Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 47

2000
‎Irratilari telebistalariek exotoponimoak ebakitzeko orduan hartu behar dute kontseilu hori gogoan. Euskal Herritik kanpoko izenak ahoskatu baino lehen, aldez aurretik aurki ditzakegun problemen jakitun egotea eta traba horiek uxatzeko ariketak burutzea, ez da batere desegokia.
‎Eta, kontu haietaz gain, aitonak, batzuetan, problema batzuk jartzen zizkigun, eta hala oroit dezaket problema hura, xake jokoarekin lotua zegoena. Zeren eta aitonak laket baitzuen, bertzalde, xakea, halako moldez, non, piezak nola higitzen ziren irakasten zigula, hamaika anekdota eta bertze hainbat jakingarri kontatzen baitzizkigun, piezekin edo piezen mugimenduekin zerikusirik zutenak.
2002
‎Fitxategi bakoitzean den kartoizko gordailuari esker (hemen ttipiturik ageri) norberak zuzent dezakeen problema anitz sor daiteke (ikus 16, 26, 56, etab. or.).
‎Norberak zuzent dezakeen problema andana bat eskaintzen dugu. Alabaina, matematikako buruketa bat ebaztea horren soluzioaren aurreikustea da, kontatzeko eta kalkulatzeko ezagutzari esker zenbaki problema baldin bada; jokamolde eta espazioaren ezagutzari esker geome� tria buruketa baldin bada.
2006
‎Zein manifestu sinatubehar dugun, zein ez. Zein manifestu ez sinatzeak ekar diezagukeen problema batedo beste... Ez da harritzekoa.
2009
‎Do letrez hasten diren direktorio bat baino gehiago izanez gero, tabuladore tekla sakatzean haien artean txandakatuko da, eta guk nahi dugun hura agertzean Enter tekla sakatu eta kito. Truku honek Windowseko komando lerroan izen luzeekin izan ditzakegun problema asko aurreztuko dizkigu.
2013
‎c) Hasierako adierazpenak zertan lagun zaitzake problema ebazterakoan?
‎Zergatik? Galderari erantzuteko kontuan har itzazu problemak ebazteko urratsak.
‎Betetzen al du araudia Maldagoitin antolatu den gazteen mailako txirrindularitza probak? Galderari erantzuteko kontuan har itzazu problemak ebazteko urratsak.
‎Ba al dago edo sor al dezaket problemari aurre egiten lagunduko didan hasierako adierazpenik (taula, irudi, grafiko, eragiketa, arau& erabiliz)?
‎Ba al dago edo sor al dezaket problemari aurre egiteko lagunduko didan hasierako adierazpenik (taula, irudi, grafiko, eragiketa, arau& erabiliz)?
2014
‎Traumaren Osteko Estres Sindromea deitu ohi zitzaion, izen generiko moduan, baina horren barruan hamaika mila jatorri, tipologia eta zirkunstantzia diferente egon zitekeen, eta ez zegoen protokolo bat denentzat balio zuena, eta are gutxiago terapia jakin bat, horrek eragin zitzakeen problema ugariak sendatuko zituena.
‎begiramendu eskrupulutsuz hautatuak dira. Renan konturatzen zen holako planteamendu batek plazara zitzakeen problemez. Beraz, alsaziarren eskubidea beti zehar meharka erreibindikatuko du, inguru erretoriko ausartez batzuetan, azkenean formulazio herabez beti:
‎Zer luzera du dorrearen paretak? Erantzunera iristeko jarrai iezaiezu problemak ebazteko urratsei.
‎Ba al dago edo sor al dezaket problemari aurre egiten lagunduko didan hasierako adierazpenik (taula bat, irudi bat, grafiko bat, eragiketa bat, arau bat edo besteren bat erabiliz)?
‎Ba al dago edo sor al dezaket problemari aurre egiteko lagunduko didan hasierako adierazpenik (taula, irudi, grafiko, eragiketa, arau& erabiliz)?
2015
‎Azter dezagun problema hau. Bidaiari batek n hiri bisitatu nahi ditu, baina ez edonola.
‎AEBko bidaiariaren problema, eta soluzio posible bat. Azter dezagun problema hau. Bidaiari batek n hiri bisitatu nahi ditu, baina ez edonola.
‎1 Ebatz itzazue problema hauek:
‎2 Sor ezazue problemei eta egoerei erantzuteko zeuen
‎balioets ezazu problemaren ebazpenaren urrats bakoitzaren lorpen maila.
‎problema beste teknika bat baliatuz. Hori egin aurretik, irakur itzazue Problema bat ebazteko bi bide,
2016
ezazu problemaren ebazpenaren urrats bakoitzaren
‎balioets ezazue problemaren ebazpenaren urrats bakoitzaren lorpen maila.
‎balioets ezazu problemaren ebazpenaren urrats bakoitzaren lorpen maila.
‎balioets ezazu problemaren ebazpenaren urrats bakoitzaren lorpen maila.
‎balioets ezazu problemaren ebazpenaren urrats bakoitzaren lorpen maila.
‎balioets ezazu problemaren ebazpenaren urrats bakoitzaren lorpen maila.
‎2 Sor ezazue problemei eta egoerei erantzuteko zeuen eredua, kontuan izanik modelizazio matematikoaren
‎4 Ebatz itzazu problema hauek ekuazio sistema linealak baliatuz.
ezazu problemaren ebazpenaren urrats bakoitzaren lorpen maila.
‎2 Sor ezazue problemei eta egoerei erantzuteko zeuen eredua, kontuan izanik modelizazio matematikoaren inguruko informazioa eta problemak ebazteko ereduak.
‎12 Aurreko zereginak zuzendu ondoren, bete ezazu honako fitxa hau. Horretarako, zeregin bakoitzean, balioets ezazu problemaren ebazpenaren urrats bakoitzaren lorpen maila.
‎1 Jarraian, problema bat eta hura ebazteko Xabierrek baliatu duen modua daukazue. Ebatz ezazue problema beste teknika bat baliatuz. Hori egin aurretik, irakur itzazue Problema bat ebazteko bi bide, edo gehiago& izeneko eredua eta Problemak ebazteko metodo analitikoa.
‎Ebatz ezazue problema beste teknika bat baliatuz. Hori egin aurretik, irakur itzazue Problema bat ebazteko bi bide, edo gehiago& izeneko eredua eta Problemak ebazteko metodo analitikoa.
‎7 Aurreko zereginak zuzendu ondoren, bete ezazue honako fitxa hau. Horretarako, balioets ezazue problemaren ebazpenaren urrats bakoitzaren lorpen maila zeregin bakoitzean.
‎6 Aurreko zereginak zuzendu ondoren, bete ezazue honako fitxa hau. Horretarako, zeregin bakoitzean balioets ezazue problemaren ebazpenaren urrats bakoitzaren lorpen maila.
‎8 Aurreko zereginak zuzendu ondoren, bete bakoitzak honako fitxa hau. Horretarako, zeregin bakoitzean, balioets ezazu problemaren ebazpenaren urrats bakoitzaren lorpen maila.
‎—Baina ez dezagun problemez hitz egin esan zuen Maria Teresak martinia eskuetan hartuz. Niretzat egun oso aparta da gaurkoa.
2017
ezazu problemaren ebazpenaren urrats bakoitzaren lorpen maila.
‎5 Bete ezazu fitxa hau. Horretarako, jarduera honetako zeregin bakoitzean balioets ezazu problemaren
‎zeregin bakoitzean balioets ezazu problemaren ebazpenaren urrats bakoitzaren lorpen
‎9 Aurreko zereginak zuzendu ondoren, bete ezazu fitxa hau. Horretarako, zeregin bakoitzean balora ezazu problemaren ebazpenaren urrats bakoitzaren lorpen maila.
‎2 «Espresio matematiko batean agertzen den aldagai edo konstante bat da eta bere balio ezberdinek kasu ezberdinak sortu ditzakete problema batean» (es una constante o una variable que aparece en una expresión matemática y cuyos distintos valores dan lugar a distintos casos en un problema), < https:// es.wikipedia.org/wiki/Par%C3%A1metro>.
2021
‎Ez da bakarrik euskaldunena, baina hemen batzuei gertatzen zaigun zerbait da; bakoitzak bere buruarekin izan ditzakeen problemak eta horrek sor ditzakeen arazoak gizartean. Jakintzat ematea gauzak, edo erabat obsesionatzen zaituen zerbait ez adieraztea, edo zerbait ez egiteagatik trena galtzen duzu eta gauzak okertzen dira... ez azaleratzea emozioak... ez esatea pentsatzen duzuna... edo begiekin adieraztea hitzekin esaten ez duzuna...
2022
‎Horietako bat ur hodiak izoztea Ez da harritzekoa, ordea, oso tenperatura baxuko lekuetan. Batez ere, kanpoko arroiletan eta modu iraunkorrean bizi ez diren etxeetan, edo gutxi erabiltzen diren geletan, hala nola, ganbaretan edo txapitulak. Horregatik, komeni da nola jokatu jakin, bai norberak konpon dezakeen problema sinplea bada, bai larriagoa bada. Azken kasu horretan, hainbat jarduketa egin dira iturgina iritsi arte.
2023
‎Bi adibide deigarri azalduko ditugu, argiago ikus dadin: matematikari batek kalkulagailu adimenduna erabil dezake problema konplexuagoak modu eraginkorragoan ebazteko; eta kazetari batek ordenagailu bat erabil dezake modu eraginkorragoan idatzi eta editatzeko bere idatzia. Bientzat laguntza handikoa da teknologia horren erabilera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia