Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎Besterik ez. Baina esan dezagun narrazioa dela nagusi.
2001
‎Beti dago entzulea prest entzuteko. Hiru entzule mota ikus ditzakegu narrazioaren barnean, bidaia liburu baten helburua narrazioa baita, eginkizun batzuen kontaketa. Eta liburu honek, poemategia izan arren, ezin izan du alde batera utzi bere narrazio joera.
‎–Garrasia? bezalako margolan baten barne mundu atormentatuaren eta kanpoko espresioaren artekoak irudika lezake narrazioetako munduakere nolakoak ziren. Izan ere, kanpo/ barne dikotomiak sakontasun modernoetaraerakartzen gaitu.
2005
‎Liburuak ez du ekintza bakar bat islatzen, gizarte baten azterketa egiteko asmoa egon arren. Gizartea, edonongoa izan badaiteke ere, eta hemen esan genezake narrazioek badutela ikuspegi unibertsala, Euskal Herrikoa da ipuinotan antzematen dena. Gizarte horren arazoak islatu nahi dituzte ipuin hauek eta egileak modu jakin batean aurkezten dizkigu.
2011
‎Memoria historikoa narrazio horren funtsezko osagaia da. Esan dezakegu narrazio hori memoria dela berez. Oroimenaren eztabaidari muzin egitea mendetan akulturazioa, manipulazioa eta memoriagabetzea sustatu dituen botereari jokoa egitea da.Abenduaren 3an, Nafarroaren eta euskararen egunean, Nabarralde Saria emango da Ziordian burutuko den ekitaldian.
‎Beste modu batera esango dut nik. Suposa dezagun narrazioa dela Akilesen ezkutu hura, non mundu osoa grabaturik geratzen zen metal distiratsuan. Poesiak, al­diz, ispiluaren ezaugarritik dauka gehiago, zerbait hartu, bereganatu eta, segidan, islatu egiten du, jaurti, kanporatu.
2013
‎Historia apologetikoarena, tubalismoaz ari zela edo konkistaz ari zela, diskurtso politikoa baitzen, helburu politikoak zituena. Asmoa ez zen, Ostolazak uste duen bezala, Nafarroaren eta Gaztelaren arteko batasunari gorazarre egitea; asmoa zen, batetik, Gaztelaren eta Aragoiren ikuspuntutik konkista justifika zezaketen narrazio historikoei buru egitea, eta, bertzetik, konkista horretatik etor zitezkeen ondorio txar batzuk saihesteko argudio historikoak eskaintzea.
‎Hortxe ikusiko da askok dioten moduan herri aurreratua garen, ala nortasuna galarazten diguten errezeta kutsagarriak irensteko prest segituko dugun. Gura izanez gero, irakasleok askatasunerantz eraman gaitzakeen narrazio ezin ederragoa idatz genezake irakaskuntzan dugun esperientzia lagun, ikasle guztien eredu, herri kolpatu honen eredu. Horretarako gobernu kolonoetatik datozen testu guztiak zaramara bota, eta geure testu propioa sor dezagun.
2014
‎d) Bildutako informazio guztiarekin, osa ezazue narrazio digitalaren gidoia. Narrazio digitalak margolanari, gertakariari eta pertsonaiari buruzko informazioa izango du, baita ikusleari egingo diozuen galdera eta horri erantzuteko informazioa ere.
‎f) Editatu ezazue narrazio digitala, audio grabazioa eta irudiak erabiliz.
‎Dakizuenez, margolan bat, pertsonaia bat eta gertakari bat lantzen dira. Berrikus ezazue narrazio digitala, eta honako urrats hauei jarraituz, laburtu ikusitakoa:
2015
‎Hurrena, subjektu batek atzeman duen identitatea. Atzemate horren oinarria subjektuak bere buruarekin berdindu dezakeen narrazioa da, narrazioan gertaerek zentzua hartzen dute, eta hala nork beretasunik lortzen du. Paul Ricouer, Soi meme comme un autre, Le Seuil, Paris, 1990.
‎Hainbat hobe. Horrela aurki nezakeen narrazioari ekiteko beharrezko distantzia. Amonaren esaldia?
2016
‎b) Osa itzazue narrazioaren atalak, aurreko zereginean zehaztutakoaren arabera eta ez
‎2 Bete itzazue narrazio digitala antolatzeko
‎b) Osa itzazue narrazioaren atalak, aurreko zereginean zehaztutakoaren arabera eta ez ahaztu narrazio digitalaren titulua adostea.
‎2 Bete itzazue narrazio digitala antolatzeko dokumentuko hutsuneak.
2019
‎Emakume eta gizonek, maitasun harremanetan dituzten ideia ezberdinak sarri irakur ditzakegu narrazio horretan ere:
‎Horietako batzuk sinesten zailak dira, baina kontaeraren zerbitzuan sortu dira, pertsonaiaren subkontzientearen desirak eta loturak adieraztekoan funtzionalitate nagusia dute. Halere, kasualitatearen presentzia hori konpentsatzeko, sinesgarritasunaren zerbitzuan eginiko hainbat keinu errealista nabarmendu genitzake narrazioan zehar, hala nola, esaterako, Mikele de Abandoren istorioan aipatzen diren argazki, janzkera, orrazkera, apaingarri, objektu eta pertsonaia historikoen atrezzo bermagarriak.
2022
‎Lehen esaldi batekin proposamena egiten diot tresnari. «Sortu ezazu narrazio baten lehen atala», eskatzen diot. Testua sortzen dizu, eta gustura baldin bazaude, bigarren atala egiteko eskatzen diozu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia