2021
|
|
Izan ere, parte hartzaile gehientsuenek aipatu duten gakoetako bat izan da plazera edo gozamenarena, eta zentraltasun handia eskaini diote, gainera. NE1 en ustez, literaturzaletasunera iristeko, konpetentzia literarioan
|
gaituta
egotea garrantzitsua den arren, funtsezkoa da plazeretik ere iristea:
|
|
27 Ondoko ataletan ikus daitekeenez, ikas prozesuetan elkarrekintzan dauden elementu, faktore eta dimentsio desberdinen eszena edo buru mapa aurkezten da Systems model of arena for learning and teaching irudiaren bitartez (op.). ...; The Ecological Structure of the Educational Environment" Hezkuntza testuinguruaren egitura ekologikoa, euskaraz proposamenarekin lotuta dago, eta horren bidez, ezaugarri, hedadura eta abstrakzio maila desberdinetan egituratzen du hezkuntza testuingurua. dagoen trebakuntzak eta gaitasunak ez dute modu zuzenean eta automatikoan arloarekiko gustua, plazera eta zaletasuna pizten, baina horretan
|
gaituta
egon gabe nekez gara dezake ikasle edo gazte batek horrekiko zaletasuna, esperientzia estetikoa bizitzeko eta hortik behar adinako errendimendua ateratzeko nahikoa baliabiderik zein trebakuntzarik ez duelako. Hori arloa edozein delarik ere; baina, kultur edota arte adierazpideen kasuan, osagai emozionalak garrantzi handiagoa hartzen du emozio estetikoak jokora sartzen direlako.
|
|
" Agerikoa da ezagutza jakin batzuk behar direla testu bat edo gertakari literarioa ulertu ahal izateko, Mendoza Fillolak (2004) azaltzen duenez, baina ezinbestekoa da irakaskuntzako didaktika eta metodologia ikasleengan jakin mina piztera bideratzea, eta ez alde bakarreko memorizazio eta interpretazioen ariketa mekaniko batera". Hots, irakurle konpetenteak eta literaturan
|
gaituta
egongo diren Irakas prozesuak diseinatu eta inplementatzeko beharra handia da, besteak beste," literaturarekiko errefusari" konponbidea eman nahi bazaio (op.).
|
|
Eta kontzeptu bereizketa hori azpimarratzen du IEE1 ek, bere iritziz, gauza bat literaturaren irakaskuntza baita, eta beste zer edo zer heziketa edo hezkuntza literarioa. Berari bigarrena interesatzen zaiola baieztatzen du, aurreko elkarrizketatuen antzera, ikasle batek literaturari dagozkion trebetasun guztietan
|
gaituta
egon behar duelako derrigorrezko eskolaldia amaitzerakoan. Horrela, hiru maila bereizten dituela esplikatzen du:
|
|
Modu horretan, azalpen testua lantzea ez dagokiola soilik hizkuntza irakasleari argudiatzen dute parte hartzaile horiek, irudien interpretazioa edota tresna digitalen erabilera arlo horietako irakasleen esku soilik ez dauden moduan. Are gehiago, arloen euskarrien eta
|
gaituta
egoteko eskatzen dituzten baliabideen ikuspegi murritza egon ohi dela kritikatzen du IE7 k, eta, literatura idatzizko testuekin lotzen dugun heinean, fisika edo matematikak zenbakiekin eta formulekin irudikatzen dira, sakonean, denek hori baino gehiago direla jakin badakiten arren. Baina, alfabetizazio anizkoitzaren printzipioak onartzen hasi dela eransten du arloen alfabetizazio integral batera pasatu nahi bada.
|