2001
|
|
Demokrazia ez da egina dagoen gauza bat, demokraziak aurrerapausoak eta atzerapausoak ditu eta gaur egun atzerapausoak ematen ari dira, baita herri honetan ere. Demokrazia eta askatasuna edozein erakundek bere baitan behar dituenak dira, eta hala ez bada gero
|
ezin dituzte
kontzeptu horiek gizartera eraman edo gizarte berri bat egin. Hori argi ikusten da gure gizartean azken 20 -30 urteetan gertatu dena aztertuz gero.
|
2003
|
|
Gaur egun landatartasuna/ hiritartasuna binomioa praktikan continuum bat daeta
|
ezin dugu
kontzeptu horiek edonola maneiatu (Garayo, 1996),, areago, inoizbaliagarriak eta ez ideologikoak izan ote diren ezbaian dago, egun (Williams, 2001), baina gure kasuan ez gara hain ur sakonetan sartu beharko.
|
2004
|
|
Erlijioaren Filosofiaren objektua crlijioa da, eta erlijioa ezin da filosofia bihurtu. Hori litzatcke, bere ustcz. filosofiaren arazo nagusia. alegia, erhjioa
|
ezin da
kontzeptuetan bildu. Bidcberetik, baina are indar handiagoarekin azaltzen da W.
|
|
kontzeptuala eta enpirikoa. Horregatik
|
ezin dira
kontzeptu biologikoen inguruan (esaterako genea, hautespennaturala edo makroeboluzioa) sortzen diren eztabaidak analisi filosofiko hutsez argitu, biologian bertan garatutako ezagutza enpirikoari kasu egin behar baitzaio (baita historiariere sarritan, kontzeptuak eta ideiak nola moldatu diren jakiteko). Baina horrek ez du esannahi filosofoaren lana behar ez denik, arazo kontzeptualak (funtzioa edo informazio genetikoa zer diren, adibidez) ezin baitira behakcten cdo laboratcgiko lan esperimentalen emaitzen bidcz crabaki.
|
2006
|
|
Ordea, Kojeverentzat, Hegelentzat ez bezala, natura
|
ezin da
kontzeptuen bitartez ulertu. Natura algoritmo matematikoen bidez azal daiteke, baina ez ideien bitartez, hitz adieradunen bitartez.
|
2008
|
|
gainerako biak, espainiarra eta frantsesa?
|
ezin dira
kontzeptu horren argitan pentsatuak izan, inperialismoaren edo kolonialismoaren hariko interpretazioak onartu ezean. Egungo Euskal Herrian erabateko gehiengoa direla espainiarrak eta frantsesak?
|
2010
|
|
Beste zientzialariekin konfiantza izan behar du. Ontzat hartu behar ditu frogatu
|
ezin dituen
kontzeptuak. Kontua da beste horiek ere beste batzuek egindakoa ere onartu behar dutela eta abar.
|
2011
|
|
–Morir matando, a ere ez doa nirekin; hiltzen garenean guztiz desagertzen garela sinesten dut; aldiz, organo boikot egilearen jario nagusi diren beldurrak nirekiko independenteak diren froga?, heriotza ere kontzientzia arazoekin hasteak izutu egiten nau. ...lu batean, telebistan elkarrizketa baten ondoren); badakizue, itsuki fidatzea batzuen zintzotasunarekin, besteen gaiztotasunarekin, nolabaiteko justizia tenporal batean, patuzkoa, erresistentzia errealitatearen gainetik, alternatibo ustean manikeismoan Disneyri goleadaz irabaziz; morir de pie tik orain vivir, aunque sea de rodillas chupádosela lo mejor que pueda ra igarota nago; duintasuna ulertu
|
ezin dudan
kontzeptu bilakatu da, nire bizitzeko tema justifikatzeko kontzesio gehiegi egin behar izan dudanez; klase sozial aldaketa ere izan daiteke, erizain titulua ez erabiltzea erabaki nuenetik okupatzen dudana. Duintasuna klase ertainetik gora baizik ez da probetxugarria, hortik behera engainu hunkigarrira baino ezin da iritsi, edo katolikora.
|
2012
|
|
1,8 1,8 Heriotza haurraren adinaren arabera tratatzea Haur txikiekin heriotza tratatzeko modua, hura ulertzen eta hari aurre egiten laguntzeko, beti dago baldintzatua adinaren eta heldutasun-mailaren arabera; izan ere, faktore horien baitan dago, halaber, maite duen pertsona baten heriotzarekiko erreakzioa. Bizpahiru urtera arte, heriotzak ez du inolako esanahirik haurrentzat,
|
ezin baitute
kontzeptua ulertu. Hala ere, senti dezakete; izan ere, sei edo zortzi hilabetetik aurrera, gai dira lotura estua duten pertsonak eta inguruan gertatzen diren aldaketak «ez agertzeko».
|
2021
|
|
Arestian esan dugunez, Bourdieuren kontzeptu horiek elkarri lotuta daude, sistema bat osatzen dute, eta elkarrekin baino ezin daitezke ulertu eta erabili.
|
Ezin dugu
kontzeptu batez aritu besteak erabili gabe:
|
2023
|
|
Gustavo Fring Zerbitzua hasi baino lehen, garabilariak informazio-orri bat eman behar du jardueraren arduradunaren xehetasunekin eta zerbitzuen tarifen laburpenarekin, hala nola kilometroko kostua, zerga aplikagarriak eta zerbitzu bereziengatiko edozein errekargu gehigarri, hala nola jaiegunak, gaueko zerbitzuak edo ohiko ordutegitik kanpo egiten direnak. Araudiaren arabera, kargu horiek ezin dira metatu(
|
ezin dira
kontzeptu batengatik baino gehiagorengatik kobratu), eta enpresak nahi duen tarifa aplikatu ahal izango du horietako bat baino gehiago baldin badaude. Tarifa onartuz gero, egin behar duen zerbitzu zehatzari egokitutako aurrekontua emango digu garabi-gidariak.
|