Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2003
‎Txingorra da ume bat lego piezak lurrera botatzen. Orduak egin ditzake ume batek lego piezak lurrera botatzen eta berriro kaxan biltzen eta lurrera botatzen eta kaxan biltzen. Eta horixe da txingorra.
2006
‎fenomenoaz, hau da lagun talde baten barruan eman daitekeenhaurdunaldien eta jaiotzen kointzidentziaz. Argi dago familiaren presioak etaharreman inguruneak eragin handia izan dezaketela ume bat edukitzeko erabakian, nahiz eta, aldi berean, faktore horien eragin maila zaila den beste faktoreetatik bereizten. Familiaren gertutasunak, ordea, badirudi garrantzi garbia duela bikotearenguraso izatearen proiektuan.
2007
‎Inork ezin dezakeela erakuts berak ez dakiena; areago joanda: nork erakuts diezaioke ume bati berak ez dakiena?
2009
‎Haurrak bost ordu inguru eman zituen kotxearen barruan. Pediatrek diotenez, udan, eguzkipean eta haizebiderik gabe aparkatutako auto baten barruan, 42 graduko tenperatura har dezake ume baten gorputzak, eta 30 minutuan zendu daiteke. Dena den, heriotzaren zergatiak argitu bitartean, gorpua Auzitegiko Patologia Zerbitzuaren esku geratu da.
2010
‎prozesu bat izan zen. Izan ere, ez da psikologoa izan behar jakiteko afektibitateak zer garrantzi izan dezakeen ume baten formazioan. Baina ni, Domingo ez bezala, ez nintzen laztanzale ez musuzale, zu ere txeratsuagoa zinen, amarekin eta amona Ursularekin batez ere?, neure itsustasunaren kontzientzia izateaz gain, itsustasunak berarekin dakar uzkurtze bat, besteen balizko mespretxuarekin lotuta dagoena, nire kasuan bai bederen?, buru buruan grabatuta nituelako, beharbada, emakumearen ezaugarri haiek, zuloa eta bekatu mortala??, lur debekatuaren eremukoak, izaki galbidezko bihurtzen zutenak:
‎prozesu bat izan zen. Izan ere, ez da psikologoa izan behar jakiteko afektibitateak zer garrantzi izan dezakeen ume baten formazioan. Baina ni, Domingo ez bezala, ez nintzen laztanzale ez musuzale —zu ere txeratsuagoa zinen, amarekin eta amona Ursularekin batez ere—, neure itsustasunaren kontzientzia izateaz gain —itsustasunak berarekin dakar uzkurtze bat, besteen balizko mespretxuarekin lotuta dagoena, nire kasuan bai bederen—, buru buruan grabatuta nituelako, beharbada, emakumearen ezaugarri haiek —zuloa eta bekatu mortala... —, lur debekatuaren eremukoak, izaki galbidezko bihurtzen zutenak:
2011
‎Eta alderantziz. Irakasleek distantzia handiagorekin ikus dezakete ume bat. Eta bakoitzaren planoa zein den kontuan izan behar da harremanetan.
‎sentitzen zinela esan zenidan. Ez dezagun ume bat ekarri inori konpainia egiteko.
2012
‎Justaposizioa. Umea ez da gai azalpen koherente bat emateko eta hura zatikatzeko joera du. Galde diezaiogun ume bati ikusi duen zerbaiti buruz eta entzun dezagun haren erantzuna.
2013
‎Burutik gaizki bazegoen, ez zuen neskatoaren inguruan nahi; burutik ondo bazegoen, berriz, traidorea zen, eta orduan ere ez zuen nahi ez Aratz eta ez bere inguruan, horrela azaldu zion amonari. Martinek ere ez zuen asko ekin, ez zuen uste eragin onik izan zezakeenik ume batengan eta nahiago zuen bizimodu ahalik eta sinpleena. Konforme zen umea ondo hazten ari zela jakitearekin.
2017
‎Orokorrean, noiz jakin dezake ume batek neskatoa edo mutikoa dela?
2019
‎" Sendatu egingo zara. Zoaz herrialde urrun batera eta izan ezazu ume bat".
‎Idealki, gizarte postkapitalista batean etxeko lan asko mekanizatuak egongo lirateke, eta, zalantzarik gabe, beste komunikazio molde batzuk izango genituzke laguntasuna inguratzeko, ikasteko eta informazioa jasotzeko; helburu horiei dagokienez, kontrolatua izango genuke zer teknologia ekoizten den, zertarako eta zer baldintzatan. Baina nola mekaniza dezakegu ume baten garbitasuna, ume bati eman beharreko maitasuna eta kontsolamendua, nola mekaniza dezakegu ume bat janztea eta elikatzea, nola mekanizatu sexu zerbitzuen eskaintza, gaixorik daudenen zaintza edo beren burua jagoteko gai ez diren zaharrena. Zer makinak izan ditzake zeregin horietarako ezinbestekoak diren gaitasuna eta afektua?
‎Idealki, gizarte postkapitalista batean etxeko lan asko mekanizatuak egongo lirateke, eta, zalantzarik gabe, beste komunikazio molde batzuk izango genituzke laguntasuna inguratzeko, ikasteko eta informazioa jasotzeko; helburu horiei dagokienez, kontrolatua izango genuke zer teknologia ekoizten den, zertarako eta zer baldintzatan. Baina nola mekaniza dezakegu ume baten garbitasuna, ume bati eman beharreko maitasuna eta kontsolamendua, nola mekaniza dezakegu ume bat janztea eta elikatzea, nola mekanizatu sexu zerbitzuen eskaintza, gaixorik daudenen zaintza edo beren burua jagoteko gai ez diren zaharrena. Zer makinak izan ditzake zeregin horietarako ezinbestekoak diren gaitasuna eta afektua?
2021
‎Eskatzen dut: besoak, hankak, eta egin diezadala ume bat. Nahikoa!
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia