Emaitzak: 3
2016 | ||
Dokumentuan jasotzen da, halaber, Espainiako industria sektoreak «hobetzeko tarte zabala» duela, garraio sektoreak bezala, batez ere merkantzien sektorean. Gainera, garraio publikoa | gehiago erabiltzea sustatzeko politikak aplikatzea gomendatzen die erakundeei, hala nola, Italia eta Alemania inguruko Europako herrialdeak. Irudia: | |
2017 | ||
HUHEZI barruan neurtu diren esparruetatik, kafetegia izan da euskara gehiago entzun den gunea. Bertan ikasle eta irakasleak biltzen dira atsedenaldietan eta irakasleen presentziak euskara | gehiago erabiltzea susta dezake. aipatu da euskal herrian kaleko erabilera datua apaldu egin dela azken hamar urteotan. %13, 7 ziren euskaraz aritzen zirenak 2006 urtean eta 2016an, berriz, %12, 6 egia da gipuzkoako datua nabarmen positiboagoa dela eta populazioaren ia heren batek erabiltzen duela euskara, hala ere, hemen ere puntu eta erdiko aldea izan da azken bost urtekoan, %32, 6 ziren 2011ko kale neurketan euskaraz aritzen zirenak eta %31, 1 dira 2016an erabili dutenak (Soziolinguistika klusterra, 2017). huheziko datuak aztertzerakoan, kontuan hartu behar da ingurune euskalduna dela eta bertan ikasle oro dela elebiduna; horrek badu eraginik noski, elebidunen proportzioa erabileraren menpeko aldagaia dela argitu baitute hainbat ikerketek (isasi eta iriarte, 1988). euskararen sustapena oinarri izan du fakultateak irakasle eskola sortu zenetik. hortaz gain, arestian aipatu da gizartea euskalduntzeko eskolan jarri duela fokua 1982.urteko legeak. | |
Euskararen ezagutza eta erabilera binomioa: ...eurtutako guztien %59 izan dira euskaraz. gertakizun honen ondorio argirik ez da eskuratu, eta, beraz, aurrera begira ildo honetan sakontzea beharrezkoa dela ikusi da, berezitasun honi azalpena eman ahal izateko. huhezi barruan neurtu diren esparruetatik, kafetegia izan da euskara gehiago entzun den gunea. bertan ikasle eta irakasleak biltzen dira atsedenaldietan eta irakasleen presentziak euskara | gehiago erabiltzea susta dezake. eskoriatzan, sarrera irteeran, ordea, hizkuntza aldaketa gertatzen da eta gaztelania entzuten da gehiago. Formakuntza akademikoan, huhezin, euskararen erabilera hobesten bada ere, eguneroko bizitzan, gizartean, gaztelania da nagusi. espazio fisikotik ateratzeak jokabide aldaketa hori eragin dezake. hala ere, oraindik ere ezin da hau baieztatu eta sakonago landu litzateke ondorengo ikerketetan. aretxabaletari dagokionez, bertan jaso dira datu apalenak. neurtu diren elkarrizketa guztien %28 besterik ez dira euskaraz izan, eskoriatzan jasotako datuak baino dezente apalagoak. aurrez egindako neurketarik ez dugu eta erabakitzeko dago proiektua bi campusetara zabalduko den edo eskoriatzara mugatuko den. beraz, datu honen interpretazioa konplexua da orain. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
gehiago | 3 (0,02) |
Lehen forma
gehiago | 3 (0,02) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
Consumer | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
gehiago erabili | 3 (0,02) |
Konbinazioak (3 lema)
gehiago erabili sustatu | 3 (0,02) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |