2001
|
|
Herrialde pobreek ez bakarrik nahi dute globalizazioaren karrera honetan parte hartu, baizik eta gainera esan
|
diezaietela
jakintza berriro orekatu egin behar dugu eta garatzeko aukera eman behar diegu.
|
2002
|
|
Gainera, igarotzen direnentzat, beren ikasketen edukiak dira eskuragarri dauden bakarrak. Bestalde, irakaskuntzak ez duen ondorio onuragarri bat izan
|
dezake
jakintza hedatzeak: herritar ororen esku egonik, gizarte osoaren kultur maila garaiagoa da, eta hori funtsezko osagaia da gizarte demokratiko, aske etapa rtehartzaile baterako.
|
2004
|
|
Mina lehcn aldiz sentitzen duenean, super zientzialariak aurretik ezzckien zcrbait ikasiko du, Nagelen iritziz. Minari buruz ikcrtuz hirugarren pertsona batcklor
|
dezakeen
jakintza zientifiko guztia eskuratu arren, horrekin bakarrik Mirenck ezin izandu mina zer den erabat ikasi. Mircn super zientzialariak kasu horretan gauza berri batikastea da, hain zuzen, Nagelek darabiien argudioa aldebiko dualismoa justifikatzeko, Argudio horri, ezagutzaren argudioa?
|
|
Erreal (itate) a nola den azaltzeko zientziak eman dezake azalpenik koherenteena eta beteena, Wittgensteinen ustez. Areago, Tractatus a oldoztu eta idatzi zuen Wittgensteinen arabera, zientzia da, errigore hertsian, errealitatearen nola delakoaz zuzen hitz egin
|
dezakeen
jakintza bakarra. Errealitatearen berri emateko, baina, ez da aski nola den esatea, zer den ere azaldu beharra baitago, eta hori metafisikaren zeregina da.
|
2012
|
|
Noizbait sortu zen eta geroan noizbait, klimaren baldintzak aldatzen direnean, aldatu egingo dira egungo baldintzak. Halaber, Vostok lakuak eman
|
diezagukeen
jakintza berriak, muturreko egoeran garatutako biziari buruzkoa izan daitekeena, asko lagunduko digu biziaren jatorria, eboluzioa eta geroa ezagutzen.
|
2013
|
|
Zuzenbideko testu akademikoetan, berriz, birformulatzaile hauek askoz ere maizago erabiltzen dira, eta joera hori Giza eta Gizarte Zientzietako testuetan atzematen denaren antzekoa da, itxura denez. Erregresioaren datuak (R2= 0,9103) berresten du banaketa hori irmoa dela, eta, ondorioz, birformulatzaile esplikatiboen agerpen maiztasunak zerikusia izan
|
dezakeela
jakintza arloarekin, eta, zuzenbideko testuen kasuan behintzat, baita testu generoarekin ere. Izan ere, zuzenbideko testuen banaketa xeheari erreparatuz gero (ikusi 1.2 irudia), argi geratzen da birformulatzaile esplikatiboek agerpen maiztasun nabarmen desberdinak dituztela lege testuetan eta testu akademikoetan; eta erregresio indizearen balio jasoak (R2= 0,9404), bestalde, agerian uzten du, Zientzia Juridikoen alorrean behintzat, testu generoaren araberako banaketa ere estatistikoki esangarritzat jo daitekeela.
|
|
Bloke horretan jakintza arlo asko daude eta, beraz, era askotako hitzaldiak daude hor. Bospasei izaten dira blokeko eta ikasleei esaten zaie denetara joan behar dutela, ikus
|
dezaten
jakintza ez dela bakarrik partziala edo arlo batetik atera daitekeen jakinduria. Ikus dezaten hor badagoela pluraltasun bat eta diziplina arteko elkarrizketa bat egon daitekeela, batzuek eta besteek esaten dutena, nahiz eta askotan formetan diferenteak izan, muinean ez dira hain desberdinak.
|
2015
|
|
euskal identitatea hainbat praktikarekin berdinduko dudanez gero, euskal Zer identitarioa praktikan zertan den eta zelan ibiltzen dugun aztertuko dut. Baina lana bera ere zergintza horretan sartu behar dugunez, eta disimulu barik haren aldekoa denez, esan
|
dezaket
jakintza hori interesatua dela, euskal Zera zertan den argitu nahi badut, hura praktikatzen, hedatzen eta mundu bihurtzen nola jarrai dezakegun argitzeko dela. Lana, alde horretatik, euskal Zeraren apologia bat da.
|
2016
|
|
Praktikek jokaldi hurrenkera eta multzoetan dute egokitasuna hartzen, arizaleek badakite horren arabera egoki eta eraz jokatzen. Roger Barkerenprintzipioari jarraikiz, abagunekotasuna (occasionalism) dei
|
diezaiokegu
jakintza metapraktiko hari: postetxera doanak postetxe (ko) zurrean edo antzean jokatzen du.
|
|
Elkarlan modelo honen arrakasta informazioaren mugimendu azkarrean eta haren prozesatze masiboan datza. Arkitekturan proiektuetan erabiltzaile ez profesionalek modu aktibo batean sor
|
dezaketen
jakintza kolektiboa integratuko badugu, beharrezkoa izango da:
|
|
Jakintza horiek ‘irakatsi’ daitezke berariaz edo ez. Edozein ingurunek, ekintza sozialek eta abarrek eman
|
dezakete
jakintza hori, eskolan zein eskolatik kanpora. Hori da ezkutukoa, hori da benetakoa (hori da nerabeek inork baino hobeto usaintzen dutena).
|
2018
|
|
Jakintza alorren inguruko haria berrartu du batek: Diziplinartekotasunak lagun
|
dezake
jakintza alorren arteko mugako espazioak sortzen eta genero imajinarioak lausotzen, baita aipaturiko arrazoibidea vs emozioa dikotomia auzitan jartzen ere. Jakintza alorren arteko zubiak ezinbestekoak dira, besteak beste, genero ikuspegia zehar lerro gisa gara dadin.
|
2020
|
|
Horretarako hezkuntza eta ikerketa sistemak gakoak dira. Bestalde, Euskal Komunitatea aipatzen dudanean euskal identitateari eta kulturari buruz hitz egiten ari naiz, mundu globalizatu honetan, bakoitzak bere tokitik, identitatearen eta kulturaren bidez mundua aldatzen duten ekarpen esanguratsuak egin
|
ditzaketelako
jakintzan hezitako pertsona kultuek.
|
2021
|
|
Aipatu Oturuntza dialogoan Diotima filosofo emakume apaizak ongi azaltzen duenez, azaldutako bide hori behin urratutakoan, maite dutenen ekintza eder guztien eragile bilakatuko da Eros. Orobat, maitasunaren alderdi etikoa gorpuztuko du, sormena ernatzen duelako, maitaleek bidaia egin
|
dezaten
jakintzaren eta ezagutzaren herrialdeetara, urratsez urrats eta mailaz maila. Hortaz, Platonek ez du erotismoa gaitzesten; aitzitik, baliozko eta beharrezkotzat jotzen du, hasieran pizgarri izango delako, eta ondoren goi arnasa itzalezina bihurtuko delako.
|