2000
|
|
Planteamendu politak egin ditzakegu, guztiontzat eta abar; baina paretaren kontra jo behar badugu, zertarako balioko lukete? Beraz, azter
|
dezagun
nola dagoen Euskal Herria eta, horrenarabera, egin dezagun planteamendua. Badirudi Erkidego Autonomoan eskubidehori lor daitekeela eta aplika dezakegula.
|
|
Ildo honetatik jarraituz, psikoanalisiaren orientabideetako batean subjektuakbere eraikuntzan barne objektua ardatza duen bezala, talde psikoterapiaanalitikoan barne taldea dugu, subjektuak bere harremanak eta taldearekiko elkareragina ulertzeko dituen oinarrizko elementu modura. Ikus
|
dezagun
nola den hori.
|
|
Hurbilagoko lekukorik behar bagenu, gomuta
|
dezagun
nola Jon Etxaide idazleakeman zigun bere aita I. M. Etxaide integrista eta Euskaltzainburuaren antologia bat.Era berean, J. M. Lojendio ere Euskaltzainburua izan zen gerraondoan, eta, A. Arrueeuskaltzainak bere politika karlista alderditar eta pertsonalaren barnean, idazketa lanaez zuen laga, Egan en parte hartuz eta hainbat hitzaldi politiko eta kultural euskarazemanez.
|
|
elkar ulertze hark bertze elkar ulertze honetarat ekarri ote gaitu? Zeren eta, Lutheroren kontuak aipagai genituela, ongi oroit
|
baitezaket
nola ihardetsi hidan hik, Eusebio, heure izenean eta Pedrorenean: " Orain dela zortzi bederatzi urte erran niana erranen diat berriro... zeren eta orduan zismatikoa hintzen, eta orain ez gutiago...
|
|
Marlowe, Milton eta Shakespearerena, konparazione. ...e Garazikoak gizon emaztekien tenperamentuen adierazteko erabili zituenak baino hagitzez ere molde garbiagoan eta gardenagoan, Hipo kratesek eta Galenok erabili zituztèn hotzaren eta beroaren, hezearen eta lehorraren teorietarik haratago—, arimaren estalkien desestaltzeko baliatzen zituenak, eta bulkatzen zutenak erraiterat ezen ezin bereiz zitezkeela bertuteak eta bizioak, zeren berdin edan
|
baitzezakeen
nola bizioak bertutearen errapeetarik hala bertuteak bizioenetarik. Eta Sir Charlesekin ikasi nuen, halaber, dakidan ingeles apurra.
|
|
Baina jakin
|
dezazun
nola izan zen hura, derradan ezen bazkalorduan gertatu zela gertatzekoa, ez erlijioneaz mintzatzen ari ginela, baina ehizaz, noiz eta Mattinek galdegin baitzion aitonari ea zenbat urterekin ehizatu zuen bere lehen oilagorra, hamahiru edo hamalau urterekin, bertze noizbait erran ziola baina ez zela gogoratzen...
|
2001
|
|
Begira
|
dezagun
nola lortzen duen hori Bernardo Atxagak:
|
|
Ez dakit estimatzen dudan, gorrotatzen dudan, maite dudan. Alde batetik imajina dezaket harri baten gainean eserita eta imajina
|
dezaket
nola pasatzen den armiarma bat bere ondotik eta nola zanpatzen duen armiarma hori, behar den baino indar handiagoz eta amorru apur batez. Eta horrek angustiatu egiten nau.
|
|
Plangintzak ez du inor mugituko. Barrenak agintzen diolako mugitzen denari, ordea, erakuts
|
diezaioke
nola eta norantz mugi.
|
|
Nire ustea da hori, eta barka bekit ustea uste bezala, beste irozgarririk gabe, hemen azaltzea; bestelakorik, gainera, erraz aurki daiteke sostengu bila hasiz geroz. Dena den, gogo duenak ikus
|
dezake
nola agertzen diren gertatuak eta gertatu ustekoak" kondaira" honetan, eta hitz hau Txillardegik berak" Orangutanen ugartea" n usatu zuen eran hartu dut. Aldizkari honetan ikusi zuen argia, 1957, 1
|
|
Sok. Esan iezazkidazu orain Nestorrek bere seme Antilokori esaten dizkion bertsoak, Patrokloren omenezko zaldi lasterketan bihurgunean sartu behar denerako neurriak har
|
ditzan
nola bultzatzen duen. lon. Baina makur zaitez zu zeu, dio, bi haietatik zertxobait ezkerretara eserlekuan eta astindu eskuineko zaldia zure oihuez adore emanez, eskuekin aho uhalak lasaitzen dituzun bitartean.
|
2002
|
|
Haatik, urrun samar sumatzen zen amets horren lorpena, eta haranzko bidea nonbaitetik hasi beharra zegoenez, pragmatikoki ekin ziotenekin bat zetorren gure aldizkaria: Gipuzkoak izan
|
zezala
nola halako unibertsitate zentroren bat, bederen! Dena dela, bazen euskal irakurlearen arreta piz zezakeen gai gehiagorik ere, jakina, eta horien artean norberaren edota besteen gorputz atalei zegokiena ez zen atzean geratzen.
|
|
Ikus
|
dezagun
nola izan zen kontua.
|
|
Horrenbestez hiru eskuliburu idatziko ditut zuretzat, behar izanez gero berriro har ditzazun, eta haietan bila
|
dezazun
nola jardun behar duzun nekazaritza lanetan.
|
|
Badu zerikusirik etorkin berriekiko estrategiak indarrak alfe rrik erabiltzearekin? Baietz, uste dut; ikus
|
dezagun
nola.
|
2003
|
|
Lan hori egin arte, bide molekular horiek migrazioa sustatzeko gailur neuraleko enborreko zeluletan jarduten zuten jakitea falta zen. Bide horiek gandor neuraleko enborreko zeluletan adierazita daudela eta zelulen funtzioa arautzen dutela jakiteak informazio ordainezina ematen du zientzialariek zuzenean azter
|
dezaten
nola jarduten duten. Ikertzaile horren iritziz, aurkikuntza horrek bidea ematen du Hirschsprung en gaixotasunaren azpian dagoen akats genetikoa zuzentzeko.
|
|
–Zer, haragizkoak baino nahiago silikonazkoak ala? Ea, ikus
|
dezagun
nola mugitzen den dama xarmant hau!
|
|
Ikus
|
dezagun
nola konbinatzen dituzten hainbat autorek hamar argudio horietako batzuk. J.A. Mogelek, esaterako.
|
|
Ikus
|
dezagun
nola aipatzen diren sineskeria mota horietako batzuk lehenengo aginduari buruzko dotrina tipiko batean:
|
2004
|
|
Begira
|
ezazu
nola hitz egiten duten haurrek, haien hitzak samurrak edo gogorrak diren.
|
|
Haurtxo batek bi hilabete baizik ez duenean ikus
|
dezakegu
nola banatua duen lateralitatea, hau da, nola banatzen dituen eskuma edo ezker eskuaren ardurak.
|
|
Euskaldun huts izatearen bazterkeria lotsagarria lekuko garratza. Beraz, jasanak jasan, umeak ikas
|
dezala
nola edo hala erdara pixka bat, baserri zuloko bizimodutik zertxobait askatzeko.
|
|
Baina konta
|
dezadan
nola harrapatu nituen. Ikastetxetik nentorren eta, barran amona ikusi nuenean, bertara joan eta musu bat eman nion.
|
|
–Konta
|
iezaguk
nola maitemindu zen emaztea hitaz.
|
|
Gauza banako bakoitzari izen berezi bakar eta ezberdin bana legokiokeen zeinu sistema, materialki ezinezko izateaz gainera, ez litzateke egun giza hizkuntza deritzaguna izango. Areago, ezin esan (ezin adieraz, ezin irudika)
|
dezakegu
nola litzatekeen zeinu sistema hipotetiko hori, hizkuntzatik aterako baikinateke. Errealitateko objektuak (objektutzat har daitezkeen gertakariak barne) zer diren ezin baitezaket esan; nola diren adieraz dezaket soilik.
|
2005
|
|
Zein langile mota da Jone? Deskriba
|
ezazu
nola jokatubehar duen Nekanek Jonerekin.
|
|
5 Adieraz
|
ezazu
nola zeuden banatuta agintaritza organoak irakasle praktikakegin dituzun ikastetxearen organigraman.
|
|
8 Hartu zure herriko ikastetxe bateko egutegia eta azter
|
ezazu
nola banatzen dituenikasturteko egunak, ohiko jaiak eta EAEko lan berezitasunak aintzat hartuta.
|
|
Hala ere, Linux kode irekiko sistema eragilea, Unixen beste bertsio bat, gero eta ezagunagoa denez, Sun ek bere estrategia birplanteatu du. Informatikako ikasle askok Linux erabiltzen dute, desmuntatu eta berreraiki
|
dezaketelako
nola funtzionatzen duen ikusteko. Ikasle horiek, gero, enpresetako sistema administratzaile gisa lan egingo dute zerbitzariak instalatuz eta mantenduz, eta dagoeneko ezagutzen duten sistemarekiko, Linuxekiko, lehentasuna izango dute.
|
|
Era berean, elikagai ohiturei buruzko azterketa egiteko galdera sortak banatuko dira. Hilaren 28rako, FESNADek aire zabaleko jardunaldi bat antolatu du parke eta plazetan, jolas eta jarduerekin, haurrek eta gurasoek modu dibertigarrian ikas
|
dezaten
nola elikatu osasuntsu. Besteak beste, elkarte horrek gomendatzen du askotariko menuak prestatzea, haurraren adinerako egokiak diren anoak aukeratzea, familian elikadura egokiaren eredu izatea, telebistaren aurrean ez jaten erakustea, haurra zapore berriak probatzera animatzea eta janariak prestatzen parte hartzea, elikagaiekiko interesa areagotzeko.
|
|
Tenislaria egon dadin alderdi guztietan, garrantzitsua da haien beharrak ezagutzea. elikadurakoak, eta jakin
|
ezazu
nola saihestu zure organismoak behea jotzea edo energia gabezia. Hiru egun lehenago Arroza, pasta, ogia, zerealak edo patatak elikagaiak dira karbohidrato konplexuetan aberatsak.
|
|
Jakin
|
ezazu
nola lotu bi expiroflex hodi
|
|
Arrebarenean bizi da eta ez du beste erretretatuek baino haboro edaten, maite ditu ilobak, lagunen hiletetara joaten da. Nork esan
|
lezake
nola erreakzionatuko duen batek, emandako zin intimoa profanatzearen ikusle gertatuta. Ez ote da ohiko samarra tribunalek errugabe lagatzea emazte desleiala akabatu duen gizona?
|
|
Arrantzan hasten badira ez zietek filiñoei baino are zekenago ordainduko? ...ahal, hik ez dakik, hik dena kontrolatu nahi duk baina nik badaukat zokoño bat inork inoiz jakinen ez duena, han ez dik inork zangoa sartzen, nire gotorlekua duk, nire dorretxea, hiru mila zaldik zaindu eta 380 voltiok hesitutako barrendegia, burutik egin ote zaidan, ez dakik nola, bai, bai erraten diat, bihar atxilotzen banaute ere hi bezala zafratzen banaute ere ez ditek kausituko, hik irakats
|
iezadak
nola funtzionatzen duen eta neure gain bertze guztia, hi lasai, bihar tipulanoek grebarekin bat egin edo ez Catharina Nauwelaerts ek beste garabiren bat bilatu duen bezalaxe egiten diat zin ez dutela inoiz harrapatuko multikopista hori, hitza ematen diat, Eustakio, urketaria kabinan sartu izan balitzaida bezain isil altxatuko diat.
|
2006
|
|
Azaldu
|
iezaguzu
nola joan den Etxerat eko kideen lana aurtengo udan.
|
|
Kultura Saila zertarako dago? Eseri gaitezen eta ikus
|
dezagun
nola diseinatu diru laguntzak eta zein baldintza jarri, arazo hori gerta ez dadin. Baina zuk zeuk esan duzu, ez da erraza.
|
|
Uste duzu biktimen arimak Jainkoarengana eramanak izan zirela berriz? Ikus
|
ezazu
nola denon ikusgarri, deabru anker eta basati hauek hezten ari diren(?) eta izpiritu eta zentzuetan murgiltzen diren.24
|
|
Errealitatean, haurraren aurreesperientziakez ezagutzeak, haurraren jokabide arazotsuaren zergatiari zalantza edo nahasmenagehitzen dio. Horrela, ikus
|
genezake
nola adopzioko gurasoek haurraren aurreesperientziari buruzko teoriak sortzen dituzten, bereziki jokabide arazotsuak agertzendirenean. Haurraren historia eskaini ez denez, sortzen diren teoriek berorrenzaintza konplika dezakete.
|
|
Labur esanda: galbidera goaz, ondo legoke galbideragoazen bitartean zerbait ikasiko bagenu, eta galbidera goazen bitartean ezer ikastenez badugu ere, bederen, konta
|
dezagun
nola goazen galbidera.
|
|
Behin ekintzaren definizioa ikusita, azter
|
dezagun
nola ekintza bat ekintza sozial bilakatzen den. Zer da, hortaz, ekintza soziala?
|
|
Praktikan erabili beharra arraroa bada ere, ikus
|
dezagun
nola jakin genezakeen behatoki baten latitudea. Irudi hau azpiatal guztietarako lagungarria izango zaigu, eta, aldi berean, kontzeptuak finkatzeko.
|
|
Zuk ere galdegin
|
dezakezu
nola bizi nuen nik une hura, zer nintzen galtzeko beldurrez, zer aurkitzeko ilusioz. Adinak, eta barkatu berriz honetara jotzea, alde handiak markatzen dituela esango nuke:
|
|
Etxean aitarekin geratu ziren bi alabek inoiz baino anparo gutxiago zeukaten anaia zaharrak joandakoan, eta aita oldartsu eta gogor haren atzaparretan inoiz baino babesgabeago zeuden. Bihotz oneko jendea Klemente VIII.a aita santuarengana joan zen orduan, Francesco aitarekin geratzen ziren bi alaba errukarri haiek gizon erotu eta anker haren atzaparretatik libra
|
zitzan
nola edo hala. Aita santuak zerbait egingo zuela agindu zuen, eta Beatriceren ahizpa zaharrena Francesco zakarraren ahutzetatik urrutiratu zuten, Gubbio familiako Carlo Gabrielli noblearekin ezkonduz.
|
|
Datu horiek hurbiltzea komeni da errealitatearen argazki zehatzagoa izateko. Ikus
|
dezagun
nola dauden banatuta ikasleak une honetan (2006ko otsaila), lurraldez lurralde, bai eskola sareen arabera eta baita hizkuntza ereduak kontuan hartuta ere.
|
2007
|
|
Ikus
|
dezagun
nola kontatu zuen La, ttek bilera horren zioa berrogeita hamar urte beranduago, Serge Monierek egin zion elkarrizketa luze batean (La, ttek 1928an kokatu zuen bilera hori): Et cétait Mr Blazy qui était lAdministrateur de la Revue.
|
|
Beraz, nahitaez komunikatu behardut; oso ongi. Pentsa
|
dezagun
nola baliatu hori gauzak hobeto egiteko. Aukerabat da eta abantaila bat.
|
|
– Deskriba
|
ezazu
nola bilakatzen den enbrioi bat neska edo mutil.
|
|
Haren arropa desberdina da. Esan
|
ezazu
nola egin behar zaion ongi etorriagelan gustura egon dadin). Egoerak aukeratzeko garaian, kontuz ibili behar dahaurren batek edo familiaren batek jolasarekin gaizki pasa ez dezan.
|
|
Gogora
|
dezagun
nola, mundu sentigarriaren begiespenari lehen unetik datxekion subjektibotasun parteagatik jada, banako bakoitzak mundu ikuskera propio bat ordezkatzen duen hizkuntza baino lehendik ere950 Subjektibotasun hori (bakoitzaren sentsibilitate modua, irudimena, interes intelektual espezifikoak, etab.) hizkuntzaren hastapenetan jarraitzen da, indibidualean hala nazionalean, gero komunikazio arruntean et...
|
|
nola eskatu babes handiagoa osasunari eta ingurumenari substantzia arriskutsuen aurrean” gida jarri du bere webgunean. Erakunde ekologistak dioenez, kontsumitzaileek jakin
|
dezaten
nola eskatu informazioa enpresei beren produktuek dituzten substantzia arriskutsuenei buruz. REACH abian jarrita, industriak substantzia iraunkorrak eta izaki bizidunetan pilatzen direnak ezabatu ditu, alternatiba seguruagoak badaude.
|
|
Lansarien zenbatekoa, orduan, lan jarduera bakoitzaren hitzarmen kolektibotik abiatuta finkatzen da, edo kontratatzerakoan enpresaburuak eta langileak ados jarrita. Enplegu emaileek erabaki
|
dezakete
nola ordaindu, hau da, hileko soldataren ehuneko bat hainbanatu edo bi soldata" aparteko" ordaindu. Bestalde, enpresa batzuek seihileko edo irabazien eskersariak aplikatzea erabakitzen dute.
|
|
Nairobitarrarik ez genuenez, kontratatu egiten genuen autobusa. Lehen saio hark baino gastu gehiago eskatzen zuen bigarren honek, baina lehenengo saiakeran geratu ziren hainbat hutsune hobetzeko ahalegina egin dugu.Konta
|
iezaguzu
nola antolatu duzuen azken saiakera hau…I.Z.: Zortzi txango antolatu genituen, otsailean hasi eta urrira bitarte.
|
|
4.650 ale ateratzen dira astero. Ikus
|
dezagun
nola banatzen diren:
|
|
Halere, debate horren interesa ez da horregatik desagertzen, bakoitzak berea indartzeko erabiliko dituen argudioek topo egingo dutelako. Ikus
|
dezagun
nola erantzuten dion Moulinesek Artetari.
|
|
Mintza gaitezen, orduan, irakaskuntzaz, diot, nire artean. Gogora dezagun bizi izan duguna, azter dezagun egiten duguna, pentsa
|
dezagun
nola egin egin nahi duguna.
|
|
– Bahai. Beha
|
ezan
nola bukatzen duen kanta zahar hau: desertüala juran nahi bazira arren zoaza bena berehala...
|
2008
|
|
Nespressok izan duen garapena aztertuko dugu, biltzarrera bertaratutakoek uler
|
dezaten
nola irits daitekeen kafea arrunta eta egunerokoa izatetik luxuzko produktu izatera. Nespresso marka nola eratu dugun eta gure marketin estrategia zein den aztertuko dugu.
|
|
Nazioartean, Information Technology (IT) izenaz ezagutzen dira. Ikus
|
dezagun
nola definitzen duen kontzeptu hori Information Technology Association of Americak: " the study, design, development, implementation, support or management of computer based information systems, particularly software applications and computer hardware...".
|
|
Laguna motorrean behin ere bidaide izan gabea bada adieraz
|
iezaiozu
nola mugitu behar duen kasu bakoitzean.
|
|
–Jainkoa toki guztietan badago, zergatik ibili behar dugu toki batetik bestera?? galdetu zion noizbait bere sokako beste fraide bati, ez arrazoi gutxirekin, nahiz eta gero amore ematen zuen prozesioren bat egokitzen zitzaion bakoitzean, elizari zor ziòn obedientziagatik, bere jokabide hartan eragin bertsua izan
|
zezaketen arren
nola elizarekiko leialtasun agerikoak hala elizari berari ziòn ezkutuko beldurrak. Ahozko otoitzekin batera, mojek ordenaren erregelaren arabera kantatzen zituzten ordu liturgikoak, jakina?, otoitz mentalari ere bere garrantzia ematen zion:
|
|
Euskarazko kazetaritza idatzia ahotan hartua dugunez, ikus
|
dezagun
nola balioesten diguten Lorea Agirrek eta Jose Luis Otamendik Euskaldunon Egunkaria ren eskarmentua eta nazio eraikuntzan izan duen eragina.
|
|
esklabo ontziaren tamaina errealeko erreplika izango zen. Jendeak ikus
|
zezan
nola bidaiatzen zuten esklaboek, ze baldintzatan egiten zuten bidaia, bata bestearen gainean toki txiki batean.
|
|
Alde batera uzten baditugu alde> hitzaren bikoiztapenez (alde aldean, > alde aldera, > > alderen> alde, > alderik>) edo kasu sintagma idiomatizatuz eraturiko lexiak eta lexemak (aldean>, al> lado?, > alderen> beste>, de> parte> a> parte?, > alde> guztiz>, absolutamente?, > aldez> aurretik>, previa > mente?, > aldeko>, favorable> a?, > aldera>, para> con, > respecto> a?), hiru multzo han ditan banatzen du OEHk alde> hitzaren erabilera. Ikus
|
dezagun
nola:
|
|
Ebidentzia dokumentalik ez dagoen (zuzenago esanik, aurkitzera iritsi ez naizen) kasuetan, berriz, behin behineko izaeraz izango bada ere bateragarrizko argudio bidea eskain daiteke. Ikus
|
dezagun
nola.
|
|
1903an Sabino Arana hilik, EAJren kazetetan ez zegoen euskaraz arituko zen idazle jeltzale nabarmenik. Euskarazko artikuluei leku egiten segitu zieten, baina oso modu marjinalean, Sabino Arana bizi zela baino gutxiago474 Euskalerria Elkartetik zetozen jeltzaleek ere ez zeukaten euskaldun idazle askorik, baina hizkuntza arloko euren eredua, Azkue, arras bizirik eta aktibo zegoen, eta haren Institutuko katedran ikas
|
zezaketen
nola idatzi.
|
|
Azal
|
ezazu
nola gertatzen den gezurraren prozesua.
|
|
Orain, ikus
|
dezagun
nola lotzen den zerbitzariaren eta bezeroen kontrol informazioa. Batetik,/ etc/ passwd,/ etc/ group eta/ etc/ shadow fitxategi lokaletan informazio minimoa egongo da, modu lokalean bakarrik atzi dezaketen erabiltzaileen zein taldeen informazioarekin.
|
|
Horrez gain, desinstalazioa ere prestatu nahi dugu. Azter
|
dezagun
nola geratuko litzatekeen fitxategia: instal:
|
|
Ubuntun laguntza berezi bat dago, Device Database izenarekin ezagutzen dena. Zerbitzu hori erabilita, sistemak gure konputagailuaren txartelak testeatzen ditu (ikus
|
dezakegu
nola ibiltzen diren testa egiten den bitartean) eta txosten bat osatzen du. Txosten hori Ubuntuko arduradunengana bidal daiteke arazoak dauzkagunean.
|
|
Wikia Search internauten erabilera esperientzian oinarritzen da, ekarpenak egin eta bilaketen emaitzei buruz iritzia eman baitezakete. Horrekin, WikiaSearch ek nahi du erabiltzaileek jakin
|
dezatela
nola funtzionatzen duen bilatzaileak, iturburu kodea argitaratuz, komunitatearen laguntza indartsuarekin eduki irekiak sortzeko eta emaitzen garrantzia hobetzeko. Horretarako, internauten erabilera esperientzia hartzen da oinarri, ekarpenak egin eta bilaketen emaitzei buruz iritzia eman ahal izateko, hoberenetik txarrenera kalifikatuz eta beren datuak emanez.
|
|
Parte hartu ahal izateko beharrezkoa da aldez aurretik haren existentzia, zer den eta nola garatzen den jakitea. Horrela, kultur erakundeetako zuzendariek boluntarioen programaren laguntza eska dezakete eta, aldi berean, adinekoek jakin
|
dezakete
nola funtzionatzen duen, zer baldintza eskatzen diren eta nork parte har dezakeen. Normalean, 55 urtetik gorakoa izan behar da, eta ekimen horretan parte hartzeko gogoa izan.
|
|
Google Street View erabilgarri dago Estatu Batuetako hiri batzuetako mapetan, hala nola New Yorkekoa, San Frantziskokoa eta Los Angelesekoa, eta datozen hilabeteetan Europako herritarrentzat ere eskuragarri egongo dela espero du. Google Street View en utilitateak Erabiltzaileak berehala jakin
|
dezake
nola iritsi behar duen leku jakin batera, eta nola den zehazki. Google Street View ek erabilera asko ditu erabiltzaileentzat.
|
|
Komunikabideetan oso gutxitan eskatzen diete iritzia. Guk mahai inguru bat antolatu dugu, beraiek adieraz
|
dezaten
nola ikusten duten hedabideek ematen duten estereotipo eta irudi okerra. Horiena ez ezik, kazetarien ahotsa ere entzun nahi dugu, horrela zergatik lan egiten duten esan dezaten.
|
|
Ildo beretik, eguzki santua bi eskuetan hartu eta paliopean egiten zituèn prozesioek ere ez zuten gogoberotzen: " Jainkoa toki guztietan badago, zergatik ibili behar dugu toki batetik bestera?" galdetu zion noizbait bere sokako beste fraide bati, ez arrazoi gutxirekin, nahiz eta gero amore ematen zuen prozesioren bat egokitzen zitzaion bakoitzean, elizari zor ziòn obedientziagatik, bere jokabide hartan eragin bertsua izan
|
zezaketen arren
nola elizarekiko leialtasun agerikoak hala elizari berari ziòn ezkutuko beldurrak. Ahozko otoitzekin batera –mojek ordenaren erregelaren arabera kantatzen zituzten ordu liturgikoak, jakina–, otoitz mentalari ere bere garrantzia ematen zion:
|
|
Hegazkin batean, azpian lainoak baino ez daudenean, lekuz kanpo sentituko litzateke. Trenean, ordea, igarri
|
dezake
nola erortzen zaizkion geruzak kilometroak pasatu ahala. Nola erortzen zaizkion geruzak eta geratzen den bere barnekoarekin.
|
|
Oso aztoratuta dago Frank. Imajinatu
|
dezaket
nola sentitzen den egun guztian Berlinetik bueltaka ibili ondoren. Aldaketa guztiak kolpe batez jasotzen eta urte hartako bizipenak birgogoratzen.
|
|
Injineruak, jeneralean eta partikularrean, lurra etsai duela esan behar da. Norberak pentsa
|
beza
nola maite dituen bere zerak: ornitologoaren edo injineruaren gisan.
|
|
Nola autoestimuaren zapalkuntza? Eta orain imajina
|
ezazue
nola sentituko zinateketen zuek, baldin eta senide edota lagunen batek, zure bizi  tzako berririk garrantzitsuena helaraztean," Ui, eta nolatan?" galdetuko balizu. Nago gutxik erabiliko zenuketela" arraro" hitza.
|
|
Nehork ez ditu elkarrekin ikusten. Alta, berek dakiten toki batean, bi soldado lagun hauek eraikia dute plangintza bat, Peio amorosaren aurka, mixteriozko sorginkeria baten itxuran eta beha
|
ezazu
nola: Peio eta Marie Leonak elkarretaratzeko hautatua duten arats zoragarri horretan, bi sorginak hertzain jantzietan agertuko dira eta hurbilduko Porroxkeneko itzulira aratseko hamaikak baino lehenago.
|
2009
|
|
Orain dela bi urte Luku ari izan da Garaziko bere ikasleekin prestatzen lan bat Piarres Larzabali buruz. Eta jin zitzaidan, zu jin zaren bezala, kontatu
|
niezaion
nola ezagutu nuen eta beste. Orduan izan nuen horrelako" klik" bat:
|
|
Dokumental: Helduentzako alegia animaliaduna, zeinaren bitartez ikas
|
baitezakegu
nola harrapatzen duen zizarea apoak, apoa sugeak, sugea tigreak, tigrea gizakiak eta gizakia loak.
|
|
...ergatik ematen diegu halako garrantzia gaur egun. Gero eta ohikoagoa da haurrak eta gazteak krudel jokatzea elkarren artean, eta sentimendurik ez erakustea besteen minarentzat.Gero eta enpatia gutxiago dago, bestearen lekuan jartze hori.Adimenaren funtziorik garrantzitsuenetakoa da, eta inon ez dute lantzen.Zer egin behar litzateke. Gurasoek eta irakasleek lagundu behar lituzkete seme alabak, ikus
|
dezaten
nola bizi den hain ongi ez dagoen jendea, langabeak, adinekoak, gaixoak... Gure haurrak ez baditugu behin eta berriz horretan entrenatzen, ehunka aldiz, ez dute garatuko gaitasun hori.Eta horren faltan, liderrak sortuko ditugu, oso txarrak, beren zilborrari baino begiratzen ez diotenak.Guztiok ezin ditugu eduki maila handiko ikasketa, lan bikainak eta aitortza handiak.Arrakastaren gizartean, nola... Gaur egun, zazpi urteko haur batek informazio gehiago dauka, erromatar enperadore batek zeukana baino. Gizarte sareak, solasguneak, eztabaidaguneak... Gazteentzat Internet da plaza publikoa, eta hor egiten dituzte harremanak.Zer jarrera hartu behar dute gurasoek. Internetek aukera ematen du gazteek euren mundua zabal dezaten, hori hala da, baina, aldi berean, areagotu egiten du harremanen azalkeria, eta horrekin batera, konfiantza falta ere bai, eta bizi esperientzia sakonak trukatzeko zailtasuna ere izugarri handitzen du.Muga bat jarri behar dela iruditzen zait, eta hori gurasoek egin behar dutela, baina, ahal den neurrian, deus inposatu gabe, elkarrizketa erabiliz.Arauak ulertu egin behar dira lehenik, eta gero onartu.Komeni da, beraz, gazteak elkarrekin bilduz jar daitezela harremanetan, eta ez bide birtualetatik.Harreman fisikoak ordezkaezinak dira.Azken bi hamarkadetan gertatu diren bi fenomenok aldatu egin dituzte giza harremanak.Lehena telebista izan da.Gurasoek eta seme alabek arreta gehiago jartzen diete pantailan ageri diren irudiei, eta elkarren arteko hizketa isildu egiten da.Ondorioz, familia bihurtzen da leku berean bizi den arrotz multzo bat.Bigarren fenomenoa Internet da.Telebista baino askoz hobea da, ikuslea ez delako pasiboa.Aktiboa da.Internet bidez pertsona asko ezagutzen ditugu, baina haren etxeko ataria soilik ezagutzen dugu, ez barru barruan dagoena, eta hortxe dago arazoa.Gainera, bizitzak ez du ematen dozenaka, ehunka lagun min edukitzeko adina, eta Internetek besterik pentsaraz diezaguke.Ezinezkoa da.Lagun onak esku bakarreko hatzekin konta daitezke, edo bi eskuetakoekin, asko jota.Eta hori aurrez aurreko harremanean landu beharra dago.Gurasoek seme alaben lagunak izan behar dute. Seme alaben lagunik onenak izan behar dute gurasoek.Mugak ere jarri behar dituzte, baina ekuazio horretan dago gakoa, mugen eta adiskidetasunaren arteko ekuazioan.Beharrezkoa da gure seme alabak harritzea, eguneroko errutinatik irtetea, gure galeren eta frustrazioen berri ematea, seme alabek uler dezaten gure bizi esperientzien bidez ez beti onak, gainera, sentiberago egiten garela, gizatiarrago, eskuzabalago.Sekula ez da gaur beste garatu entretenimenduaren industria, eta sekula ez dira izan pertsonak gaur bezain tristeakEz zaizu iruditzen gurasoak adiskidetzat hartuta, seme alabek oker uler dezaketela harreman horren muina. Adiskide izan behar dela esaten dudanean, ez dut esan nahi seme alabek aurrez antzeman behar digutela zer egingo dugun, seme alabei nahi dutena egiten utzi behar zaiela, gehiegi babestu behar direla edo haurrek gurasoak manipulatu behar dituztela.Egun, haurrek manipulatu egiten dituzte gurasoak.Adiskide izateak esan nahi du gure irudi ezin hobea ematea seme alabei, gehiago besarkatzea, maitekorragoak izatea eta eskuzabalagoak; eta aldi berean, mugak jartzen jakitea, ezetz esaten ikastea... Hau da, oreka lortzea autoritatearen eta afektibitatearen artean.Ez dirudi erraza oreka hori lortzea.Ez da erraza, ez.Baina egiten ez badugu, nola prestatuko ditugu gure seme alabak bizitzak jartzen dituen erronkei aurre egiteko, krisiei, estualdiei, desilusioei... Gure seme alabak ez baditugu prestatzen beste gizaki batzuekin harremanak edukitzeko. Ez dugu egingo baldin eta arau eskuliburu oso zorrotz eta azalekoa hartzen badugu oinarri; eta nahi duten guztia egiten uzten badiegu eta eskatzen duten guztia erosten badiegu, orduan ere ez dugu egingo.Era horretan jokatuz, kontsumitzaileak soilik sortzen ditugu, kreditu txartel baten zenbakiak.Eskola porrota, jazarpena, bullying a, aspaldiko arazoak dira eta gizarte guztietan ageri direnak.Zergatik ematen diegu halako garrantzia gaur egun. Gero eta ohikoagoa da haurrak eta gazteak krudel jokatzea elkarren artean, eta sentimendurik ez erakustea besteen minarentzat.Gero eta enpatia gutxiago dago, bestearen lekuan jartze hori.Adimenaren funtziorik garrantzitsuenetakoa da, eta inon ez dute lantzen.Zer egin behar litzateke. Gurasoek eta irakasleek lagundu behar lituzkete seme alabak, ikus dezaten nola bizi den hain ongi ez dagoen jendea, langabeak, adinekoak, gaixoak... Gure haurrak ez baditugu behin eta berriz horretan entrenatzen, ehunka aldiz, ez dute garatuko gaitasun hori.Eta horren faltan, liderrak sortuko ditugu, oso txarrak, beren zilborrari baino begiratzen ez diotenak.Guztiok ezin ditugu eduki maila handiko ikasketa, lan bikainak eta aitortza handiak.Arrakastaren gizartean, nola erakutsi jendeari arrakastarik gabe bizitzen. Egungo gizartea obsesionatuta dago garaipenarekin, podiumarekin, lehenengo izatearekin.Baina gutxi batzuk soilik irits daitezke horra.Baina izan gaitezke hamargarrenak, ehungarrenak, milagarrenak, duin eta zoriontsu, eta hori irakatsi daiteke, eta irakatsi egin behar da.Tamalez, gizartearen agenda paranoikoak kontrakoa sustatzen du.Seme alaben lagunik onenak izan behar dute gurasoek, baina horrek ez du esan nahi haiek nahi duten guztia egiten utzi behar dietenikZuk baduzu seme alabarik. Hiru alaba dauzkat, eta izugarri maite ditut.Esaten duzun hori egiten duzu haiekin. Egiten dut, eta zenbaitetan nire hutsegiteak onartu behar izaten ditut, barkamena eskatu... nahi dudalako nire alabek uler dezaten zer den pertsona heldu izatea:
|
|
Gaur egun, zazpi urteko haur batek informazio gehiago dauka, erromatar enperadore batek zeukana baino. Gizarte sareak, solasguneak, eztabaidaguneak... Gazteentzat Internet da plaza publikoa, eta hor egiten dituzte harremanak.Zer jarrera hartu behar dute gurasoek. Internetek aukera ematen du gazteek euren mundua zabal dezaten, hori hala da, baina, aldi berean, areagotu egiten du harremanen azalkeria, eta horrekin batera, konfiantza falta ere bai, eta bizi esperientzia sakonak trukatzeko zailtasuna ere izugarri handitzen du.Muga bat jarri behar dela iruditzen zait, eta hori gurasoek egin behar dutela, baina, ahal den neurrian, deus inposatu gabe, elkarrizketa erabiliz.Arauak ulertu egin behar dira lehenik, eta gero onartu.Komeni da, beraz, gazteak elkarrekin bilduz jar daitezela harremanetan, eta ez bide birtualetatik.Harreman fisikoak ordezkaezinak dira.Azken bi hamarkadetan gertatu diren bi fenomenok aldatu egin dituzte giza harremanak.Lehena telebista izan da.Gurasoek eta seme alabek arreta gehiago jartzen diete pantailan ageri diren irudiei, eta elkarren arteko hizketa isildu egiten da.Ondorioz, familia bihurtzen da leku berean bizi den arrotz multzo bat.Bigarren fenomenoa Internet da.Telebista baino askoz hobea da, ikuslea ez delako pasiboa.Aktiboa da.Internet bidez pertsona asko ezagutzen ditugu, baina haren etxeko ataria soilik ezagutzen dugu, ez barru barruan dagoena, eta hortxe dago arazoa.Gainera, bizitzak ez du ematen dozenaka, ehunka lagun min edukitzeko adina, eta Internetek besterik pentsaraz diezaguke.Ezinezkoa da.Lagun onak esku bakarreko hatzekin konta daitezke, edo bi eskuetakoekin, asko jota.Eta hori aurrez aurreko harremanean landu beharra dago.Gurasoek seme alaben lagunak izan behar dute. Seme alaben lagunik onenak izan behar dute gurasoek.Mugak ere jarri behar dituzte, baina ekuazio horretan dago gakoa, mugen eta adiskidetasunaren arteko ekuazioan.Beharrezkoa da gure seme alabak harritzea, eguneroko errutinatik irtetea, gure galeren eta frustrazioen berri ematea, seme alabek uler dezaten gure bizi esperientzien bidez ez beti onak, gainera, sentiberago egiten garela, gizatiarrago, eskuzabalago.Sekula ez da gaur beste garatu entretenimenduaren industria, eta sekula ez dira izan pertsonak gaur bezain tristeakEz zaizu iruditzen gurasoak adiskidetzat hartuta, seme alabek oker uler dezaketela harreman horren muina. Adiskide izan behar dela esaten dudanean, ez dut esan nahi seme alabek aurrez antzeman behar digutela zer egingo dugun, seme alabei nahi dutena egiten utzi behar zaiela, gehiegi babestu behar direla edo haurrek gurasoak manipulatu behar dituztela.Egun, haurrek manipulatu egiten dituzte gurasoak.Adiskide izateak esan nahi du gure irudi ezin hobea ematea seme alabei, gehiago besarkatzea, maitekorragoak izatea eta eskuzabalagoak; eta aldi berean, mugak jartzen jakitea, ezetz esaten ikastea... Hau da, oreka lortzea autoritatearen eta afektibitatearen artean.Ez dirudi erraza oreka hori lortzea.Ez da erraza, ez.Baina egiten ez badugu, nola prestatuko ditugu gure seme alabak bizitzak jartzen dituen erronkei aurre egiteko, krisiei, estualdiei, desilusioei... Gure seme alabak ez baditugu prestatzen beste gizaki batzuekin harremanak edukitzeko. Ez dugu egingo baldin eta arau eskuliburu oso zorrotz eta azalekoa hartzen badugu oinarri; eta nahi duten guztia egiten uzten badiegu eta eskatzen duten guztia erosten badiegu, orduan ere ez dugu egingo.Era horretan jokatuz, kontsumitzaileak soilik sortzen ditugu, kreditu txartel baten zenbakiak.Eskola porrota, jazarpena, bullying a, aspaldiko arazoak dira eta gizarte guztietan ageri direnak.Zergatik ematen diegu halako garrantzia gaur egun. Gero eta ohikoagoa da haurrak eta gazteak krudel jokatzea elkarren artean, eta sentimendurik ez erakustea besteen minarentzat.Gero eta enpatia gutxiago dago, bestearen lekuan jartze hori.Adimenaren funtziorik garrantzitsuenetakoa da, eta inon ez dute lantzen.Zer egin behar litzateke. Gurasoek eta irakasleek lagundu behar lituzkete seme alabak, ikus dezaten nola bizi den hain ongi ez dagoen jendea, langabeak, adinekoak, gaixoak... Gure haurrak ez baditugu behin eta berriz horretan entrenatzen, ehunka aldiz, ez dute garatuko gaitasun hori.Eta horren faltan, liderrak sortuko ditugu, oso txarrak, beren zilborrari baino begiratzen ez diotenak.Guztiok ezin ditugu eduki maila handiko ikasketa, lan bikainak eta aitortza handiak.Arrakastaren gizartean, nola erakutsi jendeari arrakastarik gabe bizitzen. Egungo gizartea obsesionatuta dago garaipenarekin, podiumarekin, lehenengo izatearekin.Baina gutxi batzuk soilik irits daitezke horra.Baina izan gaitezke hamargarrenak, ehungarrenak, milagarrenak, duin eta zoriontsu, eta hori irakatsi daiteke, eta irakatsi egin behar da.Tamalez, gizartearen agenda paranoikoak kontrakoa sustatzen du.Seme ...ergatik ematen diegu halako garrantzia gaur egun. Gero eta ohikoagoa da haurrak eta gazteak krudel jokatzea elkarren artean, eta sentimendurik ez erakustea besteen minarentzat.Gero eta enpatia gutxiago dago, bestearen lekuan jartze hori.Adimenaren funtziorik garrantzitsuenetakoa da, eta inon ez dute lantzen.Zer egin behar litzateke. Gurasoek eta irakasleek lagundu behar lituzkete seme alabak, ikus
|
dezaten
nola bizi den hain ongi ez dagoen jendea, langabeak, adinekoak, gaixoak... Gure haurrak ez baditugu behin eta berriz horretan entrenatzen, ehunka aldiz, ez dute garatuko gaitasun hori.Eta horren faltan, liderrak sortuko ditugu, oso txarrak, beren zilborrari baino begiratzen ez diotenak.Guztiok ezin ditugu eduki maila handiko ikasketa, lan bikainak eta aitortza handiak.Arrakastaren gizartean, nola... bere hutsegiteak onartzen dituena.Duela urte batzuk, alaba zaharrenak aurpegiratu zidan jende asko hartzen nuela kontsultan, hitzaldi asko ematen nituela, baina azkenaldian ez nuela denborarik berekin hitz egiteko.Begietara begiratu nion, besarkatu eta esan naion:
|
|
Gizarte sare berezia da, eta kideek hainbat hitz ahoskatzen dituzte, ingelesez eta beste hizkuntza batzuetan, jendeak jakin
|
dezan
nola ahoskatzen diren egoki.
|
|
hamaika orri apurturen puskak!; hala, bada, Maria Bibiana orduantxe iritsi izana kointzidentzia hutsa ote zen, edo zeruaren seinalea eta mesedea?; aurreko asteko ostegunetik. Teofilo Mariaren idatzizko mehatxua jaso zuenetik? oso kezkatuta baitzegoen; nor ote zen, edo nolakoa ote zen, bada, Teofilo Maria Orbe?; Adari entzuna zion nortasun handiko mutila zela, zintzoa eta gogorra, aitaren oinorde izatera deitua eta aitarekin fabrikan lanean ari zena, arrakastatsu; Txarok, baina, ederki gogora
|
zezakeen
nola Adak, halako batean, Teofilo Mariari buruzko iritziari hitz batzuk erantsi zizkion, kopetilun: –Baina batzuetan beldurgarria ere bada, eta orduan beldurra ematen dit.
|
|
Karta haiei beste karta batzuk jarraitu zitzaizkien; Adak ongi gogora
|
zezakeen
nola sortu zen Txarorekiko harremana, sintonia on bat bultzagarri, erretzeko irrika pizgarri?, baita nola harreman haiek normaltzera egin zuten, lehenengo berritasunaren ondotik; Teofilo Mariak bi emakumeen artean murru hura ezarri ez beste, baina, berriro sortu zen berritasuna eta berriro akuilagarria; Teofilo Mariak bi emakumeak estutu nahi zituen, baina giroaren estuak are estutzenago zuen hai... segundoak minutuago eta minutuak orduago; kartak igortzeko edo kartak hartzeko ahaleginean, osteguna zuten egun seinalatua, eta ostegunerako bizi ziren, astelehen astearteak, asteazken ostiralak?
|
|
Hasi eta osatu bitartean, galderak bide bihurria egin zuen, antza, Damasoren buruan: hasteko, Damasok garbi oroit
|
zezakeen
nola, goiz hartan bertan, ikastetxerako bidean zihoala, hartxintxar bat sartu zitzaion zapatan, baita nola atera zuen ere, zapata kendu ondoren; hurrenik, aita Pierreren hitzak zituen, Kalbario mendian gurutziltzatu zutenari buruzkoak; eta azkenik, bere goizeko esperientzia Kristorenarekin lotzen zuela, honela mintzatu zen, silogismorik logikoenaren logika berdingabean, teologo kontsumatu bat idu...
|
|
Adak ongi gogora
|
zezakeen
nola, Rakelek ipuin haietako bat kontatzen zion bakoitzean, xerretan ebakitzen zuèn emakumearena, adibidez?, nahiaren eta beldurraren artean mugitzen zitzaizkion arima eta arimaren aldarteak: –Ehun xerratan ebaki zion ezker besoa, eta eskuinekoa badakizu zenbatetan???
|
|
Bertatik bertara zegoen neurrian, Domingok argi eta garbi ikus
|
zezakeen
nola ahoskatu zuen neskak bere izena. Miryam?, hasierako eta bukaerako ezpainkariak batez ere, Domingori igorritako bi musu iheskor iduri: burutazio haren eraginagatik, baita argiak Miryamen ezpainen haragitasuna, argitasuna?
|
|
Domingo itxuraldatua bezala zegoen, itxuraldaketaren erakusgarri zen haren begiei zerièn hezetasun argia, argitasun hezea ere izan zitekeena, ez malenkoniak eta ez desio asegaitzen ezin aseak piztua, baizik eta bizipozak, hain zen agerikoa ñabardura hura, biziaren eta pozaren dinamika batutik baizik etor ez zitekeena?, arrebaren presentziak gogoa bahitu balio bezala, bai, baina gogoa, aldi berean, menera balu bezala, bere buruaren jabe; egia behar zuen, beraz, Domingo beste aro batean zegoela, Adarekin zituèn harremanei zegokienez; are gehiago: Domingo orduantxe ohartu zen, menturaz, arreba berdin maite
|
zezakeela
nola hurbiletik hala urrunetik, bertatik bertara edo kontinente batetik bestera, beraz?, sublimazioak, naturaren berezko indarrak amets bihurtutako gorputzen menera, halaxe funtzionatzen baitzuen, antza, gorputzen artean arimaren distantzia, unibertsoaren mutur batetik besterainoko distantzia bezain luzea izan zitekeena, baita atomorik tixikienaren diametroa bezain laburra ere, aldi berean?
|
|
Domingo; zer ote zuen, izan ere, mutil hark buruan?; eta, halere, ongitxo zekien amak ordurako zer zuen bere mutil hark buruan, bere artean ezetz eta ezetz esaten ahalegindu arren? Regina Aldasorok ongi gogora
|
baitzezakeen
nola bizi izan zuen berak, Domingok abioiaren atzetik egin zuèn lasterketa, Domingok zapaltzen zuèn lurra bere sabelekoa balitz bezala, Reginarena berarena, mutilaren pauso bakoitzak ikara eragiten ziola, eta ikarak buruaren erreakzio automatikoa, ez eta ez!?, ezezko haiekin erremediorik ez zuena estaltzeko eta ezabatzeko gai balitz bezala: iruditu ere, iruditu zitzaion une batez, antza, hartarako gai izan zitekeela, Domingok ematen zuèn pauso bakoitzari Reginak bere ezezkoa jartzen baitzion, pausoari pausoa zerraiola eta ezezkoari ezezkoa?
|
|
Adak garbi ikus
|
zezakeen
nola Maria Bibianaren begiei barne poz ukaezin bat zerien, berak nekez erakuts zezakeena, Jainkoari zer eskainirik ez zuelako, ausaz: zer eskaini behar zion, izan ere, baldin eta ahoan eta mihian Haren aurkako kexa bazuen noiznahi, eta baldin eta usaimenak sentimenduen kaka usaina besterik ez bazekarkion?; ahizpak ez bezala, horregatixe utzi baitzion Adak, menturaz, goizeko ohitura hari; egun hartan, baina, egun seinalatua zelako, edo Maria Bibianaren pozak nola edo hala kutsatu zuelako, belauniko jarri zen bera ere, Maria Bibianak logelatik gosaltzera alde egin ostean; gero, eskuak ahurretatik lotu eta begiak goratu zituen, oinazeak zizelatuak iduri; bazirudien, beraz, Ada desesperazioaren ertzean zegoela, nondik ahalguztidunari erreguka ari baitzitzaion, minutu erdi intentsoa izan zen, orain ezpainak mugitzen zituela eta orain ez?, arnasa bezain premiazko zuèn zerbait eskatzen ariko balitzaio bezala; esan nahi baita Adak halako otoitz bat behar zuela une hartan mihi ezpainetan:
|
|
Txaro bera musukatzen, haren ezpainak bere ezpainetan: hargatik ibili zen, ausaz, lo egin ezinik ohean, jira batera eta bestera; motiboak zituen, gainera, irudi hura burmuinetan itsats zekion, Adak ezin hobeto gogora
|
baitzezakeen
nola, kafetegira bildu zirèn egun batean, maitasunaz hizketatu ziren; Txarok asko zekien gai hartaz, antza, eta Romeo eta Julietaz mintzatu zen, Tristan eta Isoldaz, eta Dafne eta Kloez, baina gero, elkarrizketa beste bide batetik abiatzen zuela, esan zuen:
|
|
â? ¦ Hegan egitean, euliek segundoan hirurehun eta berrogei aldiz astintzen dituzte hegoak. â? ¦ Hemen ikus
|
dezakegu
nola egonkortzen den eulia airean: pistoi txiki bi ditu hegoen atzealdean argizariz ondo itsatsita.
|
|
hau edo hura. Ondoko programan ikus
|
genezake
nola erabili:
|
|
Hau da, nahiz eta ebazleak zerbitzari konkretu bati eskaera egin, zerbitzua DNS sistema osoak ematen du. Ikus
|
dezagun
nola egiten duen.
|
|
Artikulu honetan ikusi
|
dezakegu
nola Centro Euskaron egindako azken bilkuraren ondoren (urtarrilaren 20koan, alegia), bertan hartutako erabakiak jende asko lekutik kanpo utzi zuen, eta beste euskal etxe bat sortzera bultzatu. La Baskoniaren hurrengo zenbakietan, euskal etxe horren inguruko aipamenak egiten jarraituko da, onespena azaltzeaz batera19 Denbora pasatu ahala antzeman dezakegu nola La Baskonia20 aldizkariko atal ezberdinetan ez duten oso aintzakotzat hartzen Euskaro euskal etxea eta nola desiratzen dauden euskal etxe berriak bere lehenengo pausoak eman ditzan21:
|
|
Artikulu honetan ikusi dezakegu nola Centro Euskaron egindako azken bilkuraren ondoren (urtarrilaren 20koan, alegia), bertan hartutako erabakiak jende asko lekutik kanpo utzi zuen, eta beste euskal etxe bat sortzera bultzatu. La Baskoniaren hurrengo zenbakietan, euskal etxe horren inguruko aipamenak egiten jarraituko da, onespena azaltzeaz batera19 Denbora pasatu ahala antzeman
|
dezakegu
nola La Baskonia20 aldizkariko atal ezberdinetan ez duten oso aintzakotzat hartzen Euskaro euskal etxea eta nola desiratzen dauden euskal etxe berriak bere lehenengo pausoak eman ditzan21:
|
|
Horrela, kontsumitzailea prestatu eta informatu nahi dute, aukera dietetiko osasungarriagoak egin ditzan. Hala ere, elikagai industriak modu osagarrian gehitzen ditu nutrizio balio horiek etiketetan, kontsumitzaileak jakin
|
dezan
nola elikatzen den. Elikagaien industriaren eginkizuna Azken urteotan, gero eta fabrikatzaile eta elikagai banaketako enpresa gehiagok jasotzen dituzte elikadurarekin zerikusia duen arazoren bat izateko arriskua areagotzen duten mantenugaiak:
|
|
Sakon errotutako ideia hauen antzekoek partzialki azal
|
dezakete
nola eratu zen, higiezinen burbuila?. Zailagoa da, baina, azaltzea zergatik egin duen eztanda, nola horrek gaur eguneko krisia ekarri duen eta nola horren ostean ideia horiek, haiei azaldu bezala oinarrizko egia parte handi bat aintzatetsi arren?
|