2007
|
|
Baina asmoa bera da: pentsaerazko herexia ezabatzeko, hura adieraz
|
lezakeen
hizkera nahaspilatzea». Orwellen newspeakean, hitz batek esanahi bat baino gehiago edukitzea kaltegarritzat jotzen da.
|
2008
|
|
Lexikoak ez dirudi zehatz
|
dezakeenik
hizkera bat, baina gerta daiteke orienta garri bere orokortasunean. Hemen egin den azterketatik, eta lanaren murriztasunak eta erabili diren materialen mugak beti kontutan hartuta, zenbait ondorio atera dai tezke:
|
2009
|
|
" Nire lanari dagokionez, printzipio batzuk, gutxi, gordetzen ditut, eta bitan laburbil ditzaket: saia zaitez kontatzeko istorio on bat izaten, eta saia zaitez ondo kontatzen, hau da, zaindu
|
ezazu
hizkera; hizkuntzaren erabilera onak salbatuko du zure obra denboraren lizunetik, eta ez bakarrik gaiaren singulartasunak, edo ontasunak edo egokitasunak".
|
2011
|
|
sendo eta lirainak ere. Zuberotarrez gain, Iparraldeko beste herrialdeetatik joandako euskaldun aunitz ikus zitezkeen, Hegoaldetik joandakoak ere, eta hori nabari zen bertan entzun
|
genitzakeen
hizkeretan.
|
2012
|
|
Premiazkoa iruditzen zait euskal irakurgaien ezaguera zabaltzea. Ez litzateke horretarako txarra izango edozeinek uler
|
lezakeen
hizkera erabiltzea. Asko gara, izan ere, euskaraz dakigunak haurtzaroan irakatsi zigutelako, baina gai horretan beste eskolarik ez dugunak.
|
|
Lan honen abiapuntuan galdera hauek genituen: goizuetar sentitze horrek eragin
|
dezake
hizkeran. Hau da, goizuetar identitatea eta hizkera lotuta daude?
|
|
Hizkuntza: haur dislexikoak ikaskideen batez bestekoarekiko atzerapenen bat izan
|
dezake
hizkeran, eta adierazteko zailtasunak; batzuetan, esaldi gurutzatuez hitz egin dezake, hitz luzeak gaizki ahoskatu eta, estresatuta badago, totelka dezake. Oroimena:
|
2013
|
|
Askotan zailtasunak izaten dituzte mugitzeko trebetasun fin eta lodiak garatzeko, hala nola bizikletan ibiltzea, irristatzea edo lokarriak lotzea. Hizkuntza. Haur dislexikoak ikaskideen batezbestekoaren aldean atzerapenen bat izan
|
dezake
hizkeran, eta, gainera, gauzak adierazteko zailtasunak izan ditzake; batzuetan, esaldi gurutzatuekin hitz egin dezake, hitz luzeak gaizki ahoskatu eta estresatuta badago totelka dezake. Memoria. Nahiz eta epe luzera oso adeitsua izan (batez ere esperientziak, lekuak eta aurpegiak gogoratzeko), epe laburreko oroimenak ez du hain ondo erabiltzen, eta zailtasunak ditu aurreko egunean ikasitakoaz eta aldez aurretik bizi izan ez duenaz oroitzeko.
|
2015
|
|
Gatozen orain lagunarteko batura. Onura hauek ekar
|
ditzake
hizkera hori hedatzeak:
|
|
Zaitegik eta Etxeparek sujet kasik berbera jorratu zuten; hala ere, gaia garatzeko orduan erabilitako hizkuntz ereduaren aldetik nekez aurki
|
ditzakegu
hizkera desberdinagoz ehundutako testuak. Hizkuntza berekoak direla ere ez dirudi oso sinesgarria:
|
2016
|
|
Entzumen desgaitasunak. Hezkuntzako laguntza gabeziak larriki eragin
|
dezake
hizkera garatzea.
|
2021
|
|
Honela, hasteko, euskalkien jabe izateak edo ez izateak eragina duela esan daiteke, baita hizkera jasoa eta informala izateak ere (Ortega et al. 2013; Ortega et al. 2016). Hain zuzen ere, gazteek euren buruei ematen dioten zilegitasun edo legitimitatean eragina izan
|
dezake
hizkera ezberdinen jabe izateak, baita hizkuntza identitatean eta muda linguistikoen eragile gisa ere. Beraz, erabileran ere eragina izan dezake (Amorrortu et al. 2018; Goirigolzarri et al. 2019).
|
|
Asmo bakarra dut: denok (biktimak, biktimak eragin dituztenak eta indarkeriaren gurpil zoroaren zauri morala jasan duen gizarte osoa) senda
|
gaitzakeen
hizkera etiko benetan partekagarri bat eraikitzen laguntzea. Barkamen eske zintzo eta benetakotik hasita.
|
|
Zaindu
|
ezazu
hizkera hori haurren aurrean.
|