2008
|
|
Tresna guzti horietan metodo sinbolikoekin eta metodo empirikoekin esperimentatzen ari gara egun, eta eginkizun dugu mota bietako metodoak konbinatzea horrela emaitzak hobetu ahal izateko. Etorkizun hurbilean ere aplikazio berriak
|
garatu
nahi ditugu tresna horiekin, adibidez: gramatika eta estilo zuzentzaileak, bigarren hizkuntza ikasteko sistemak, galderak erantzuteko sistemak (Question Answering), dokumentu bilatzaileak (IR, Information Retrieval), informazio erauzketa dokumentuetatik (IE, Information Extraction), laburpen automatikoa (Summarization) eta dokumentu sailkatzaileak.
|
2009
|
|
Elebakarren marka hori asko interesatzen zait niri, interpretazioak zein nahi direlarik ere. Nik zentzu jakin batean
|
garatu
nahi dut neurea. Zehazki, zentzu honetan:
|
2010
|
|
• 4 urratsean, kodifikazioen etengabeko erkaketa eta integrazioa teoria formalaren eraikuntzarako. elementu horiek guztiak integratuta, kasu esperientziaren berreraikuntza gidatu duen eskema edo prozedura metodologikoa osatu da eta, finkatutako prozeduraren urratsei jarraituz, esperientziaren gertaerak, esperientziaren datuak eta esperientzian aritutakoen interpretazioak jaso dira, sistematizatu eta, ikerketa honen helburuetatik eratorritako abiapuntuzko galdera gakoari erantzuna emateko, aztertu eta kontzeptualizatu dira. egindako analisiaren emaitza, ziklo guztien amaieran azaleratu den eskema teorikoa izan da, organizazioetan hizkuntza normalizaziorako erreferentziazko esku hartze eredu bati begira landu beharreko aspektu nagusiak zeintzuk diratekeen azaltzen duena. ikuspegi PrAXiologikoA: praxiarekin lotutako ezagutza
|
garatu
nahi izan da, praktikatik abiatuta, hausnarketa sistematikoaren bidez, praktikaren eraldaketarako prozesuetan ondorioak izan dituena. ikuspegi konSTrukTiBiSTA: ikerlariak eta inplikatutako eragileek errealitate horren, prozesuaren eta emaitzen irakurketak egiten dituzte errealitatea interpretatuz eta sistemaren konstrukto berriak eraikiz.
|
|
2.iKerKeTaren meTodologia tesi honetan
|
garatu
nahi izan dugun ikerketaren asmoa, esperientzia baten berrikuspenean oinarrituta lan munduko organizazioetan euskararen normalizaziorako eraldaketa eredu bat jorratzea eta proposatzea izan da. esku artean, beraz, eraldaketa sortarazteari lotutako helburu praktikoa izan duen ikergaia dugu, hizkuntza normalizazioa, eraldaketa, esku hartze planifikatua, ezagutzaren kudeaketa... eta antzeko hitz gako...
|
|
• ikuspegi praXiologikoa: praxiarekin lotutako ezagutza
|
garatu
nahi izan da, praktikatik abiatuta, hausnarketa sistematikoaren bidez, praktikaren eraldaketarako prozesuetan ondorioak izan dituena. ikerlaria prozesuaren parte izan da eta inplikatuak aktore aktiboak.
|
2013
|
|
Eta, dioenez, bereziki hiztun gazteen kasuan tresna lagungarria izan liteke. Gazteek testuinguru akademikoan eduki dezaketen rol hori alde batetara utzi eta identitate propio bat
|
garatu
nahi dute beren eremu pertsonalean, eta horretan garrantzitsua da tokian tokiko hizkuntza aldaerek betetzen duten funtzioa. Hizkuntza
|
2014
|
|
Erresistentzia horiekiko erne, garapenak sortutako desoreka horiek garapen kualitatiboaren bidetik gainditu nahi dira. Hau da, garapen teknologikoan, heziketan, berrikuntzan, eta ondorioz eskualde bateko balore eta faktore kultural positiboak zainduz
|
garatu
nahi da.
|
2016
|
|
Ondoren irakurriko duzuen lanak Gasteizko Udaleko Euskara Zerbitzuak Kultur Kabiari eginiko enkarguan du abiapuntua. Gasteizko 0 eta 6 urte bitarteko haurren gurasoen artean euskararen transmisioak eta euskaraz sozializatzeak duten garrantziaz jabetzeko egitasmoa
|
garatu
nahi izan genuen lehenengo, gurasoei eurei bide orri bat emateko ondoren. Izan ere, ez genuen susmo, aurreiritzi edo geure ustetik abiatu nahi izan, ez.
|
|
Euskararen berreskurapen eta normalizaziorako soziolinMikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak guistika ezagutza
|
garatu
nahi du Soziolinguistika Klusterrak, horretarako azpiegitura, baliabide eta baldintza egokiak sortuz, esparru zientifikoaren eta aplikatuaren arteko zubiak eraikiz eta arloko eragileekin hausnarketa zein lankidetzarako bilgune sareak osatuz. Lankidetza horren adibide egoki da, gure ustez, Arrue proiektua.
|
2018
|
|
Erreferentzietan aipatzen dugun dokumentuetan aurki daitezke Txillardegik erabilitako oinarri epistemologiakoak eta metodologiakoak. Gure asmoa, jakina, Txillardegiren azterketa matematikoa balioestea da, nola ez, baina, harago, hizkuntza gutxituaren erabileraren inguruko eredu estatistikoa
|
garatu
nahi dugu. Hori da gur ekarpena:
|
2020
|
|
Gaiarekin amaitzeko, adituek hainbatetan aipatu duten paperaren inguruko kezka
|
garatu
nahiko genuke. Ez du inork zalantzan jartzen etorkizun hurbilean paperak bere funtzioa betetzen jarraituko duela baina, era berean, gaur egungo formatua aldatu duela ikusten da.
|
2021
|
|
Halaber, EBren iritzian, hainbat hizkuntzatan komunikatzeko gaitasuna aktibo garrantzitsua da, bai pertsonentzat, bai erakundeentzat eta enpresentzat. Beraz, herritarren hizkuntz gaitasunak
|
garatu
nahi ditu EBk. Asmoa da lehen hizkuntzaz gain, gutxienez beste bi hizkuntza hitz egitea herritarrek (Europen Parliament, 2020).
|
|
Aniztasunaren babesaren ikuspuntutik, arriskuan edo egoera zaurgarrian dauden hizkuntzek izan lukete lehentasuna. Bigarren helburuan, aktibo gisa
|
garatu
nahi dira herritarren hizkuntz gaitasunak, elkarren ulermena, mugikortasuna, ezagutza trukea, garapen ekonomikoa eta enplegua sustatzeko. Partekatutako lingua franca izateak erraztu egingo luke helburu hori.
|
2022
|
|
Honekin batera, iraunkortasuna eta progresibotasuna ere azpimarratu dute. Horretaz gain, hizkuntza alternantzia edo elkarrizketa elebidunak estrategia erabilgarritzat hartzen dira, baita solaskideek muda
|
garatu
nahi duena euskararen sinbolotzat hartzea ere, izan ere, horrela, jendea ez da harritzen euskaraz hitz egiterakoan eta, gainera, jendea zuzenean euskararen sinbolo den horri euskaraz zuzentzea ahalbidetu dezake.
|
|
Bai Euskarari ziurtagiria duten enpresek, saltokiek eta era guztietako entitateek, edota eskuratu nahi duten guztiek, euren hizkuntza egoera aztertu behar dute; hortik abiatuta, urtean zehar
|
garatu
nahi dituzten helburuak proposatu behar dituzte. Une honetan, hizkuntza egoera aztertzeko eta urteko planifikazioa egin ahal izateko aplikazio bat eskaintzen zaie entitateei.
|