2005
|
|
Funtsezkoa da gobernuek esku hartzea, elikatzeko segurtasuna, enplegu duina, osasuna eta ingurumenari buruzko begirunea bermatzeko». Gobernuen esku hartzeaz ari direla, gaineratzen dute
|
ezen
beste alderdi hauek ere bermatu behar dituela: baserritarrek eta laborari eta arrantzale txikiek lurra, haziak, ura, kreditua eta teknologia bezalako produkzioko baliabideak erdiesteko modua izatea; inportazioen kontrola, barruko prezioak produkzioko kostuak estaltzeko moduan egonkor daitezen; produkzioaren kontrola, soberako produkzioa eta dumpinga galarazteko; oinarrizko produktuei buruzko akordio nazioartekoak eta neurri nazional osagarriak, eskaintza kontrolatzeko eta kafea, kotoia... bezalako esportazioko laborantzan aritzen diren laborari produktoreei prezio juxtuak bermatzeko; laguntza publikoa, baserritarren eta laborari txikien produzitzeko eta merkaturatzeko sistemak indartzeko eta hobetzeko...
|
2009
|
|
Eta Elizaren historian bide bat baino gehiago izan dira, baina azken mende hauetan biderik tradizionalenaren paradigma izan daiteke Teresa Kalkutakoarena. Nik, nire aldetik, erabakita dut
|
ezen
beste bide posible bat izan daitekeela, bakoitza diferentea da eta diferente dabil, bide posible bat izan daitekeela politikan sartzearena, fede eta moral kontuetan batasun osoa hierarkiarekin, eta etikaren luzapen den politikan jada norberak erabaki dezake zer izan daitekeen justuena, eta horrela ni naiz antifaszista eta antikapitalista, eta ahalik eta gehien arrazoitu egiten dut jarrera hori.... Aldi berean badut teorizatzen, nik ere, neosozialismoa, eta bat nator hortik arrazoitzen diren teorizazioekin.
|
2017
|
|
At contra mens prava semper est in laboribus, quia aut molitur mala quae inferat, aut metuit ne haec sibi ab aliis inferantur. Kontzientzia gaiztoa, maleziatsua eta fede gaiztoz dabilena beti da nekez eta trabailuz, beti da goganbehartsu, irudikor, gibelbeldurti eta sosegugabe, zeren, nola bera baita gaizto, uste du
|
ezen
besteak ere hala direla; nola bera ari baita gaiztakeria pentsatzen eta egiten, beldur da berari ere hainbeste egin diezaioten, moneta berean ordain dezaten.
|
|
Hala aurkituko duzu ezen gizon bat alarguntzen denean, berehala, haragiaren lehenbiziko oroitzapenean ezkondu nahirik dabilela, ezin dagokeela, zeren lehengo ohiturak erakartzen baitu. Eta halakoak, nola bera ezin baitagoke, uste du
|
ezen
beste guztiak ere hura bezala direla, hark bezain itxarote eta pairu gutxi dutela; baina bere buruaren baizik berririk ez dakiena bezala mintzo da. Zeren jarduten ez duenari haragia hildua, sosegatua, sortua eta antsikabetua dagokio.
|
|
Ordea, ez da, ez, handik segitzen gaiztoago dela euskara. Aitzitik, badirudi
|
ezen
beste hizkuntza eta lengoaia arrunt guztiak bata bestearekin nahasiak direla, baina euskara bere lehenbiziko hastean eta garbitasunean dagoela.
|