2009
|
|
Baina 12 artikuluak, erlijio tokien edukitza argi eta garbi Elizari uzten dio, eta eliza, apezpiku jauregi, seminario, apaizetxe, eta abarrek zergak ordaindu dituzte13 Estatuak, lege berezi baten bidez, 11 artikuluak aurreikusten dituen
|
gauza
eta ondasunen lagapena egin du, baina betiere, 12.ean xedatzen den bezala, Estatuak gorde eta eutsiko die (16 art.) 14 Lege berezi bat sortu arte, erlijio toki hauen izaera alienaezina eta preskribaezina izango da (13 art.) 15, eta lege berezia eman baino lehenago Eliza Katolikoari entzun ondoren expediente bat idatziko da (14 art.) 16 Edonola ere, kasu berezi batzuetan Elizaren jabetza pribatua ... Araututakoaren ildotik, 17.19 eta 18 artikuluak Nazioaren altxor artistikoaren ingurukoak ziren20.
|
|
Azken batean, bereizten dira: (a) gauzaren gaineko eskubideak zein diren, jabetza eskubidea eta beste eskubide erreal mugatuak?; (b) eskubide horien titularrak nor diren; eta (c) eskubideen publizitatea nola egiten den, edukitza bidez edo erregistro bidez egina?, jendeak jakin dezan zein eskubide dauden
|
gauzaren gain
eta nor diren eskubide horien titularrak.
|
|
Garai batean ez bezala, orain badakigu edozein herritako ondarea mugatua dela, ez dela berdin mantentzen denbora pasatu ahala, eta funtsezko zatiren bat hondatuz gero, ez dela gauza bera izango. Ondare zibilari eta erlijiosoari buruzko
|
gauzak
eta pentsaera bera ere aldatu egin dira nabarmen. Egun inork ez dauka zalantzarik ondarea babestu, katalogatu eta zaharberritu egin behar dela memoria kolektiborako, denok ezagutu eta hartaz goza dezagun.
|
2010
|
|
Batura, gertatzez eta pentsamenduz diren loturetan atzemangarria da. Kondentsazioa, sinboloak,
|
gauzak
eta ekimenak irudikatzeko duen gaitasunak ezaugarritzen du, eta polarizazioa, diskurtsoaren zentzu ideologikoan da atzemangarria. Halatsu uste dugu guk, legatu horretan balio kultural erantsiak ekintza sinbolikoaren bidez atxikitzen direla, behin komunitatearen esku eraldatu ahal izango direnak kolektibo baten gogoa asebete eta sentimendu biziberrituen jomugan denbora aurrerago berriz ere jarri ahal izateko.
|
2011
|
|
Bide horretatik, KGNZ I-aren bertsio laburrerako (ikusi B eranskina) KGNZ I luzean (Barreña et al., 2008) dauden 442 hitzetatik 90 aukeratu dira, ondoko kategoria semantikoetakoak:
|
Gauzen
eta abereen hotsak; Animalia izenak; Ibilgailuak; Jostailuak; Jatekoak eta edatekoak; Jantziak; Gorputz atalak; Altzariak eta gelak; Etxeko tresna txikiak; Kanpoko tokiak eta gauzak; Pertsonak; Jokoak, jolasak eta egunerokoak; Ekintzak, prozesuak eta egoerak adierazten dituzten aditzak; Denborari buruzko hitzak; Deskribatzeko hitzak; Izenordainak; Galdera hitzak; Toki adberbioak eta toki postposi... Hitz horietako% 54 izenak dira,% 14 aditzak,% 20 adjektiboak edo adberbioak, eta% 11 izenordainak edo bestelakoak.
|
|
KGNZ IIaren bertsio laburrerako (ikusi B eranskina) KGNZ Iean jarraitutako irizpide berberak izanik 100 hitz hautatu dira KGNZ II luzetik (Barreña et al. 2008), ondoko 22 eremu semantikoetatik:
|
Gauzen
eta abereen hotsak; Animalia izenak; Ibilgailuak; Jostailuak; Jatekoak eta edatekoak; Jantziak; Gorputz atalak; Etxeko tresna txikiak; Altzariak eta gelak; Kanpoko gauzak; Kanpoko tokiak; Pertsonak; Jokoak, jolasak eta egunerokoak; Ekintzak, prozesuak eta egoerak adierazten dituzten aditzak; Deskribatzeko hitzak; Denborari buruzko hitzak; Izenordainak; Galdera hitzak; Toki adierazteko hitzak eta ... Horietako% 53 izenak dira,% 16 aditzak,% 18 adjektiboak edo adberbioak, eta% 12 izenordainak edo gramatika hitzak.
|
2012
|
|
9 Baikortasuna.
|
Gauzen
eta egoeren alde positiboa ikustean datza. Lider baikorrak badaki egoera larriei aurre egiten, aukeratzat edo gainditu beharreko eragozpentzat hartuz (eta ez mehatxutzat).
|
2016
|
|
Horren inguruko premisa axiomatiko batzuek gogoraraziko ziguten arte publikoa ez dela norberaz mintzo, besteez baizik; ez duela tratatzen artistaren mitoa, zentzu «zibiko»aren lenteaz ez baldin bada (Jorge Oteizak berak ere defendatuko zukeena) eta gainera artistarengan berriz bilatuko duela hiritartasun sena. Arte publikoari, oro har, eta eskulturari bereziki (monumentu izatetik objektu izatera itzuliak), galdutako
|
gauzen
eta bizitza garaikidearen arteko apurketa birkonposatzeko bitartekari funtzioa ere egozten diote (Cristina Ferrer, 2015), artelana bere testuinguru sozial, politiko eta ekonomikoan mugarritua dagoenean. Horixe baita arte obrari zentzua gaineratzen diona.
|
|
Hau guztiau 1960ko hamarraldiaren erdian zioen autore eta sortzaile horrek ausardiaz, beharbada kontzeptuzko artea Mendebaldeko museo garaikide eta erakusketa aretorik abangoardistenak okupatzeko ateetan prestu eta zain zebilenean. Baieztapen erradikal horietatik(
|
gauzen
eta fenomenoen sustraietara doan heinean) laster sumatuko genuen arteetan, arte plastikoetan bederen? «edukia» bera «aitzakia» baino ez dela, esentzian formalak diren transformazio prozesuen kontzientzia konprometitzen duen «tranpa» edota ahots «deigarria».
|