Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2004
‎Horrela, alde batetik jarraipena dagoelako inpresioa izango dugu baina bestetik, sortutako proiektua berria izango da. Horrela bada, esan ahal izanen da ezer ez dela ezerezetik —ex nihilo—sortzen, eta baita ere, ideia berria eta horrek dakarren ikusmoldea eta gauzak ulertzeko modua guztiz berria dela. Azentua aspektu batean ala bestean jartzeak emango digu une garrantzitsu horrekiko zeihardura ideologikoa.
2006
‎Diferentziaren feminismoak berriz, asko aipatzen du biologia. Honen arabera, gauzak ulertzeko modu ezberdin bat dugu, genetikoki datorkiguna.
2007
‎Entzuten, egia esan, ez da Amaia hizketan bezain iaioa. Edo akaso nik egiten dut huts, ez dudalako asmatzen gauzak ulertzeko moduan adierazten. Ez dakit.
2009
‎Pertsonaiak behar ditut, pertsonaien joan etorrien bidez ematen diot forma mundua deskribatzeko nire premiari. Gauzak ulertzeko modu nagusia gauzok narratzea da niretzat.
2010
‎Izan ere, momentu horretan ni Mariana Sarburekin hizketan ari nintzen. Ingelesez eta alemanez dezente moldatzeaz gain, Marianak pertsona alaia zirudien, oro har hizkuntza bera hitz egiten genuela sentitzen hasia nintzen, esan nahi baita, bizitzaren aurrean antzeko jarrera edo gauzak ulertzeko modu berbera genuela, inpresio hori hartu nuen.
2015
Gauzak ulertzeko modu honetaz beste toki batean hitz egingo dut, gauza guztiz fina eta gure Jauna gorestekoa baita. Izan ere, era honetan eta honen era desberdinetan zalantzaz beteriko pertsonak izan dira (batez ere hortik pasatu den haietako bat eta horrela gehiago ere izango dira) beren baitan gauzak argitzerik izan ez dutenak; eta horrela, badakit pertsona hark kontu handiz begiratu duela, asko askotan egin diolako Jaunak mesede hau, eta hasiera batean irudipena ez ote zen izaten zuen zalantzarik handiena; deabruarena denean, errazago antzematen da, haren trikimailuak ugariak izan arren eta ongi bai ongi jakin arren argizko espiritua imitatzen; baina, nire iritziz?
2017
‎Medikua ia Jaungoikoa bezalakoa zen. Ni beti saiatu naiz hori apurtzen, gertutasuna erakusten, gauzak ulertzeko moduan azaltzen.Eta hori estimatuko zuten, ziur.Medikuak enpatia bat eta kariño bat behar ditu bere lanean, eta, arlo jakin batzuetan, lagungarria da euskara. Esaten zutenean:
2019
‎Onartu egiten dugu ikasketa prozesua kutxa batean sartzerik ez dagoela, hamaika estimuluk eragin arren haien eragina ez dela zertan berdina izan, bakoitzak gauzak ulertzeko modu desberdinak ditugula, arreta denbora luzez mantentzea ezinezkoa dela, pentsamenduek etenak eta saltoak dituztela… Orduan, formaltzat hartzen ditugun ikasteko eremu gehienetan, zergatik ez ditugu ezaugarri horiek kontuan hartzen. Zergatik fikziozko mugak ezarri?
‎–Historian hain errotuta dagoen iruditeria bat ez da egun batetik bestera aldatzen?, argitu du Adela Asuak, Konstituzio Auzitegiko presidenteorde ohi eta Euskal Herriko Unibertsitateko irakasleak: . Azkenean, gazteentzat hain erridikulua eta anakronikoa bihurtu denez gauzak ulertzeko modu hori, gainezka egin dute. Funtsean esan nahi duguna da ez dugula bereizketarik nahi emakumeen askatasunaren aurkako erasoetan?.
‎Beharbada bere kontakizuna laburtu besterik ez du egin nahi izan, pentsaturik ezen, hainbeste mende pasa eta gero, garrantzizkoa dena gertaera nagusiak kontatzea dela. ...a eta xehetasun historikoak sartzeko, jardun hori ongi legoke On Afonso Lehena erregearen garaikideentzat, bazutelako, noski, askoz historia gutxiago ikasteko, zortzi mende gutxiago ikasteko haien alde, ez da ahuntzaren gauerdiko eztula, gu salbatzen gaituztenak ordenagailuak dira, ordenagailu barruan sartzen dugu entziklopedia eta hiztegia den oro, eta horrela ez dugu oroimenik eduki behar, baina gauzak ulertzeko modu hau, esan dezagun guk geuk beste inork ohartarazi aitzin, erabat eta izugarri erreakzionarioa da, zeren gure guraso eta aitona amonen liburutegiek ere horretarako balio baitzuten, neopalioak gehiegizko karga eduki ez zezan, nahikoa egiten du honek, duen tamaina edukita, han garunaren hondoan sarturik, toki guztietatik zirkuituz inguraturik, eta orduan Mem Ramiresek Mogueimeri esan ... Omen.
2020
‎Horrek gure gauzak ulertzeko modua erabat aldatzen du.
2021
‎Ikuspegi sozial eta antropologiko batetik, izengoitiak jendarte baten kronika eta lekukoa ematen digu: orduko pertsonaiak, egoera sozialak, jendearen ironia, zentzu kritikoa, krudelkeria, gauzak ulertzeko modua... Izan ere, izengoitia sortzen duenari ez zaio intuizioa eta sormena falta, ezta ankerkeria puntu bat ere.
2022
‎XVIII). Gauzak ulertzeko modu horrekin lotuta, James Tully filosofo politikoak demokrazia konstituzionalen barnean beti eskutik helduta doazen kontrako bi bide identifikatu ditu.
2023
‎Hain ondorio latzak dituen ikuspegi hori gizakion historian nahiko berria dela esan daiteke, ordea, eta eurozentrista, Yayo Herrerok iazko ekotopaketetan azaldu zuen legez. Gauzak ulertzeko modu hori desnaturalizatuz gero, beraz, ikusiko dugu alda daitekeela, ez dela absolutua, ez dela ez normala ez betierekoa.
‎Daudenak ere berreskuratu genituzke. Hizkuntza gauzak ulertzeko modu bat da; besteena hartuta, eurena irabazten dugu, baina gurea galdu. Ongi dago nahastea, baina gureari ere tokia eginez, ez dadin ezabatu.
‎«Zientzia gizarteratzea» da aldizkariaren beste helburuetako bat, zubi bat eratzea ikerlarien eta gizartearen artean. «Zientziak mesede handia egiten dio gizarteari, eta hori gizarteratzea garrantzitsua da; gauzak ulertzeko moduan azaltzea», esan du Etxeberriak. Ez da bakarrik zientzia gaiak gizartean jartzea, baizik eta gizartearentzat eskuragarri jartzea eta ulergarri bihurtzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia