Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2006
‎Horretaz gain, administrazioaren aurretiko baimenaren erregulazioa ontzat ez hartzeko beste arrazoi bat ere badago. Hau da, aurretiko kontrolak edo zentsurak ez du bermatzen publizitatearen hartzaileek kalteak edo etsipenak izango ez dituztenik; are okerrago, espero ez diren ondorioak izan daitezke, esate baterako, zentsura forma horrek publizitate obraren gainean beharrezkoa den kontrola ez izatera eraman dezake iragarlea, administrazioak kontrolatu duela pentsa baitezake; bestalde, hartzaileek pentsa dezakete administrazioaren aurretiko baimena izateagatik produktu eta zerbitzu horiek fidagarriagoak direla (Acosta, 1989b: 804; De la Cuesta, 1995:
‎Bestalde, 20 artikuluan aurreikusten denez, errepikapena ezinezkoa izanez gero, prezioa jaistea eta sorturiko kalte galerak ordaintzea eska dezake iragarleak. Kasu askotan, errepikatzea ezinezkoa denez (data zehatzean egitekoak diren ekintzak kasu), 24 artikuluak darabilen, laguntza?
‎Agentziak dagozkion kalte galerak ordaintzeko eska dezake (betetze partzial edo akastuna gertatzen den kasu guztietan eska daitekeena, 18 artikuluak ez baitu esaten halabeharrezko zioak obligazio horren salbuespena dakarrenik). Azken puntu hori zeharo akastuna da, ez baitago batere argi agentziak zergatik ezin dezakeen iragarlearen betetze osoa eskatu58.
‎Publizitate kontratuaren perfekziora bideratua den prozesu horrek bi gai garrantzitsu planteatzen ditu: alde batetik, ea agentziari ez zaion ordaindu behar proposamenean izandako gastuengatik, eta, bestetik, jakin behar da zer erabilera egin dezakeen iragarleak eman zaion publizitate materialarekin, publizitate sorkuntza baterako gaia izan baitaiteke, proposamenari onespena eman ez zaion arren.
‎Azkenik, gerta daiteke agentziak beste subjektu batengana jotzea horrek gauza dezan iragarlearen publizitate hedapenerako kontratua; komisio kontratuaren arauen arabera, komisio hartzailearen ordezkapena deritza horri. Dagokigun kasuan erosketen banaguneek hartuko dute agentzien lekua.
‎PLOren 6.a. artikuluak ez du eskatzen jokaera desleiala jasaten duena halabeharrez lehiakidea izatea; hala, lehiakide ez den hirugarren alderdi baten izen ona gutxiesteko publizitatea egin dezake iragarle batek (De la Cuesta, 2002: 148).
‎Beraz, nahiz eta publizitate sorkuntzari egile eskubideen erregimena aplikatzea badagokion, esan dezakegu iragarlearentzat ez dela onuragarria. Ez da ahantzi behar, halaber, publizitatea azken xedea izatea dela publizitate sorkuntzaren ezaugarririk inportanteena.
‎Horrenbestez, kontratuan aurreikusten bada sorkuntza lan bat publizitate kanpaina jakin baterako dela, agentziak, dagozkion ekimenen bidez? eragotz dezake iragarleak sorkuntza lan hori beste kanpaina batean erabiltzea.
2008
‎IP helbideak datu pertsonal gisa tratatzeak ondorio handiak izan ditzake bilatzaileen funtzionamenduan eta informazio horri ematen dioten tratamenduan Googlek dio IP helbideak gordetzen dituela erabiltzaileei zerbitzu hobea emateko, horrela, erabili duten hizkuntza ezagutzeko gai baita. Era berean, adierazi du horrela informazio fidagarria eman diezaiekeela iragarleei fakturatzeko. Bilatzaileen erraldoia izan zen informazioa biltegiratzeko denbora 18 hilabetera murriztu zuen lehena.
2012
‎Publizitate kontratuaren perfekziora bideratua den prozesu horrek bi gai garrantzitsu planteatzen ditu: alde batetik, ea agentziari ez zaion ordaindu behar proposamenean izandako gastuengatik, eta, bestetik, jakin behar da zer erabilera egin dezakeen iragarleak eman zaion publizitate materialarekin, publizitate sorkuntza baterako gaia izan baitaiteke, proposamenari onespena eman ez zaion arren.
‎Azkenik, gerta daiteke agentziak beste subjektu batengana jotzea horrek gauza dezan iragarlearen publizitate hedapenerako kontratua; komisio kontratuaren arauen arabera, komisio hartzailearen ordezkapena deritza horri. Dagokigun kasuan erosketen banaguneek hartuko dute agentzien lekua.
‎Agentziak dagozkion kalte galerak ordaintzeko eska dezake (betetze partzial edo akastuna gertatzen den kasu guztietan eska daitekeena, 16 artikuluak ez baitu esaten halabeharrezko zioak obligazio horren salbuespena dakarrenik). Azken puntu hori zeharo akastuna da, ez baitago batere argi agentziak zergatik ezin dezakeen iragarlearen betetze osoa eskatu63.
‎Beraz, nahiz eta publizitate sorkuntzari egile eskubideen erregimena aplikatzea badagokion, esan dezakegu iragarlearentzat ez dela onuragarria. Ez da ahantzi behar, halaber, publizitatea azken xedea izatea dela publizitate sorkuntzaren ezaugarririk inportanteena.
‎Horrenbestez, kontratuan aurreikusten bada sorkuntza lan bat publizitate kanpaina jakin baterako dela, agentziak, dagozkion ekimenen bidez? eragotz dezake iragarleak sorkuntza lan hori beste kanpaina batean erabiltzea.
‎Horretaz gain, administrazioaren aurretiko baimenaren erregulazioa ontzat ez hartzeko beste arrazoi bat ere badago. Hau da, aurretiko kontrolak edo zentsurak ez du bermatzen publizitatearen hartzaileek kalteak edo etsipenak izango ez dituztenik; are okerrago, espero ez diren ondorioak izan daitezke, esate baterako, zentsura forma horrek publizitate obraren gainean beharrezkoa den kontrola ez izatera eraman dezake iragarlea, administrazioak kontrolatu duela pentsa baitezake; bestalde, hartzaileek pentsa dezakete administrazioaren aurretiko baimena izateagatik produktu edo zerbitzu horiek fidagarriagoak direla (Acosta, 1989b: 804; De la Cuesta, 1995:
‎Bestalde, 18 artikuluan aurreikusten denez, errepikapena ezinezkoa izanez gero, prezioa jaistea eta sorturiko kalte galerak ordaintzea eska dezake iragarleak. Kasu askotan, errepikatzea ezinezkoa denez (data zehatzean egitekoak diren ekintzak kasu), 22 artikuluak darabilen «laguntza» adierak ez du lekurik uzten arau hori babesletza kontraturari egokitu dakion (Corredoira y Alfonso, 1991:
2014
‎Euskarazko iragarleak askotarikoak izan ziren, eta jarduera ekonomiko ugaritatik zetozen. Egon bazeuden, noski, baserritarrei zuzendutako produktuak iragartzen zituztenak7, baina, oro har, esan genezake iragarle gehienak bestelako sektoreetatik zetozela. Nabarmentzekoak dira banku, aurrezki kutxa eta aseguruen sektorea8, elikagaiak banatzen zituzten enpresak9, kontsumo ondasunen industriak10, bestelako zerbitzuak11 eta kulturari lotutakoak12.
2016
‎birsaltzen dizkiete publizitate agentziei edo zuzenean iragarleei. Halaber, aholka diezaiekete iragarleei zer Publizitate hedabidetako plangintza egokitzen zaien gehien.Enpresa iragarleek briefing izeneko dokumentu bat entregatu ohi diete publizitate agentziei. Publizitate kanpainari buruzko jarraibideak idazten dira briefingean:
‎publizitatearekiko arazoak edo gatazkak ebazten ditu. Esate baterako, elkarte batek uste badu iragarki batek legeren bat betetzen ez duela, erreklamazio bat aurkez diezaioke iragarleari; enpresa horrek erreklamazio horren eskaria onar eta bete dezake; bestela, iragarleak uste badu bertan estimatzen dena bidezkoa ez dela, erreklamazioa deuseztatuko du, eta Autocontrolek ebatziko du gatazka.MARKETINA MERKATARITZAN 7.10 Harreman publikoakHarreman publikoak: Enpresa jakin baten eta haren produktuen aldeko informazioa eta jarrera positiboak sortzeko komunikazio ekintzak.Xede publikoaren konfiantza eta sinesgarritasuna lortzen saiatzen da harreman publikoen bidez:
2019
‎...rbitzu enpresetan iragarleak jarriz(" Nirekin euskaraz bai" bezalakoak mahai gainean," denda honetan euskaraz" etab.). orokorrean" Nirekin euskaraz bai" bezalakoak," bai euskarari"," euskararen txantxangorria", euskaraldia, etab. baliagarriak dira. d) gizarte araua aldatzeko (edo indartzeko) ez ezik, hainbat erakunderen politika aldatzeko ere balio dezakete iragarle eta kanpaina horiek. orokortzen badira, entitate pribatuen estrategiak aldatzeko ere balio dezakete. entitate finantziero batek pankarta horiek izateak, beste entitateek, bere konpetzentzia alegia, pankarta horiek izatera bultzatuko du, eta noski langile elebidunak izateko bidean jarriko. garbiago esanik: herri bateko banku guztiek hori egiten badute, batek izan ezik, falta dena hori ere egokituko da. denda gehiengehienek" hemen euskaraz" badute sarreran, falta diren gutxi batzuk hartara bidean jarriko dira16 e) hiztunak segurtasun eza pairatzen duenean, euskararen alde izango diren estrategiak sortu behar dira. ziurtasun eza ekiditeko hain automatiko eta erraza ez den irtenbidea erraza eta logikoa bihurtu. tresnak eman horretarako (teLp taillerrak adibide bat izan daiteke). f) etab.17
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia