2005
|
|
gizabanakoen humanizazioa, formazioa edo heziketa(" Bildung"), aipatutako gizakiaren berezko linguistizitatea dela eta, ezinbestean planteatu behar da hizkuntzaren estudioaren eta hizkuntzen ikerketen ildotik. Zentzu honetan hitz egiten du berak" hizkuntzaren izaera formatiboaz", ze, egiaz, honi esker bakarrik eduki ahal
|
dezake
gizakiak bere garapen pertsonalerako behar dituen situazioen eta esperientzien aniztasuna. Horrela, bada, gizabanakoak hizkuntza ezberdin gehiago ezagutzen dituen heinean, zabaldu eta aberastu egiten du bere mundu ikuskera propioa, eta, honengatik, hezkuntz proiektu orok ezinbestean kontsideratu behar du haien ikas irakaskuntza.
|
|
Horrela, bada, era honetan gizakiaren dimentsio linguistikoaz eta hizkuntzaren dimentsio antropologikoaz jabetzen delarik, ahalegin serioa egiten du bere jatorrizko" giza-teoria" orokorra, hemendik aurrera," hizkuntz teoria" sakon eta zabal baten bidez eta bitartez garatzeko. Gizakia etengabeko formazio prozesu batean dago eta, bertan, hizkuntza indar eragile garrantzitsuena da, alegia, hizkuntzari esker bakarrik ahal
|
dezake
gizakiak bere burua osatuz eta aberastuz joan, eta baita berau inguratzen duen mundua ezagutuz eta bereganatuz ere. Kontua da hizkuntza, gizakiarekin gertatzen den moduan, aniztasun historiko batean bakarrik dela erreala, alegia, giza-talde ezberdinen mintzaira propioetan edota pertsona ezberdinen hizketa ekintza singularretan.
|
2007
|
|
Hizkuntzaren funtzio pedagogiko zehatzetara etorrita, jarraian, Lochek" hizkuntzaren funtzio emantzipatzaile" bezala ezaugarritzen duena aztertuko dugu, hain zuzen berori hezkuntzaren antropologia filosofikoaren perspektibatik biziki interesgarria delako. ...duen bezala," egituraz eta halabeharrez dago emantzipazioaren helburuaren esanetara", alegia, hezkuntzak funtsean gizabanakoaren" bere kabuz jokatzeko gaitasuna" edota" adin nagusitasuna" sustatu nahi du122 Hezkuntzaren helburu antropologiko hori, alabaina, ezin daiteke planteatu ere egin hizkuntza kontuan hartzen ez bada, ze, azken batean, berorri esker bakarrik ahal
|
ditzake
gizakiak bere erreakzio automatiko edo instintiboak akzio intentzional edo kontzienteetan eraldatu. Hizkuntzaren zeregin askatzaile hori, zehazki, protesta, kritika, eztabaida edo proiekzio programatikoa gisako hizkuntz formetan zertzen da, baita asmoa eta ebazpena, erantzukizuna eta erabakia, aitorpena eta promesa, deia eta erregua gisako hizkuntz kategorietan.123
|
|
Baina sakon sakonean zera da garrantzitsua: hainbat gauza nahitaez ahoskatu behar dira, ze horri esker bakarrik ahal
|
dezake
gizakiak bere burua osatu; eta bereziki puntu horretantxe hartzen du hezitzaileak garapen horren erantzukizuna.) Antzeko erlazioak aipa ditzakegu onarpenaren inguruan, baina nire asmoa ez da inolaz ere bi manifestazio horien arteko muga zorrotzik ezartzea. Barru barrutik ezaguna da, ordea, konbentzimendu bat ez dagoela presente aldez aurretik finkatutako zerbait bezala, baizik eta berorrek ahoskatze irekian bakarrik irabazten duela bere forma eta, horrekin, bere egiazko errealitatea.
|
2015
|
|
Era berean, dentistarenera ere maiz joaten da, hortzeria begira diezaion. Neurri horiei guztiei esker lortu du zentauroak, esan bezala, arazo larri horiek ez
|
dezaten
gizakiongan bereganako nazka edo bazterketarik eragin.
|
|
Asmo honek errealitatean egitura gorputz bat har dezan, haragitu dadin (aditza bezala), azken urratsa edo egitasmoa «Hiria Eskultura» litzateke: Naturatik erbesteraturiko gizakiok babestuko gaituen espazio hartzaile bat, aterpe existentzial bat, Hiria, artelan baten taxuan eraikiz, espazio eta eskultura ezberdinak han hemenka materialki sakabanatzea baino zerbait gehiago dena, hots, Artearen bitartekaritzatik urrunduz, abstrakzio funtzioaren altzoan beregana
|
dezala
gizakiak bere ebazpen existentziala. Oteizak, Hiri des okupatuaren «okupa» handiak, arte galerietako usadiozko erakusketatik at, Bizitzaren egunerokotasun tragikora zubi egitea bideratuko zukeen ikerkuntza iraultzailea izan zuen proiektu nagusi.
|
2022
|
|
Sasoian hasierako fruitua, lehen emaitza (arraina, animalia, fruta), herri primitiboen sinesmenek aginduta, jainkoei eskaini behar zitzaiena; gurean, mendez mende, Eliza Katolikoari eman izan zaiona. Mitologia askoren aginduz, jainkoei dagokiena emanikoan bakarrik eskura
|
dezake
gizakiak bere partea, ez bestela. Hasikinen emakida, eskuarki, ekitaldi kolektiboa zen eta, trukean, emaitzen oparotasuna espero zezakeen gizataldeak. hauspoa sin:
|