Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 41

2000
‎– Estaturako telebista lurrazaleko analogiko baten gainean kontrola duen pertsona edo sozietate batek, gehienez jota ere, lurrazaleko telebista digitalekobeste bostetara luza dezake kontrola (betiere sozietate ezberdinak izangodirelarik). Kopuru hori laura jaitsiko litzateke baldin eta simulcast egitekobaimenaren ondorioz, sozietateak kanal digitala izateko baimen automatikoaizango balu.
2002
‎Sistemari bere biziraupenak eskuetatik ihes egin ez diezaion, berak sortu dituen aukerak kontrolatzea ezinbestekoa zaio. Nortasuna, lehen ez bezala, norbanakoen eskuetan dagoen etengabeko eraikuntza izanik, sistema diferentziatuek euren batasuna bermatua manten dezaten kontrolerako bitarteko berriak sortu beharrean aurkitzen dira.
2003
‎Horietako asko pigmentu industrialak dira, eta ez dute homologaziorik pasatu erabilera kosmetikorako; beraz, ez dakigu zehatz mehatz zein den haien azken erreakzioa. . Batzordeak berak estatu kide guztiei eskatzen die beharrezko neurriak har ditzatela kontrolak indartzeko, jendea balizko arriskuez sentsibilizatzeko, debekatutako produktuen zerrenda bat sortzeaz gain, eta arrisku jakin bat duten pertsonengan tatuajeak edo piercingak egiteko arau zehatzak ezar ditzatela, hala nola, haurrengan, haurdun dauden emakumeengan eta bihotzeko edo biriketako gaixotasun kronikoak dituztenengan. Bestalde, txostena egin duten adituek guztiok hartu genituzkeen zenbait neurri nabarmentzen dituzte.
2005
‎Lehenengoa sisteman parte hartzen duten operadoreek egindako autokontrolean oinarritzen da, eta bigarrena, berriz, kanpo kontrol batean, edo erakunde independente baimendu batek, edo administrazio organo edo erakunde publiko batek. Sistema hori administrazio publikoak nekazaritzako elikagaien kalitatearen arloan dituen eskumenen esparruan egin ditzakeen kontrolekin osatzen da. Kontrol horiek operadoreei nahiz baimendutako kontrol eta/ edo ziurtapen independenteko erakundeei buruzkoak izan daitezke.
2006
‎Hori gezurra da. Irakasle guztioi galdetu zaigu greba egin dugun ala ez, eta lehenengo grebako datuak bakarrik ezagutzen ditut, 300 irakasle baino gehiagok esan zuten greba egin zutela, 500 batek ez zuela greba egin… eta gainerakook ez genuen erantzun; nire kasuan helburua greba egitea zelako, arazoa plazaratzea eta kontrola jarri behar bada, jar dezatela kontrol mekanismo bat unibertsitatean. Baina, Azkarraga jauna, guk ez genuen gezurrik esan, eta zuk lortu duzu nire bihotza ukitzea… baina ez ezkerretik, ironia, demagogia eta gezurretatik baizik.
2007
‎Ez, ordea, eskaera maila. Arau gutxi ezartzendizkiete seme alabei, eta horiek bete ditzaten kontrol apala dago. Seme alabei moldatzen eta horien premiak eta lehentasunak ezagutzen eta asebetetzen saiatzen dira.
‎Elikagaietan toxina sortzeko, bakterio aitzindariak erabiltzen dira, anaerobiosi egoeran, hau da, oxigenorik gabe, soilik hazi eta toxina sor dezaketen mikroorganismoak. Ezaugarri horrek pentsaraz lezake kontrola erraza dela. Hala ere, errealitatetik urrunago dago.
2008
‎Hirugarren muga da Administrazioaren ariozko berrikuspenaren gainean auzitegiek egin dezaketen kontrola. Administrazio jardun oro auzitegien kontrolpean dago, auzitegien benetako babesaren ondorioz (Konstituzioaren 24 art.). Lehen Administrazioaren ariozko berrikuspenak aurkaratzeko, ekonomia administraziozko erreklamazioa aurkeztu behar zen; gaur egun, ordea, zuzenean jo daiteke Administrazioarekiko auzietara.
2010
‎–Goazen hauei erakustera hau serio doala. Jarrai dezatela, nahi badute, errenditu gabe, jarrai dezatela kontrolengatik eta abarrengatik kexatzen, baina erakutsi egingo diegu prest gaudela akordio politiko bat egiteko??.
‎Barne zein kanpo ikuskapenak gero eta maizago egiten dira, batez ere, bolumen handieneko erakundeen artean. Bazkideek berek eska ditzakete kontrol horiek gardentasuna hobetzeko edo erakundeen lanari buruzko edozein zalantza izanez gero. GKEen konpromisoa 2006ko udan, garapen sozialeko, ingurumeneko eta giza eskubideetako hamaika nazioarteko erakundek irabazi asmorik gabeko sektoreko Kontuak Emateko Munduko Lehen Gutuna onartu zuten.
2011
‎Hainbat gai izan zituzten hizpide eztabaida haietan: telebista bera, irakurketaren garrantzia, hedabideen funtzioak, harrera kritikoa, kontsumo indibiduala edo taldeka, gurasoek izan dezaketen kontrola, eta abar. Oso esperientzia interesgarria izan zen; batik bat, baliagarria gertatu zen telebista familian ikusteak duen garrantziaz ohartarazteko.
2012
‎udan zehar estatu osoan gidarion gehiegizko abiadura dela-eta milaka zigor jarri dituztela, bai eta arau hauste horiek beherantz egin dutela Poliziaren eraginkortasunari esker. Diruaz eta kontrol sozialaz ez zuten ezer esan, baina edozein inozok argi susma dezake kontrol haien benetako helburua zein den. Eta zuek, irakurleok, berdin, ezta?
‎Horrachek esan duenez, Noos erakundea irabazi asmorik gabe sortu zen, diru publikoaren sarbideari, babesa? emateko asmoz, merkataritza erakundeei jarri diezazkieten kontrolak saihestuta.
‎Azaldu zer diren gelako egunerokoa eta pasadizoen bilduma, eta zer desberdintasun dauden haien artean. Presta ezazu kontrol zerrenda bat (gertatzen da/ ez da gertatzen) portaera hauek baloratzeko: 12 hilabeteko neskato baten portaera motorrak.
‎Izan ere, produktu horietan zentzumenen bidezko kalitateak berebiziko garrantzia dauka, jatorri deitura etiketarekin merkaturatuko diren produktuek zehaztapenak betetzen dituzten zertifikazioa egon behar da, eta gainera, ekoizleak asko izanda eta sarritan artisau prozedurak erabilita, produktuen arteko heterogeneotasun handia izan ohi da. Horrela, ekoizle bakoitzak egin dezakeen kontrol propioaz gain, kontseilu arautzaileak kontrata dezake kanpoko laborategi bat jatorrizko deituraren produktu guztien kalitate kontrola egiteko.
‎Galdera. Gaur egun, estatuek eta beren zerbitzu sekretuek erabil dezaketen kontrolerako teknologiarekin, mugikor, satelite, eta gure irudimenak atzeman ez dezakeen guztia... Posible da min ematen dien borroka armatu bat praktikatzea?
2014
‎Zer eragin izan dezake kontrol pribatuak dakarren guztiak herritarrongan?
2015
‎–Umezaro eta gaztaro osoa erne bizi izanaren oroitzapena daukat; amarekin azokara joatean alertan egon behar nuen, askotan gelditu izan baikinen soldaduen eta gerrillarien arteko tiro gurutzatuen erdian; eskolara bidean ere neure eta ondoko guztien urratsak zaintzen nituen, zer gerta ere; soldaduek bahitu zintzaketen kontrol ilegal horietako batean, eta pentsa dezakezu zer egingo zioketen neska gazte bati.
‎Osa ezazu kontrol zerrenda. Horretarako aztertu Ekigunean dituzun Europako Batzordeko inprimakia
‎Diru publikoz finantzatutako ikastetxeetan, irakasleek, ikasleek edota gurasoek esku har dezakete kontrolean eta kudeaketan.
‎«Hipertentsio arteriala, bihotz gutxiegitasuna, kardiopatia iskemikoa edo bularreko angina duen pertsona batentzat benetan arriskutsua dena da alkohol, gatz, kaloria, oro har, eta erretzaileetan, tabakoa kontsumitzea. Paziente horiek zaintza berezia eduki behar dute, gertaera larriagoek eragin ditzaketen kontrolik ezak saihesteko», dio.
‎Ardatza jardunen kontrola da: gauzak bere horretan iraun dezaten kontrol kolektibo eta sakralizatu batetik, nork bere burua gida dezan hautazko kontrol batera. Bistan da, kontrolaren historia erreprodukzio/ produkzio sozialaren historia da, eta alde horretatik ere, egitate sozialen ontologien historia.
2016
‎Horrek kezka eragin zuen kideen artean, mugimenduaren batasunari kalte egiteko arriskua ikusi zutelako. Era berean, iruditu zitzaien erregimeneko agintariek aitzakiatzat erabil zezaketela kontrola handitzeko, eta batzordearen jarduera mugatu eta gogor jazartzeko.
‎Irakurri bete behar dituzuen zereginak, eta zerrendatu itzazue kontrol zerrendan. Pentsatu nola antolatuko
‎Sistemaren edo komunikazio sarean parte hartzen duten osagaien konplexutasunaren arabera, honela sailkatu dezakegu kontrol sistema:
‎Oro har, indarguneak eta ahulguneak kontrola ditzake enpresak, barneko elementuak direlako. Aukerak eta mehatxuak, aldiz, ezin ditzake kontrola, kanpokoak direlako.
‎Osa ezazu kontrol zerrenda. Horretarako aztertu Ekigunean dituzun Europako Batzordeko inprimakia eta ebaluazio irizpide orriak, eta hemengo ahozko azalpenetarako jarraibideak.
‎Irakurri bete behar dituzuen zereginak, eta zerrendatu itzazue kontrol zerrendan. Pentsatu nola antolatuko zareten zereginak betetzeko (batzuk banakakoak izango dira, beste batzuk talde txikian egin behar dira, zenbaitetan talde bakoitzak lan bat egingo du&) eta idatzi pentsatutakoa.
2017
‎Nolanahi, kontuak guztiz aldatu ziren emakumeek ugaltzearekiko izan zezaketen kontrola egonkortasun ekonomiko eta sozialerako mehatxutzat hartzen hasi bezain laster. Halaxe gertatu zen. Izurri Beltzak?
‎Eta azkenik, bosgarrenpanelean, CpG irlen posizioak marrazten dira berdez. Irudi honetan ikusi dezakegu kontrol etamorfina laginen H3K27me3 histonaren antolamendua alderatuz, bigarrengoan bi tontor agertzendirela CpG irlen posizioarekin bat datorren puntuan (lauki gorria).
2018
‎–Bakarrean izan behar du. Lagun nazazu kontrolera.
2019
‎Gauza bat egin dezakezu kontrolean.
2021
‎Ikus dezagun kontrol egitura bat: Hona alguazila, hemendik hasiko da bere bandoa botatzen (Larzabal).
‎Eta ezinbestekoa da erregistro idatzia eramatea, zure medikuari edo erizainari erakusteko. 6 Errepikatu neurketa Diagnostiko arazorik ez baduzu, “urtero egin ditzakezu kontrol neurketak”, azaldu digu kardiologoak. Baina zure medikuak hipertentsioa diagnostikatu badizu, komeni da tentsioa aste oso batean hartzea, bi irakurketa goizean eta bi gauean.
‎" Panorama politiko instituzionalean, askoz jota neurriaren eraginkortasun maila izan da auzitan jarri dutena gutxi batzuek, inolaz ere ekar dezakeen kontrol mekanismo berritzaileen ezarpen iraunkorra".
‎Panorama politiko instituzionalean erabateko adostasuna ikusi izan dugu azken asteetan neurri honen ezarpenari dagokionez. Askoz jota neurriaren eraginkortasun maila izan da auzitan jarri dutena gutxi batzuek, inolaz ere ekar dezakeen kontrol mekanismo berritzaileen (eta sofistikatuagoen) ezarpen iraunkorra, osasun egoeraren argudioa erabilita. Osasunetik gutxi eta biztanleriaren kontrol sozialetik asko.
2022
‎Eta argi dago teknologiek erraztu egin dezaketela kontrol soziala. Ezin da baieztatu, baina, zenbait sare sozialetan esandakoen arabera, Pekingo gobernuak herritarren joan etorriak murriztu ditzaketen Covid QRak manipulatu zituen uztailean Henan probintzian.
2023
‎Frantziako Estatu Kontseiluari dagokio orain bere erabakia ematea, Europako Batasuneko Justizia Auzitegiaren erabakia Frantziako zuzenbidera egokituz. Halere, migratzaileen aldeko elkarteek Frantziako Gobernuari galdetu diote «berehala» geldi ditzan kontrol horiek, Estatu Kontseiluaren erabakiaren beha egon gabe.
‎Kasu batzuetan, haratago doa beldur hori. Esperientziak erakutsi digunaren arabera esan dezakegu kontrol hori, batzuetan, gure buruari jarritako presioaren ondorio ere badela, hau da, gure seme alabek ahalik eta akats gutxien izan ditzaten nahi dugu eta horrela porrotak ekidin, guraso edo hezitzaile bezala dugun erreputazioa ez dadin zikindu. Zenbait erabaki ez ditugu gure gazteen hobe beharrez hartzen, besteek zer esango duten kontuan hartuta egiten dugu.
‎Hori guztia dela eta, datuak babesteko eskubideak gero eta garrantzi gehiago du lan harremanetan ere, eta, are gehiago, 2018ko maiatzaren 25etik aurrera Europako Parlamentuko eta Kontseiluko 2016/ 679 (EB) Erregelamendua, datu pertsonalak tratatzeari eta datu horiek askatasunez zirkulatzeari dagokienez pertsona fisikoak babesteari buruzkoa eta 95/ 46/ EE Zuzentaraua indargabetzeari buruzkoa (datuak babesteko Erregelamendu Orokorra), indarrean jarri zenetik. Arean ere, erregelamendu horren xedea da teknologia berrien ondorioak aintzat hartzea, interesdunentzat gardentasuna areagotzea eta pertsonek euren gaineko datuei buruz izan dezaketen kontrola indartzea. Ezbairik gabe, erregelamendu horren gainean barne auzitegiek eta, batez ere, EBAk egingo dituzten interpretazioak funtsezkoak izango dira berau behar bezala aplikatzeko.
‎Galdera orain argia da: bateragarria da toki autonomia eta Estatuak edo autonomia erkidegoek egin dezaketen kontrola edo zaintza. Galdera hori erantzuteko lehenengo eta behin gauza bat argitu behar dugu:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dezaketen 5 (0,03)
dezake 3 (0,02)
dezakeen 3 (0,02)
dezakegu 3 (0,02)
ezazu 3 (0,02)
dezatela 2 (0,01)
dezaten 2 (0,01)
itzazue 2 (0,01)
dezagun 1 (0,01)
dezakete 1 (0,01)
dezaketela 1 (0,01)
dezakezu 1 (0,01)
diezazkieten 1 (0,01)
ditzake 1 (0,01)
ditzakeen 1 (0,01)
ditzakete 1 (0,01)
ditzaketen 1 (0,01)
ditzakezu 1 (0,01)
ditzan 1 (0,01)
ditzatela 1 (0,01)
ditzaten 1 (0,01)
lezake 1 (0,01)
nazazu 1 (0,01)
zezaketela 1 (0,01)
zezaketen 1 (0,01)
zintzaketen 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia