Emaitzak: 6
2014 | ||
Hainbat ikastetxek parte hartu du saio horretan, EAEko Hezkuntza Sailak jarririko baldintzen arabera. Baldintza horietako bat zen irakaskuntza hiru hizkuntzaren bidez | garatu beharra, hizkuntza bakoitzari gutienez eskola orduen %20 emanez. Ebaluazioan neurtu dira hizkuntza komunikaziorako gaitasunak hiru hizkuntzatan (euskara, gaztelania eta ingelesa), eta baita beste konpetentzia batzuetan ere (Matematikarako konpetentzian eta Zientzia kulturarako konpetentzian). | |
2015 | ||
EHS aren metodologiarekin egindako iker saio bakoitzean hurrengo urratsak | garatu behar dira: ikerburua erabakitzea, informazio iturriak aztertzea, aipuak aukeratzea, aipuak markatzea, bilaketak egitea eta iker saioa idaztea.Aipuek jatorri ezberdineko testu idatzien corpusa osatzen dute: | |
2016 | ||
2 Euskaldunon komunitatearen intsumisio linguistikoa | garatu beharra erdal komunitatearen aurrean, komunitate gisa, inoiz dagokigun demokrazia linguistiko hori geureganatuko badugu. | |
2019 | ||
Eremu kognitibo eta psikolinguistikoan, hiztunari ziurtasuna ematen dio ahoskera egokiak, Ulrikke Rindalek (2013) ohartarazi bezala (ik. halaber Simackova; Podlipsky 2016 hots mota baten ahoskera egokiak ematen duen jatortasunaz). Alderdi soziolinguistikoan, bestalde, euskarak normalizatzeko ezinbesteko zaizkion hizkera mailak | garatu behar lituzke gaztelaniaren eta frantsesaren ereduetatik ahal bezain babestuta. Ahoskera da erdaren eraginaren sarleku babesgabeena. | |
2023 | ||
Bertan etorkizuneko erronka nagusiei so eginik, 17 helburu definitu zituen. Anterok eta bestek (2023) 17 horiei 18 bat gehitu diete ikastolen Hezkuntza Marko Orokorra (HMO) idaztean, eta horrek, gutxiagotutako hizkuntzak aintzat hartuta, hizkuntza eta kultura aniztasuna zaintzeko eta | garatzeko beharraren helburuari erantzuten dio. Horrez gain, HMOn garatzen lagundu nahi den pertsona ereduaren ezaugarriak jaso eta zehazten dira (Antero et al. 2023: | |
" Kulturartekotasunak eta haren hezkuntzak, beraz, hizkuntzen arteko kultura eta erlijioen arteko harremanak balioesten ditu. Bizikidetza aniztasunean | garatu behar du, hiru printzipiotan oinarrituta: berdintasunean, desberdintasunak onartzean eta eragin truke positiboan" (Piko 2020: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
garatu | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
garatu behar | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
garatu behar ukan | 2 (0,01) |
garatu behar erdal | 1 (0,01) |
garatu behar helburu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |