2002
|
|
Batzuetan irakur daiteke egunkarietan ekitaldi hau edo hura egin dela, Guggenheimen inaugurazio bat, lekuko, edo beste gizarte jai horietako bat, eta han, besteak beste, kultura munduko jendea elkartu dela, gente de la cultura badakizu, eta ehunka inguratu direla. Eta zuk diozu, bada, ez nekien nik horrenbeste jende arduratzen zenik gizarte honetan kulturaz, baina
|
gero
hasten zara izenak begiratzen eta politikoak edo enpresarioak kenduta (normala da han ordezkari horiek egotea, horiek babesten dituztelako erakusketak), nor dira gainerako guztiak. Nondik atera dira?
|
|
Baina, esan bezala, orain arte ez da nobedaderik. Hauek
|
gero
hasten dira.
|
2003
|
|
" Predikatzen zaigun mestizaiak seguru asko esan nahi du, miseriarekin kontent egotea izan behar duela gure destinoak. Txikizio asko egin eta
|
gero
hasten da mestizaia aberastasun izaten, historian kalbario asko bezala2".
|
2005
|
|
Daten zehaztasuna barregarria da, denbora soinujole dabilen bitartean, hedatuz eta estutuz, txerpolari baten antzera itzulipurdika dabilen bitartean, batetik bestera jauzika, soka batetik sarera, eta saretik hodei batera. Batzuentzat, 36ko gerra
|
gero
hasi zen, etorkizunean, hamarkada asko geroago jasan baitzituzten ondorioak; beste askorentzat, hasi aurretik amaitua zegoen, eta beste batzuentzat ez zen gerrarik izan. Frontoiko batzarretan, hantxe bertan zegoen bizi bizi 36ko gerra; karlistadek ere abertzaleen buruetan bizirik zirauten.
|
2011
|
|
Eta, zalantza gabe, hizketan ziharduen heinean, maitasunak ihes egiten zion, bihotzetik aienatu egiten zitzaion, perfumea flasko ireki batetik aienatzen den bezalaxe. Nire ustez, Frantziara itzuli zen lehenbiziko gauaz
|
gero
hasi zen nire aitaz ahazten.
|
|
|
Gerora
hasi ginen maitasuna
|
|
Lekukoek hasieran ez dute honetaz ezer esaten. Konfiantza hartu eta
|
gero
hasiko dira sakonago hitz egiten.
|
|
Behobiako Jesusaren kontuak desberdinak dira. Behobiako emakume asko ezkondu eta seme alabak izan eta
|
gero
hasi ziren:
|
|
|
Gero
hasi ziren GMCrentzat gauzak ekartzen: grupuak, reduktora osuak ere...
|
|
Jainkoa, funtsean, misterio bat da. Misterio horretara hurbiltzeko, urrundua zaudenean alegia, nik uste dut lehendabizi bizi hunkidura eta emozioa daudela (nire kasuan katarsia bat izan zen), eta
|
gero
hasten direla prozedura intelektualak. Ni agnostikoa nintzenean, urte batzuez gustura ibili nintzen harro eta libre, erlijioaren gauza horiek mesprezatuz.
|
|
Nire heziketa, hizkuntzaren erritmoen ulerpena eta beste hainbat ekarri, ezin litezke ulertu [Lekuonatarren etxean entzundako] gaztetako kontakizun, iruzkin argigarri, bertso eta kantu haiek gabe. Mundua oraindik ez zen batere handia,
|
gerora
hasi zen handia egiten, irakurtzen eta zerbait bidaiatzen hasi ginenean; gure unibertsoa ez zen zabala, baina, egunerokotasunaren esparru hertsietatik haratago, lurralde berriak eraikitzeko balio zuten ipuin eta kontakizunetan oinarritzen zen unibertso txiki haren hedapen mitikoa.
|
|
Nire inguruan. Ez dok Amairu inguru horretan? zegoen jende askok pentsatzen zuen beti politikak behar zuela praxis bat, eta guztiz beharrezkoa zela politika zuzen bat pertsonaren errealizazioa posible izan zedin, baina
|
gero
hasi nintzen pentsatzen politika marko bat besterik ez zela, eta, azkenean, jokatzen ari garen jokoa edo dema, pertsona konkretuarena dela. Orain dela hamar hamabi urte horrela pentsatzea oso gaizki ikusten zen, baina gaur egun, gertatu diren krisi guztiekin, nik uste dut denok gaudela pixka bat onda horretan...
|
2012
|
|
Baina ikusiko dugunez, Estatua, Foruen legedia aintzat hartu gabe, Estatukoa aplikatzen hasi zen. Beraz geroko
|
geroan
hasi ezkero, Estatuak ez zuen itxaroteko asmorik. Ondoren, 1839an, Foruen etorkizunari buruzko Bizkaiko Batzar Nagusien ebazpena jasotzen da eta izan ere bertan ageri diren ikuspegi politikoa eta oinarri juridikoa azpimarragarriak dira:
|
2019
|
|
Azpiroz aldean elur soinuak ziren, baina Araba eta Errioxan artean ezer ez.
|
Gero
hasi du horietan zer edo zer.
|
2020
|
|
Lekuonatarrekin jarraituz, esan behar dut nire heziketa, hiz  kuntzaren erritmoen ulerpena eta beste hainbat ekarri, ezin litezkeela ulertu gaztetako kontakizun, iruzkin argigarri, bertso eta kantu haiek gabe. Mundua oraindik ez zen batere handia,
|
gerora
hasi zen handia egiten, irakurtzen eta zerbait bidaiatzen hasi ginenean; gure unibertsoa ez zen zabala, baina, egunerokotasunaren esparru hertsietatik haratago, lurralde berriak eraikitzeko balio zuten ipuin eta kontakizunetan oinarritzen zen unibertso txiki haren hedapen mitikoa. (...) Astrofisikoek esaten dutenez, unibertsoaren sakonak baditu erradiazioa eta hotsa, edo murmurioa hobeki esan, Lekuonatarren etxean ere euskera eta herri kulturaren sakoneko hotsak nabari zitezkeen.
|
2021
|
|
â³ Bai. Hasieran heriotzen kausa," pandemiako" heriotzen kausa segurua zen koiteretzia edo dena delako hori;
|
gero
hasi ziren jar  tzen agiri ofizialetan," kin": koiteretziarekin; hor etzegoen garbi zein zen heriotzaren arrazoia; etzen" gatik", zen" kin".
|
2022
|
|
Hori ez zen izan dena, jauna, ez, bai zera, horiek txikikeriak izan ziren, handiena
|
gero
hasi zen, gau batean ama afaria ematen ari zitzaiolarik eta ni besaulkian mugikorrari itsatsita Javierrekin mezuak trukatzen nengoelarik, Javierrek esaten baitzidan Marco triste zegoela, Marcok negar egiten zuela. Hori, aitortu beharra daukat, Marcorengan beti gustatu izan zaidan zerbait da, zeren, zezen basati bat bada ere, ondo egiten du negar, egin behar duenean, ez Catalinak bezala, hark ur jauziak zituen-eta begietan, baina Marcok negar egiten zuen, eta ez zuen lantua ezkutatzen, ez negar egitearen berri ez dakitela sinetsarazi diguten herri honetako gizon zakarrek bezala.
|
|
Gainerako formakuntzekin alderatuta, amatasunarena amaieratik hasten den bakarrenetakoa dela esango nuke. Alegia, lehendabizi titulua jasotzen da, eta
|
gero
hasten da sekula amaituko ez den prestakuntza luze bezain gorabeheratsua; gehienbat autodidaktikoa, gainera. Amatasunaren ikasketa amaigabean, ama umearen etapa bakoitzera moldatu orduko, ikasgai berriak agertuko dira, eta ez da azterketarik egongo, edozer bihurtuko baita igaro beharreko hesi.
|