Emaitzak: 6
2002 | ||
Medikuntza Fakultatean Leioako Campusean gertatzen den bezalaxe, euskaldunak inguru diglosiko batean egoteak baldintzatzen du euskararen erabilera; halaere azken urteotan ikasle eta irakasle euskaldunen igoera nabarmendu da. Denaden, aipatzekoa da euskal lerroko ikasleen artean erdarara jotzeko joera giza harremanetako | gauzetaz hitz egiterakoan. Askotan erdal eremuetatik edo euskalduneremuetatik datozen ezberdintasunak nabariak dira hizkuntzaren erabilpenariburuz. | |
2006 | ||
Saizarbitoria literaturan eta BobDylan musikan parez pare zeuden niretzat. Bob Dylanen abestiekin hasten diraabeslari eta talde anglosaxoiak konturatzen posible dela maitasunaz ez den besteedozer | gauzaz hitz egitea. Salto horiek ematea ez da hain gauza erraza, saltoa egineta gero gezurra badirudi ere. | |
Lara Peinado eta Rabanal Alonso (1997: 16 -20) irakasleek diotenari jarraituz, saihestu behar da testuarekin zuzenean harremanik ez duten | gauzez hitz egitea, baita testuak dioenari hitzez hitz lotzea (testuan datorrena beste hitz batzuekin agertzea bakarrik) eta adierazpen pertsonalak eta objektibotasunetik kanpo geratzen direnak egitea ere. Azkenik, beste gomendio batean diotenez, instrumentu egokiz inguratuta egin behar dira dokumentuen iruzkinak; horregatik, iruzkina egiteko komenigarria da eskura izatea: | |
2008 | ||
Pasatutako gertakariez hitz egiteko gauza dira haurren erdiak 23 hilabetetik aurrera, eta 28 hilabetetik aurrera, berriz, gehienak(% 80). Oraindik gertatu ez diren | gauzez hitz egiten duten haurrak erdiak dira 20 hilabete aurretik, baina hiru hilabete geroago, 23 hilabeterekin, gehienek egiten dute(% 80tik gora). Aurrean ez dauden gauzei buruz hitz egiten duten haurren ehunekoari dagokionez, haurren% 60k baino gehiagok egiten du 18 hilabetetik aurrera, eta haurren% 80tik gora egiten du 23 hilabetetik aurrera. | |
Oraindik gertatu ez diren gauzez hitz egiten duten haurrak erdiak dira 20 hilabete aurretik, baina hiru hilabete geroago, 23 hilabeterekin, gehienek egiten dute(% 80tik gora). Aurrean ez dauden | gauzei buruz hitz egiten duten haurren ehunekoari dagokionez, haurren% 60k baino gehiagok egiten du 18 hilabetetik aurrera, eta haurren% 80tik gora egiten du 23 hilabetetik aurrera. Aurrean ez dauden gauzei buruz galdetuz gero, ia haur guztiek ulertzen dute galdetutakoa(% 92) 16 hilabetetik aurrera. | |
2009 | ||
Hau lortzea ez dabeti erraza. Halakoetan, ikertzailea beste pertsona batekin joan daiteke hitzorduraeta hau senitartekoekin gera daiteke elkarrizketak iraun bitartean, egitasmoarenberri emanez, eta bestelako | gauzez hitz egiten, baina hori fisikoki ez dela betiposible izaten kontuan hartu behar dugu halakorik egitea erabakitzen badugu. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
gauza | 6 (0,04) |
Lehen forma
gauzez | 3 (0,02) |
gauzaz | 1 (0,01) |
gauzei buruz | 1 (0,01) |
gauzetaz | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
UEU | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
gauza hitz egin | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |