Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2012
‎Iraunkortasunerako 1992 urteko Rioko gailurra erreferentzia bat izan zen, nazioarteko akordio garrantzitsuak bultzatu zituelako; esate baterako, klima aldaketaren gaineko kontrola eta bioaniztasuna kontserbatzeko hitzarmena. Orain, akordio horiek berrikusi eta proposamen berriak garatu behar dira, nahi dugun etorkizunerako bidea egiteko. Hurrengo egunetan, gobernuen ordezkariek gai garrantzitsuak erabaki dituzte, eta gizarte erakundeek arretaz aztertuko dituzte.
2015
‎2013 eta 2015 urteetan, Iruñeko udalbatzak hiriko zenbait auzotako gune zehatzetan ekimen sozio urbanistikoak garatzeko beharra onartu zuen.Beste batzuen artean, Iruñeko Sanduzelai auzoko alde zaharrenean aipatu prozesu bati ekitea onartzen zen, eraberritze prozesu bat alegia.Artikulu hau erabaki eta zabaldu berri den prozesuan oinarritzen da, sortutako galderak eta beharrak mahaigaineratzeko eta partekatzeko asmoa du: ekimen sozio urbanistiko batek jorratu beharreko gaiak, eragile publiko eta pribatuen arteko harremana, espazio publikoaren kontzeptualizazioa, trafikoa eta ibilgailu pribatuak, komertzioaren norabide eta beharra, jarduera mistoak planteatzea, kalitatezko kalea... baita errealitate sozialari erreparatzea ere, hau da, integralak eta zeharkakoak diren prozesuak irekitzea.
‎Espazio publikoaren oinarrian dauden beharrizan hauetaz kontziente garen heinean, teknikariok gaur egunera egokituko den lan proposamena garatu beharra daukagu. Egia da hirigintzan lan egiten dugunok hartu izan oi dugula proiektuen premisatzat landu beharreko espazioaren aurretiko egoera, baina gehienetan itxura zein funtzionamendu aldetik soilik egiten diren azaleko azterketa horiek ez dira nahikoa.
2016
‎Ume eta gazteek, alde batetik, beren ingurua ezagutzeko eta, bestetik, horrnen gainean erabakitzeko ahalmena garatzeko behar dituzten tresnak, hots, hezkuntza espazialak ematen dituenak, nahitaez beraiekin batera jorratu beharrekoak dira. Badira gurean, horrek guztiak duen garrantziaz jabetu diren arkitektoak, eta badira urte batzuk zenbait talde eta pertsona, maila desberdinetan baina betiere arkitekturaren esparruan, haurrekin lanean hasi zirela.
‎ikasturtean hasirik, ikasleek arkitektura proiektuak beti atzerriko unibertsitate bateko ikasle batekin edo birekin elkarlanean garatu behar dituzte, hau da, aurrez guztiz ezezaguna zaien kide batekin. Partaidetzak orain arte Brasil, Grezia, Uruguai, Taiwan, Korea, Puerto Rico eta Italiarekin gauzatu dira.
2017
‎Fabrikazio digitalaren inguruan sortutako erlazio gune hauetan prozesuak hartu du balio nagusia eta ez emaitzak, tresnetara iristeko erraztasunak eta demokratizazio teknikoak proiektuak nola garatu behar diren galdetzeko aukera ematen du, ezagutza non dagoen edo nork duen, objektuek nola funtzionatzen duten edo zein eredu kopiatu/ ikasi behar den erabaki daiteke, horretara zuzendutako esperimentatze gune libreak direlako. Prototipoa eta amaitu gabeko objektuak dira laborategi hauen eguneroko lehengaia, tinkering edo katxarreoaren espirituari jarraituz.
2019
‎Laburpena: Landa eremuetan azkeneko hamarraldietan egin nahi izan diren proiektu handiek, aurkakotasun soziala pizteaz gain, maiz, tokian tokiko alternatibak garatu beharra ekarri dute. Hori da Baztango kasua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia