Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 52

2001
‎Hirugarrenik, ikuspegi komunikatibotik, ikasleak hizkuntza bere egingo badu, bere kasa jarduten ohitu du. Alegia, ingurune sozialaren unean unekoeskakizunetara makurtzeko trebetasuna garatu behar du; sor dakizkiokeenkomunikazio beharrei bere burutik erantzun die, eta bere gaitasunarieusteko (edota zabaltzeko) bideak jorratu ditu.
‎Beraz, ikasleek garatu behar duten komunikazio gaitasunari begira, tartekoaden hirugarren mailan gizartean guztiontzat ohikoak diren testu era gehienak landubeharko ditugu, hala gizakien arteko harremanetan nola hedabideetan aurki ditzakegunak. Testu horiek egoera informaletan zein formaletan ikusiko dira.
2002
‎Euskal Unibertsitateak euskara hutsezko fisonomia garatu behar du; esan gurabaita, euskaraz funtzionatzeaz gainera, bere paisaia euskarazkoa izango du.Korridoreetan jarriko diren horma irudiak euskara hutsezkoak izango dira, edobehintzat ez dute derrigorrez erdara jakinekin batera egon. Etahorretarako, Unibertsitate euskaldunak bere gorputzaren jabe izan behar du, bereeraikinaren jabe izan behar du; bere lege eta bizitza propioak idatzi eta garatzeko, itzulpenean oinarritutako existentzia fisiko makurra alde batera utzi ahal izateko.
‎Euskaldunok, unibertsitateetan, nahikoa bular edoskita gaude, nahikoaeskoletara joanda ere bai... Euskal Unibertsitatean sinesten dugunok geure ibilbidepropioa garatu behar dugu. Bestela, eta honetan zuen arreta neureganatu nahi nuke, bestela hazkunde eta garatze arazoak izango ditugu; atari atarian dauzkagu horiekjada, ate joka.
‎Alderdi politikoek eta sindikatuek gaia plazaratu eta gizarteratu behar dute, Unibertsitate euskaldunaren aldeko diskurtso publikoa garatu behar dute, eta girobaikorra hedatu.
‎3.4 Testu generoak eta ikasleak garatu behar dituen konpetentziak
‎3) Ikasleari dagokionez, hauek aztertuko ditugu: ikaslearen ikuspegi dinamikoa, ikasle autonomoa, ikasleen aniztasunari erantzun beharra, testu generoak eta ikasleak garatu behar dituen konpetentziak, eta ikasleak erabiltzendituen estrategiak.
‎Dimentsio bakarreko pentsamenduaren aurrean, zentzu anitzeko pentsamendua garatu behar du komunikatzaile profesional modernoak. Pluraltasunaren aurrean, dimentsio bakarreko pentsamenduak beldurrez dihardu, tabuz eta aurreiritziz josita.
2004
‎MCC ko nazioarteko eragiketan lehendakari-ordea den J.M. Herrastiren hitzetan: «Buruan nazioarteko Korporazioa badugu, industria demokraziazko kutsuberezi batez garatu behar dugu mundu osoko enpresa eta pertsonen arteko lankidetza eremua. Beste batzuekin elkarlanean aritzea, hau da,, multinazional pertsonalista?
‎Hain zuzen ere, pentsamendu horri loturik, eta Iñaki Gorroñoren iritzia aintzathartuz, honakoa egiazta dezakegu: kooperatiban demokrazia eta parte hartzeasustatzeko, lankidetzak berezko organoak eratu eta garatu behar ditu. Are gehiago, lankidetzaren balioak sendotu eta bermatzeko saiakera horiek Kontseilu Sozialaren inguruan gauzatu behar dira.
2006
‎37; Informe Europeo, 1997: 84) 30 Horrek guztiak areagotu egin du agentzia txiki eta handien arteko aldea, batik bat iragarleek beren publizitate kanpainak ordenamendu desberdinetako lurraldeetan garatu behar dituztenean. Izan ere, behin baino gehiagotan, aurkako arauekin topatzen dira, eta nahitaez egokitu behar zaizkio araudi jakin bati; horregatik, Europar Batasunean, bederen, arau homogeneoen beharra aurreikusi zen eta baliabideak jartzen ari dira horiek lortzeko (Informe Europeo, 1997:
2007
‎Beraz, zure ustez, enpresa batek etorkizuna bermatuko badu, handia zeintxikia izan, nahitaez markarekin lotutako estrategia bat garatu behar du?
‎Beste hizkuntza bat garatu behar dute enpresek. Beharbada,, desikasi?
‎Gizabanakoaren osasunaren eredua aintzat hartuta, gorputzaren ongizatea landu behar dugu. Gorputzak dituen defentsa biologikoakbizitza osasungarriz elikatu eta garatu behar ditugu. Eta horrelaxe egin behar duguere gizarte gorputzarekin, modu osasungarrian landuz.
‎Zoko horiek itsas zabalarenur geldiak dira eta itsas zabal hori gizarte eta hizkuntza erkidegoa da. Erkidegohorrek badu bere kultur ingurua eta haurrari, garatzeko behar dituen hitzak, kontzeptuak, gako sozialak eta funtzionamendurako protokoloak eskaintzen dizkio.
‎eskualde ahuletan (berrikuntza tradiziorik ez duten eskualdeetan), politikokibultzatutako I+G sareetan, kanpo harremanak behar bezala kontuan ez hartzekojoera egon daiteke (Sternberg eta Arndt, 2001; Todling eta Trippl, 2005; Bellini, 2000; White eta Grimes, 2004; Oinas, 2000). Lock in egoera batean ez erortzeko, eskualde batek kanpo harreman estrategikoak garatu behar ditu.
‎Demagun 1.000pertsona Ozeano Barera doazela, inor bizi ez den uharte batera, erkidego berribat antolatzeko asmoz. Bertan, gobernua osatu, eta legeak nahiz gizarteaarautzeko beste hainbat sistema komun garatu behar dituzte (Adelson, Green etaO' Neil, 1969: 316 orrialdea gaztelaniazko itzulpenean).
‎Gainera, pertsonak ikasi behar du zein diren bere herrialdearen benetakomuga geografikoak; hau da, ezagutza geografikoa garatu behar du. Izan ere, lurraldea NIren zati garrantzitsua da, objektiboki NI lurralde geografiko zehatzekinerlazionatzen da-eta.
‎Ba ote dago seigarren estadiorik? Kohlberg ek beti pentsatu zuen arrazoibidepostkonbentzionalak ere urratsez urrats garatu behar zuela. Eskema horri jarraituz, fase postkonbentzionala, printzipioek orientatua?, beste bi faseak bezala, bigarapen alditan banatuko litzateke:
‎Gainera, erabakiak hartzeko garaian, ikuspegi guztiak hartu behar dituztekontuan, eta, ahal den neurrian, adostasuna lortzen saiatu behar dute. Horretarako, besteek esaten dutena entzuteko estrategia aktiboak, enpatia eta besteekikoulermena garatu behar dituzte.
‎Era berean, badirudi bi gauzaren arteko kausa harremanak erlazio ereduren bat garatu behar duela bien artean, espazioan eta denboran. Kea ikusten dugunean, erraza zaigu ondorioztatzea zein den haren sorburu den sua.
‎«Si le génie des langues commence à se former d, après celui des peuples, il n, achève de se développer que par le secours des grands écrivains»834 Hizkuntzaren garapena eta literaturarena, bata bestearen eragileak dira. Aurrena hizkuntzak garatu behar du, literatura garatu ahal izateko. Garatua dagoneko hizkuntza bera, literaturan, «quand un génie a découvert le caractère d, une langue, il l, exprime vivement et le soutient dans tous ses écrits»835 Idazle horrek supiztaile gisa jokatzen du:
2008
‎Onartutzat jotzen da langileek helburu komun multzo bat izango dutela eta enpresa mailan helburu horiek enpresa politiken bidez gauzatzeko orduan ez dela gatazkarik sortuko? Langileen jabetzaren ekonomia eredu bat garatu behar badugu, funtsezko osagaia da hau» (2000: 187).
2009
‎Badiolakfinantzari sena du. Berri hori, eskaintza ekonomiko hori ulertzeko, kazetariakfinantza sena garatu behar du.
‎a. Gobernuek politika ekonomiko aktiboak landu eta garatu behar dituztela.
‎Kapitulu honen hasieran ikusi dugunez, izaera banatu honek behartzen du aplikazioko zati bakoitzari (aplikazioko entitateei) sarealdea izeneko laugarren atala gehitzera. Eta, berez, aplikazioa garatu behar duenak aplikazioko entitateen arteko komunikazioetarako protokoloa diseinatu eta inplementatu du. Horrek asko zailtzen ditu aplikazioaren diseinua eta inplementazioa.
2010
‎Ezinbestekoa da kontuan hartzea biztanleriak eremu batekopartaide izateko daukan sentimendua. Hori dela-eta, tarteko eskala oso ondo egokitzen zaio lurralde antolamenduak garatu behar duen ikuspegi integralari, zereneskualde bururantz polarizatutako funtzionaltasun sintesia baita eta hainbatmailatan hierarkizatuta baitago.
‎Biarau multzo horien bat egitetik «Liburu Gorri» ezaguna sortuko da (hala deituaazalaren koloreagatik). Gainera, azpimarratzen dute autore berberek, planarenaurreko lan eta azterketek Etxebizitza Ministerioak garatu behar zituen bizitegipoligonoen zehaztapena eta hautapena erraztu zuten, baita geroagoko hainbatindustria poligonorena ere.
‎Logikaekonomikoak berak diosku globalizazioak jarduera ekonomikoen lekualdatzea ezezik, birlekutzea ere dakarrela. Estrategia globalak dituzten enpresek ere tokikoharremanak garatu behar dituzte produzitzeko eta banatzeko. Areago, toki bakoitzeko bereizgarriak erabili ohi ditu horiei dimentsio transnazionala eman eta haietatik probetxua ateratzeko.
2011
‎Horri begira, alfabetizazio mediatiko dei geniezaiokeen kontzeptua landu eta garatu behar dugu. Delako alfabetizazio mediatikoak hauxe lortu luke:
‎Paziente eskizotipikoak atxikimendu sakona garatu behar du bere terapeutarekin, baina terapeutak pazientearen bakardade beharra errespetatu egin behar du. Egonarri handia behar du terapeutak, pazienteak sarritan distortsionatu egiten baititu harekiko harremanak.
2012
‎Elikagarrien konposizioa eta erabilgarritasuna: mikroorganismoek garatzeko behar dituzten elikagarrien presentziak (nitrogenoa, fosforoa, sufrea, mineralak, gluzidoak, aminoazidoak, bitaminak?) eta erabilgarritasunak erraztuko edo zailduko dute beren ugalketa. Horregatik elikagai batzuk beste batzuk baino haztegi hobeak dira.
‎euskal ikuskera, euskaldunoi zelan eragingo digun azalduz. Horretarako, euskal sena garatu behar du. Gure gizartea azaltzen duten gertaerak lehendik datozela ulertu eta horiek azaltzeko gakoak euskal kulturan topatuko ditu:
‎Aurkezpenakatsak ere kazetariaren ardura dira. Horregatik, albisteen kalitatearen kontzientzia kazetariak berak garatu behar du. Kazetaria albisteen kalitatearen erantzule nagusia da, enpresa kudeaketak zein erredakzioaren kudeaketak eginkizun horretan lagun badiezaiokete ere (Brandl, 2004:
‎Alde batetik, albistegintzak presio politikoetatik eta interesgune ekonomikoetatik independente izan behar du. Bestetik, eginkizun kritikoa gauzatu ahal izateko, hedabideek gizarteari onura ekarriko dion jardun independentea garatu behar dute. Orduan, albistegintzak hartzaileei jarduera egokia eskainiko die (McQuail, 1992:
‎Hortaz, hartzaileen arreta bereganatzeko helburu hutsa duten diseinuek ez dute epe luzean hartzailerik atxikitzen. Izan ere, hartzaileak erakarri eta gero, horiekleak atxikitzeko eta hartzaile berriak erakartzeko bi helburuak batzen dituen diseinua garatu behar du (Mast, 2008: 485; Weichler, 2003:
‎Komunikazioaren merkatuan lehiatu nahi duen komunikazio enpresak aukerak bilatzeko estrategia garatu behar du. Sektoreko lehiakortasun maila baxua baldin bada, ordezkapen produkturik sartzeko mehatxurik ez badago, hornitzaileen zein bezeroen eragina ahula bada eta merkatuan lehiatzeko kanpoko enpresei traba handiagoak ipintzen bazaizkie, merkatu hori gero eta erakargarriagoa izango da.
‎Abiatu nahi den komunikazio proiektuaren merkatuaren ezaugarriak ezagututa, bertan lehiatzeko abantaila estrategikoa garatu behar du enpresak. Horretarako, bi bide daude:
‎37; Informe Europeo, 1997: 84) 30 Horrek guztiak areagotu egin du agentzia txiki eta handien arteko aldea, batik bat iragarleek beren publizitate kanpainak ordenamendu desberdinetako lurraldeetan garatu behar dituztenean. Izan ere, behin baino gehiagotan, aurkako arauekin topatzen dira, eta nahitaez egokitu behar zaizkio araudi jakin bati; horregatik, Europar Batasunean, bederen, arau homogeneoen beharra aurreikusi zen eta baliabideak jartzen ari dira horiek lortzeko (Informe Europeo, 1997:
2014
‎Ezezaguna ulergarri bihurtzeko. Komunikazio berribaterako, denok garatu behar baitugu begirada: autoreek, entzuleek, kazetariek, kritikariek, analistek, irakasleek, antolatzaileek, epaileek eta gai jartzaileek.
2015
‎Lortutako nanogarraiatzaileak mDCarekiko espezifikoak dira baldin eta bere baitan GM badaramatzate; baina CD4+ zeluletara ituratzeko espezifikotasuna garatzea falta zaigu. Nanoliposomen ituraketa CD4+ Tzeluletara izan dadin, antigorputza espezifikoak daramatzaten immunonanoliposomak garatu behar ditugu (7.Irudia). CD4 hartzaile ezagutu, estekatu eta endozitosia piztuko duen antigorputz bat nanoliposometanlotzean datzana.
‎Ejakulatu berri diren giza espermatozoideak ez dira obozito bat in vivo nahiz in vitro ernaltzeko gai.Hori dela eta, emakumearen ugaltze traktuan daudenean, modu sekuentzialean, mugitzeko ahalmena, kapazitazioa eta hiperaktibazioa eta erreakzio akrosomikoa garatu behar dituzte. Espermatozoideareneta ingurumenaren artean gertatzen diren elkarrekintzen bitartekariak diren zenbait seinalizazio bidedeskribatu dira, eta horietako bat, sistema opioidea da.
‎Isuriak izan direnespermatozoideak, eraldaketa morfologikoa jasan arren, emakumezkoen ugaltze traktuan gertatzendiren aldaketa fisiologiko eta biokimikoak ere jasan behar dituzte. Modu sekuentzialean, espermatozoideek mugitzeko ahalmena, kapazitazioa eta hiperaktibazioa garatu behar dituzte, etabehin obozitoarekin kontaktuan daudenean, erreakzio akrosomikoa jasan behar dute, honen barrurasartu ahal izateko eta zigotoa eratzeko (Flesh eta Gadella, 2000).
‎Lehenik eta behin espermatozoideek mugitzeko ahalmena garatu behar dute. Mugikortasunanahitaezko ezaugarria da ernalkuntza gertatzeko.
‎Aurretiaz esan bezala, espermatozoideek modu sekuentzialean, mugitzeko kapazitatea, kapazitazioaeta hiperaktibazioa garatu behar dituzte, eta behin obozitoarekin kontaktuan daudenean, erreakzioakrosomikoa jasaten dute horren barrura sartu ahal izateko eta zigotoa eratzeko. Komunikazio sistemaaskok erregulatzen dituzte prozesu hauek, sistema opioidea horietako bat da (Subiran et al 2012, Subiran et al 2011, Subiran et al, 2010, Subiran et al, 2008, Agirregoitia et al, 2006, Irazusta et al, 2004, Fernandez et al, 2002).
‎Aniztasun integratzaile filosofiarekin landu behar dugu, entzumen gaitasunak garatu behar ditugu, enpatia, bitartekaritza, negoziazioa, horrek suposatzen du konfiantza behar dugula, edo sortubehar dugu, edo konfiantzara joan behar garela. Eta ilusioa, ilusioarekin, bestela ez dugu inor gureganatuko.
‎Ohiko testu narratibo edo dokumentaletan baliatzen den irakurtzeko gaitasuna ezin da zuzenean transmititu problemen enuntziatuetara. Ikasleek beste gaitasun bat garatu behar dute enuntziatuari zentzua emateko: proposaturiko egoera ulertu behar dute, jakin behar dute zer dagoen jokoan ikuspuntu matematikotik, horrela, egoerari hoberen egokitzen zaizkien estrategiak eta tresnak aukeratu egingo dituzte (Briand eta Chevalier, 1995:
‎Ikasle horrek aditzera emango du, «arbeleko irudia eta liburukoa ez datoz bat». Hori gertatzen delarik, irakasleak esku hartu behar du, eta berariazko estrategiak garatu behar ditu marrazkia (neurri erlatibo eta konkretuak) eta ideograma (marrazkiaren bidez adierazten den ideia) bereizteko, ez du suposatu behar marrazkia eta ideograma gauza bera direnik.
‎Bigarren Hezkuntzako Masterrean, matematikako berezitasuna egiten duten NUPeko ikasleek bi irakasgai dituzte matematikan sakontzeko, horiek dira, «Prestakuntza osagarria matematika jakintzagaian» eta «Areagotzea matematika jakintzagaian». Irakasgai horietan, besteak beste, geometriako gaiak garatu behar dituzte. Alde batetik, lantzen dituzte unibertsitate mailako geometriako problemen ebazpena eta teoremen frogapena.
‎Alde batetik, lantzen dituzte unibertsitate mailako geometriako problemen ebazpena eta teoremen frogapena. Bestetik, Bigarren Hezkuntzako curriculuma oinarri hartuta, gai bat garatu behar dute idatziz, eta gai horren aurkezpena egin behar dute taldearen aurrean.
2017
‎Koordinazioa, elkarlanaren mugak zehazteko eta partaide bakoitzaren betebeharrak zehazteko beharra bezala defini daiteke. Horretarako partaideek mekanismo eta prozedurak garatu behar dituzte elkarlan efektiboa sustatu ahal izateko.
‎Laburbilduz, online esperientzia positiboa eta negatiboen arteko lerroa oso lausoa da eta, kasu gehienetan sarea arazoaren sorlekutzat jotzen den arren, sarea bitartekari hutsa dela gogoratu behar da. Sarean burutzen diren ekintzen garrantzia eta ondorioei buruz kontzientzia garatu behar dute adingabeek, sarean norberak duen ardura eta erantzukizuna bateratuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia