landa ingurunetik zetorren bera, baina gero eskola katoliko batera joan zen eta han jaso zuen mendebaldeko jakintza. Bi mundu horietatik elikatzen du bere literatur lana.
‎Nik hori argi daukat. Gero eskolan, gainera, sartu nahi dituzte mila gauza eta ezin da".
‎Gordean eta ahal zuen guztietan irakurri egiten zuen, eta idazketa sekretu batez poemak osatzen zituen iragan galduari buruz». Pobreziari aurre egiteko, esketxak idazten zituen, gero eskolan hiruzpalau lagunekin antzezteko, eta sos edo janari apur batzuk lortzeko. «Saririk onena, baina, barre eragiteak ematen omen zien; izan ere, oso garai grisak ziren orduko haiek».
‎Kopiatu ziren, eta salgai jarri ere bai elkarrengandik urrun zeuden hirietako liburu dendetan, berdin Brindisin edo Kartagon, edo Lyonen edo Reimsen. Jatorri desberdineko jendeak xarmatu zituzten, oso aspalditik hainbat belaunaldiz analfabetismoan bizi eta gero eskola erromatarretan irakurtzen erakutsi baitzieten. Hiriburuko aristokratek bezala, probintzietako aristokrata aberatsenek testuak kopiatzen espezializatutako esklaboak erosi zituzten —Egiptoko finka baten jabe zen herritar erromatar aberats baten ondasunen inbentarioan, besteak beste, bere berrogeita hemeretzi esklaboen artean, bost notario, bi izkribu kopiatzaile, eskriba bat eta liburuen zaharberritzaile bat ageri dira— Kopiatzaile askok, partikularren edo merkatarien zerbitzuan, lanaldi luzeak ematen zituzten idazmahaiaren aurrean, tintontziz, erregelaz eta kanabera gogorreko lumaz hornituak, letra idatziaren eskariari erantzun ahal izateko.
‎Zure bizitzako lehenbiziko kontakizunak belarrien maskorretatik sartu zitzaizkizun; zure begiek oraindik ez zekiten entzuten. Gero eskola ailegatu zen: makilatxoak, borobilak, silabak.
2022
‎Hark ez zigun dotrina galdetzen; “zuek nik baino gehiago dakizue” esaten zigun. Gero eskola publikoan hasi ginen, eta han dena erderaz eta eskas. Piku baten azpian, astean behin guri doktrina ematearen aitzakian, euskaraz hitz egiten genuen.
‎Sentimendu horiek adierazten zituen bitartean, pixka bat aspertu bagintuen ere, isilik egon ginen. Gero eskolaz eta liburuez hasi zen hizketan. Galdetu zigun ea irakurri genuen Thomas Mooreren poesia, edo Sir Walter Scott eta Lord Lyttonen obrak.
‎Gu geu ikaratzen ginen, eta errezeloa geneukan unibertsoa bera ere ez zegokeela bere baitan oso gozo. ( Gero eskolan irakatsi ziguten unibertsoa mugatua zela, baina sekula ez ziguten argitu zerekin zen mugakide.)
2023
‎Otsailean ihauteriak 2 manerez ospatu ditugu. Lehenik herrian eta gero eskolan ere.
‎Zutik jarri orduko eskolara hasi ginen joaten, etxetik hurbil zen serorenera. Sei urtera arte egon nintzen han, eta gero eskola publikora eraman ninduten. Ama gaztetxotan Hondarribian eta Pauen egona zen, ttantta karmelita izanik; mundua ezagut zezan nahi zuen eta bere irekitasuna hortik zetorkiola erranen nuke.
‎Lur jabe handiek lurraldetik kanporatu gintuzten, beren gobernua ezarri zuten. Gero eskola heldu zen; kanpoko hizkuntza inposatu ziguten, kanpoko gizartean bizitzen irakatsi. Azkenik, dirua heldu da.
‎Hori logika baten barruan doa. Aurreko legegintzaldian plaza guztia eraberritu genuen eta erdigunea hiritartzen amaitu eta gero eskolako zonaldean bigarren proiektua joango litzateke; kirolgune berria eraikitzea, hiru elementu nagusiren barruan: futbol zelai berria, pump track pista bat eta kalistenia zonalde bat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gero 35 (0,23)
Gero 16 (0,11)
Geroa 2 (0,01)
Gerora 1 (0,01)
Argitaratzailea
Argia 6 (0,04)
ELKAR 5 (0,03)
Jakin 4 (0,03)
UEU 4 (0,03)
Pamiela 4 (0,03)
Labayru 3 (0,02)
Herria - Euskal astekaria 3 (0,02)
Open Data Euskadi 3 (0,02)
Berria 2 (0,01)
Uztarria 2 (0,01)
Goenkale 2 (0,01)
aiurri.eus 2 (0,01)
Alberdania 2 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 2 (0,01)
Urola kostako GUKA 2 (0,01)
Hitza 2 (0,01)
Consumer 1 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia