2011
|
|
27 artikulua. Adingabeak fisikoki, mentalki, espiritualki, moralki eta sozialki
|
garatzeko
behar duen bizi maila egokia izateko duen eskubidea iragartzen du.
|
|
Komunitatearen indarguneetatik abiatuta, gabeziak eta zailtasunak gainditzeko aukera emango duten diagnostikoan eta jardueretan oinarritua. Ikaskuntza komunitate orok hezkuntza praktika bati erantzun behar dio,
|
garatu
behar duen testuinguru jakin batera egokituko den hezkuntza praktika bati, finkatutako helburuak betetzeko.
|
2012
|
|
Bezero kontsumitzaileak desabantaila posizioan daude beren hornitzaileei dagokienez; izan ere, hornitzaileak ahalmen ekonomiko handiko eta merkatuan posizio nagusia duten enpresa handiak izan daitezke. Horregatik, botere publikoek kontsumitzaileak edo erabiltzaileak babesteko sistema
|
garatu
behar dute.
|
|
Curriculuma zehazten duen Dekretuan, haurrak edo ikasleak hezkuntzako esku hartzearen ondorioz
|
garatu
behar dituen gaitasunak agertzen dira. Baina, eskolak helburu horiek lortzeko egingo dituen jardueretako edukien hautatze eta antolamenduari buruzko erabakiak hartu ditu.
|
|
Gauza desberdinak dira izaten ikastea, harremanak izaten eta munduan leku bat bilatzen ikastea, edo munduaren ikuskera osatzeko erabiltzen ditugun hizkuntzak menderatzen ikastea. Pertsonen hiru alderdi horiek harmoniaz eta orekaz
|
garatu
behar ditugu, etorkizuneko gizartearen eraikuntzaren eta prestakuntza kritikoaren alde esku hartzeko gai izango bagara.
|
|
Helburuak zehaztea. Arazoa zehaztu ondoren, gizarte hezkuntzako esku hartzea bideratzeko lortu behar diren helburuak edo hezkuntza xedeak, hau da, erabiltzaileek
|
garatu
behar dituzten gaitasunak, zehaztu behar dira. Helburu horiek detektatzen diren premien araberakoak izango dira.
|
|
Antolatutako jolasen, jostailuen eta beste elementu ludiko batzuen (materialen, lekuen...) funtsa daukate ludotekek, eta haurrek
|
garatzeko
behar dituzten orientabidea, laguntza eta konpainia eskaintzen dute. Halaber, ludoteketan, beste hainbat jarduera antolatzen dira, besteak beste:
|
|
Premia horiek asetzeko, esku hartzeko prozesua egin behar da. Esku hartzea funtsezko tresna da, haurrak eskatzen dituen premiak ase ditzan gizarteak, eta gaitasunak eta nortasuna
|
garatzeko
behar dituen errespetua eta estimulazioa eskain ditzan.
|
|
Umeari mugimendu autonomo librean
|
garatzeko
behar dituen baldintzak eskaintzea. Garatzeko dituen gaitasunetan konfiantza izatea, haren ekimenak errespetatuz eta ulertuz, mugimenduak eta jarrerak bereganatzeko prozesuan helduak esku hartzerik izan gabe.
|
|
– Itsaso osasun hezkuntzako programa bat
|
garatu
behar duen osasun talde bateko kide da, baina zalantzak ditu. Martak esperientzia handiagoa du, beste programa batzuetan parte hartu baitu; eta Itsaso orientatzen du bere jarduna zuzena ote den ikus dezan.
|
2013
|
|
Irakasleak, ikaslearen erreferentzia den aldetik, eredugarria izan behar du, eta entrenatzeko ohitura izan behar du sasoiari eusteko eta hobetzen jarraitzeko, eta bere sormena berritu eta
|
garatu
behar du, metodologia berriak sortzeko eta ariketetan aldaketak egiteko... Itxura fisiko ona izatea garrantzitsua da hasieran irudi ona emateko, baina ez da nahikoa.
|
|
Giza baliabideen ildo estrategikoak eta funtzioak?? ...ak, garraio enpresaren eta bidaia agentziaren arteko bat egitetik sortutako hark, ildo estrategiko hauek finkatu ditu giza baliabideen planerako: Helburu eta emaitzetan oinarritutako kudeaketa.Enpresaren beharretara moldatzeko gaitasuna.Giza baliabideen aurreikuspenezko kudeaketa.Erantzukizun sozial korporatiboa ezartzea.Ildo estrategiko horiei jarraitzeko, giza baliabideen kudeaketa funtzioak
|
garatu
behar ditu: enplegua, langileen garapena, diru konpentsazioa, lan harremanak eta gizarte zerbitzuak.Adierazi langileen kudeaketako zer funtziok eragiten duen gehiena ildo estrategiko bakoitzean.
|
|
Oinarrizko ildo estrategiko horiei jarraitzeko, 1 unitatean ikusi ditugun giza baliabideak kudeatzeko funtzioak
|
garatu
behar ditu enpresak:
|
|
Denentzako balioakBalioek garrantzia izan dezaten enpresan, han lan egiten duten langile guztiek partekatu behar dituzte; beraz, argi eta garbi zehaztuta egon behar dute: Enpresa eraentzen duten balioak.Enpresak oraindik ez dituen baina
|
garatu
behar lituzkeen balioak.Enpresak saihestu behar ez dituen kontrabalioak.HiztegiaGorabidean diren balioak: gizartean agertzen dira, aldaketa kultural eta sozialen euskarri dira, eta etorkizunean proiekzioa izan nahi duten enpresek beren gain hartu behar dituzte.
|
|
Erantzukizun sozial korporatiboak enpresaren jarduera eta kudeaketa alor guztiei eragiten die, eta jarduera esparru hauetan zehazten da: ESKaren jarduera esparruakEsparruaDeskribapenaGiza eskubideak.Enpresek nahitaez bete behar dute giza eskubideei buruzko nazioarteko araudia, eta eskubide horiek sustatu behar dituzte beren jarduera esparruan.Laneko eskubideak.Enpresek nahitaez bete eta
|
garatu
behar dituzte Lanaren Nazioarteko Erakundeak (LANE) aitortutako langileen oinarrizko eskubideak.Kontsumitzailea babestea.Enpresek bere produktuak ekoizteko, banatzeko eta saltzeko etapa guztietan errespetatu behar dituzte kontsumitzailearen eskubideak.Ingurumenaren jasangarritasuna.Enpresek ekoizpen eta kontsumo jasangarrien printzipioei eta ingurumena babesteko eta kontserbatzeko printzipioei ... Jarduten duten komunitateetan osasunari eta gaixotasunak prebenitzeari buruzko hezkuntza eta informazioa eman behar dute.Era guztietako ustelkeriaren aurka borrokatzea.Beren kontuetan, dokumentuetan, beste enpresekin dituzten harremanetan eta jarduten duten herrialdeetako administrazioekin eta botere publikoekin dituzten harremanetan gardentasun irizpideak aplikatuz funtzionatu behar dute enpresek.
|
2016
|
|
XXI. mendeko gizartekideak honako ezaugarri hauek izan behar ditu: emozioak kudeatzen jakin behar du, horrela garapen pertsonal eta sozial handiagoa lortuko baitu; autoestimua, autoezagutza eta autonomia pertsonala lortu behar ditu; besteekin era egokian erlazionatzeko estrategiak
|
garatu
behar ditu; besteek dituzten premiekiko sentikortasuna garatu behar du, eta, azkenik, trebea izan behar du gatazkak kudeatzeko estrategiak erabiltzen.
|
|
XXI. mendeko gizartekideak honako ezaugarri hauek izan behar ditu: emozioak kudeatzen jakin behar du, horrela garapen pertsonal eta sozial handiagoa lortuko baitu; autoestimua, autoezagutza eta autonomia pertsonala lortu behar ditu; besteekin era egokian erlazionatzeko estrategiak garatu behar ditu; besteek dituzten premiekiko sentikortasuna
|
garatu
behar du, eta, azkenik, trebea izan behar du gatazkak kudeatzeko estrategiak erabiltzen.
|
|
Azken finean, gaitasun pertsonala (autokontrola, autonomia pertsonala, motibazioa eta konpromisoa) zein soziala (komunikazio eraginkorra, gatazkak kudeatzeko trebetasuna, asertibitatea, enpatia eta erresilientzia) egoki
|
garatu
behar ditu XXI. mendeko gizartekideak.
|
|
Haurtxoa biologikoki erregulatzen diren harreman horietatik lotura afektiboa izatera pasa dadin, bi baldintza bete behar dira: batetik, haurtxoaren eta amaren arteko elkarrekintzak etengabekoa izan behar du, eta, bestetik, zenbait prozesu mental eta afektibo
|
garatu
behar ditu haurtxoak.
|
|
Ana Tardos ek esaten duenez, beste gizakientzat garrantzitsua izatea jaiotzetiko premia da, hots, giza talde bateko kide sentitzea. Beraz, atxikimendua
|
garatu
behar du haurtxoak gizartera egokitzeko edo gizartean orientatzeko. Atxikimenduaren bidez, espeziekide jakin batzuenganako lotura afektiboak ezarriko ditu haurtxoak.
|
|
Eta jakitun izan denok dugula zerbait esateko. Entzuteko eta adosteko arteak edo tresnak
|
garatu
behar ditu.
|
|
Edozein interpretazio mezuk modu antolatuan
|
garatu
behar du gaia, jendeari hura jasotzea erraztearren. Horretarako, komeni da sarrera, gorputza eta ondorioa izatea.
|
2018
|
|
Mikorrizak sortzeko onddoen clamidiosporek (erresistentzia esporek) landarearen sustraia infektatu behar dute edota iada infektatutako sustrai batetan onddoen hifek
|
garatu
behar dute. Lurzoru baten infekzio gaitasuna, lurrak dituen esporen edo infektatutako sustrai kopuruaren araberakoa da.
|