Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2002
‎DonostiakoIrakasle Eskolaren apustu? idazkian adierazitakoa, zentroko zuzendaritza talde berriak garatzeko asmoa du ikasturtean; hain zuzen, ikasleerdaldunei irakasgairen bat edo beste euskaraz egiteko aukera emanez.
‎Deustuko Unibertsitateari dagokionez, ezer gutxi dago aipatzeko, ez baldinbada bere menpe dagoen Pedro Arrupe Giza Eskubideen Institutuak garatzeko asmo dituen helburuak. Horien artean aipatzen da. Bakea eta gatazken konponbidea?.
2007
‎oinarria eta hasmenta bera177 Absurdu horren aurka paratu du Chomsky-k «gramatika generatiboa», hizkuntzalaritza, horregatixe berriro «kartesiar» edo razionalista omen dena? hizkuntza zer den galderatik abiarazi eta garatzeko asmoz, espresuki Humboldt-en jarraigokoa deklaratuz bere proiektua178 Kant-ekin esateko, «osotasuna» (dela hizkuntza, dela mundua) ez da datu enpirikoa. Zer da «historia»?
2009
‎Lehenik eta behin, Euskal Herriko Unibertsitateko Psikologia Fakultateko Oinarrizko Psikologia Prozesuak eta haien Garapena Sailaren eta alde batetik, Bergarako erretiratu etxearen artean eta bestetik, Donostiako Udaleko erretiratuenetxearen artean hitzarmen bat sinatu zen. Horri esker, lekuan lekuko arduradunekinhainbat bilera egin ziren ikerketa garatzeko asmoarekin.
‎1964an ekin zioten euskal identitatearen berreskurapena helburu zuen film dokumental hura errodatzeari; Ama Lurrek heriotza, herri kirolak, festak edota nekazaritza gaiak jorratu zituen. Haatik, filmaketa lanei ekin baino lehen, dokumentala bera oraindik proiektua baino ez zela, 100 pezetako txartelak saldu ziren herritarren artean, egitasmoa herri ekimenean oinarrituta garatzeko asmoarekin. Hara zelan oroitzen duen ekimen hura Xabier Kintanak (Zuberogoitia, A. eta Zuberogoitia, P., 2008:
2010
‎Eredu teoriko honetan gako nagusia litzateke zenbait sektoretan gauzatzen den lankidetza proiektu kolektiboak gauzatzeko. Teoria mailan, honek desorekak sortuko lituzke ekonomiaren beste arloekiko, azken hauetan presio bideak agerraraziz antzekojarduerak eta integraziorako ekimenak garatzeko asmoz. Lehenengo ikuspegiaren kasuan bezala, integrazioaren sakontze eta erakundetze prozesuetan ez dago interes handiegirik.
‎Klusterrei bideratutako politiketan klusterrak sortu eta garatzeko asmoa dute industri politikaren neurri zehatz batzuek. Printzipioz, kluster berritzaileak eratu eta mantentzea izango litzateke neurri horien helbururik funtsezkoena.
‎Azken hamabost urteetan, ohikoak bihurtu dira kluster ekimenak herrialde garatuetako industri politikan. Gero eta gehiago erabiltzen dira klusterrak indartu eta garatzeko asmoz. Hauxe izan daiteke kluster ekimenak kontzeptuaren definizioa:
2011
‎Europar Batasunak Bigarren Hezkuntzako gazteen ikus entzunezko gaitasunak garatzeko asmoz, Comenius 3 programa antolatu zuen. Horren barruan kokatu zen Donostiako Zubiri Manteo institutuak 2004 ikasturtean abian jarri zuen Europako Zinema eta Gazteak izeneko ekimena.
2012
‎Hego Euskal Herriko botere publikoen enplegu politikari dagokionez, Jaurlaritzak, politika aktiboen inguruan, Euskal Enplegu Estrategia onartu du, Europa 2020 Estrategiaren ildoak garatzeko asmoz. Bitartean, Nafarroa Garaian, enplegu politika autonomikoaren ildo nagusiak jasotzen dituen Nafarroako EnpleguPlana adostu zuten Nafarroako Gobernuak, Nafarroako EnpresaburuenKonfederazioak, UGTk eta CCOOk.
2013
‎Erabakiak Eibarko industrialen eta haien esku zegoen udalaren ezezkoa izan zuen. Enpresa batzuek, Lambretta, Ocamica eta Rubi kasu, udalean aurkeztutako planen arabera, beren fabrikak bertan garatzeko asmoa zuten. Halaber, enpresen ordezkarien arabera, erabakiak industriaren garapena gelditu eta, lekuz aldatzean, industrialdeen eta bizitegi guneen arteko oreka apurtuko luke, langileen joan etorri luzeagoak eskatuz.
2014
‎Eusko Jaurlaritzakoraindik ez du onartu behin betiko plana arlo honi buruz, baina izapidetzen ari da proiektua eta horretan lurraldeeta hizkuntzaren arteko loturak eta elkarrekintza agerian utzi behar dute herri erakunde guztiek. Lurraldeantolamenduaren artezpideetan gertatzen ez den bezala, Administrazioak hartu behar duen neurri zehatzak jasobehar dira Plan Sektorial horretan, gure hizkuntza sustatu, kontserbatu eta garatzeko asmoz.
2015
‎Aipatu berri ditugun emaitzak lortu ahal izateko zenbakizko simulazioetatik eratorriak diren datuaktratatzeko hainbat teknika berri garatzen ari gara. Ondorioz esan dezakegu lorturiko emaitzez gain aurrerantzean zenbakizko simulazioetatik lorturiko datuak tratatzeko teknika berriak sortu ditugula, horreladefektuen zenbakizko simulazioen arloan lanean dabiltzan ikerlariak tresna berriz hornitu ditugu datuenanalisia erraztu eta garatzeko asmoz.
2017
‎Beste ikuspuntu batetik, esaldi pare baten antzekotasun maila identifikatzeko gai diren sistemak garatzeko asmoz Agirre et al. autoreek STS ataza plazaratu zuten (ingelesez Semantic Textual Similarity). Ataza hau aktibo egon da 2012 urtetik gaur egunera arte, eta komunitate zientifikoan interes handiapiztu du. Ataza hau hezkuntzarekin lotutako HParekin ere zeharo lotuta dago, gainera, autoreek ataza horren aldaera bat sortu zuten iSTS izenekoa (ingelesez Interpretable Semantic Textual Similarity). Azken ataza honetan, antzekotasun balioa ez ezik, esaldi parearen erlazioak ere identifikatu behar dira (Agirre et al., 2016).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia