Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2008
‎artikulua. Testu horretan ere, Oteizaren helburua zen azaltzea nondik nora garatu behar zuen eskulturak. Horretarako, ordu arteko bere lau lan eta beraien inplikazio kontzeptualak aztertzen zituen16 Testu horretan bere lanaren eta ideien inguruko hausnarketa bat eginez, hurrengo eskulturetan hain garrantzitsua izango zen beste ondorio batera iritsi zen, zeina oraintxe aipatu dugun ezabaketarekin estuki loturik zegoen:
2009
‎Esan nahi dut, Euskal Herrian garatzen diren politikak Europako politikaren norabidean garatzen dira eta, oro har, politika horiek aipatutako hiru ikuspegietatik egiten dira[?] Hasteko, herriaren garapena ziurtatu nahi badugu, bere azpiegituren egituratzeari erantzun behar diogu, herria bertebratu behar dugu, alegia. Euskal Y edo AHT herri hau antolatzera eta garatzera dator, eta proiektua ez dator Europatik, proiektua Europarekin batera garatu behar dugu. Europako garraio sistema jasangarriarekin bat egiteko proiektua da euskal Y, lehenago aipatutako irizpide horien barruan garatua izango dena.
2010
‎Irakasleak hasierako eta etengabeko prestakuntzan komunikazio gaitasuna garatu behar du, berau baita izango dituen lanak eta enkarguak era egokian betetzeko oinarrizko konpetentzia.
‎Hortaz, irakasleak argi izan behar du komunikazio gaitasuna ez dela gaitasun linguistiko hutsa, lan honetan zehar aipatutako zenbait ikerketek ere hala erakutsi digute (Canale eta Swain, 1983; Bachman, 1990; Celce Murcia, Dörnyei eta Thurrell, 1995; Europako Erreferentzi Marko Bateratua, 2002). Hau da, sistema linguistikoa maneiatzeko bestelako trebetasunak (soziolinguistikoa eta pragmatikoa Europako Erreferentzi Marko Bateratuak dioenari jarraitzen badiogu) ere garatu behar ditu, hau era egokian erabili arte. Betiere, sistema linguistikoaren zati diren elementuak sistema komunikatibo oso baten barruan ulertu behar ditu.
‎Betiere, sistema linguistikoaren zati diren elementuak sistema komunikatibo oso baten barruan ulertu behar ditu. Beraz, adierazitako gaitasun linguistikoaz gain gainerako trebetasunak eta estrategiak garatu behar ditu egoera jakinetan komunikatzeko beharra sortzen zaion bakoitzean, ahalik eta era egokienean hizkuntza, ikuspegi zabal batean ulertuta, erabili ahal izateko.
‎Lengoaia. Mundu garatuan bizi den herritarrak ikus entzunezko lengoaiaren osagaiak identifikatzeko gaitasuna garatu behar du, bai eta tresna komunikatzaile berrien artean hedatzen diren era guztietako mezuen eta egitura narratiboen zentzua eta esangura analizatzekoa ere. Horretan, gai izan luke komunikazio generoak desberdintzeko, marra argiz banatuz fikzioa eta errealitatea.
‎Ideologia eta balioak. Ikus entzunezko komunikazioaren aurrean, gizaki modernoak garatu behar du bere irakurketa gaitasun kritikoa. Antzemateko kontsumitzen duen horretan igorleak utzi dituen munduaren ulerkera ideologiko, etiko eta estetiko berezituak.
‎Dimentsio estetikoa. Esan nahi baita ezen herritar modernoak gaitasun berezitua garatu behar duela eduki sinbolikoak interpretatzeko baita alderdi estetikotik ere. Ikus entzunezkoetan alfabetatutako gizakiak jakin behar du antzematen eduki sinboliko horiek dakarten berrikuntza, dela formala, dela tematikoa.
‎Ikerketa talde honen aburuz, ikus entzunezko komunikazioaren aurrean, gizaki modernoak garatu behar du bere irakurketa gaitasun kritikoa, antzemateko kontsumitzen duen horretan igorleak utzi duen berniz ideologikoa, etikoa zein morala.
‎Herritar modernoak gaitasun berezitua garatu behar du ikus entzunezkoen eduki sinbolikoak alderdi estetikotik analizatzeko eta interpretatzeko. Zero eta hamabost puntu bitarteko ebaluazioa planteatu da gazteen gaitasun estetikoa baloratzeko, erantzun irekia eskatzen zuen galdera baten bidez. Galde sorta betetzen hasi aurretik erakutsitako iragarkietan ainguratu zen itauna.
2012
‎Sadikoak ere, autoritatea den neurrian, menderatzailearena egin arren, masaren edo komunitatearen beharra du, masokistarik ez balego, ez legokeelako sadikorik, menderakuntzak subjektu aktiboak zein pasiboak behar ditu?. Sadikoak, bere boterearen bitartez, menderakuntza harremana egonkorra egiten duten lotura psikologikoak garatu behar ditu nahiatez, harremana legitimoa bihurtu; lotura psikologikoa ezinbestekoa da autoritatea egoteko.
2015
‎Atzerakargaren ondorio bat da hainbat aldiz irakurleak atzera itzuli behar duela eta erranaldia berriz irakurri behar duela. Horrela, kontuan harturik euskarak bizi eta garatu behar duela ingurune gero eta eleaniztunago batean (Lasagabaster, 2000; Gorter et alii, 2014), euskararen lehiakortasuna ttikitu egiten da, zeren komunikazioaren ikuspuntutik efizientzia txikiagokoa gertatzen baita inguruko hizkuntzak baino (ikus, adibidez, Aristegieta, 2009; Amuriza, 2012). Bertzela erran dezagun:
2016
‎Era horretan, irakaskuntzan ikuspegi berri bat sortzen da, non ikasleek euren ikaskuntza prozesuan erantzukizun gero eta handiagoa duten; kontzeptuen arteko loturak eta arazoen soluzioak ikasleek, irakasleen beharrizanik gabe, garatu behar dituzten prozedurak dira. Hau da, ikasleek ez dute irakaslearen esku egon behar jakintza lortzeko, baizik eta bizitza akademikoan independenteak izatea lortu behar dute, arlo profesionalean gertatuko den bezala.
‎– Barrows eta Kelson (1995) eta Morales eta Landa (2004) egileen lanei dagokienez, irakasleek gaian (Kontabilitatea gure kasuan) adituak izan behar dute, ikasleak gidatzeko planteatutako arazoaren soluzioaren bilaketa prozesuan; halaber, ikasleen jarrera aktiboa garatu behar dute, arazoaren konponbidean etengabe parte hartzera bultzatuz.
‎Hemen tupust egingo genuke, aurrez aurre, jakintza transmisio ororen barne izaera afektiboarekin ere (Jan Verwoert, 2011) eta ikerketa artistikoaren protagonistak asaldatzen dituzten beste ezjakintasunekin; batik bat «proiektu»aren eta «flexibilitate»aren ideialak aldarrikatzen diren honetan (Sadr Haghighian, 2011). Ikerkuntzaren ezarpenean, ia ia paradigma artistiko berri legez, bere balizko izaeraren kontzientzia garatzeko behar dituen lehengaiak sarritan kondizionaturik agertuko zaizkigu produkzio beharraren urgentziarekin.
2019
‎Ildo horretatik, ikasketaren ardatz diren diskurtsoak eraikitzekotan, irakasleen galderek ikasleen jakinduria ebaluatzetik harago, ikasprozesua gidatzeko eta jakintza eraikitzeko bide eman behar lukete (Mercer, 2003). Are gehiago, irakasleek ikasleen berbaldian sakontzeko bestelako estrategiak garatu behar lituzkete. Toughek (1989) zehazten duenaren harira, estrategiok lau motatakoak izan daitezke:
‎Horrela bada, informazioa birformulatzeko bide eman diezaiekegu. Era bertsuan, estrategiok garatzeko eta ezagutzak sozialki eraikitzeko, irakasleak isiltasuna kudeatzeko gaitasuna garatu behar du.
2020
‎• Testuinguruan garatu behar dute programa irakasle hasiberriek, eta mentoreak haien ezagutza arlo berekoa izan behar du.
‎Beraz, irakasle berriei ez ezik, ikastegi, sail eta unibertsitateari berari ere eragingo dien testuinguru berria sumatzen da epe laburrean. Hortaz, egoera horri erantzuna emateko sortutako programa da iRAKER, unibertsitateko irakasleek garatu behar dituzten hiru arloetan zentratuz: irakaskuntza, ikerketa eta konpromiso publikoa (SAE/ HELAZ, 2018), eta betiere unibertsitateak duen IKD (Ikaskuntza Kooperatiboa eta Dinamikoa) hezkuntzaereduari jarraituz (Alkorta, 2019). iRAKER programa Hezkuntzarako Laguntza Zerbitzuaren (SAE/ HELAZ) eta ikerkuntzarako zerbitzu orokorren (SGIker) eskutik iristen da irakasleengana.
‎Horretarako, ezin dugu ahaztu eskolaren egunerokoan ikasleen ikasketaprozesurako eta irakasleen irakaskuntzarako ezinbestekoak direla gizarteeragileak; eskolak, familiek eta komunitateek elkarrekin lan egiteko asmoak eta proposamenak garatu behar dituztelakoan gaude. Elkarrizketa, hitz batean.
2021
‎helburu sozialak lortzeko bitartekoak dira helburu ekonomikoak. Helburu sozioekonomiko horiek lortzeko (bai ekonomikoak, bai sozialak), ESEek ohiko kudeaketa prozesu enpresarialak garatu behar dituzte: planifikazioa, kudeaketaren kontrola eta erabakitze prozesua.
2022
‎Gure aitona amona pobre eta inkultoek Espainiari eta Frantziari aurre egiteko oinarrizko tresnak garatu behar zituzten. Logika horretatik Euskal Unibertsitatea irudikatzen hasi ziren, euskara babestu eta garatuko zukeen erakunde gisa.
‎Haurrak eskolan ordu asko igarotzen dituenez, irakaslearen rolak eta jarrerak berebiziko garrantzia du haurrarentzat. Izan ere, irakasleari dagokio eskola orduetan, behintzat, haurrari hazteko eta garatzeko behar dituen baldintza eta baliabide egokiak eskaintzea. Horrexegatik, haurraren ongizatea helburu, irakasleak jarrera goxoa eta gertukoa izateaz gain, haurren beharrak identifikatu eta horiei erantzun kontingenteak ematen jakin behar du.
‎Wikipediako sarrera batek biltzen duen informazioa ulertzera iristeko estrategiak eta modu tradizionalean" paperean" idatzitako testu batenak ulertzeko behar direnak ez baitira berdinak. Lehen Hezkuntzako ikasleak estrategia jakin batzuk garatu behar ditu Wikipediako testu baten (estekak dituena, dituena, irudiak, taulak) kudeaketarako; eta kudeaketa maila horretara iristeko, irakurriaren ulermen maila ona izatea ezinbestekoa bada ere, ez da nahikoa (Garci' a & Salmeron, 2018).
‎Egungo ikasleek konpetentzia digitala garatu beharra dute ezinbestez, eta LOMCE legearen webgunearen arabera (Ministerio de Educacion y Formacion Profesional, d.g.), curriculumeko konpetentzia gakoetako bat da konpetentzia digitala:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia