2003
|
|
Hortik,
|
gero
baserri hartatik basuan sartu, bide zabala dago Harrialderaino.
|
2006
|
|
Batetik eta bestetik ikasten joan naiz. Gero Donostian Isidro Ansorena eta bere taldea ezagutu nituen, haren bitartez
|
gero
baserriz baserri txistua jotzen hasi nintzen... Eta jada erabat engantxatuta gelditu nintzen.
|
2009
|
|
Museoa sortu berritan ikusi bazenuen, geroztik egindako Interpretazio Zentroak beste osteratxo bat eskatzen dizu. Zer pentsa ematen du
|
gero
baserria" museo" bihurtuta ikusteak! Metafora kezkagarri samarra ere bada.
|
2011
|
|
"
|
Gero
baserri bakotxak sepulturie euki" ban elixan, da ara jute (n) sien, sepulturen ipintxen sien kandela bi da gero erritxarrak elixara etorten sienen, an botaten" tzoien errespontzue, abadie etorten san an erresaten errespontzue, diruek batzen. Zer zan sepulturea?
|
|
Gero Frankok hartu zuen eta honek ere ez zuen asko iraun. Txanda batzuk egin eta gero esan nien ez zirela gauza irratiarekin hamabost minutu baino gehiago ibiltzeko eta bizkarrean hartuta kaskora igotzen bukatu nuen eta
|
gero
baserriraino jaitsi nuen. Goizeko seiak aldera iritsi ginen, eta handik Donibanera eraman nahi zutenez oraindik sei kilometro geratzen ziren.
|
2012
|
|
Bizitza guztia horrela ibili gara, eta pozik!
|
Gero
baserria erosi genuen, eta lanak ez dizu uzten denborarik bestelako gauzetarako. Otxandion esan zidaten erakusteko, baina lanean zortzi hamar ordu sartu eta gero etxean lan piloa egoten da.
|
2013
|
|
Amaiurren, otsailaren 5ean haurren inautea ospatu eta 8an eta 9an helduen iñautea eginen dute. Ortzilerian gazteek elkartean gosaldu ondotik eskolara bixita eginen dute mozorrotuta eta
|
gero
baserriz baserri ibiliko dira, berriz ere elkartean afaltzeko. Biharamonean, ongi gosaldu ondotik, herrian ibiliko dira eskean eta gauean afaldu eta dantzatu eginen dute elkartean.
|
2014
|
|
Eta
|
gero
baserriko lana ba aziendan inguruen sortzen da. Orduen udeko lana etaneguko lana bezalakoa, zeren udealdian igual azienda geiena mendietan edo belaietandago eta neguen baserrira biltzen da dena.
|
2015
|
|
Kontatu du Gipuzkoan 40 ardi dituzten artzain askok lantegira joan behar izaten dutela lanera. «Lantegian atseden hartzen egoten dira zortzi orduz, eta
|
gero
baserrira joaten dira lanera. Txantxa modura esamolde hori erabiltzen da».Guztiek aipatu dute artzaintza tradizioari lotuta egon dela orain gutxira arte, baina belaunaldi berrien etorrerarekin asko modernizatu dela.
|
2018
|
|
Horregatik, desjabetzea prozesu historiko bat dela eta gaur egun egunerokoan gure herri, kale eta bizitzetan gertatzen ari dela konturatzea oso garrantzitsua bihurtu da. Izan ziren komunalen pribatizazioak,
|
gero
baserri idealizatu bihurtu ditugunak. Matxinadak eta erresistentziak izan dira, industrializaziorako nekazaritza lurrak galtzen ikusi ditugu, baina gaur egun postindustrialean, hiria bihurtu da espazioaren jabetzaren inguruko konfrontazio gunearen erdigune.
|
2020
|
|
Vediatarrak ziran bertakoak. Arkitektura aldetik hondino be baditu orduko ezaugarri batzuk, arkua eta leihoak kasurako, nahiz eta
|
gerora
baserri moduan erabili danez, oso aldatuta dagoan jatorriko egituratik.
|
|
Behin, inguruko gizon baserritar batek bidera atera eta esan zion: “Ezin dut entenditu baserrian bizita zelan jaisten zaren kalera
|
,
gero baserri inguruetan korrika ibiltzeko”. Ez zuten ulertzen zer ematen zigun, edo ez zitzaien gustatzen ematen ziguna.
|
2023
|
|
Eta horrela ailegatu gara hona, esfortzu handiarekin. Kristorena da, ze sartu behar duzu proiektu batean ez daukazuna ideiarik, atera behar duzu gutxienez bizitzeko lain,
|
gero
baserriko lana, lan pila bat dena, elkarteko lana, beste pila bat dena. Topera ibili gara denean.
|