2000
|
|
Besterik ez. Baina esan
|
dezagun
narrazioa dela nagusi.
|
2001
|
|
Beti dago entzulea prest entzuteko. Hiru entzule mota ikus
|
ditzakegu
narrazioaren barnean, bidaia liburu baten helburua narrazioa baita, eginkizun batzuen kontaketa. Eta liburu honek, poemategia izan arren, ezin izan du alde batera utzi bere narrazio joera.
|
|
–Garrasia? bezalako margolan baten barne mundu atormentatuaren eta kanpoko espresioaren artekoak irudika
|
lezake
narrazioetako munduakere nolakoak ziren. Izan ere, kanpo/ barne dikotomiak sakontasun modernoetaraerakartzen gaitu.
|
2005
|
|
Liburuak ez du ekintza bakar bat islatzen, gizarte baten azterketa egiteko asmoa egon arren. Gizartea, edonongoa izan badaiteke ere, eta hemen esan
|
genezake
narrazioek badutela ikuspegi unibertsala, Euskal Herrikoa da ipuinotan antzematen dena. Gizarte horren arazoak islatu nahi dituzte ipuin hauek eta egileak modu jakin batean aurkezten dizkigu.
|
2011
|
|
Memoria historikoa narrazio horren funtsezko osagaia da. Esan
|
dezakegu
narrazio hori memoria dela berez. Oroimenaren eztabaidari muzin egitea mendetan akulturazioa, manipulazioa eta memoriagabetzea sustatu dituen botereari jokoa egitea da.Abenduaren 3an, Nafarroaren eta euskararen egunean, Nabarralde Saria emango da Ziordian burutuko den ekitaldian.
|
|
Beste modu batera esango dut nik. Suposa
|
dezagun
narrazioa dela Akilesen ezkutu hura, non mundu osoa grabaturik geratzen zen metal distiratsuan. Poesiak, aldiz, ispiluaren ezaugarritik dauka gehiago, zerbait hartu, bereganatu eta, segidan, islatu egiten du, jaurti, kanporatu.
|
2013
|
|
Historia apologetikoarena, tubalismoaz ari zela edo konkistaz ari zela, diskurtso politikoa baitzen, helburu politikoak zituena. Asmoa ez zen, Ostolazak uste duen bezala, Nafarroaren eta Gaztelaren arteko batasunari gorazarre egitea; asmoa zen, batetik, Gaztelaren eta Aragoiren ikuspuntutik konkista justifika
|
zezaketen
narrazio historikoei buru egitea, eta, bertzetik, konkista horretatik etor zitezkeen ondorio txar batzuk saihesteko argudio historikoak eskaintzea.
|
|
Hortxe ikusiko da askok dioten moduan herri aurreratua garen, ala nortasuna galarazten diguten errezeta kutsagarriak irensteko prest segituko dugun. Gura izanez gero, irakasleok askatasunerantz eraman
|
gaitzakeen
narrazio ezin ederragoa idatz genezake irakaskuntzan dugun esperientzia lagun, ikasle guztien eredu, herri kolpatu honen eredu. Horretarako gobernu kolonoetatik datozen testu guztiak zaramara bota, eta geure testu propioa sor dezagun.
|
2014
|
|
d) Bildutako informazio guztiarekin, osa
|
ezazue
narrazio digitalaren gidoia. Narrazio digitalak margolanari, gertakariari eta pertsonaiari buruzko informazioa izango du, baita ikusleari egingo diozuen galdera eta horri erantzuteko informazioa ere.
|
|
f) Editatu
|
ezazue
narrazio digitala, audio grabazioa eta irudiak erabiliz.
|
|
Dakizuenez, margolan bat, pertsonaia bat eta gertakari bat lantzen dira. Berrikus
|
ezazue
narrazio digitala, eta honako urrats hauei jarraituz, laburtu ikusitakoa:
|
2015
|
|
Hurrena, subjektu batek atzeman duen identitatea. Atzemate horren oinarria subjektuak bere buruarekin berdindu
|
dezakeen
narrazioa da, narrazioan gertaerek zentzua hartzen dute, eta hala nork beretasunik lortzen du. Paul Ricouer, Soi meme comme un autre, Le Seuil, Paris, 1990.
|
|
Hainbat hobe. Horrela aurki
|
nezakeen
narrazioari ekiteko beharrezko distantzia. Amonaren esaldia?
|
2016
|
|
b) Osa
|
itzazue
narrazioaren atalak, aurreko zereginean zehaztutakoaren arabera eta ez
|
|
2 Bete
|
itzazue
narrazio digitala antolatzeko
|
|
b) Osa
|
itzazue
narrazioaren atalak, aurreko zereginean zehaztutakoaren arabera eta ez ahaztu narrazio digitalaren titulua adostea.
|
|
2 Bete
|
itzazue
narrazio digitala antolatzeko dokumentuko hutsuneak.
|
2019
|
|
Emakume eta gizonek, maitasun harremanetan dituzten ideia ezberdinak sarri irakur
|
ditzakegu
narrazio horretan ere:
|
|
Horietako batzuk sinesten zailak dira, baina kontaeraren zerbitzuan sortu dira, pertsonaiaren subkontzientearen desirak eta loturak adieraztekoan funtzionalitate nagusia dute. Halere, kasualitatearen presentzia hori konpentsatzeko, sinesgarritasunaren zerbitzuan eginiko hainbat keinu errealista nabarmendu
|
genitzake
narrazioan zehar, hala nola, esaterako, Mikele de Abandoren istorioan aipatzen diren argazki, janzkera, orrazkera, apaingarri, objektu eta pertsonaia historikoen atrezzo bermagarriak.
|
2022
|
|
Lehen esaldi batekin proposamena egiten diot tresnari. «Sortu
|
ezazu
narrazio baten lehen atala», eskatzen diot. Testua sortzen dizu, eta gustura baldin bazaude, bigarren atala egiteko eskatzen diozu.
|