2015
|
|
Oi ene bizia, hainbeste doakigun gauza batean, hain ziurtasun gutxiz bizi behar duzula! Nork izan zure desira, zugandik atera edo itxaro daitekeen irabazia, hau da,
|
gauza
guztietan Jainkoari poz ematea, hain ziurtasun gabea eta arriskuz betea baita?
|
|
Jakinaren gainean egon zaiteztela nahi dut soilik, bide honetan onura handia atera eta nahi ditugun egoitzetara igotzeko, kontua ez dela asko pentsatzea, gartsu maitatzea baizik; eta horrela maitatzera gehien pizten zaituztena, huraxe egizue. Beharbada ez dakigu zer den maitatzea, eta ez naiz asko harrituko; izan ere, maitatzea ez datza gozotasunik handiena izatean, baizik eta
|
gauza
guztietan Jainkoa poztu nahi izateko erabakirik sendoenean eta, ahal dugun heinean, Hura ez iraintzen saiatzean, eta beraren Semearen ohore eta aintza beti aurretik joan daitezela eta Eliza Katolikoaren hazkundea eskatzean. Hauek dira maitasunaren seinaleak, eta ez uste izan kontua beste ezer ez pentsatzea denik, eta pixka bat barreiatzen bazarete dena galdua denik.
|
|
9 Behin otoitzean ari nintzela, irudikatu zitzaidan labur labur (formadunik ezer ikusi gabe, baina argitasun osoko irudipena izan zen), nola ikusten diren
|
gauza
guztiak Jainkoagan eta nola dauzkan guztiak Beragan. Hau idazten ez dakit nik, baina ariman ongi grabatua geratu zitzaidan, eta Jaunak egin didan mesede handietako bat da eta nahasien eta lotsatuen utzi nauenetakoa, egin ditudan bekatuez gogoraturik.
|
|
15 Beraz, uler bedi hemendik arrazoia aske ez uzteko eran lotzen duen guztia, susmagarritzat izan behar dugula eta bide honetatik ez dugula lortuko egundo espirituaren askatasuna; askatasun honek duen gauzetako bat,
|
gauza
guztietan Jainkoa aurkitzea eta haietan pentsamendua erabili ahal izatea da. Gainerakoa, espirituaren lotura da eta, gorputzean egiten duen kalteaz gainera, lotu egiten du arima, ez hazteko; bide batean zehar doazela, tranpa batean edo ataka gaiztoan sartzea bezala da, ezin baitute handik aurrera egin; horrela gertatzen zaio, neurri batean arimari, aurrera egin ahal izateko ez baitu ibili beharra izango soilik, baita hegan egin beharra ere; edota Jainkoagan murgildurik daudela diotenean eta dirudienean eta, liluraldian egonik, ezer egiterik ez dutenean, eta jostatzean erremediorik izaten ez denean, askotan gertatzen denez.
|
|
Oi, ene Jainkoa, bai huskeriak mundu honetakoak! Eta nola hobe den atseden eta munduko ezeren desirarik ez izatea,
|
gauza
guztiak Jainkoaren eskuetan uztea baizik, Berak guk eskatzen diogun baino hobeki baitaki zer komeni zaigun!
|
|
5 Hauek Haren Maiestatearen zerbitzuan lan egingo dute eta on handia egingo; baina ez dira horrelakoak, nire iritziz, Emazteak eskatzen dituen egintza eta loreak,
|
gauza
guztietan Jainkoaren ohore eta aintzari begiratzea baizik. Jaunak benetan hona ekarri dituen arimak, batzuengandik jakin dudanez, uste dut ez direla beren buruaz gogoratzen, galduko duten ala irabaziko duten ikusteko izan ezik; Jauna zerbitzatzea eta Hari poz ematea dute soilik gogoan.
|
2016
|
|
San Joan Gurutzekoak irakasten zuen moduan, gauzetan eta munduko bizipenetan dagoen on guztia. Jainkoagan dago gorengo maila amaigabean, edota, hobeki esanda, esaten diren handitasun hauek guztiak Jainkoa dira?. Ez da munduko gauza mugatuak egiaz jainkozkoak direlako, mistikoak Jainkoaren eta gauza guztien artean dagoen barrengo lotura ezagutzen duelako baizik, eta honela?
|
gauza
guztiak Jainkoa direla sumatzen du?. Mendi baten handitasuna miresten badu, ezin du hori Jainkoagandik banandu, eta berak bizi duen barneko miresmen hori Jainkoagan jarri behar duela konturatzen da:
|
2018
|
|
Galileok ez zuen arrazoirik. Munduak eta munduan dauden
|
gauza
guztiak Jainkoa dute bere ardatz.
|
2023
|
|
Esmalkadako Ligak 1535eko abenduaren 21ean ezezkoa eman zion Vergeriori. Erabaki zuten kontzilioak Aita Santuaren eraginetik libre izan behar zuela; Alemaniako lurralde batean ospatu behar zela, inperioko dietek erabakita bezala; ez zirela Pablo III.aren bermeez fidatzen;
|
gauza
guztiak Jainkoaren Hitzaren arabera epaituko zirela. Enperadorea eta Aita Santua Vatikanon elkartu ziren, baina Frantziako erregeak eta Ingalaterrakoak kontzilioa deitzea eragotzi zuten (GarcĂa Villoslada, 1973).
|