2011
|
|
Garai haietan guztiz berria zen zeregin honetan bera sartzen da, eta geroago ikasleari zerbait berria sortarazten irakasteko ahalmenaz jabetuko da. Bere bizitzan zehar jarraituko du jokabide hori, ez
|
gauzak
eta gaiak errepikatzen erakusteko bakarrik, gauza berriak bilatzera bultzatzeko baizik. Alemaniako biblioteken sistemak, seminarioek duten zehaztasun eta seriotasunak eta lan egiteko metodoek liluratuta uzten dute.
|
|
Besteen edo hurkoaren arazoen konpontzioak zergatik aurkitzen ditugu hain erraz? Eta geure
|
gauzez
eta gorabeherez lasai hausnartuz, presarik gabe, haserrerik gabe, bestearen lekuan jarriz, irainak saihestuz, entzunez, zergatik ez diogu bizimoduari heltzen?
|
|
Gure fraide honek bazuen beste amets bat ere, bertsolaritzari loturikoa. Bertsolarien eguna sortu nahi zuen, hauek biltzeko, beraien
|
gauza
eta arazoez hitz egiteko, eta bertsotan eginez eta elkarrekin bazkalduz jai eder bat igarotzeko, azken batean, bertsolarien giroa suspertzeko. Hau ere lortu zuen gauzatzea eta hainbat urtez jarraitu zuten Euskal Herriko bertsolariek gure fraide honen deira komentuan biltzen harmonia ederrean, gorabehera txiki batzuk tartean izan arren.
|
2012
|
|
Eta hori gitxi balitz munduko hainbat bazter ezagutu ditugu hipoteka emon deuskun banku berak bidaietarako emondako maileguekin. Gure bizimodua ustez oinarrizkoak eta preminazkoak ditugun
|
gauza
eta zerbitzuz hornidu dogu. Berehala iraungitzen eta barritzen diren produktuen salerosketa etenbakoan sartu gara.
|
2014
|
|
posibleak al dira juizio sintetikoak a priori? Nik esango nuke galdera gramatikala dela filosofia naturalari begira, eta orduan erantzuna ezezkoa izan behar da derrigorrean, ez dira posible; posible izan daitezen subjektuak a priori ezagutu behar ditu
|
gauzak
eta gu ez gara halako subjektuak, eta fisikaren legeak eta matematika ere a posteriori egindako ikerketen ondorioak dira. Eta horrekin filosofia naturalak materialismo berezi batera ekartzen gaitu, zeren teorizatzen ahal baita halako arrazoi garbia, esistitzen ez dena teorian izan ezik, eta da halako arrazoi garbia nola faro bat denok erakartzen gaituena, ezagutza unibertsala, baina farotxo horrek kosmos materiala bere osotasunean ezagutzea dakar, eta hori, filosofia naturalean, ezinezkoa da.
|
2016
|
|
Zelten kulturan zuhaitza gauza sakratutzat zen. Badakigu Europa erdialdeko druiden artean, lekuan lekuan, zenbait zuhaitz apaintzen eta gurtzen zituztela, haien sinesteak izadiko zenbait
|
gauza
eta indar sakratu bihurtzean oinarritzen baitziren.
|
|
Ideala ez da Jainkoakariman ari duena aurkitzeko kanpotik barrura igarotzea bakarrik, baizik eta Jainkoa gauza guztietan aurkitzea. San Joan Gurutzekoak irakasten zuen moduan,
|
gauzetan
eta munduko bizipenetan dagoen on guztia. Jainkoagan dago gorengo maila amaigabean, edota, hobeki esanda, esaten diren handitasun hauek guztiak Jainkoa dira?. Ez da munduko gauza mugatuak egiaz jainkozkoak direlako, mistikoak Jainkoaren eta gauza guztien artean dagoen barrengo lotura ezagutzen duelako baizik, eta honela, gauza guztiak Jainkoa direla sumatzen du?.
|