2000
|
|
Bat nator Joxe Aranzabalek diagnostikoan esan duenarekin, baina azpimarratuko nuke orain Josunek esandakoa. Horrelako prozesuei buruz,
|
ezin da
pentsatu administrazioak edo Euskaltzaindiak egingo dutela; ez, ez, halako prozesu batean jende askok eta maila askotan inplikatu behar du. Baten batek hartu beharko du gidaritza eta proposamenak egiten hasi baina jendea modu askotara bildu beharko da lanera, besteei begira egon gabe.
|
|
Hori gainditzeko zer egin, Erkidegoko erakundeetatik azter daiteke. EAk, EHk eta EAJ-PNVk Erkidego Autonomikoan lan komunaegiten badute, lan horrek emaitzak ematen baditu, eta jarrera demokratiko batenbidez gauzak egiten baldin badituzte, zergatik
|
ezin dugu
pentsatu nafarrek erehorretaz ohartuko direla eta, pixkanaka-pixkanaka, hori Nafarroako Legebiltzarreanislatuko dela. Prozesu luzea izango da, baina UPNk gaur egun Nafarroan duen pisupolitikoa izateko, guk ere zerbait gaizki egingo genuen, ezta?
|
|
txori baten kausaz. Auskalo ze distantzia luze egin zuen perikito hark nire etxeraino, baina
|
ezin nuen
pentsatu ondoko kaleko etxe batetik egin zuenik ihes, ezpada ehundaka kilometroko distantziatik. Frantziatik edo Albaniatik, gutxienez.
|
|
Beno, bai, guretzat kolpe izugarria, ezta?, baina azkenean datu bat baino ez da izango istripu hau, puntu beltz batean hildako beste gidari bat. Horrela gertatu zen, eta bihar beste familia bati gertatuko zaio, eta
|
ezin da
pentsatu istripu horiek egoera psikologiko jakin batek sortu dituenik.
|
|
Argi dago, beraz, datu hauek adierazten duten bezala, martxa ez dela erraza izango eta bidea harri koskorrez beteta dagoela. Dena den, kontuan hartzen badugu aspaldi honetan webgune batzuen jabegoagatik —Terra atariaren kasua adibidez— nolako dirutza ordaindu den eta, beste aldetik, nola igo diren beste batzuen akzioak —nahiz eta oraindik zorretan egon—,
|
ezin dugu
pentsatu etorkizuna guztientzako beltza izango denik. Akaso batzuk bide bazterrean geldituko dira denentzako tokirik egongo ez delako, baina ukaezina da etorkizuna hortik doala eta lehia basati honetatik bizirik ateratzen direnak egingo direla azokaren jabe.j
|
|
ideiak inpresioen kopiak dira. Barne edo kanpo sentimenei esker,
|
ezin da
pentsatu aldez aurretik sentitu ez dena.
|
|
Ideologia positibistak harturik, burua natur fenomenoez eta natur legeez beterik, materialismo zientifikoa baino
|
ezin du
pentsatu Frazerrek, baina konturatu gabe magiaren kentzeak berak magikoaren izaera duela: metafisikaren aurka jotzea ere beste metafisika bat da.
|
2001
|
|
Ados, lagunduko dizut, baina urdail hutsarekin
|
ezin dut
pentsatu!
|
|
Aurki izango dira 50 urte Antonio Zavala gazte hark Pello Saikolari bere lehen bertsopapera erosi ziola. Zavalak berak
|
ezin
pentsa zezakeen orduan, 1953an, ze r-nolako langintzan sartzen zen. Aurki beteko den mende erdi honetan, izan ere, harri ga rria da Zavalakbu rutu duen lana.
|
|
Edukirik gabeko pentsamenduak kaskalak dira, adigairik gabeko begiespenak itsuak dira. (...) Adimenak ezin du begietsi eta sentsuek
|
ezin dute
pentsatu. Biak bateratzen direnean soilik sor daiteke ezagutza (A51/ B75 (E100)).
|
2002
|
|
Errusiakoa, Ekialdeko erregimenen porrota… Hor ikusten da gizakia helburu duten ideologiek ezin dutela gizakia zapaldu.
|
Ezin da
pentsatu gizakia alderdi, estatu edo dena delakoaren esklabo bihurtuta gizaki berri bat sortuko denik. Che Guevarak arrazoi zuen zioenean gizaki berri hori ekinean ari garen artean egin behar dela.
|
|
Bestalde,
|
ezin dugu
pentsatu iraganeko gizakiak gaur egungoak baino eritasun-kopuru handiagoa jasaten zuenik. Antzina zeudenak gaur egun ezagutzenditugun gaixotasunekiko ezberdinak zirenik ere ez da demostratu.
|
|
Kronologiari dagokionean askotan aurkitzen dira zehaztasunik gabeko esamoldeak edo zehaztasuna izan arren batzuetan zuzenak ezin izan daitezkeenak. Geografia-datuekin ere antzera gertatzen da eta
|
ezin da
pentsatu Salustio kontsulorde legez Afrikan ibilia zelako bere deskripzioek zehaztasuna izango dutenik, izan ere ez baitu halakorik eskaintzeko interesik. Lehen monografiari bezala bigarren horri ere sarrera gisakoaren eta hitzaldien luzera alatu zaio.
|
|
Hori dela eta,
|
ezin
pentsa daiteke inola ere ingelesez ondo aritu gabe mundu zabalean ibil gaitezkeenik. Berebiziko garrantzia du horrek hezkuntzaren ikuspuntutik.
|
|
hau izan daiteke batzuentzako arazo nagusietakoa, baina hemen ere antolatu nahi dugun Unibertsitateak jarriko ditu mugak. Egun
|
ezin dugu
pentsatu edo diseinatu eredu zaharkituetan oinarritutako Unibertsitatea; gure ustez, Unibertsitate horren ezaugarri nagusietako bat malgutasunak behar du izan, eta hori antolaketa txiki batekin egin daiteke (egingarriagoa dela esango genuke). Badakigu gero eta ikasle gutxiago daudela, baina ditugun datuen arabera nahikoak dira egin daitekeen proie ktura ko.
|
|
Beraz, ezin dugu hitz egin zibilizazioen arteko gatazkaz, baizik eta eredu totalitario baten inposaketak sortzen dituen eragin eta erreakzioez.
|
Ezin dugu
pentsatu kultura biren arteko gatazka (Islama vs Mendebalde anglofonoa) baliabide aztertzaile bakarra denik, kultura anitz eta ezberdinen osotasuna zehazten delako bi kontzeptu nagusi sinplifikatzaile horietan. Ezin dugu, azkenez, pentsatu gatazkaz ikuspegi horizontalean, argi dagoenean Ipar-Hego kontzeptua dela nagusitzen dena, istilu guztien oinarrizko gako bezala.
|
2003
|
|
Zeozer dago noski bera ta Iziartxuren arte.
|
Ezin
pentsatu ajolik ere etzaiola Iziartxuri beragaitik. Senargaia uzteko eskatu zionean neskäaren hitzak latzak izan ziran benetan, bainan bai ta arras samurrak etxetik alde egin zuanean bota zizkion begitadak ere...
|
|
-Ez, egia da. Nik
|
ezin dut
pentsatu. Gustatuko litzakit hain tontäa ez izatea.
|
|
Errepasoa egin zuen ondoren bera ere kioskero batzuen iloba izaki, orain 25 urte kioskoetan zeuden tituluak eta gaurkoak konparatuz. Horretarako orain 25 urte AEBko kioskoetan ikusten zen aukera tematikoaz harriturik, Espainian honelako konturik
|
ezin
pentsa zitekeelakoan. 25 urte geroago Espainiar ekoizpena ikaragarri ugaritu dela.
|
|
3. Euskararen aurkako indarrek badute estrategia, eta haiek duten bezalaxe, euskararen aldeko indarrek ere izan beharko lukete. Baina
|
ezin dugu
pentsatu estrategia horretan miraririk edo gauza harrigarririk edo ustekabekorik asmatuko dugunik. Ez dut uste, behintzat.
|
|
Atxikimendua zegoen lekuan ausentzia dago orain. Sektore batzuk, sentiberenakedo aurreneko ilaran edo kalearen parean daudenak, hasi dira ausentzia horren ondorioak pairatzen, baina
|
ezin da
pentsatu arazoa sektoriala denik. Goizago edo beranduago euskalgintzako sektore guztiak ukitu, jo edo astinduko gaitu honek, elkarte askok begiak ixtea erabaki badute ere.
|
2004
|
|
Guztiarekin ere, ordea, dena delako gizakiaren sozializazioan taxutzen den nortasun sozialean eta nazionalean ageri zaizkigun osagaiak ez leudeke modu horizontalean egituratuak, modu hierarkiko eta hegemonikoan baino. Giza eta nazio kulturen arteko hartu-emanak munduan dauden bezala egonda, gure herrian bertan euskaltasunak eta gainerako bi tasunek nolako lotura mota duten ikusita,
|
ezin
pentsatuko dugu hangoa eta hemengoa eta horkoa izatea aski denik. Argiago ikusiko dugu ordea beste tankera honetara aurkeztuta:
|
|
Mila gauza pentsa ditzaket gai arantzatsu horren gainean. Baina inoiz
|
ezin dut
pentsatu Amatiñok pentsatzen duena: bortxa horri buruzko jarrerak batuko gaituela euskaldunok aitaren etxea eraikitzeko eta amaren sua pizteko.
|
|
Kike Amonarriz ere Goikoetxearen aburu berekoa dugu hizkuntzaren kalitate-kontuak garbitzeko unean: ?
|
Ezin dugu
pentsatu oso inguru erdaldunean bizi diren ikasle batzuk gero kalean euskara jaso eta zuzen batean mintzatuko direnik, soziolinguistikoki ezinezkoa da?. 571
|
|
Prozedura horren akatsak gainditzeko, eboluzioaren teoriak osotasun integratu bezalaaztertu beharko lituzke organismoak, eta kontuan hartu horien gorputz cgiturak (edo bauplanak) ez direla hautespen hitsaren ondorio, baizik eta herentzia filogenetiko, garapenbideeta arkitekturako hertsaduren bidez eratu direla. Horrek esan nahi du, organismoa osotasunean ikusita eta bere garapen-prozesua kontuan hartuta,
|
ezin dela
pentsatu ezaugarri guztienoptimizazioa posible denik; izan ere, askotan garapen-prozesuak berak murriztapenakjarriko dizkio ebotuzio posibleari.
|
|
Hala ere, Powers tenienteak idazkaritzako armairu batean ezkutaturiko kutxa gotorra zabaltzen zuen bitartean, eta dolar-pilek bere maleta galkatzen zuten bitartean, hormaz bestaldean utzitako Arma miresgarriaz besterik
|
ezin zuen
pentsatu Del Vallek.
|
|
Agindu kategorikoa da lege praktiko ez-baldintzatu bat, Kantek definitu zuen bezala. Moraltasunaren hastapen gorena, beraz,
|
ezin
pentsa daiteke" bere beharrizan absolutuan". Halarik ere, horrek ez du, Kanten ustez, auzitan jartzen aginte kategorikoaren baliogarritasuna, zeren aginte kategorikoa, lege moral bat den aldetik, askatasunaren lege bat baita eta, lege ez-baldintzatu bat ere den heinean, askatasunaren lege gorena baita.
|
|
Honela diosku aipatu obraren lehenengo kapituluaren hasieran bertan: " Inongo murrizketarik gabe ontzat har daitekeen ezer
|
ezin da
pentsatu munduaren barruan, ez eta azken batean mundutik kanpo ere, borondate on bat izan ezik" (A 1= Ak IV 393; azpimarra Kantena da). Talentu, bertute eta fortunaren dohainak oro oso onak izan arren, kaltegarri eta are gaizto bilaka daitezke borondate txar baten esku, ohartarazten digu jarraian filosofoak.
|
|
Gauzak honela, honako ondorioak atera ditzakegu: a)
|
Ezin
pentsa daiteke izenik perpausik gabe, eta batik bat atribuzio-perpausik gabe. b) Perpausak subjektu bat eskatzen du derrigorrez: ezin pentsa baitaiteke perpausik hura esango/ idatziko/ pentsatuko duenik gabe. c) Subjektuak bere marka ezartzen dio perpausari, pragmatikak ongi ikusi duenez eta Wittgenstein zaharra jada ohartu zenez.
|
|
a) Ezin pentsa daiteke izenik perpausik gabe, eta batik bat atribuzio-perpausik gabe. b) Perpausak subjektu bat eskatzen du derrigorrez:
|
ezin
pentsa baitaiteke perpausik hura esango/ idatziko/ pentsatuko duenik gabe. c) Subjektuak bere marka ezartzen dio perpausari, pragmatikak ongi ikusi duenez eta Wittgenstein zaharra jada ohartu zenez. Marka subjektibo horren aztarnak antzeman eta aztertzean datza, hain juxtu ere, pragmatikaren zientzia.
|
|
Gizakia sortzez eta izatez gizakide dugu ororen buru.
|
Ezin
pentsa daiteke gizakirik (hots, giza mintzamenaren jabe denik) gizarterik gabe. Gizartetik (giza-artetik, alegia) dator gizakia, berez eta halabeharrez.
|
|
Mintzamenak eta arrazoimenak beraz, gizartekoitasuna (soziabilitatea) dute oinarri eta ahal izateko baldintza, egitura bioneurologiko eta fono-anatomiko berezi bat ezinbesteko duten bezalaxe. Hala,
|
ezin
pentsa daiteke gizakide ez den gizakirik. Gizartearen (senideen, lagunartearen, herrikideen) elkarreraginik gabe ez dagoke gizon-emakumerik, gizakiak gizartea baitu sehaska, hazkurri eta jokaleku.
|
|
Errealitate faktiko bezain masibo honek oinarri sakonago bat adierazten du: gizakia
|
ezin da
pentsatu banako bat balitzaxe, beste banakoetarik bereiz eta aparte. Gizakia, euskal senak zuzen antzeman duenez, giza-ki da, gizartean sortua eta gizartean bizitzera destinatua.
|
|
Gizartean sortzen da, beraz, errealitate etikoa, gizakia
|
ezin baita
pentsatu gizartetik at. Gizartea eta gizakia giza errealitatearen bektore substantiboak ditugu, horrela mintzatzea zilegi bazait. Gizaki bakoitza substantibitate bat da, gizartea substantibitate kolektibo gisa uler daitekeelarik, substantibitate mailak ezberdinak izan arren kasu batean eta bestean.
|
2005
|
|
Dozenaka urte asko irauteko balio dezake horrek, oraingoa baino askoz egoera hobean jartzeko ere bai, baina ez normalizazio osoa lortzeko. Eta
|
ezin dugu
pentsatu joan deneko ehunka urteetan euskarari eutsi diogunez, horrela izango denik aurrerantzean ere. Hizkuntza batek izan dezakeen babes mailarik handiena bilatu behar dugu, eta maila hori, gaur egungo gizartean, estatua da.
|
|
Ikuspegi soziokulturaletik ere, ezin dira munduan zehar luze-zabal dabilen ingelesa eta gaztelania eta euskara pare berean jarri. Eskolak ahula sendotzeko xedea bere gain hartua duen neurrian,
|
ezin du
pentsatu: «Trataera bateratuak dena konponduko du».
|
|
Autore guztiak datoz bat oroimenaren gaia eta albistearen egitura lotzean. Prentsan ez bezala, irratian hasierak eta amaierak garrantzia du, eta
|
ezin da
pentsatu piramide irauliaren egitura erabiltzea, azkenengo informazioak bazterrean uzten dituelako idazteko formula horrek. Irratian ezin da hori egin, behin eta berriz gogoratu egiten zaiolako entzuleari esandakoa, azaleko burmuinean gordetzeko arazoak daudela kontuan hartuta.
|
|
Ze gauza bat gertatzen zait niri izerdiarekin:
|
ezin dut
pentsatu. Ze futbolean egiten dugunean, izerditan hasten gara, eta izerditan hasten naizenean, ezin dut ondo pentsatu.
|
|
Ze futbolean egiten dugunean, izerditan hasten gara, eta izerditan hasten naizenean, ezin dut ondo pentsatu.
|
Ezin dut
pentsatu normal nagoenean bezala. Ze berotuta daukat burua, eta belarriak, eta begiak, eta txarto pentsatzen dut.
|
2006
|
|
Urte honetako lehentasun handienetarik da. Irakaskuntzak badu pisu estrategikoa,
|
ezin da
pentsatu irakaskuntzaz aparte salbatuko dela euskara.
|
|
Jarri dezagun hori neurrian:
|
ezin dugu
pentsatu euskarazko liburu bati mundu mailako promozioa egin behar zaionik, baina ezin zaio hiri baten mailako promozioa egin. Ez da, ahal dela, euskal komunitatearen promozioa egin behar, etxean oihartzuna izatea nahi badugu.
|
|
Eskuin aldeko zutabeetan, aztertzen ari garen tarteetako irabazi/ galerak agertzen dira; 81 -86 epealdian, galdutako euskaldunak, adin tarte zaharrenetan ematen dira, 50 -54 urteetatikaurrera, 2.587 hiztun, eta multzo horrekiko erlatiboki kopuru txikia da eta, hiztun galerak zio naturalak (heriotzak,...) eragindakoak direla pentsatzera eramanez. Epealdi bereani rabazitakoak -22.551 hiztun-, ostera, guztiak helduak izanik
|
ezin
pentsa daiteke berezkoak direnik, horiek, duda izpirik gabeeuskaldun ikasiak dira, euskaldun berriak alegia. Baldin eta gure datuen arabera 81 -86 epealdian 66.028 euskaldun gehiago lortu baziren horietatik helduen euskalduntzearen ekarpen zuzena% 34’15a dela estima daiteke.
|
|
Hedatze horretan biomedikuntzako eta psikologiako profesionalek dute berebiziko papera, baina mota guztietako eragileekhartzen dute parte, osasun-langileek, psikologoek, gizarte-langileek, politikariek, kazetariek... kontzienteak izan gabe askotan. Hala ere,
|
ezin dugu
pentsatu umeakgure gizartean edonon baino hobeto daudenik babestuta eta zainduta ezta bestekulturetan topatzen diren heziketa eta zaintza-sistemetan umeek arazo psikologikogehiago izango dituztenik ere. Badaude oso modu ezberdinak umeez arduratzekoeta amatasuna bizitzeko; gizarte askotan, umeak komunitate osoaren ardurapeandaude edota amak ez beste emakumeak dira beraien zaintzaileak, ez amak nahitaez.Ez nuke esango, beste aldetik, gure gizartea bereziki maitakorra denik umeekinnahiz eta haurtzaroa balioztatu eta mitifikatu.
|
|
Hortaz, arrazionalizazio moduak ugariak izan daitezke, eta
|
ezin da
pentsatu norabide bakar eta jakin batean mugitzen ari denik historiaren orratza. Bizitzako zer esparru arrazionalizatu diren eta zein norabidetan, horixe aztertzea izango da Weber-ek hartuko duen lana.
|
|
Estatu Batuetan, adibidez,
|
ezin da
pentsatu jatetxe batetik propinarik utzi gabe ateratzea. Konbentzio bat baino gehiago, zerbitzariari kontuko zenbatekoaren %10 eta %15 bitartean bermatzen dion araua da ia.
|
|
Bigarren taldeak eman ditu denboraldi honetako pozik handienak. Erreserba talde bat osatu ahal izatea,
|
ezin
pentsatua zen batzuentzat duela hilabete batzuk, baina sasoin ederra egin du eta partida gehienak irabazi ditu. Euskal Kosta eta Landesetako komiteko kanporaketetarako sailkatu zen.
|
|
Zurekin egon gabe egun bat gehiago pasa behar dudala pentsatzea jasanezina da.
|
Ezin duzu
pentsatu ere egin zenbat maite zaitudan.
|
|
|
Ezin da
pentsatu, halere, Mizenasek halako eskumenik edo botererik izan zuenik beste hiribilduen oso gainetik79; bertako errege Agamemnonek ere beste erregeen oso gainetik erabateko nagusitasuna izan ez zuen heinean.
|
|
Garai aurreklasikoan gaude, historikoki bezala, epistemologikoki ere.
|
Ezin dugu
pentsatu ongiari eta egiari begiratzen dion arrazoimenaren jolasaren emaitza den jakinduria sokratiko batean: jakinduria homerikoa —Akilesena bezala Odiseorena— bidearen eta unearen aukeraketan asmatzearekin neurtzen da123:
|
|
[10] Nahiz eta artearen erregela orokorren funtsa giza naturaren sentimendu komunen gaineko esperientzian eta behaketan dagoen,
|
ezin dugu
pentsatu gizakien sentipenak erregela horietara beti egokitzen direnik. Gogamenaren emozio sotilago horiek izaera samurra eta fina dute eta, beren printzipio orokor eta finkatuekin bat etorriz, erraz eta zehatz joka dezaten aldeko zirkunstantzia asko batera gertatzea premiazkoa da.
|
|
Horrenbestez,
|
ezin dugu
pentsatu, ez bazaigu anitza ematen eta ez badugu ugaria jasotzen. Ordea, dagoena ezin da ugaria izan, ezin da bere baitan bereizi, espazio ez bada edo espazioan ez bada:
|
|
Begirada haratago eramateko gogoa, begi bistakoari ustekabeko pitzadurak eta zirrikituak bilatzeko sena, inork inoiz inola ere
|
ezin
pentsatuko zukeena egiteko malezia gordea. Horixe dut altxor bakarra.
|
2007
|
|
Emen gaude gu
|
ezin
pensatuz nola ordaindu orri.
|
|
Notizi danak bialdutzeko propio375 gaude asiak, nola ordaindu
|
ezin
pensatuz ementxen376 gaude guziak.
|
|
Haurrak
|
ezin du
pentsa eskolan ezer egin gabe egon daitekeela gero etxean eskolan emandakoa ikasiko duelakoan.
|
|
Legearen 2 artikuluan ezarritakoaren arabera, eskubide horien babes zibila legeek, gizarte-usadioek eta pertsonen jardunak mugatuko dute, eta horiek zehaztuko dute zein esparru dagoen erreserbatuta norberarentzat edo familiarentzat. Horrek esan nahi du pertsonaren jokabidea dela-eta, litekeena dela bere bizitzako egintza batzuei buruzko publizitatea bere edo bere familiaren intimitatearen edo bere irudiaren aurkakoa ez izatea (adibidez, bizitza pribatuko alderdi batzuk argitara ateratzen dituztenek edo jarduera publiko jakin batzuetan parte hartzen dutenek
|
ezin dute
pentsatu euren intimitatearen edo irudiaren babesa jarduera horiek egiten ez dituzten beste pertsona batzuen modukoa izango denik). Legearen 7 artikuluan, 2 artikuluko babes-esparruan aipatutako «bidegabeko esku-sartzeak» deskribatu dira:
|
|
47 artikuluan espainiar guztiek etxebizitza duin eta egokia izateko eskubidea dutela ezarri da. Argi dago artikulu hori interpretatzerakoan
|
ezin dela
pentsatu edozein herritarrek administrazio publikora jo dezakeela etxebizitza eskatzeko, EKren 35 artikuluko lanerako eskubidearekin gertatzen den bezala, horretan ere herritar bakoitzari ez baitzaio enplegu bat bermatzen. 47 artikulura bildutako eskubidearen edukiak botere publikoek etxebizitza-politika bat egiteko duten beharrizanari aipamen egiten dio.
|
|
Eta horretarako, hamaika aldiz esan duguna, berriz ere, errepikatuko duguDeleuze-rekin, berari 1988an egindako elkarrizketa batetik jasoa (MagazineLitteraire, 257 zk.): «Estatua
|
ezin
pentsa daiteke ez bada haren haragoko harremanetan mundu-merkatu bakarra, eta honagokoetan, gutxiengoak, bilakaerak,, jendea?. Estatuaz harago, dirua da nagusi, bera da komunikatzen duena, eta egunfalta zaiguna, ez da marxismoaren kritika bat, baizik eta diruaren teoria modernobat, Marxena bezain ona izanen litzatekeena eta berorri jarraituko liokeena (bankujendea askoz hornituagoa izango litzateke ekonomialariak baino, nahiz eta BernardSchmitt ekonomialaria norabide horretan abiatuta egon).
|
|
Pentsamendua «nik pentsatzen dut» batek lagun eginda hasten bada, nia pentsamendua baino lehen badago. Bestetik, nik
|
ezin dut
pentsatu ene burua ni bat bezala, aldi berean hi edo ha (hura) bat pentsatuz ez bada; edo-ta, ezin dut pentsatu ni= gizaki, gizaki denak pentsatu gabe aldi berean. «Hi gabe, ni inposible da»309 Edo:
|
|
Pentsamendua «nik pentsatzen dut» batek lagun eginda hasten bada, nia pentsamendua baino lehen badago. Bestetik, nik ezin dut pentsatu ene burua ni bat bezala, aldi berean hi edo ha (hura) bat pentsatuz ez bada; edo-ta,
|
ezin dut
pentsatu ni= gizaki, gizaki denak pentsatu gabe aldi berean. «Hi gabe, ni inposible da»309 Edo:
|
|
faltseatu egin nahi izatea, egoztea pentsamendu horri ondorioa, organismoaren ikusmoldearekin osotasuna lehenesten dela, gizabanakoak hurrupatuta gelditzen direla. Egin-eginean ere, hementxe ezer ez da lehenesten ez gerokoesten, Erregimen Zaharraren kontrara (Princeps!), ezpada hausnarketaren abiapuntua bera kontzeptua da,
|
ezin
pentsatuzkoak direla bai osotasuna eta bai atala (banakoa), biak batera pentsatuz izan ezik, bata bestearen atzeratzeak biak hala biak naturagaltzen baititu. Banakoa osotasunean da nor (osotasunean aurkitzen du lekua eta funtzioa, dio Kant-ek), osotasunaren izatea ez da beste ezer, helburu eta bitartekoen organismoa izatea baino, hots, aldiz-aldiz dena da helburu eta dena da bitarteko442 Kant-engan ez dagoena, gaur batzuek uziatzen duten indibidualismoa (hiritarra!) atomista da.
|
|
Nola gizakiak estreina hargatixe hitz egin baitzuen, bestela
|
ezin zuelako
pentsatu hizkuntzarik gabe, hala pentsatzeko legeen unibertsaltasunak zermugatu zuen, hark bere hitz egiteari eman zion forma498.
|
|
Zakurrak
|
ezin du
pentsatu, juzgatu, uste izan, zerbait arbola dela, edo katua dela. Pentsatu esaten duguna, edo pentsamenduarekin Davidson-ek ulertzen duena, zakurrak ezin du egin.
|
|
Beharbada hori kortse estuegia iritzita hizkuntzarentzat, P. Carruthers-ek, pentsamendu-hizkuntzaren moduluak errespetatuz (innatoak, etab.), hizkuntza naturalari sistema zentral baten gisako estatusa aitortu dio, pentsamendu kontzientearentzat behinik behin (1996) 1581, eta de facto zenbait pentsamendu tipo ezkontzienterentzat ere (2002) 1582 Hasteko, dio, hizkuntzaren zerikusiren bat kognitiboa ebidentzia bat da eta ez dago ezikusia egiterik. Hizkuntza naturala gabe
|
ezin
pentsatu izango ziren elektroia edo DNA.
|
|
Bera ez ikusteak esperantza emaiten zidan, baina zuretako bizirik egon behar naiz orain.
|
Ezin duzu
pentsatu zein zilo handia dudan bihotzean. Agian, alemaniar bat ez da ohartu judu zarela, bestenaz deusentzat bizi naizela pentsatuko dut.
|
|
Dudarik ez dago frankismo garaiaren lehenengo greba garrantzitsua izan zela, baina ez dut uste garrantzi horregatik 47koa geroago egin ziren beste greben aitzindari kontsidera daitekeenik.
|
Ezin da
pentsatu ere fase historiko baten bukaera izan zenik. Zehaztapenetan gehiegi sartu gabe, protesta hori greba uholdearen ziklo labur batean, 1947tik 1951ra doan zikloan, jar dezakegu.
|
|
Eta hola, emeki-emeki, Maritza aztiak, gaitzeko fama bildu zuen gure eskualdetan ere, iragarkuntza ezin sinetsizko horren gatik: sekulan nehork ez du jakin nola,
|
ezin
pentsatutako gauza hortan, segurtatzen ahal zuen hau edo hura izanen zenik. Mundu guzitik zetorzkion emazteak bakarrrik edo beren senhar edo lagunekin, baita ere ezkont gai neska gazte edo adindu zonbait, beti pagatuz bixtan dena, jakiteko zer ukanen zuten bederatzi hilabeteren buruan.
|
2008
|
|
|
Ezin dugu
pentsatu haurrentzako liburuak inozenteak direla, politak, entretenigarriak eta dibertigarriak besterik ez direla, testu guztiek ideia eta balore batzuk transmititzen baitituzte, bai irudien bidez, bai testuaren bidez.
|
|
Zibernetika sartu zenetik dauden aldaketak izugarriak dira, eta oraindik
|
ezin
pentsatuzkoak. Oraindik ari gara makinekin ezintasun horretan, haurrak bezala programatzen kantuak, konpasak...
|
|
Freddy Greenek ez zuen ezer ulertzen, neka-neka eginda zegoen,
|
ezin
pentsatuta, erantzunik ezin emanda, malkoak masailetan behera zerizkiola. Belaunikatu egin zen, guardak walki-talkia aho parean jarri eta dei tzen zuen bitartean.
|
|
Azken helburu nagusi eta bakarra euskara biziaraztea, sendotzea eta hedatzea delarik, inola ere
|
ezin
pentsa daiteke tokian tokiko euskara eta euskara batua elkarren aurkako gerta litezkeenik, baizik eta bata bestearen nahitaezko osagarri eta aberasgarri direla zinez.
|
|
Parte-hartzearen izaera eraldatzailea sustatzeko lehengo baldintza bere anbiguotasuna onartzea da.
|
Ezin da
pentsatu parte-hartzea edonola aplikatzea ahalik eta kasu gehienetan onuragarria denik berez, aukeratutako garapen-paradigma edo erreferentearen helburu gisa gizarte-eraldaketa hartzen bada behintzat.
|
|
Baina 17 etapa horren bezperan eta egunean bertan aztertuko dugu zer egin, orain ez baitiegu buelta asko ematen kontu horiei. Eguneroko lanean murgildu beharra dago Tourrean;
|
ezin da
pentsatu bihar edo etzi zer egingo dugun. Erorketak, haizea... egunero izaten da zerbait, eta adi egon beharra dago.
|
|
«Donostiara ekarri zutenetik nabarmen egin du hobera». Azkenekoz, Soto del Realgo espetxean, «40 kilo eskas» eta gurpil aulki batean, «hilzorian», ikusi zutenetik
|
ezin
pentsa zezaketen Mikelek halako hobekuntza izango zuenik.
|
|
Uste dut ideologiaren helburua dela bestearen suntsipena lortzea, horrek zoriontsu egingo zaituelakoan. Baina
|
ezin dugu
pentsatu demokrazia demokraziagoa dela ezer abertzalea desagertzen delako. Bestetik, inork uste al du Euskal Herrian elkarbizitza hobea izango dela besteen heriotzei esker?
|
|
|
Ezin dut
pentsatu datorren urtean Guantanamok bere horretan jarraituko duenik. Baina sinesten dut datorren urtean Espainiako legedi antiterrorista indarrean izango dela.
|
|
|
Ezin dut
pentsatu datorren urtean Guantanamok bere horretan jarraituko duenik. Baina sinesten dut datorren urtean Espainiako legedi antiterrorista indarrean izango dela
|
|
Mila kirolariri entzuniko historia da, baina Irujok lehen pausoa eman zuen argitara irteteko, eta irakaspen berria zeraman besapean:
|
Ezin duzu
pentsatu beste edozein baino gehiago zarenik, nire kasua izan ez den arren. Hedabideek eta zaleek jainkotzat har zaitzakete, baina zerutik infernura pauso bakarra dago.
|
|
Hala eta guztiz, Donostiara ekarri zutenetik nabarmen egin duela hobera onartzen du Berria egunkariari eskainitako elkarrizketan. Azkenekoz, Soto del Realgo espetxean, “40 kilo eskas” eta gurpil aulki batean, “hilzorian”, ikusi zutenetik
|
ezin
pentsa zezakeen Mikelek halako hobekuntza izango zuenik.
|
|
Film baterako jarriak dirudite.
|
Ezin da
pentsatu norbaitek benetako jendearentzat horrelako zerbait eraiki zuenik. Norbaiten fantasia maltzurra dira eta indarra dute.
|
|
larru gorriarekikoak jardun zuria eskatzen du" bien artean"). Jotzearen gorienean, arrazoia ematea eta bai esatea(" bai, bai, bai, baaai...!") ez den guztia
|
ezin
pentsatuzkoa da. Baina gorputzak epeltzen direnean eta atzera jazten, burua bere onera etortzen da eta ez du onik arrazoiaren jabe egin arte.
|
|
Honen inguruan esan behar dugu gure indarrak jarri behar ditugula gaurko beharrizanetara egokitutako hezkuntza erdiesteko, baina orain arte lortutakoari kalte egin gabe.
|
Ezin da
pentsatu uko egiten diogula hainbat kostata lortu dugunari. Honakoa aukera da Europarekin pareka gaitezen.
|
|
pentsatzeak beti aztoratzen du ezpentsatzearen bakea eta gelditasuna. Eta
|
ezin dio
pentsatzeari uko egin, bere buruari uko egingo liokeelako.
|
2009
|
|
Galardiren iritziz: " askotan uste duguna baina askoz gehiago eman dezakegu,
|
ezin duzula
pentsatzen duzu, baina gero ez da horrela". Galardi eta Fz. de Agirre, biak ari dira lanean, baina konpondu dira eta ez dira damutzen.
|
|
Prozesua ez da erraza, bakoitzak bere erritmoa du, eta duen mina edo zauria kontuan hartuz, denborak desberdinak dira. " Norbait puskatzen denean, besteoi ere eragiten digu, familia bat gara, baina gizakiekin lan egiten dugunean
|
ezin dugu
pentsatu dena karratua denik, beti espero bezala aterako denik. Hala ere, askorentzat hau azken aukeraren etxea da, aurretik leku ugaritan izan direlako, eta horregatik pazientzia handia izan behar dugu, euren aldeko apustu garbia egin behar dugu", dio Etxeberriak.
|
|
zaborraren kontua guk denak sortzen dugun arazoa da, eta bakoitzaren konpromisoa eta lana eskatzen du.
|
Ezin dugu
pentsatu Administrazioak konponduko duenik, Administrazioak baliabideak jar ditzake, baina herritarren lana izango da hau, sinadurak biltzea bezala.
|
|
Eman dezagun, eztabaidatzen dugunean indar guztien metaketaz, horretan denok ados gara, aurrera joateko denok behar dugula bildu. Baina hasten garenean zehazten norekin behar dugun bildu, jende batek
|
ezin du
pentsatu ere egin bere eskuinean kontsideratzen dituztenekin biltzea, ez eta urrats erdia egiteko ere. Ber gauza gertatzen da beste aldean.
|
|
|
Ezin da
pentsatu, hala ere, mediku profesional baten lana egiten dutela, baina osagarri onak dira: hipertentsioa duen norbait kontsultara joaten bada berak egunero egin dituen neurketak zerrenda batean jarrita, medikuari errazagoa gertatuko zaio diagnostikoa egin eta tratamendua jartzea.
|
|
Gure lana ondo eginda dago eta horretan jarraituko dugu, baina
|
ezin dugu
pentsatu iritzi publikoa guztiz aldatuko dugunik, ez ditugulako sistemak dituen tresna berdinak. Eurentzat, Kuba, Venezuela, Bolivia eta kapitalismoaren alternatiba bat eskaintzen duen edozein, etsaiak dira.
|
|
Egia esan, plastiko biodegradagarriek ohiko beste plastikoen aurrean duten arma boteretsuena da askoz begirunetsuagoak direla ingurumenarekin. Dena den,
|
ezin dugu
pentsatu ohiko plastikoak hein handi batean desagerrarazita betiko bukatuko litzatekeela plastikoei dagokienez ingurumenari egiten diogun kaltea.
|
|
Sekularpena errealitate bat da, ez gizartean bakarrik, gutako bakoitzaren barruan ere bai. Gaurko gizakiak
|
ezin du
pentsatu mundua eta bere burua kontzientzia arkaikoaren kontzeptu haiekin. Eta hauen balioa, guztiz galdu ez denean ere, zentzua aldaturik bakarrik gelditu da zentzuzkoa guretzat.
|
|
Arima bera, bada, ez da ezer, daukagun ezer.
|
Ezin dugu
pentsatu ere. Ni naiz nire arima; h. d.,, arima?
|
|
Bestetik, analisi den bezainbatean, aipatu mugak errespetatzera behartzen duen tabu metodologikoa. Unibertsoa Dena Bat da, baina zientziak (analisiak)
|
ezin du
pentsatu Dena Bat bezala.
|
|
Bere formazioagatik Gandiagak ongi ezagutzen zituen filosofoen istiluak (beharbada ez filosofia modernokoak, baina klasikoak bai): razionalki Jainkoa, pentsatu ere
|
ezin
pentsa litekeena dela, izanez ez bada (existituz), hots, existitzen ez den Jainko baten ideia edo pentsamendu hutsa bera kontraesan bat dela bere baitan; Jainkoa ezin dela ez existitu, zeren-eta, summa essentia, baita (San Anselmo),, ipsum esse?
|
|
Azken mendean Jainkoaren existentziaren aurka ailegatu izan diren argumentuak, zehatz begiraturik, lehenago haren existentziaren alde eman izan diren berak iruntzitara baino ez dira: unibertsoaren harmonia eta ederretik Jainkoaren existentzia frogatzen zuen behialako argumentu teleologikoa, munduko zorigaitz eta minetatiko Jainko baten inexistentziaren froga bihurtu da; beteginagorik
|
ezin
pentsa litekeenaren argumentu ontologikoa, Jainkoaren kontzeptuaren inkoherentziarena edo ezinezko kontzeptuarena bilakatu da gaur; Pascalen parioarena, orain A. Flewren hautu kontrarioa, ez alde baterako ez besterako arrazoi erabakigarririk badago, apusturik batere ez egitea hobetsiz, ez sinetsiz hortaz frogarik ez duena, etab. (Flew, A., God and Philosophy, Londres 1966). Zer ondoriatu hortik?
|
|
Hemen Jainkoa absente dago, haren galdera dagoelako absente, aldez aurretik eliminatua. Baina esperientzia beraren aurrean kabitzen da beste postura bat ere (pentsatzaile juduetan esan nahi dut), esaten duena Auschwitzen ondoren edozein teodizea debekatua gelditzen dela (Adorno, Levinas), h. d., Jainkoa
|
ezin dela
pentsatu orain arte bezala, eta Jainkoarekin esan nahi da baita ere historia, gizakia, gizakion arteko harremanak, guztiaren zentzua, helburua gizadiaren emantzipazio eta askatasunean imajinatzen zuen munduaren ikuspegi optimista ilustratu guztia. Historiaren, zentzugabetasuna?
|
|
Betiko Elias. Garrantzia kendu nahi dio kontuari baina Martinek bihotzekoa izan duzu eta ez zenidan deitu besterik
|
ezin du
pentsatu. Ez nengoen, ez nekien, ez zenidan esan, zer egin dugu gaizki, halako sekretuak elkarri gordetzeko. Besterik ezin du pentsatu, eta nazkatuta, itota, haren gorputza bilatzen du eta galdu egiten da, beharbada sentitzen duena esango duen besarkada luzean.
|
|
Garrantzia kendu nahi dio kontuari baina Martinek bihotzekoa izan duzu eta ez zenidan deitu besterik ezin du pentsatu. Ez nengoen, ez nekien, ez zenidan esan, zer egin dugu gaizki, halako sekretuak elkarri gordetzeko. Besterik
|
ezin du
pentsatu, eta nazkatuta, itota, haren gorputza bilatzen du eta galdu egiten da, beharbada sentitzen duena esango duen besarkada luzean.
|
|
Galdera horiei erantzuteko, errusierazko edo ukrainerazko hitzak euskaraz nola idatzi jakin behar da. Izan ere,
|
ezin dugu
pentsatu: Errusian eta Ukrainan idazten den bezala idatziko ditugu euskaraz ere.
|
|
Kirol-egituren goi-karguetan emakumeak ez egotea (edo karguetatik aldeegitea) ulertzeko, garrantzitsua da espazio publikoari edo espazio pribatuariemakume hauek eskaintzen dieten energiaren inguruko gatazka kontuan hartzea.Zenbait kasutan gure elkarrizketatuek kirol-kudeaketan ibilbidea egiteko aukeraizan duten arren, familia behar bezala zaindu
|
ezin izatea
pentsatzeak boterepostuari uko eginarazi die. Beste zenbait kasutan, familiarekin edota lagunekingozatzeko nork bere aisialdia berreskuratzeko beharra azaldu dute.
|