Emaitzak: 8
2001 | ||
Eta eguneroko bizitzan gero eta | gehiago erabiltzeak ere azkenean kalte egiten dio osasunari. | |
2008 | ||
Esparru sozial garrantzitsuetan beren hizkuntzan hitz egin ahal izateak lagundu egiten die hiztunei gora egin ahal izaten eta talde estatusa handitzen (Landry, argitaratzeko prozesuan a). Ikerketek adierazi dute, esaterako, hizkuntza esparru publikoetan erabiltzeak eta gutxiengoaren hizkuntza paisaia linguistikoan agertzeak (adibidez, iragarki komertzialetan, bide seinaleetan edo kale izenetan) gutxiengodun komunitateak bizindarra duela nabaritzen laguntzen duela, bai eta taldearen hizkuntza lagunartean eta erakunde | sozialetan gehiago erabiltzen ere (Bourhis eta Landry, 2002; Landry eta Allard, 1994b, 1996; Landry eta Bourhis, 1997; Landry, Deveau eta Allard, 2006a). | |
Ezin da metatu: kupoiak ematen duen abantaila ezin da beste batzuekin batu, ez eta kupoi bat baino | gehiago erabili ere; beraz, aztertu egin behar da zer sustapen komeni den eskura daudenen artean. Ezin dira eskudiruz trukatu. | |
2010 | ||
2) Frogatuta geratzen da euskal ereduan, ingelesa 3H bezala ikastea hedatu daitekeela geroz eta neurri handiagoan, hezkuntza orokorrean eta unibertsitatean, emaitza onak erdietsiz. Horrela, euskara/ espainiera elebitasunak positiboki eragiten du ingelesa 3H gisa goiz sartzeko, edukiak eta hizkuntzak modu integratuko irakaskuntza egiteko (CLIL= Content and language integrated learning,) eta ingelesa bera irakaskuntza hizkuntza bezala geroz eta | gehiago erabiltzeko ere. Nolanahi ere, hezkuntza elebidun gehigarria lortzeko hizkuntza bakoitzarekiko helburuak modu argian finkatu behar dira helburu horiek modu integratuan curriculumean erabiltzeko. | |
2017 | ||
Honez gain, haragi gehiegi jateak berotegi efektuko gas gehiago isurtzea suposatzen du (Steinfeld etal., 2006; Carlsson Kanyama eta Gonzalez, 2009) eta baita energia (Wallen et al., 2004) eta ur (Vanhameta Bidoglio, 2013) | gehiago erabiltzea ere bere ekoizpenerako. Saxek egiaztatu zuen bezala dietakoharagi kantitatea murrizteak ingurumenerako eta sozioekonomikoki onurak dakartza (Saxe, 2014). | |
2018 | ||
Jendetzaren hamarretik zortzi Inuita leinuko indio eskimala da. Beren hizkuntza eta daniera ofizialki onartuak dira, lehena bigarrena baino | gehiago erabilia ere adituen arabera. Erligio kontuetan Groenlandiarrak giristino luteroak dira. | |
2019 | ||
euskara komunikatzeko hizkuntza duen ereduan. nuke euskara | gehiago erabiltzea ere; euskaraz egiten duenari pringao esaten diona ere euskarara etortzea, euskara modan dagoelako bada ere. Alde horretatik, lan handia egin da aisialdiko eskaintzan. | |
2022 | ||
Bigarren kapituluan, Eüskara: honetsirik bena halerik ere galbide gorrian!, Allandek berriz azpimarratzen zuen nola, euskara gero eta gehiago erakatsirik eta forma idatzian gero eta | gehiago erabilirik ere, ahoz gutiago erabilia zela Zuberoan, zuberotarren ogena zela eta ez beste inorena ohartuz. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
gehiago | 8 (0,05) |
Lehen forma
gehiago | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
Consumer | 2 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Herria - Euskal astekaria | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia – Sü Azia | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
gehiago erabili | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
gehiago erabili ere | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |