Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2007
‎Baina asmoa bera da: pentsaerazko herexia ezabatzeko, hura adieraz lezakeen hizkera nahaspilatzea». Orwellen newspeakean, hitz batek esanahi bat baino gehiago edukitzea kaltegarritzat jotzen da.
2008
‎Lexikoak ez dirudi zehatz dezakeenik hizkera bat, baina gerta daiteke orienta garri bere orokortasunean. Hemen egin den azterketatik, eta lanaren murriztasunak eta erabili diren materialen mugak beti kontutan hartuta, zenbait ondorio atera dai tezke:
2009
‎" Nire lanari dagokionez, printzipio batzuk, gutxi, gordetzen ditut, eta bitan laburbil ditzaket: saia zaitez kontatzeko istorio on bat izaten, eta saia zaitez ondo kontatzen, hau da, zaindu ezazu hizkera; hizkuntzaren erabilera onak salbatuko du zure obra denboraren lizunetik, eta ez bakarrik gaiaren singulartasunak, edo ontasunak edo egokitasunak".
2011
‎sendo eta lirainak ere. Zuberotarrez gain, Iparraldeko beste herrialdeetatik joandako euskaldun aunitz ikus zitezkeen, Hegoaldetik joandakoak ere, eta hori nabari zen bertan entzun genitzakeen hizkeretan.
2012
‎Premiazkoa iruditzen zait euskal irakurgaien ezaguera zabaltzea. Ez litzateke horretarako txarra izango edozeinek uler lezakeen hizkera erabiltzea. Asko gara, izan ere, euskaraz dakigunak haurtzaroan irakatsi zigutelako, baina gai horretan beste eskolarik ez dugunak.
‎Lan honen abiapuntuan galdera hauek genituen: goizuetar sentitze horrek eragin dezake hizkeran. Hau da, goizuetar identitatea eta hizkera lotuta daude?
‎Hizkuntza: haur dislexikoak ikaskideen batez bestekoarekiko atzerapenen bat izan dezake hizkeran, eta adierazteko zailtasunak; batzuetan, esaldi gurutzatuez hitz egin dezake, hitz luzeak gaizki ahoskatu eta, estresatuta badago, totelka dezake. Oroimena:
2013
‎Askotan zailtasunak izaten dituzte mugitzeko trebetasun fin eta lodiak garatzeko, hala nola bizikletan ibiltzea, irristatzea edo lokarriak lotzea. Hizkuntza. Haur dislexikoak ikaskideen batezbestekoaren aldean atzerapenen bat izan dezake hizkeran, eta, gainera, gauzak adierazteko zailtasunak izan ditzake; batzuetan, esaldi gurutzatuekin hitz egin dezake, hitz luzeak gaizki ahoskatu eta estresatuta badago totelka dezake. Memoria. Nahiz eta epe luzera oso adeitsua izan (batez ere esperientziak, lekuak eta aurpegiak gogoratzeko), epe laburreko oroimenak ez du hain ondo erabiltzen, eta zailtasunak ditu aurreko egunean ikasitakoaz eta aldez aurretik bizi izan ez duenaz oroitzeko.
2015
‎Gatozen orain lagunarteko batura. Onura hauek ekar ditzake hizkera hori hedatzeak:
‎Zaitegik eta Etxeparek sujet kasik berbera jorratu zuten; hala ere, gaia garatzeko orduan erabilitako hizkuntz ereduaren aldetik nekez aurki ditzakegu hizkera desberdinagoz ehundutako testuak. Hizkuntza berekoak direla ere ez dirudi oso sinesgarria:
2016
‎Entzumen desgaitasunak. Hezkuntzako laguntza gabeziak larriki eragin dezake hizkera garatzea.
2021
‎Honela, hasteko, euskalkien jabe izateak edo ez izateak eragina duela esan daiteke, baita hizkera jasoa eta informala izateak ere (Ortega et al. 2013; Ortega et al. 2016). Hain zuzen ere, gazteek euren buruei ematen dioten zilegitasun edo legitimitatean eragina izan dezake hizkera ezberdinen jabe izateak, baita hizkuntza identitatean eta muda linguistikoen eragile gisa ere. Beraz, erabileran ere eragina izan dezake (Amorrortu et al. 2018; Goirigolzarri et al. 2019).
‎Asmo bakarra dut: denok (biktimak, biktimak eragin dituztenak eta indarkeriaren gurpil zoroaren zauri morala jasan duen gizarte osoa) senda gaitzakeen hizkera etiko benetan partekagarri bat eraikitzen laguntzea. Barkamen eske zintzo eta benetakotik hasita.
‎Zaindu ezazu hizkera hori haurren aurrean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia