2000
|
|
Harrapakari jarrera Neolitikoanhasi edo, bederen, indartu egin zen. Hastapen orokor gisa (salbuespenak salbuespen) esan
|
dezakegu
gizarte batek (ez naiz gizabanakoez mintzatzen ari), harrapakari jarrera, hartzen duenean, arlo guztietan, bai ekonomikoan, bai politikoan, baipertsonalean?
|
2010
|
|
Beldurgarria da, beldurgarria denez, Popperrek imajinatzen duen gizarte mota, bere gizarte irekiaren gauzapen gisa: Imajina
|
genezake
gizarte bat gizonek elkar aurrez aurre inoiz topatzen ez dutena. Baina bere alde onak izanen lituzke horrek, antza:
|
2012
|
|
Izan ere, Gideon Touryk gogorarazten duen bezala,, assumed translation? edo, ustezko itzulpenek?, benetakoak ez izanagatik, informazio baliotsua eman
|
dezakete
gizarte batek itzulpena ulertzen duen moduari buruz, eta baita, gaineratuko dugu guk, itzultzaileak itzulpena hautematen duen moduari buruz ere. Touryren iritziz, beraz, xede hizkuntzan itzulpen gisa aurkeztutako testu oro itzulpen gisa aztertu behar da, nahiz eta apokrifoa izan eta sorburu hizkuntzan testu baliokiderik ez eduki.
|
2014
|
|
Carlos González pediatrak gogoeta interesgarri bat egin du azken liburuan, ‘Crecijuntos’, eta merezi du ondorio hauek ateratzea: «Atleta profesional bati domina ken
|
diezaiokeen
gizarte batean gaude, korrikaldi gehiago egiteko pilula bat hartu duelako, baina sei urteko haur bati pilula bat emateko gai da, eskolan arreta handiagoa izateko».
|
2018
|
|
Eman
|
dezagun
gizarte batean batzuek dirua, boterea eta prestigioa dutela, eta beste batzuk, berriz, deus ez. Horrelakoetan, gauzak diren bezalakoak justifikatzeko jarrerak garatzen dituzte lehenengoek.
|
2019
|
|
Gerta liteke izatedunek bere egitea sexu diferentziazioa, existentziaren definizio konkretuan sartzeraino. Nolanahi ere, guztiz ezinezkoak dira gorputzik gabeko kontzientzia bat eta gizon hilezin bat, baina imajina
|
dezakegu
gizarte bat partenogenesiaren bitartez ugaltzen dena, edo hermafroditek osatua.
|
2020
|
|
Izan ere," esoterismo" hori ez da gaur beharrezkoa, filosofoek ez dutelako honezkero ez estatua ez Inkisizioa atzetik. Hortaz, filosofo akademikoak apaingarri arriskugabe bihurtu dira, filosofoak elikatzearen luxua ordain
|
dezakeen
gizarte batean.
|
|
Izan ere," esoterismo" hori ez da gaur beharrezkoa, filosofoek ez dutelako honezkero ez estatua ez Inkisizioa atzetik. Hortaz, filosofo akademikoak apaingarri arriskugabe bihurtu dira, filosofoak elikatzearen luxua ordain
|
dezakeen
gizarte batean.
|
|
Eta bukatu du esanez gaur jasotako dominak ohorea dakarkiola, baina, aldi berean" zama eta engaiamendua, hasitako lanari segida eman eta aitzina joateko. Azken batean, niretzako pizgarria eta akuilua bada ere, guztiontzat da abiaburua Sabino Arana sari hauen barruan dagoena, ikas eta ikus
|
dezagun
gizarte baten osaera ezin daitekeela egin batzuen mesederako eta besteen kalterako, guztion elkarbizitzarako baino. Horra nire iparrorratza".
|
2021
|
|
Hala eta guztiz, Andersen iritziz, ez da morala lankideentzat bakarrik idaztea eta jardutea, okinek ogia beste okinentzat bakarrik egitea zilegi ez den bezalaxe.83 Hori elkar elikatze antzu eta idor bat besterik ez da eta bide horretatik jotzen duten filosofoek ez dute izateko arrazoirik. Azken batez, filosofo elitistak bakar bakarrik existitzen dira luxu hori bere gain har
|
dezakeen
gizarte bati distira kulturala emateko.
|
|
Espeziearen iraupenak ez dakar ezinbestean sexu diferentziazioa[...] guztiz ezinezkoak dira gorputzik gabeko kontzientzia bat edo gizon hilezin bat, baina imajina
|
dezakegu
gizarte bat partenogenesiaren bitartez ugaltzen dena, edo hermafroditek osatua. (I:
|
|
Alexandriako Liburutegia ez zen jaio soilik iraganari eta iraganaren herentziari aterpea emateko. Gurea bezala globalizatutzat jo
|
genezakeen
gizarte baten aitzindaria ere bazen.
|