Emaitzak: 5
2000 | ||
Horrela, nahiz beren arteko ezberdintasunak txikiak ez izan, garai horretako protagonista nagusiak bat datoz arestian azaldutako irakaskuntzaren estatalizazioaren inguruan. Adibidez, Talleyrand-ek, Mirabeau-ri65 txanda hartu ondoren, haurra herritar-aprendiza zela uste zuen, eta, beraz, Estatuak | ezin zion uko egin herritar hori formatzeko ardurari. Zentzu horretan, antolakuntza-ardatz batzuk proposatu zituen-tradizio bati hasiera eman ziotenak hain zuzen-eta horietan antzemango da eskolari emandako funtzio politikoa: | |
2003 | ||
Are gehiago, unibertsitateak bere irakasleek egindako lanak berak argitaratzeko zuen eskubidea azpimarratu zuen errektoreak. EHUk ez zuen ezer UEUren aurka, «gure Herriaren egoera korapilotsuan guztientzako arloak baitaude», baina EHUk | ezin zien uko egin bere zereginei76 Irailean ideia bera errepikatu zuen, hots, unibertsitate-arloan ari ziren erakundeekin (Eusko Ikaskuntza, UEU, UZEI, Elhuyar?) harremanak eta lankidetza beharrezkoak zirela, baina EHUk, «bere-bereak diren zereginak, konkurrentzia gaizki ulertuaren beldurrez, ezin dituela, orain arte bezala, bazterrean utzi betiko». Izan ere, Monrealen hitzetan, «EHUk ez bazuen ezer egiten euskararen alde, espainola zen, eta egiten bazuen, zapaltzailea»77. | |
Monrealek zera adierazi zion UEUko zuzendariari, zaila iruditzen zitzaiola akordioa, UEUko irakasle gehienak EHUkoak zirelako, baina aztertuko zuela agiria eta erantzuna hurrengo asteko Euskara Batzordean emango zuela99 Batzordea maiatzaren 9an batu zen eta bertan bi erakundeen arteko akordioaren ateak itxi zituen Monrealek, aurreko hilabeteetako argumentuak erabiliz: EHUk | ezin zien uko egin bere betekizunei, ezta Udako Ikastaroen kasuan ere. EHUren eta UEUren arteko akordioa ezinezkoa zen, irakasle gehienak EHUkoak zirelako; EHUk ezin zion laguntza ekonomikorik eman UEUri; EHUren izena Iruñean aipatzea kaltegarria zen EHUrentzat; eta ezinezkoa zen UEUk Donostiako ikastaroetan linea bat irekitzea. | |
2006 | ||
Giza arrazoia mutu gera ote daiteke, bada, kontzentrazio-zelaiak, tortura, gosea, biolentzia eta antzeko gertakarien aurrean? Frankfurtiarrek giza arrazoi osoa berreskuratzea dute xede, eta arrazoi horrek, giza emantzipazioa bilatzen duen arrazoiak, | ezin dio uko egin zoriontasun konkretua oztopatzen duten gertakariak salatzeari. Horixe izango da frankfurtiarren ahaleginaren muina. | |
2014 | ||
(2) Jatearen kontrolaren sentimenduaren galera (adibidez, jateari | ezin uko egitearen sentipena, edo zenbat edo zer jaki mota irentsi behar duen kontrolatu ezinaren sentipena). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ezin izan | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
ezin izan uko egin | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ezin izan uko egin bera | 2 (0,01) |
ezin izan uko egin herritar | 1 (0,01) |
ezin izan uko egin sentipen | 1 (0,01) |
ezin izan uko egin zoriontasun | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |