2000
|
|
Eta predikari ezin trebeagoa zen, eta are trebeagoa skribatzaile gisa. Eta jakizu, halatan, ezen hain nintzela, eta hain naizela Axularren prosa ederraren zale, non etxean nuen
|
Gero
a ere zorroan sartu eta Salamancarat ekarri bainuen, beharrezko bertze gauza guztiekin baterat, Zuberoatik Espainiarat ihes egin behar izan nuenean, Mathalasen denboran... —eta, begiak begietan iltzatzen zenizkidala, erran zenidan—:
|
|
Banindoan, bai, Salamancarat, non gizon hura ezagutzeko ditxa izan bainuen: gizon handi hura, bai, bere adiskidetasunarekin eta bere jakintasunarekin ohoratu ninduena, eta bulkatu ninduena, bere etxerat eraman ninduèn lehen egunean, Axularren
|
Gero
a miresterat eta biziki miresterat... eta liburu honen skribatzerat ere bai, nik uste, geroago ikusi dugun bezala.
|
2008
|
|
donde le mantuvo a mesa y mantel», eta hark nahi izan zuenean Elgetara eraman zuen berriz. Armada frantziarra penintsulan sartu zenean, lehenengo Oviedora eta
|
gero
A Coruñara joan bazen,«, fue por salvar su existencia, que peligraba a haber permanecido en estta villa como no puede ignorar la junta»633 Izan ere, monarkikoak Eibarren sartu zirenean bere etxea arakatu eta aurkitutako paperak erre egin zituzten634 Batzordeak, ordea, ez zuen zuritu, boluntarioa izateaz gain monarkikoen aurkako irteeretan parte hartu zuelako.
|
2009
|
|
Gurdie kargate" su konpleto ta surruneas amarra itte" su, atzen sokeas, ta amarra itte" su. Ta
|
gero
a erdi baiño apur bet atzerautxu sartzen" tzesu surrunen aspitxik autzagea. Punte sorros dekon palu be (t) da.
|
|
Gurbixe asko, gurbixeas itxen gendun guk. Gure aitxek urten saille bat botate" un eta erre, eta
|
gero
a batu ber ixete (n) san, negun ikestoki itxeko. Ta larne ixete (n) san ikestokin buelte.
|
|
Eta
|
gero
a imintxe (n) san lelengo lekun, ire edo olau saborreri gosogoso pillo bat, ta gero sulo bat iñ eta taket andi bet sartu. Ta gero yoten san enroillaten, ai (k) takok yoten siren an imintxen.
|
|
Imajina, umeri kaderari (k) pere ordun esaken ikusten, tapata. Mantatxues tapata eta
|
gero
a paxeas ganeti estutu garritxue eta listo."
|
|
Eta onek itxen" tzu onantza, ta onek onantza, ta olan, olan fin fiñ itxen datzu a lane. Ta
|
gero
a imintxen dosu... Gero txabille ixeten da, alau gause ba (t) ta, bueno andiau.
|
|
Bai, arrik eta oten siren imiñitxe, ta aklara sikeran an itxe san, se poso ona oten san, eta are are esaun eukitxen, grijillo eukitte" un aspin, ta nekes altzate san are, uriolak osten edo olan... Ta
|
gero
a ganeko kendu ta grijillotxu eukitxe" un ta esan altzetan area aiñ ariñ, ta ona askori gustate" akon etorte. Ta gero or Garaigoikon bere, goratxuau, beste bogadarri bet, baserri gustitxan bogadarrik, urik esales egon, auren eran dekesan posotara.
|
2010
|
|
Eskolak," programa nazionalekin", gustuen berdintzeko lana hartuko du bere gain, izaria eta muga fabrikatuko ditu ona eta txarraren artean. Frantses klasikoa da gailurra, eta
|
gero
A, B, C... Z-rainoko sailkapena.
|
2011
|
|
Da ire bategas; arra ta emie dies irek, da arra ixen bi dau ori kentzeko. Da kontaten ixen dau nire aistiek, da
|
gero
a amarra amarra eindde, gero satz artera sartzen ixe" ban. Da usteltzen danien, kentzen da.
|
|
Bai, leku askotan urtete" bien, amen atxartien, atxa eukitten gendun ortuen, da an atxartien urtete" bien orrek. Ta ori itxen gendun berotu suten apurtxu bet, gero asala kendu itxen" tzagun da
|
gero
a enplastu moduen imiñi eridieri".
|
|
Oiñ estakit nondik urten daben orrek kostunbriorrek, oin kordoie ibilli bedatzi egunien edo da gero erre in bi dala. Guk es, guk ixete (n) san lasue, medaille, domiñe bategas San Blasena, da
|
gero
a urrungo urterako be gorde itxen gendun. Zenbat egunetan ipinten zenduen lazua?
|
|
Erropie, ni (k) daki (t) pa! Baten, nik euki nauen sobrekama bat, baltz, ori... alako geuse raro ser bat, a imindde seindde abade moduen yantzi falda baltzakas, atxiñeko gonak, estai (t) nik, amengo amomanak edo yantzi da
|
gero
a imiñi lepoti daridxola. Eta neuk esan notzen:
|
2013
|
|
|
Gero
a ze deskantsua.
|
2015
|
|
–Ez zekiat, mozkortu egingo gaituk agian, e? Eta
|
gero
a zer itxura emango dugun hire lagunen aurrean.
|
2017
|
|
Lehenbizi motibapen batetik abiaturik, erabilerara iritsiko da (B ibilbidea), eta, mintzaira berrian guztiz murgildurik ibiliz, erabileraren bidez ezagutza sakonagoa lortuko du eta motibapena areagotuko zaio (A ibilbidea). Halaxe zirkuitua egina izango du era berean, lehenengo B eta
|
gero
A: BA, hau ere hiztun osoa bihurtuz.
|
2019
|
|
Jade bikoteak Eperra abestu du. Pancho Amat treseroarekin93 eta Rayrekin batera abestu dute
|
gero
A caballo vamos pal monte, Felixi gustatzen zitzaion son montunoa, eta Txoria txori.
|
2020
|
|
Handik pixka batera, maindire berrietan alderantziz brodatzen hasi nintzen: aurrena E, neurea, eta
|
gero
A, Andresena. Hori puntu aurreratua izan zen.
|
2021
|
|
Liburu hunen testua eta musika Maialen Alfaro, gorputz hezikesoinu batzuk egiteko, denek ber mementoan edo batzuetan, ikasleak A edo B taldeetan banatuak dira.
|
Gero
A guziek zerbait egiten dute eta B guziek beste zerbait, edo A bezalako mugimendua baina ez ber mementoan.
|