2010
|
|
Hiritarrak batzeko dohaina zuen erlijioak eta, hori zela-eta, mugimendu zentrifugo eta desintegratzaileei aurre egiten zien. Tocquevillerentzat hau kontuan hartzeko moduko
|
gauza zen
eta agintariek zentzu praktikoaz baliatu behar zuten erlijioa, AEBak kutsatzen zituen materialismoaren aurka aritzeko:
|
|
Nonbait porrot itzela izan zen haien bilera. Sartu orduko Ugartek esan omen zien bere bizkar inork ez zuela barrerik egingo, are gutxiago berarentzat sakratuak ziren
|
gauza
eta pertsonak erabiliz. Irantzuk eta Koldok ez zuten, noski, ezer ulertu eta hasieran isilik egon ziren, Ugarteren demanda errespetuz entzunez.
|
|
Kreatzaile eta jabe, Yahvek gizakia kontzientziarik gabe nahi zuen, abere hutsa. Baina gizakia pentsatzeko
|
gauza zen
eta, beraz, askatasuna bilatzeko gauza. Gizakiari Deabruak erakutsi zion hori eta, orduan, gizakia lotsatu egin zen inorantziaz, obedientziaz eta zientziaren fruitua ez probatzeaz.
|
|
Artean, Sid Mohamed Azerkan atzerri arazoetako ministroak gutun eder bat idatzi zion, 1923ko ekainaren 29an, Diego Saavedra kontraparte espainolari, herriei libre izateko dagokien eskubideaz. Mohamed ben Abdelkrimek negoziazioak proposatzen zituen, baina independentzia jadanik lortutako
|
gauza zela
eta hori ez zela zertan negoziatu esaten zuen:
|
|
fruitu lehorrak, garagarra garia baino gehiago, egoskariak, esnea, eztia, esne gatzatua. Ahuntzak eta ardiak izaten zituzten, baina ez zuten haragi askorik jango, hori aberatsentzako
|
gauza zen
eta. Jan-edan urriko pertsonak ziren, sukarria baino gogorragoak, harrapariak, herratsuak.
|
|
Frantziak bere Makhzen a zabaldu ahala, frantziar militarren artean halako miresmen bat hasi zen sortzen, berberofilia moduko bat-Adolphe Hanoteau kapitaina aipa daiteke hemenberbere horien askatasun, lan zentzu eta ausardia ederresten zuena eta, politikoki, tribuon bizimodu igoalitario eta demokratikoa. Berbereen ohiturek frantsesenen antz handiagoa zutela errepikatzen zen arabiarrenak baino, berbereak europarren jatorri berekoak zirela gogorarazten zen.827 Oso zabalduta zegoen, eta halaxe esaten zen, arabiarrak nomada zirela berez, ez zirela lurra maite izateko
|
gauza
eta, aberriarena sentimendu geografikoa denez gero, ezinezkoa zutela naziorik eraikitzea. Berbereak sedentarioak ziren, lurrari loturik bizi ziren, baina ez zuten nazioa eraikitzeko beharrezkoa zen elkartasun sentimendurik.
|
2012
|
|
Askotan saiatu naiz imajinatzen bizimodu hura, orduen joatea, bakardadearen zama, iluntze eta gau ezin luzeagoak bakar-bakarrik dagoen hamaika urteko mutil batentzat... Gaur, ostera, ikusi inguruan dauzkagun hamaika urteko neska-mutilak eta ikusi zer-nolako bizimodua duten, eta ezin da ia sinistu ere egin, nola dauden super babestuak, zenbait
|
gauza
eta tramankuluz dauden inguratuta, nola ez diren ezer sakelako telefonorik edo telebistarik edo musika entzuteko ez dakit nik nolako tresnarik ez badute.
|
2013
|
|
Agian alde egin izanen zuten. " Baina nora, amona Ixako ez zen ibiltzeko
|
gauza
eta?". Euriak bustitako astazaldi erdi kiskaliak, gapirio eta zur ikatzek erretxin usain garratza dagite.
|
2014
|
|
Euskaldunak garela bezain segur, Laudiotik Atharratzera. Transzendentzia transmisioan, zerbait Etxahun Barkoxetik, Pello Errota inpernuko hondarretan bibolina jotzen entzuten eta ikusten duzu, biziki urrunetik jin den
|
gauza
eta euskara egin baitu. Bertsotik ateratzen diren irudietan, radikaltasuna, gordintasuna eta errealitatearen biluztea, arazoa gure aho zilora botatzeko ankerkeria, biltzen dugun muturreko horretan...
|
2015
|
|
Ikonografien lizunkeria identitate-praktiketara itzultzea erreza da: identitate-pornografia
|
gauza
eta sinboloetan, erritual eta ikuskizunetan, identitatearen ikonoak ahalik eta nabarien, gordinen eta jarraituen antzeztu eta irudikatzea da. Sexu-pornografian bezala, besteren batek egiten du praktika.
|
|
Olson psikologo kognitiboak honela kontatu zigun tesi hura: "... tradiziozko gogamenak
|
gauza
eta irudikapenaren arteko harremana maneiatzeko zailtasunak zituen, sinetsi129. Bere buruz, hots, bere kabuz ari den zeinu-praktikaren ideia Roy Wagneren lanetik ekarri dut hona. Roy Wagner antropologoaren ustez sinbolizatzeko bi modu daude:
|
|
Prentsa segituan hasi zen hizketan marmarka Gaztañagaz, esanez txapeldun handia zela, dudarik ez, baina guztiz irregularra, boxeolari onenaren aurrean irabazle ateratzeko
|
gauza zela
eta gero, baita ere, bigarren mailako pugil kaxkar baten kontra modu esplika ezinean konbatea galtzeko gai. Abuztuko hilabete hartan bertan bi konbate galdu zituen berriro Donostian Baffiren aurka.
|
|
Garai bertsuan ertzainen aurkako ekintzak etetea ere erabaki zuen ETAk.608 Kartzeletako menia" euskal herritar, antolakunde eta alderdi politikoei" eskaini bazitzaien, ertzainena nolabait ELA eta LABen elkarlanari eskainia izan zen. Laster ikusiko zen, ordea, ETAren ekintzek, haien biktima zeinahi zela ere, 609 gero eta erreakzio sozial zabalagoa eragiteko
|
gauza zirela
eta kalte egin ziezaieketela lankidetza dinamikei: estrategia armatua bera zen, azken finean, errebisatu behar zena.
|
|
Ez da sekula gertatu gizabanakoak aukeratzeko hainbeste
|
gauza izan
eta, aldi berean, gizabanako horiek kolektiboki ekiteko ahalmena hain gidatua eta hain mozkindua izatea. Paradoxa larria da gauza asko erabaki dezakegula pertsonalki, baina denon bizimodua determinatzen duten erabaki garrantzitsuenak aldez aurretik, auskalo nork, hartuta daudela.
|
2016
|
|
Bigarrena, berriz, 1924.eko abenduaren 14an eman zuen," Emakumearen etorkizuna" izenburupean, beste hainbaten lanekin batera" Itzaldiak" izeneko bilduman agertu zena-Donostiako Martin eta Menaren moldiztegian 1926 ean-. Horretan azaldu zituen ideia nagusiak emakumea edozein ardurari ekiteko gizona bezain
|
gauza dela
eta emakumeek lan eta hezkuntza eskubide osoak izan behar dituztela. Hori dela eta, munduan zehar sufragistek eginiko lana goraipatzeak ezin gaitu harritu:
|
2017
|
|
Mendietaco aprovechamentuac gobernatuco dira Ayuntamentuac acordatu eta Diputacioac aprobatuac dauzquin moduan. Iñor acuerdo oyen contra deuz eguiten baldin badu izanen da castigatua legueac aguintcen moduan eta quenduco zayo aprovechatceco pensamentua zuen
|
gauza
eta gañera pagatuco du eguin duen dañua edo eguillea izanen da entregatua Juzgaduari ala tocatcen bada segun cer caso dan.
|
2018
|
|
Jar dezagun adibide bat: Iruñerria ipar-ekialdetik hego-mendebalera zatitzen duen marra egiten du Salaberrik (1996b, 26; 2000, 885), bokal asimilazioa242 dela eta; horrela, marratik ezker dauden hiztunek lotsagarrie, gauze eta eskuen diote; beste batzuek, ordea, lotsagarria,
|
gauza
eta eskua dute, eta Iruñeak azken horiekin eginen luke bat. Kontua da ondorio horretara iristeko hizkuntzalariak duen materiala ez dela hango eta hemengo dozena bat testu baino gehiago, inola ere ez eremu osoa hartzen dutenak, eta batera daudela Utergako XVIII. mendeko dotrina, bokal asimilazioduna, eta XIX. mendeko Lizarraga Elkanokoaren testuak, asimilaziorik gabeak.
|
|
Geure buruaz jabetzeko gauza ginen, inposatzen zitzaigunaren aurka protestatzeko behintzat. Baina, jende kopuruaren atalasetik harago, gizarte jendetsu konplexua, elkar ezagutzen ez diren pertsona,
|
gauza
eta ideien manupean dago.
|
2019
|
|
Beraz, hasiera hartan, aditzoina asmatu zuten garaian, zenbait
|
gauza
eta hiztunaren nahia izan ziren eskaeran elkartu zirenak. Gure lagunekin, eskua hartuko dugu adibidetzat:
|
|
3 pertsonako adizkia, singularrean, da adizkia, hain justu. Erran daiteke inplizituki zein esplizituki betidanik da adizkia egon dela
|
gauza
eta zeinuaren artean, edo nahi baduzu, adierazle eta adierazitakoaren artean ibili dena, haien arteko lotura baita.
|