Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2002
‎Batzuetan irakur daiteke egunkarietan ekitaldi hau edo hura egin dela, Guggenheimen inaugurazio bat, lekuko, edo beste gizarte jai horietako bat, eta han, besteak beste, kultura munduko jendea elkartu dela, gente de la cultura badakizu, eta ehunka inguratu direla. Eta zuk diozu, bada, ez nekien nik horrenbeste jende arduratzen zenik gizarte honetan kulturaz, baina gero hasten zara izenak begiratzen eta politikoak edo enpresarioak kenduta (normala da han ordezkari horiek egotea, horiek babesten dituztelako erakusketak), nor dira gainerako guztiak. Nondik atera dira?
‎Baina, esan bezala, orain arte ez da nobedaderik. Hauek gero hasten dira.
2003
‎" Predikatzen zaigun mestizaiak seguru asko esan nahi du, miseriarekin kontent egotea izan behar duela gure destinoak. Txikizio asko egin eta gero hasten da mestizaia aberastasun izaten, historian kalbario asko bezala2".
2005
‎Daten zehaztasuna barregarria da, denbora soinujole dabilen bitartean, hedatuz eta estutuz, txerpolari baten antzera itzulipurdika dabilen bitartean, batetik bestera jauzika, soka batetik sarera, eta saretik hodei batera. Batzuentzat, 36ko gerra gero hasi zen, etorkizunean, hamarkada asko geroago jasan baitzituzten ondorioak; beste askorentzat, hasi aurretik amaitua zegoen, eta beste batzuentzat ez zen gerrarik izan. Frontoiko batzarretan, hantxe bertan zegoen bizi bizi 36ko gerra; karlistadek ere abertzaleen buruetan bizirik zirauten.
2011
‎Eta, zalantza gabe, hizketan ziharduen heinean, maitasunak ihes egiten zion, bihotzetik aienatu egiten zitzaion, perfumea flasko ireki batetik aienatzen den bezalaxe. Nire ustez, Frantziara itzuli zen lehenbiziko gauaz gero hasi zen nire aitaz ahazten.
Gerora hasi ginen maitasuna
‎Lekukoek hasieran ez dute honetaz ezer esaten. Konfiantza hartu eta gero hasiko dira sakonago hitz egiten.
‎Behobiako Jesusaren kontuak desberdinak dira. Behobiako emakume asko ezkondu eta seme alabak izan eta gero hasi ziren:
Gero hasi ziren GMCrentzat gauzak ekartzen: grupuak, reduktora osuak ere...
‎Jainkoa, funtsean, misterio bat da. Misterio horretara hurbiltzeko, urrundua zaudenean alegia, nik uste dut lehendabizi bizi hunkidura eta emozioa daudela (nire kasuan katarsia bat izan zen), eta gero hasten direla prozedura intelektualak. Ni agnostikoa nintzenean, urte batzuez gustura ibili nintzen harro eta libre, erlijioaren gauza horiek mesprezatuz.
‎Nire heziketa, hizkuntzaren erritmoen ulerpena eta beste hainbat ekarri, ezin litezke ulertu [Lekuonatarren etxean entzundako] gaztetako kontakizun, iruzkin argigarri, bertso eta kantu haiek gabe. Mundua oraindik ez zen batere handia, gerora hasi zen handia egiten, irakurtzen eta zerbait bidaiatzen hasi ginenean; gure unibertsoa ez zen zabala, baina, egunerokotasunaren esparru hertsietatik haratago, lurralde berriak eraikitzeko balio zuten ipuin eta kontakizunetan oinarritzen zen unibertso txiki haren hedapen mitikoa.
‎Nire inguruan. Ez dok Amairu inguru horretan? zegoen jende askok pentsatzen zuen beti politikak behar zuela praxis bat, eta guztiz beharrezkoa zela politika zuzen bat pertsonaren errealizazioa posible izan zedin, baina gero hasi nintzen pentsatzen politika marko bat besterik ez zela, eta, azkenean, jokatzen ari garen jokoa edo dema, pertsona konkretuarena dela. Orain dela hamar hamabi urte horrela pentsatzea oso gaizki ikusten zen, baina gaur egun, gertatu diren krisi guztiekin, nik uste dut denok gaudela pixka bat onda horretan...
2012
‎Baina ikusiko dugunez, Estatua, Foruen legedia aintzat hartu gabe, Estatukoa aplikatzen hasi zen. Beraz geroko geroan hasi ezkero, Estatuak ez zuen itxaroteko asmorik. Ondoren, 1839an, Foruen etorkizunari buruzko Bizkaiko Batzar Nagusien ebazpena jasotzen da eta izan ere bertan ageri diren ikuspegi politikoa eta oinarri juridikoa azpimarragarriak dira:
2019
‎Azpiroz aldean elur soinuak ziren, baina Araba eta Errioxan artean ezer ez. Gero hasi du horietan zer edo zer.
2020
‎Lekuonatarrekin jarraituz, esan behar dut nire heziketa, hiz  kuntzaren erritmoen ulerpena eta beste hainbat ekarri, ezin litezkeela ulertu gaztetako kontakizun, iruzkin argigarri, bertso eta kantu haiek gabe. Mundua oraindik ez zen batere handia, gerora hasi zen handia egiten, irakurtzen eta zerbait bidaiatzen hasi ginenean; gure unibertsoa ez zen zabala, baina, egunerokotasunaren esparru hertsietatik haratago, lurralde berriak eraikitzeko balio zuten ipuin eta kontakizunetan oinarritzen zen unibertso txiki haren hedapen mitikoa. (...) Astrofisikoek esaten dutenez, unibertsoaren sakonak baditu erradiazioa eta hotsa, edo murmurioa hobeki esan, Lekuonatarren etxean ere euskera eta herri kulturaren sakoneko hotsak nabari zitezkeen.
2021
‎✳ Bai. Hasieran heriotzen kausa," pandemiako" heriotzen kausa segurua zen koiteretzia edo dena delako hori; gero hasi ziren jar  tzen agiri ofizialetan," kin": koiteretziarekin; hor etzegoen garbi zein zen heriotzaren arrazoia; etzen" gatik", zen" kin".
2022
‎Hori ez zen izan dena, jauna, ez, bai zera, horiek txikikeriak izan ziren, handiena gero hasi zen, gau batean ama afaria ematen ari zitzaiolarik eta ni besaulkian mugikorrari itsatsita Javierrekin mezuak trukatzen nengoelarik, Javierrek esaten baitzidan Marco triste zegoela, Marcok negar egiten zuela. Hori, aitortu beharra daukat, Marcorengan beti gustatu izan zaidan zerbait da, zeren, zezen basati bat bada ere, ondo egiten du negar, egin behar duenean, ez Catalinak bezala, hark ur jauziak zituen-eta begietan, baina Marcok negar egiten zuen, eta ez zuen lantua ezkutatzen, ez negar egitearen berri ez dakitela sinetsarazi diguten herri honetako gizon zakarrek bezala.
‎Gainerako formakuntzekin alderatuta, amatasunarena amaieratik hasten den bakarrenetakoa dela esango nuke. Alegia, lehendabizi titulua jasotzen da, eta gero hasten da sekula amaituko ez den prestakuntza luze bezain gorabeheratsua; gehienbat autodidaktikoa, gainera. Amatasunaren ikasketa amaigabean, ama umearen etapa bakoitzera moldatu orduko, ikasgai berriak agertuko dira, eta ez da azterketarik egongo, edozer bihurtuko baita igaro beharreko hesi.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia