Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2010
‎Hiritarrak batzeko dohaina zuen erlijioak eta, hori zela-eta, mugimendu zentrifugo eta desintegratzaileei aurre egiten zien. Tocquevillerentzat hau kontuan hartzeko moduko gauza zen eta agintariek zentzu praktikoaz baliatu behar zuten erlijioa, AEBak kutsatzen zituen materialismoaren aurka aritzeko:
‎Nonbait porrot itzela izan zen haien bilera. Sartu orduko Ugartek esan omen zien bere bizkar inork ez zuela barrerik egingo, are gutxiago berarentzat sakratuak ziren gauza eta pertsonak erabiliz. Irantzuk eta Koldok ez zuten, noski, ezer ulertu eta hasieran isilik egon ziren, Ugarteren demanda errespetuz entzunez.
‎Kreatzaile eta jabe, Yahvek gizakia kontzientziarik gabe nahi zuen, abere hutsa. Baina gizakia pentsatzeko gauza zen eta, beraz, askatasuna bilatzeko gauza. Gizakiari Deabruak erakutsi zion hori eta, orduan, gizakia lotsatu egin zen inorantziaz, obedientziaz eta zientziaren fruitua ez probatzeaz.
‎Artean, Sid Mohamed Azerkan atzerri arazoetako ministroak gutun eder bat idatzi zion, 1923ko ekainaren 29an, Diego Saavedra kontraparte espainolari, herriei libre izateko dagokien eskubideaz. Mohamed ben Abdelkrimek negoziazioak proposatzen zituen, baina independentzia jadanik lortutako gauza zela eta hori ez zela zertan negoziatu esaten zuen:
‎fruitu lehorrak, garagarra garia baino gehiago, egoskariak, esnea, eztia, esne gatzatua. Ahuntzak eta ardiak izaten zituzten, baina ez zuten haragi askorik jango, hori aberatsentzako gauza zen eta. Jan-edan urriko pertsonak ziren, sukarria baino gogorragoak, harrapariak, herratsuak.
‎Frantziak bere Makhzen a zabaldu ahala, frantziar militarren artean halako miresmen bat hasi zen sortzen, berberofilia moduko bat-Adolphe Hanoteau kapitaina aipa daiteke hemenberbere horien askatasun, lan zentzu eta ausardia ederresten zuena eta, politikoki, tribuon bizimodu igoalitario eta demokratikoa. Berbereen ohiturek frantsesenen antz handiagoa zutela errepikatzen zen arabiarrenak baino, berbereak europarren jatorri berekoak zirela gogorarazten zen.827 Oso zabalduta zegoen, eta halaxe esaten zen, arabiarrak nomada zirela berez, ez zirela lurra maite izateko gauza eta, aberriarena sentimendu geografikoa denez gero, ezinezkoa zutela naziorik eraikitzea. Berbereak sedentarioak ziren, lurrari loturik bizi ziren, baina ez zuten nazioa eraikitzeko beharrezkoa zen elkartasun sentimendurik.
2012
‎Askotan saiatu naiz imajinatzen bizimodu hura, orduen joatea, bakardadearen zama, iluntze eta gau ezin luzeagoak bakar-bakarrik dagoen hamaika urteko mutil batentzat... Gaur, ostera, ikusi inguruan dauzkagun hamaika urteko neska-mutilak eta ikusi zer-nolako bizimodua duten, eta ezin da ia sinistu ere egin, nola dauden super babestuak, zenbait gauza eta tramankuluz dauden inguratuta, nola ez diren ezer sakelako telefonorik edo telebistarik edo musika entzuteko ez dakit nik nolako tresnarik ez badute.
2013
‎Agian alde egin izanen zuten. " Baina nora, amona Ixako ez zen ibiltzeko gauza eta?". Euriak bustitako astazaldi erdi kiskaliak, gapirio eta zur ikatzek erretxin usain garratza dagite.
2014
‎Euskaldunak garela bezain segur, Laudiotik Atharratzera. Transzendentzia transmisioan, zerbait Etxahun Barkoxetik, Pello Errota inpernuko hondarretan bibolina jotzen entzuten eta ikusten duzu, biziki urrunetik jin den gauza eta euskara egin baitu. Bertsotik ateratzen diren irudietan, radikaltasuna, gordintasuna eta errealitatearen biluztea, arazoa gure aho zilora botatzeko ankerkeria, biltzen dugun muturreko horretan...
2015
‎Ikonografien lizunkeria identitate-praktiketara itzultzea erreza da: identitate-pornografia gauza eta sinboloetan, erritual eta ikuskizunetan, identitatearen ikonoak ahalik eta nabarien, gordinen eta jarraituen antzeztu eta irudikatzea da. Sexu-pornografian bezala, besteren batek egiten du praktika.
‎Olson psikologo kognitiboak honela kontatu zigun tesi hura: "... tradiziozko gogamenak gauza eta irudikapenaren arteko harremana maneiatzeko zailtasunak zituen, sinetsi129. Bere buruz, hots, bere kabuz ari den zeinu-praktikaren ideia Roy Wagneren lanetik ekarri dut hona. Roy Wagner antropologoaren ustez sinbolizatzeko bi modu daude:
‎Prentsa segituan hasi zen hizketan marmarka Gaztañagaz, esanez txapeldun handia zela, dudarik ez, baina guztiz irregularra, boxeolari onenaren aurrean irabazle ateratzeko gauza zela eta gero, baita ere, bigarren mailako pugil kaxkar baten kontra modu esplika ezinean konbatea galtzeko gai. Abuztuko hilabete hartan bertan bi konbate galdu zituen berriro Donostian Baffiren aurka.
‎Garai bertsuan ertzainen aurkako ekintzak etetea ere erabaki zuen ETAk.608 Kartzeletako menia" euskal herritar, antolakunde eta alderdi politikoei" eskaini bazitzaien, ertzainena nolabait ELA eta LABen elkarlanari eskainia izan zen. Laster ikusiko zen, ordea, ETAren ekintzek, haien biktima zeinahi zela ere, 609 gero eta erreakzio sozial zabalagoa eragiteko gauza zirela eta kalte egin ziezaieketela lankidetza dinamikei: estrategia armatua bera zen, azken finean, errebisatu behar zena.
‎Ez da sekula gertatu gizabanakoak aukeratzeko hainbeste gauza izan eta, aldi berean, gizabanako horiek kolektiboki ekiteko ahalmena hain gidatua eta hain mozkindua izatea. Paradoxa larria da gauza asko erabaki dezakegula pertsonalki, baina denon bizimodua determinatzen duten erabaki garrantzitsuenak aldez aurretik, auskalo nork, hartuta daudela.
2016
‎Bigarrena, berriz, 1924.eko abenduaren 14an eman zuen," Emakumearen etorkizuna" izenburupean, beste hainbaten lanekin batera" Itzaldiak" izeneko bilduman agertu zena-Donostiako Martin eta Menaren moldiztegian 1926 ean-. Horretan azaldu zituen ideia nagusiak emakumea edozein ardurari ekiteko gizona bezain gauza dela eta emakumeek lan eta hezkuntza eskubide osoak izan behar dituztela. Hori dela eta, munduan zehar sufragistek eginiko lana goraipatzeak ezin gaitu harritu:
2017
‎Mendietaco aprovechamentuac gobernatuco dira Ayuntamentuac acordatu eta Diputacioac aprobatuac dauzquin moduan. Iñor acuerdo oyen contra deuz eguiten baldin badu izanen da castigatua legueac aguintcen moduan eta quenduco zayo aprovechatceco pensamentua zuen gauza eta gañera pagatuco du eguin duen dañua edo eguillea izanen da entregatua Juzgaduari ala tocatcen bada segun cer caso dan.
2018
‎Jar dezagun adibide bat: Iruñerria ipar-ekialdetik hego-mendebalera zatitzen duen marra egiten du Salaberrik (1996b, 26; 2000, 885), bokal asimilazioa242 dela eta; horrela, marratik ezker dauden hiztunek lotsagarrie, gauze eta eskuen diote; beste batzuek, ordea, lotsagarria, gauza eta eskua dute, eta Iruñeak azken horiekin eginen luke bat. Kontua da ondorio horretara iristeko hizkuntzalariak duen materiala ez dela hango eta hemengo dozena bat testu baino gehiago, inola ere ez eremu osoa hartzen dutenak, eta batera daudela Utergako XVIII. mendeko dotrina, bokal asimilazioduna, eta XIX. mendeko Lizarraga Elkanokoaren testuak, asimilaziorik gabeak.
‎Geure buruaz jabetzeko gauza ginen, inposatzen zitzaigunaren aurka protestatzeko behintzat. Baina, jende kopuruaren atalasetik harago, gizarte jendetsu konplexua, elkar ezagutzen ez diren pertsona, gauza eta ideien manupean dago.
2019
‎Beraz, hasiera hartan, aditzoina asmatu zuten garaian, zenbait gauza eta hiztunaren nahia izan ziren eskaeran elkartu zirenak. Gure lagunekin, eskua hartuko dugu adibidetzat:
‎3 pertsonako adizkia, singularrean, da adizkia, hain justu. Erran daiteke inplizituki zein esplizituki betidanik da adizkia egon dela gauza eta zeinuaren artean, edo nahi baduzu, adierazle eta adierazitakoaren artean ibili dena, haien arteko lotura baita.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia