Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2002
‎Azpiegitura planen eragina nozituko duten agenteak zehaztu eta identifikatu behar dira.Horrela, azpiegitura proiektuen garapenean parte hartzen duten edota eraginajasango duten agenteen deskribapen laburra egin daiteke: ...iaren bermea); b) izan daitezkeen erabiltzaileek prezio eta kalitateari buruzko xehetasunak ezagutu nahi dituzte; c) administrazio publikoak aurrekontu eta defizit publikoa du kezka nagusia; d) zergadunek azpiegiturak finantzatzeko izango duten zama fiskala ezagutu nahi dute; eta, azkenik, e) enplegu, ingurumen edota kokapenari loturiko arrazoiak direla medio, azpiegitura proiektuenondorioak jasan ditzaketen kolektibo eta herriak daude.
2005
‎Espainiako Arkitektoen Elkargoen Kontseilu Goreneko presidenteak, Carlos Hernández Pezzik, etxebizitza mota horietarako “demanda” dagoela esan zuen. Higiezinen Kudeatzaileen Espainiako Elkarteko (AEGI) bozeramaileak, Javier Martínezek, neurria ontzat jo zuen, eta azpimarratu zuen konpondu egin lezakeela kolektibo batzuen etxebizitza eskuratzeko arazoa, hala nola ikasleena edo pertsona bakarreko familiena.
2007
‎Adinekoei tratu txarrak ematea arazo soziosanitario larria da. Adinekoek abusu, babes gabezia eta indarkeria egoerak jasan ditzakeen kolektibo bat osatzen dute. Osasunaren Mundu Erakundeak (OME), 2002 urteko txostenean,% 4 eta% 6 artean aipatzen zituen tratu txarrak jasan dituztela dioten zaharrak.
2008
‎Bilbotar irakasleak argi zekusan apaizgaiak euskara idatzian trebatzea interes handienekoa zela. Izan ere, apaizgoak, euskara landu eta prestigiatu zezakeen kolektiboa osatzen zuen, eta arrazoi pastoral praktikoagoak ere hor zeuden (eliztarrekin beren hizkuntzan ganoraz aritzea). Azkue gutxienez 1896 urtetik, Gasteizko seminarioan katedra ezartzeko gestiotan zebilen.
2009
‎Azterketak, horrelako datuen bidez, “emakumeen gorputz irudiarekin asebetetze maila handiagoa erakusten du”, ziur aski, edertasun ereduei buruz eta arrakasta pertsonal eta profesionalarekin duen erlazioari buruz etengabe jasotzen dituen mezuengatik. Hala ere, gizonezkoetan ere ehuneko handi bat hauteman da, pisua galdu lukeena, nahiz eta normaltasun marjinetan egon; horrek adieraz lezake kolektibo horretan ere gero eta gehiago kezkatzen direla beren osasuna eta irudia. Ariketa fisikoaren garrantzia Ikerketaren arabera, gainera, “pisua galtzeko hartutako neurriak ez dira egokiak, kosta ahala kosta argaltzeko gogoa eta ezagutzarik eza direla eta” horretarako metodorik egokiena zein den.
2015
‎Beraz, etorkizunean, agintari eskudunek norabide horretan bideratu lituzkete ahaleginak. Izan ere, ikerkuntzako edozein eremutan emakumeen bidezko presentziari uko egitea herrialdearen garapen jasangarrirako ekarpen garrantzitsuak egin ditzakeen kolektibo bati uko egitea da.
2019
‎4 Eskola Herritarra: sorreran izan zuen funtzionamendu asanblearioa bertan behera geratu denez, orain, interes komunak izan ditzaketen kolektiboei begira dabiltza lanean. Esaterako, abenduan gurasoei zuzendutako bi hitzaldi antolatu zituzten.
2021
‎Kontzientzia hartzeko eskaintza da, gai honetan erreferente diren lan eta egile feministen laguntzarekin, eta irakurri ostean, hurbilekoekin eztabaidatzeko gogoa pizten du. Denoi eragiten digulako, modu batean edo bestean, gai honek, eta ardura hartuz etxetik bertatik eragin dezakegulako kolektiboan, nahi izatera, erlojuari hainbeste begiratu gabe.
2022
‎Ikastaroa suizidio jokabidea izan dezaketen kolektibo kalteberekin harremanetan dauden profesional ez sanitarioentzat eta sanitario ez klinikoentzat izango da. Hartan, suizidio jokabidearen inguruko oinarrizko kontzeptuak azaltzen dira, hala nola gizarte eragileek arriskuan dauden pertsonak hobeto detektatzeko, eta hasierako laguntza emateko.
2023
‎Bere bizipenak ere kapitulu batean partekatzen ditu. «Nik sinatzen dut, baina denok idatzi dugun liburu bat da, eta guk osatu dezakegun kolektibo guztiaren ahotsa izatea gustatuko litzaidake».
‎Izan ere, Totorikaguenak (2017) horren esanahia argitzeko azpimarratu zituen ardatzak aintzat hartu eta egikaritu dira. Hau da, haurren inklusio prozesuan aniztasunari erantzuteko etengabeko ebaluazioa ziurtatu da (haurren hitza eta sentimenduak hartu dira kontuan), ikasle guztien parte hartzea bermatu da eta bidean haurren integrazio prozesuan azaldu diren oztopoak identifikatu dira (behaketa sistematikoaren bitartez), eta baztertzeko arriskua izan dezakeen kolektiboa ez ezik (atzerritar jatorria duten eta iritsi berriak diren haurrak), hezkuntza komunitate guztia izan da jagon dena. Kasu honetan, haurraren gertuko ekosistema osatzen dutenak:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia