Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 175

2000
‎Alderdi sozialistak ez du inolako konplexurik PPrekin bat etortzeko. Esaterako, euskal herritarron bizikidetzarako markoa estatutua eta autonomia dela esatean, edota etorkizunean bizikidetza ziurtatu dezakeen estatuaren marko juridiko politikoa gauzatzerakoan ere.Zer esanik ez, PPrekin ezberdintasun handiak ditugu; proiektu ezberdinak defenditzen ditugu. Aurrerantzean eztabaidatu behar dugun guztia eztabaidatuko dugu; bat ez etortzea gauza normala izango da baita ere.
‎Telebistaren kontsumoari dagokionez, oraingoz ikerketa enpiriko gutxiegi dago. Gertaeraren konplexutasuna ikusteko, aipa dezagun Estatu Frantsesean burututako ikerketa batek erakutsia. Administrazio frantsesa oso arduratia da, jakina denez, frantsestasunaren babesarekin, eta ikuspegi horretatik erronka bakarra ez da kultura anglosaxoiari aurre egitea, estatuan bizi den populazio magrebiar handia ez integratzea ere arriskutzat baitute.
‎Nazio garatuetan, aldiz, jendea hiritzarretatik ingurualdeetara joaten da. Datu bat aipatzearren, esan dezagun Estatu Batuetan 5 urteko denboraldian bost amerikarretatik bi lekuz aldatu zirela (%40) 80ko hamarkadan. Horrek esan gura du, irrati estazioek ezin dutela entzule fidelekin kontatu; hori dela-eta, irratien arteko lehia handia dago entzule berriak lortzeko.
‎Eskaera horien artean (nazionalismoarentzako baldintza egokietan, jakina), kulturarenak kolokan jar dezake Estatu monolitikoa, eta hori, Esteva k dioen moduan, Estatuak garbi asko dakien zerbait da:
‎Azken finean, benetako arduraduna Estatua izango zen: hortik aurrera maila guztietan egin behar zena berak diktatzen zuen eta kontrola ziurtatzeko dispositiboen sarea sortu zuen (buletin ofiziala, irakasleen agiriak, batzorde ezberdinen osaera, azterketa programak, ikuskariak, etab.). Urte gutxi batzuen buruan makineria hori martxan egon zen eta esan genezake Estatuak kontrolpean izan zuela oinarrizko irakaskuntza, berau laster garatuz93 Edonola ere, esan behar da, halaber, nahiz barealdia ekarri, eskola politikaren bilakaerak ez zuela garai horretako gerra eskolarra erabat amaitu, irakaskuntzaren askatasunarekin lotuta zegoena hain zuzen; baina nabarmenak dira gerra horrek izan zituen aldaketak, Estatuaren eskola indartsua sortzeko erabakiak itzulbid...
‎izenekoa225 Nahiz hasieran ez oso arrakastatsuak izan, XIX. mendeak ekarri zituen mugimendurik interesgarrienak izan zirela esan dezakegu. Gogora dezagun Estatuak beti izan zuela irakasleria kontrolatzeko nahia (horra hor. Informe Quintana, k. Dirección General de Estudios, delakoaren ardurapean utzitako oposizio sistema edota asmo bera jasotzen zuen 1821eko. Reglamento General?
2001
‎Gogora dezagun Estatu espainiarrean egun hogeita lau milioiraino esku telefono daudela eta Confederación de Asociaciones de Vecinos y Usuarios (Auzokide eta Erabiltzaileen Elkarteen Konfederazioa) erakundeak salatu bezala, Estatuaren mugen barnean instalaturik dauden telefonia mugikorreko antenen %95 gaizki kokaturik daudela (bide beretik, Madrilgo 6.000 antenen %15 osasun zentro, ikastetxe pribatu eta geriatr...
2002
‎Maragallek zer ekar dezake estatu ereduaren aldaketan?
‎Bere burua botere eskandaluetan erraz aurki lezakeen estatu egiturarik baldin bada, hori segurtasun arloa da. Segurtasun munduan, bere berezko sekretua dela medio, zaila da kontrol gardena izatea; eta gauzak eskandaluen bidez jakitea, ia ezinbesteko bilakatu da.
2004
‎Dezakeenak dezake, eta horien artean gauza handirik ezin dezake Estaturik gabeko herrien zoriak. Hauxe da, besteak beste, aurreko pasarteari darraion beste mezu bat.
‎Hortaz, luzamendu alferrik gabe, ezagutu dezagun delako gogoeta saioaren zatitxo bat: ? Ñabardurak alde batera utziz, esan genezake jarrera makrozaleak (makroeuskalgintza) euskarak aurrera egin dezan estatu aparatua ezinbestekotzat jotzen duela. Horri lotuta dator lurraldetasunaren garrantzia.
‎Gai hau berriro hartuta, Pedro Zuberogoitiak gauza honen gainean ondutako burubidea dakart, jakingarria izan litekeelakoan: ? Ñabardurak alde batera utziz, esan genezake jarrera makrozaleak (makroeuskalgintza) euskarak aurrera egin dezan estatu aparatua ezinbestekotzat jotzen duela. Horri lotuta dator lurraldetasunaren garrantzia.
‎Hala, 2000 urteaz geroztik, Osasunaren Mundu Batzarrak hainbat ebazpen eman ditu gai horri buruz. Estatu kideek OMEri eskatu diote elikagaien segurtasunari buruzko komunikazioetan proaktiboagoa izan dadila, eta tresnak eman diezazkiela estatu kideei, elikagaien kutsadura naturalak, halabeharrezkoak edo nahita eragindakoak eragindako osasun larrialdiei erantzuteko gaitasuna handitzeko. Gainera, elikagaien kalitateari buruz nahita egindako sabotajeei buruz OMEk egindako txostenak adierazi zuen beharrezkoa zela mundu osoan larrialdietarako sare bat sortzea, herrialdeen arteko lankidetza eta komunikazioa bermatzeko.
2005
‎Estatuek informazio egokia emango diete eta aurretik eta era egokian jakinaraziko diete mugaz haraindiko ingurumeneko aurkako efektuak sor ditzaketen jardueren eragina jasan dezaketen estatuei eta garaiz eta fede onez estatu horiei kontsulta egin diete.
2006
‎Hori da XXI. mendean autodeterminazioa ulertzeko jurisprudentzia. Onartu dezagun herriak gehiengo argi batez erabaki duena, eta hitzartu dezagun Estatuarekin aldaketa hori nola eman.
‎Zenbaterainokoa? Imajina ezazue Estatu Batuen neurriaren beste horrenbeste eta erdi. Izan zen behin eme bat udan 4.827 kilometroko bidea egin zuena.
‎800.000 etxebizitza baino gehiago bisatu dira Espainian azken 12 hilabeteetan, Arkitektoen Elkargoen Kontseilu Nagusiak atzo argitaratutako datuen arabera. Ricardo Vergés erakunde horretako Estatistika eta Ekonomia arloko aholkulariak hazkunde erritmo hori “jasanezina” dela esan zuen, eta eraikuntzaren aurrerapen geldiezin horrek arriskuan jar dezakeela estatuko finantza eta ekonomia sistema, familiek bilioi erdi euro baino gehiago behar baitute beren etxeengatik. Verdesen iritziz, “booma” kostaldean erori da, eta orain barrualdera eraman dute.
‎Erkidegoan beste herrialde batzuetatik inportatutako animalia jatorriko produktu guztiek baldintza harmonizatuak dituzte, estatu kide guztietan aplikatzekoak, eta kontrol erregimen bakarra. Hala ere, kasu batzuetan, inportatuko diren produktuek baldintza gehigarriak betetzea eska dezakete estatu kideek. Kontrolen ardura duen estatu kideak baldintza nazional osagarri horiek kontuan hartu behar ditu kontrol horiek egitean.
‎Kojeveren itauna: nolatan gertatu ote zen hain zuzen ere nazio Estatu bateko (eta ez polis bateko) buruzagiak, Greziaren eta Ekialdearen gainean molde tradizionaleko menperabide politiko aldebakarra ezartzeko oinarri etniko eta geografiko aski zuenak, asma zezan Estatu benetan unibertsalaren ideia, edo konkistatzaileak eta konkistatuak elkartuko zituen Inperioarena. Berria baitzen ideia politiko hura:
‎Dena den, Kojevek erakutsi digu oinarri transzendente, teista, erlijiozko unibertsaltasunak eta homogeneotasunak ezin izan dutela egitez Estatu bat sortu, ez zezaketela Estatu politiko bat egituratu. Ez dute balio izan Eliza unibertsal homogeneoaren oinarri gisa baino, eta ezin izan dira erabat gauzatu haraindian baizik, zeruan.
‎Gaur egun esan genezake Estatu unibertsal eta homogeneoa xede politiko bilakatu zahar dela. Alabaina, Kojeverentzat hemen ere politika filosofiaren zordun dugu.
2007
‎Erlijioekin esaten da: hauetako batek ere ez dezala estatu izaera izan. Bada, identitateekin berdina egin litzateke:
‎Hilabetean erantzun egokia jasotzen ez badu, kontsumo arbitraiara jo dezake edo, bestela, erreklamazioa igor dezake Estatuko Telekomunikazioen Idazkaritzara (SETSI).
‎1995eko azaroaren 9ko Protokoloa, Estrasburgon egindakoa. Espainiak oraindik ez du berretsi?. Horren arabera, Agiriaren bermean estatuek esku hartzeaz gain, sindikatu erakunde, patronal, GKE, etab. batzuek erreklamazio kolektiboak aurkez ditzakete Gizarte Eskubideen Europako Batzordean, eta erreklamazio horiek direla bide Europako Kontseiluko Ministroen Batzordeak ebazpena eman dezake estatuak Agiria modu eragingarrian betetzeko neurriak har ditzan. Bestalde, 1996ko eraldaketa dela bide Europako 1961eko Gizarte Agiria sakon berrikusi zen eta horren emaitza Europako Gizarte Agiri Berrikusia izan zen, Estrasburgon 1996ko maiatzaren 3an onetsia.
‎Hain zuzen ere, oinarrizko eskubideen nazioarteko babesaren esparruan, une honetan dagoen mekanismo perfektuena Europako Kontseiluaren barruan garatutakoa da, 1950eko azaroaren 4ko Erromako Hitzarmenaren bidez, Giza Eskubideak eta Oinarrizko Eskubideak babesten dituena, Espainiak 1979an berretsi zuena, eta hori garatzeko protokoloen bidez. Giza Eskubideen Europako Hitzarmen izenekoak (GEEH) jurisdikzio bat sortu du, Giza Eskubideen Europako Auzitegia, Estrasburgon egoitza duena: hitzarmen horretara bildutako oinarrizko eskubideak bermatzen ditu eta Europako Kontseiluko estatu kideetako pertsona fisiko eta juridikoek erabil dezakete estatu barruko maila judizial guztiak agortu ondoren. Auzitegiak Europan jurisprudentzia garrantzitsua sortu du oinarrizko eskubideen arloan, eta auzitegiaren jurisdikzioa onartzen duten hitzarmeneko estatu guztietarako ondare juridiko erkidea da.
‎Sozietatearen Ikerkuntza eta Garapenerako inbertsioen% 30, gutxienez, ken daiteke kuota osotik Foru Araudiaren arabera, eta portzentaia hori% 20koa da estatuaren legean; kasu honetan atzerrian egindako inbertsioak ere sartzen dira, baina inbertsio hauek inola ere ezin dezakete estatuko lurraldean egindakoaren% 25a gainditu, abenduaren 30eko 13/ 1996 Legearen arabera. EAEn eginiko inbertsioari buruzko kenkaria beste% 20ean gehitu daiteke, portzentaia hau azken bi urteetan egindakoaren gainetik egin den inbertsioari aplikatzen zaiolarik.
‎75.000 sarrera baino gehiago lortu zituzten eta ia 3.800 kultura proposamenek parte hartu zuten. Txartel nazionalak Bestalde, edozein pertsonak eska dezake Estatuko Museoen Urteko Txartela, Kultura Ministerioak herrialde osoan kudeatzen dituen 23 museoetara urtebetez sartzeko aukera ematen duena. 36 euroren truke, Sofia Erregina, Prado, Thyssen Bornemisza, Altamirako Nazionala eta Ikerketa Zentroa, Arkeologiko Nazionala eta Cervantes Etxea bisitatu daitezke, besteak beste.
‎Nazio eraikuntzako prozesu horiek ez dute zertan berdinak izan behar martxan jartzen diren tokietan; izan ere, nazio anitzen kudeaketarako eredu honek jarduteko aukerak ematen dizkie gizatalde nazional guztiei —hain zuzen, estatuan gehiengoa den gizatalde nazionalak dituen aukera berdinak— Hortaz, eredu honen bidez gizatalde nazional bakoitzak bere errealitateari hobeto egokitzen zaion sistema aukeratu ahal izango du. Batzuek, horrenbestez, estatuan jarraitzea erabaki dezakete estatu horrekin adosten duten autogobernu maila izanik. Beste batzuek, ordea, nahiago izango dute estatu independentea sortu, Quebecek kasurako, eta horretarako beharrezkoak diren pausoak ematen hasiko dira...
2008
‎Bestalde, hizkuntza taldeen prestigioak onurak edo kalteak izan ditzake estatu eleaniztunen barruko hizkuntza komunitateei ematen zaien estatusa babesten duten hizkuntza legeak hartzearen bidez (Bourhis, 1984; Ricento eta Burnaby, 1998). 1969an maila federalean Hizkuntza Ofizialen Legea hartzeak eta New Brunswicken Elebitasun Ofizialaren Legea hartzeak Kanadako frantses/ ingeles elebitasuna babestu zuen.
‎Gerta daiteke gehiengo menderatzailearen eta hizkuntza gutxiengoen iritziak baino aurrerakoiagoak edota tolerantzia gutxiagokoak izatea hizkuntza politikak. Hezkuntzan eta komunikabideetan duen kontrol instituzionalaren bidez, estatuak aldatu egin dezake estatuak berak hartutako jarrera ideologikoaren legitimitateari buruz gizarteak duen iritzia, eta gehiengo menderatzailearen eta bere hizkuntza gutxiengoen artean harreman ingurune harmoniatsua, gatazkatsua edo liskartsua sor dezake
‎Behin baino gehiagotan gerra hasteko zorian ere egon dira, baina balizko gerra batek AEBen inplikazioa ere ekarriko luke, eta gogora dezagun Estatu Batuek defentsa hitzarmena dutela Taiwanekin.
‎Logika zorrotzeko erantzuna litzateke, euskaldun? izateak berez ekar lezakeen estatuaren premia azpimarratzea. Euskaldun izateak herri bat inplikatzen duelako, herri euskaldun bat, eta herri euskaldun bat izateak beregaintasun politikoa inplikatzen duelako ondo bidean.
‎Guztiok pentsa genezake estatu demokratetan bizi garela eta besteak, gure lagun okzidentalistek ere bai(...). Baina zein estatu demokratikotan ilegalizatzen dira ideiak eta urratzen dira langileen eskubideak (soldatapeko politikariak langileentzat ere onartzen duen hipotesia onartuta)?
‎18 Iruzkindu bitez hainbat txosten, hala nola terrorismoaren beldurrez adierazpen askatasuna sarri urratu izan dela jasotzen dutenak. Zein neurritan zuritu ditzake Estatuak Euskal Herrian iritzi eta adierazpen askatasunak urratu izana?
2009
‎Ingalaterran eta Herbehereetan ekainaren 4an izango dira; Irlandan ekainaren 5ean; eta Malta, Eslovakia, Letonia eta Italian ekainaren 6an. Hala ere, botoen zenbaketa atzeratu egin dezakete estatu horietan.
‎Horri buruz mintzatu denean Espainiaz hitz egin izan du gehienetan. Obamaren arabera, Espainiak abiadura handiko trenetan eta energia berriztagarrietan, batez ere eolikoan, duen esperientzia baliatu dezakete Estatu Batuek.
‎Bitartean, Ipar Koreak armategi nuklear txiki bat garatu eta berori desegiteko baldintza bat ipini du: Tratatu bat sina dezatela Estatu Batuek, bertan hitz emanez ez diola sekula Ipar Koreari eraso egingo.
‎Elkarte horrek gogorarazi du zenbaki horietara egindako deien prezioak duela gutxi igo ondoren, bigarren neurria dela Telekomunikazioetako Estatu Idazkaritzaren (Setsi) 2008ko abenduaren 4ko ebazpenak ezartzen duena; horren bidez, 905 telefono kodea tarifa gehigarriko zerbitzuei esleitu zaie. Ebazpen horren arabera, erabiltzaileek deskonektatzeko eskubidea erabil dezakete Estatuko Aldizkari Ofizialean (BOE) abenduaren 12an argitaratu eta hilabete igaro ondoren. “Arau horrekin, Setsiak telefono lineei eta linea horien ardura duten enpresei tarifa igoera handia oparitu die”, salatu du FACUAk.
‎Garapenaz eta laguntzaz gain, CAUSE Fundazioak, DASYC Fundazioak, Giza Ekimenek, Sevillako Laguntza Elkarteak, Boluntario Libreen Elkarteak, Canfranc Fundazioak eta Oretana Boluntariotza Sozialak ere parte hartzen dute ekimen honetan. Horiek guztiek batera jaso ditzakete Estatuko eta Europako laguntzak. Guztien artean, 2.500 boluntariok osatzen dute eta Espainiako lurraldearen %50 hartzen dute, adinekoei, gaixoei, etorkinei, etxerik gabeko pertsonei, haurrei edo adimeneko ezinduei laguntzeko programetan lan eginez.
‎Kontsumoko Institutu Nazionalak (INC), Osasun eta Gizarte Politikako Ministerioaren mendeko erakundeak, eta Espainiako Udalerrien eta Probintzien Federazioak (FEMP) lankidetza hitzarmen bat sinatu dute Estatuko Administrazioaren eta tokiko administrazioaren artean etengabeko lankidetza ezartzeko, kontsumitzaile eta erabiltzaileen eskubide eta interesak babesteko interes komuneko politikak garatzeko. Hitzarmen horren barruan, erakundeen arteko lankidetzarako organo iraunkor bat sortu da, udalek kontsumo politikako ekimenak proposa diezazkioten Estatuko Administrazioari. Hitzarmenaren helburu orokorra bi aldeen arteko lankidetza esparrua ezartzea da, kontsumitzaile eta erabiltzaileen eskubide eta interesak babesteko interes komuneko politikak diseinatu eta garatzeko.
‎" gaztelania ez da Estatuaren arduratakoa soilik, ez eta gainerako hizkuntzak autonomia erkidegoen arduratakoak soilik". Esan dezakegu Estatuaren titulartasuneko irrati eta telebistari buruzko legea [55] bera ere ikuspegi horretatik lotu zaiola Espainiako hizkuntza pluraltasunari. Izan ere, Espainiako hizkuntza pluraltasuna Estatu barruko emanaldietan ez ezik nazioarteko kateetan ere bultzatu beharra aurreikusten baitu lege berriak, eta, gainera, esaten du autonomi erkidegoetarako deskonexioak lurralde horietako" berezko hizkuntzan" egin direla.
‎Oso ezberdinak izan arren, haiek sortutako istorioak antzekoak dira. Hori dela eta, txikiak eta sakabanatuta egon arren, sare orokor eta unibertsal bat sor dezakete Estatua zaharberritu eta demokratizatzeko.
‎Nazio estatuari buruzko analisian, hain zuzen. Har dezagun Estatua, zioen, eta, ondoren, nazio estatua eta kapitalismoa ezabatuko ditugu. Baina Estatu hori lakioz josita zegoen, kapitalismoak sortu eta eratutakoa baitzen.
‎Oso, oso jainko txikiarena. Zer egin dezakezu Estatuko profeta handien aurrean. Agian, hala espero dut, zure errebelazioa noizbait ulertuko da, baina gaur, batailaren burrunban, zure ahotsa entzunezina da, baita ulertezina ere.
2010
‎" Uste genuen herri burujabea zela Estatuaren komunitate erreferentzia bakarra(...) baina ikusi dugu agintariek ez dutela manatzen zilegitasuna eman dieten herritarren alde, beste batzuen alde baizik". Hots, mundu mailako" merkatuek" ez diezaioten Estatuaren zorrari AAA kategoria kendu(" la retraite contre la triple A" laburbiltzen du Lordonek) herritarren jubilazioak aldatu behar omen dira, gainera berehala.
‎Montillak Erkidego Autonomoen Batzorde Orokorrean adierazi zuenez, Auzitegi Konstituzionalak Estatutari buruz ebazpena emateko helburua zuen baina porrot egin du ahalegin horretan. Hori horrela, Auzitegia labirinto batean galduta dagoela uste du eta horrek eragina izan lezakeela estatu osoan.
‎Jendeak nahi ez badu, ez da izango. Guk azpimarra dezakegu Estatuak ez dituela baliabide demokratikoak jartzen horretarako, eta egin dezakegu borroka hori lortzeko, eta ongi dago, hori egin behar da, baina horrekin batera egin behar da eskaintza oso sendo bat jendea konbentzitzeko, jendea konbentzitzen baldin badugu bestea etorri egingo baita. Eta bestea etortzen bada jendea konbentzitu gabe, alferrikakoa da gure proiektu estrategikoarentzat.
‎Txinak arazo handirik gabe eten ditzake Estatu Batuekiko
‎Abian finkatzen du alderdi bakarraren diktadura eta beldurraren erreinua, lehen kontzentrazio guneak eraikiz oposizioko alemanentzat. Cassinek herritarrei bizitza nahi bezala ken dezakeen Estatu ahalguztidun baten ideia ez dezake onar. Berak jendea oroz gainetik dauka.
‎1.Protokolo honetako estatu alderdi orok zuzenketak proposatu eta, Nazio Batuetako idazkari nagusiaren esku utzita, gordailutu ere ahal izango ditu horiek.Proposatutako zuzenketak Nazio Batuetako idazkari nagusiak komunikatuko dizkie protokolo honetako estatu alderdiei; aldi berean, eskatuko die jakinarazi diezaiotela estatu alderdien Konferentziarako deialdia egitea nahi duten, proposamenak aztertu eta horien inguruko botazioa egiteko.Estatu alderdietarik, gutxienez, heren batek konferentziaren alde egiten badu, idazkari nagusiak deialdia egingo du, Nazio Batuen babespean.Konferentzian izan eta boto emaile diren estatu alderdien gehiengoarekin zein zuzenketa onetsi eta Nazio Batuen Biltzar Orokorraren mende u...
‎1.Itun honetako estatu alderdi orok zuzenketak proposatu eta, Nazio Batuetako idazkari nagusiaren esku utzita, gordailutu ere ahal izango ditu horiek.Proposatutako zuzenketak Nazio Batuetako idazkari nagusiak komunikatuko dizkie estatu alderdiei; aldi berean, eskatuko die jakinarazi diezaiotela estatu alderdien Konferentziarako deialdia egitea nahi duten, proposamenak aztertu eta horien inguruko botazioa egiteko.Estatu alderdietarik, gutxienez, heren batek konferentziaren alde egiten badu, idazkari nagusiak deialdia egingo du, Nazio Batuen babespean.Konferentzian izan eta boto emaile diren estatu alderdien gehiengoarekin zein zuzenketa onetsi eta Nazio Batuen Biltzar Orokorraren mende u...
‎1.Itun honetako estatu alderdi orok zuzenketak proposatu eta, Nazio Batuetako idazkari nagusiaren esku utzita, gordailutu ere ahal izango ditu horiek.Proposatutako zuzenketak Nazio Batuetako idazkari nagusiak komunikatuko dizkie estatu alderdiei; aldi berean, eskatuko die jakinarazi diezaiotela estatu alderdien Konferentziarako deialdia egitea nahi duten, proposamenak aztertu eta horien inguruko botazioa egiteko.Estatu alderdietarik, gutxienez, heren batek konferentziaren alde egiten badu, idazkari nagusiak deialdia egingo du, Nazio Batuen babespean.Konferentzian izan eta boto emaile diren estatu alderdien gehiengoarekin zein zuzenketa onetsi eta Nazio Batuen Biltzar Orokorraren mende u...
‎1.Estatu alderdi orok zuzenketa proposatu eta, Nazio Batuetako idazkari nagusiaren esku utzita, gordailutu ahal izango du.Proposatutako zuzenketa Nazio Batuetako idazkari nagusiak komunikatuko die estatu alderdiei; aldi berean, eskatuko die jakinarazi diezaiotela estatu alderdien Konferentziarako deialdia egitea nahi duten, proposamena aztertu eta horren inguruko botazioa egiteko.Jakinarazpen hori zein datatan egin eta data horren ondorengo lau hilabeteetan estatu alderdietarik, gutxienez, herenak deialdi horren alde egiten badu, idazkari nagusiak konferentziarako deialdia egingo du, Nazio Batuen babespean.Konferentzian izan eta boto emaile diren estatu a...
‎1 Konbentzio hau indarrean jarri zenetik bost urte igaro ondoren, estatu alderdietarik edonork konbentzioa zuzentzeko eskabidea egin ahal izango du, Nazio Batuetako idazkari nagusiari idatziz zuzendutako komunikazioaren bidez. Ondoren, proposatutako zuzenketak idazkari nagusiak komunikatuko dizkie estatu alderdiei, eta horiei eskatuko die jakinarazi diezaiotela estatu alderdien Konferentziarako deialdia egitea nahi duten, proposamenak aztertu eta horien inguruko botazioa egiteko. Komunikazio hori zein datatan egin eta data horren ondorengo lau hilabeteetan estatu alderdietarik, gutxienez, herena konferentzia hori egitearen alde badago, idazkari nagusiak konferentziarako deialdia egingo du, Nazio Batuen babespean.
‎1.Estatu alderdi orok zuzenketak proposatu ahal izango ditu konbentzio honen gainean, eta horiek Nazio Batuetako idazkari nagusiari aurkeztu ahal izango dizkio.Proposatutako zuzenketa Nazio Batuetako idazkari nagusiak komunikatuko die estatu alderdiei; aldi berean, eskatuko die jakinarazi diezaiotela estatu alderdien Konferentziarako deialdia egitea nahi duten, proposamena aztertu eta horren inguruko botazioa egiteko.Jakinarazpen hori zein datatan egin eta data horren ondorengo lau hilabeteetan estatu alderdietarik, gutxienez, herenak deialdi horren alde egiten badu, idazkari nagusiak Konferentziarako deialdia egingo du, Nazio Batuen babespean.Konferentzian izan eta boto emaile diren estatu a...
‎c) Ziurtatzea txirotasun egoeretan bizi diren pertsona desgaituek eta horien familiek eskura izan dezatela estatuaren laguntza, desgaitasunarekin zerikusia duten gastuak ordaintzeko, horien artean gaikuntza, aholkularitza, finantza laguntza eta aldi baterako zaintza zerbitzu egokiak;
‎1.Konbentzio honetako estatu alderdi bakoitzak zuzenketak proposatu edo halakoak gordailutu ahal izango ditu, Nazio Batuetako idazkari nagusiaren esku utzita.Proposatutako zuzenketak Nazio Batuetako idazkari nagusiak komunikatuko dizkie estatu alderdiei; aldi berean, eskatuko die jakinarazi diezaiotela estatu alderdien Konferentziarako deialdia egitea nahi duten, proposamenak aztertu eta horien inguruko botazioa egiteko.Komunikazioa hori zein datatan egin eta data horren ondorengo lau hilabeteetan estatu alderdietarik, gutxienez, herenak deialdi horren alde egiten badu, idazkari nagusiak konferentzia antolatuko du, Nazio Batuen babespean.
‎Aurkeztu dugun ibilbide luzean, ornamentuzko gotizismotik erregionalismora, Bizkaiko praktika arkitektonikoak garaiko espirituarekin bat egiten du. Gure ondare erlijiosoak konplexurik gabe begira diezaioke estatuko gainerako praktikari; izan ere, garaiko joera nagusiak ezagutzen zituzten arkitektoak zituen eta, kasu askotan, joera haien ordezkari nagusiak zirenak.
‎“Kalkuluek diotenez, bi milioi pertsona inguru daude seismoan, eta haurrak populazioaren erdia dira, erraz kalkula daitezke”. Estatu Batuek haur haitiar umezurtzak hartuko dituzte aldi baterako, lurrikararen ondoren laguntza jaso dezaten Estatu Batuek, bestalde, jakinarazi zuten Haitiko umezurtzak aldi baterako hartuko dituztela lurrikararen ondoren laguntza jaso dezaten. “Ahal dugun guztia egiteko eta une korapilatsu honetan familiak Haitin biltzeko konpromisoa hartu dugu” esan zuen Janet Napolitano Barne Segurtasuneko idazkariak.
‎Espainiako administrazio publikoek etengabe liberatzen dute informazio propioa eta irekia. Oraingoz, herritarrek aurrekontuetatik aurki dezakete Estatuko orokorrak kontratu guztiak dituen orrialde batera administrazioek egindako publikoak; webgunean Estatuaren kontratazioa, herritarrek lizitazio irekien iragarkietarako sarbidea dute eta ebatziak. Orrialde hau Sektore Publikoko Kontratuen Legetik sortu zen, kontratazio elektronikoa garatzea, funtzionamendurako oinarri gisa, hurrengo urteetan, Europako Batzordea Batasuneko herrialde guztientzat.
‎Fruta zaporeko edari azukredunak eta isotonikoak edo freskagarriak gehiago kontsumitzeak lagundu egin dezake Estatu Batuetan azken hamarkadan diabetes kasu eta gaixotasun kardiobaskularrak garatzen, San Franciscoko (Estatu Batuak) Kaliforniako Unibertsitateko ikertzaileek adierazi dutenez, Bihotzaren Elkarte Amerikarraren epidemiologiari eta prebentzio kardiobaskularrari buruzko topaketa batean. Horrelako produktuek 120 eta 200 kaloria artean dituzte, eta, beraz, Estatu Batuetan azken urteotan erregistratutako gizentasun kasuen gehikuntzan duten eraginean sinesten da.
‎Helburua ODSen bitartez osasun ezberdintasunak murriztea denean, ekintza aurrera eraman behar den puntua ez da agian sortu den lekua bera. Adibidez, pertsona edo taldeen pobrezia gutxiagotzeak erantzun politikoak exiji ditzake estatu/ erkidego/ nazio gobernuetatik, baina horien eragiteko gaitasuna oso mugatua egon daiteke nazio mugetatik kanpoko aktoreen eraginengatik (horien artean, alde askotako instituzioak edo inbertitzaile instituzionalak, esate baterako). Interkonexio hori globalizazio garaikidearen ezaugarri bat da, eta agerian uzten du, ene ustez, mundu industrializatuak bere mugetatik kanpoko pobrezia murrizteko obligazioa duela50 Hori esatean ez naiz ari esaten etxe barruko ekintza politikoa alde batera utzi behar denik; inolaz ere ez.
‎Eta karga dezatela estatuotako gizon zuriek biolentziaren zama lepo gainean, karga dezatela biolentziaren monopolio lotsagarri horrekin. Ez Poliziarik, ez legerik, ez armadarik, ez kartzelarik.
‎" estatua duen dialektoa da hizkuntza". Beraz, guk ere hizkuntza izan ahal izateko, katalanok behar duguna hori bada, lor dezagun estatu bat, gainerakoa ondorioaz emango zaigulako (eta onartuko zaigulako, gainera). Honetara garamatzate Fernando Savaterren argumentuek:
2011
‎Hori gutxi ez eta Frantzia edo Espainia bezalako demokrazietan ere badaude asaldatzeko eta haserretzeko motiboak, orain dela 65 urte aldarrikaturiko eskubide horiek inoiz edo behin zapalduak baitira. Herritarrek zeresan handia daukate, alta, eta edozein unetan esan diezaiokete Estatuari" kontuz, marra gorria gainditu duzue, ez gatoz bat". Zibismoaren emendatze argia gertatu da azken mende erdian, eta horrela soilik mantendu daitezke demokraziak bizirik.
‎Internet bidezko produktu farmazeutikoen salmentari dagokionez, pazienteek baimendutako farmazia bezala identifika ditzaten, lineako farmazien web orrialdeek logo (zigilu) europar berbera eduki dute lan egin dezaketen estatu kideetan, eta, horrez gain, estatu kide bakoitzaren web zentral batera konektatuta egongo dira.
‎Hitzaldiko une batean, Hoffmannek egoera hau azaldu zuen: imajina ezazue Estatu Batuetako parlamentuan minutu gutxi batzuetan kimikaren onurak zein diren azaldu behar dudala (hori ez da gertatuko, parlamentuko jendeak ez baitu entzun nahi zein diren kimikaren onurak)[...]. Imajinatu egoera hipotetiko hori.
‎1 Estatu alderdi orok zuzenketak proposa ditzake eta Nazio Batuetako idazkari nagusiaren esku gordailutu ahal izango ditu. Proposatutako zuzenketak Nazio Batuetako idazkari nagusiak estatu alderdiei komunikatuko dizkie; aldi berean, eskatuko die jakinarazi diezaiotela estatu alderdien Konferentzia baterako deialdia egitea nahi duten, proposamena aztertu eta horren inguruko botazioa egiteko. Jakinarazpen hori zein datatan egin eta data horren ondorengo lau hilabeteetan estatu alderdietatik, gutxienez, herenak deialdi horren alde egiten badu, idazkari nagusiak konferentziarako deialdia egingo du, Nazio Batuen babespean.
‎1 Estatu alderdi orok zuzenketak proposa ditzake eta Nazio Batuetako idazkari nagusiaren esku gordailutu ahal izango ditu. Proposatutako zuzenketak Nazio Batuetako idazkari nagusiak estatu alderdiei komunikatuko dizkie; aldi berean, eskatuko die jakinarazi diezaiotela estatu alderdien Konferentzia baterako deialdia egitea nahi duten, proposamena aztertu eta horren inguruko botazioa egiteko. Jakinarazpen hori zein datatan egin eta data horren ondorengo lau hilabeteetan estatu alderdietatik, gutxienez, herenak deialdi horren alde egiten badu, idazkari nagusiak konferentziarako deialdia egingo du, Nazio Batuen babespean.
‎Aholkatzen die estatuei giza eskubideen nazioarteko legeriak eratortzen dituen betebeharrak betetzea, eta errefuxiatu, asilo eskatzaile eta lekualdatu beharra izan duten pertsonei buruzko errefuxiatuen eta giza eskubideen araberako eskubideak eratortzen dituen betebeharrak ere betetzea, eta nazioarteko erkidegoari eskatzen dio ekitatearen araberako babesa eta laguntza eman diezaiela, euren beharrak kontuan izanda, munduko leku ezberdinetan zerekin eta nazioarteko elkartasun printzipioekin, zamaren banaketarekin eta nazioarteko lankidetzarekin bat etorriz, zertarako eta erantzukizunak partekatzeko; Eskatzen die estatuei errefuxiatuak harrera herrialdeetako gizarte bizitzan integratzeko ahaleginak egitean aurkitzen dituzten arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduak aitor ditzatela eta estatuak bultzatzen ditu bereizkeria honi aurre egiteko estrategiak presta ditzatela eta errefuxiatuen giza eskubideen gozamen osoa erraz dezatela, estatuen nazioarteko betebehar eta konpromisoekin bat etorriz. Estatu alderdiek lortu lukete errefuxiatuekin zerikusia duten neurri guztiak bat etor daitezela 1951 urteko Errefuxiatuen Estatutuari buruzko Konbentzioarekin eta horren 1967 urteko Protokoloarekin; Eskatzen die estatuei neurri eragingarriak onets ditzatela estatu barnean lekualdatuak edo errefuxiatuak izan diren emakume eta neskatoak indarkeria ekintzetatik babesteko, horrelako bortxaketak ikertzeko eta erantzuleak auzipetzeko, erakunde eskudunekin elkarlanean, kasuan kasu;
2012
‎Eskualdea abandonatzea ere erabaki lezake Estatuak, baina garbi adieraztea eskatzen die politikariei: " Horrela gutxienez seguru jakinen dugu gure belaunaldia izango dela debaldetan sakrifikatu dena, itxaropenik gabeko lur batean, ez errukirik eta ez eskrupulurik ez duen aberri baten zerbitzuan".
‎Kataluniako Estatutua ere, neurri handi batean, Konstituzioaren irakurketa federal bat egiteko saiakera izan zen. Guretzat, Espainiako aniztasuna, eta baita Kataluniakoa ere, modu egokienean bidera dezakeen estatu forma da. Autogobernurako eta gaitasun fiskalerako espazio handia eskaintzen du, denontzat ez baina bai askorentzat ondare sentimentala den lotura hautsi gabe.
‎6 Emakumearen Izaera Juridiko eta Sozialaren Batzordea gonbidatzen du azter ditzan estatu kideengandik jasotako txostenak, Gomendio hau betetzeko, eta informa dezala horri buruz Ekonomia eta Gizarte kontseilua, egokiak irizten zaizkion gomendioak eginez.
‎1.Konbentzio honetako estatu alderdi orok zuzenketa proposatu eta, Nazio Batuetako idazkari nagusiaren esku utzita, gordailutu ahal izango du.Proposatutako zuzenketa Nazio Batuetako idazkari nagusiak komunikatuko die estatu alderdiei; aldi berean, eskatuko die jakinarazi diezaioten estatu alderdien konferentziarako deialdia egitea nahi duten, proposamena aztertu eta horren inguruko botazioa egiteko.Jakinarazpen hori zein datatan egin eta data horren ondorengo lau hilabeteetan estatu alderdietarik, gutxienez, herenak deialdi horren alde egiten badu, idazkari nagusiak konferentziarako deialdia egingo du, Nazio Batuen babespean.Konferentzian izan eta boto emaile diren estatu a...
‎4.Artikulu honen 3 paragrafoan xedatutakoak ez dio kalterik egingo, 9 artikuluaren 1 paragrafoaren b) tartekaduraren arabera, bere jurisdikzioa baliatu dezakeen estatu alderdi ororen eskubideari, Gurutze Gorriaren Nazioarteko Batzordea gonbidatzeko, ustezko delitugilearekin harremanetan jar dadin eta berorri bisita egin diezaion.
‎Zentroak, bereziki, informazio bilerak antolatu behar ditu, gutxienez urtean behin, bertan parte har ditzaten estatu kide guztiek eta proiektu eta programekin zuzenean zer ikusia duten erakunde guztiek.Nazio Batuen mekanismoa egokitzea eta indartzea, giza eskubideen esparruari dagokionez, barne hartuta Giza Eskubideei begira Nazio Batuen Goi Komisario kargua sortzea
‎30.Giza Eskubideen Munduko Konferentziak gomendatzen du, berebat, Nazio Batuen sistemaren aholkularitza eta laguntza teknikoaren zerbitzu programek modu egokian erantzun ditzatela estatuen laguntza eskabideak, horiek herri indigenen mesederako badira.
‎100.Giza Eskubideen Munduko Konferentziak eskatzen dio Nazio Batuen Idazkari Nagusiari, Giza Eskubideen Adierazpen Unibertsalaren 50 urteurrena dela eta, eska diezaiela estatu guztiei eta giza eskubideen ardura duten Nazio Batuen sistemaren organo eta erakunde guztiei konferentziari jakinaraztea Adierazpen hau aplikatzeko egindako aurrerakuntzak eta Giza Eskubide eta Ekonomia eta Gizarte kontseiluaren bitartez, txosten bat aurkeztea Biltzar Orokorrari bere berrogeita hamahirugarren bileren aldian.Halaber, giza eskubideen erregio erakundeek eta, hala denean, nazi...
‎Hau da, Zizek en aipamenak birgogoratuz: mundu ekonomiarengorabeherak eta fluxuak nekez kontrolatu ditzake estatuak, noski (I. Wallerstein, 1974, 1979). Halere, alde batetik, ohiko estatu historikoek estatuak historikoki ohikoizan duen betebehar «sozial» nagusiari uko egin dioten bitartean (ongizate estatualur jotzen ari da, aspaldi denik), beste aldetik, estatuaren aparatuak (ideologikoaketa errepresiboak, Althusser, 1976) indartzen ari dira oro har (ikus:
‎Estatu berria onartzerakoan EBren kezka nagusia, ordea, EBren zuzenbidearenjarraitutasuna bermatzea izango litzateke batik bat, bereziki, herritarrei aitortutakoeskubideak errespeta ditzan estatu berriak eta EBrekiko betebeharrak bete ditzan.Horregatik guztiagatik, teoria honen arabera, estatu berriari independentziarenunetik bertatik estatu kidetzaren oinordekotza bermatzea litzateke irtenbiderikegokiena eta logikoena.
‎Eraldaketa horiekzabaldu daitezke, ordea, beste esparru batzuetara? Zehatz esanda, izan daitekeestatua formula eraginkorra babes kulturala bilatzen duten gizarte gutxiengoentzat. Zer eskain diezaioke estatuak gizarteari kulturaren eta identitatearen ikuspegitik?
‎Gure ustez, proposamena ez da bateraezina guk diogun estatu eraikuntzarekin.Ekin diezaiokegu estatuaren alde onak eraikitzeari, alegia, merkatuari galga etadiziplina ezartzeko gauza den instantzia politiko hori sortzeari. Emulatu edo antzeratudezakegu estatua.
‎Munduan badira izanestatu konfesionalak, erlijio bakarrekoak?, badira estatu laikoak, erlijioetatikaparte? eta badira erlijio anitzeko estatuak; munduan badira estatu bakan batzuk, gutxi, hizkuntza bakarrekoak, eta badira estatuak, gehienak, hizkuntza askotakoak.Gaur egun, esan genezake estatu gehienak kultur eta arraza anitzekoak direla.Kultura, arraza, hizkuntza eta erlijioa ez dira, beraz, estatua izateko edo ez izatekoerreferentziazko baldintzak.
‎d) Europar Batasunaren etorkizunari buruzko zalantzak. Finantza krisiarengarapenaren arabera, epe laburrean eta azkar, hainbat joera har dezake; jo dezake estatu federal gisa egituratzera edo, kontrara, apustu egin nazioestatu tradizionalak indartzea oinarri izango duen elkarketaren alde.
‎Testuinguru horretan, hala ere, erresistentziazko lekunea okupatzen saiatzearenarriskuetako batzuez ohartzeko, beharrezkoa da aipatzea Estibalitz Ezkerraren«Basque people, s other literatures: apostillas a las literatras de los vascos» artikulua? 2011ko Euskal Literaturaren Historia zarratuko duena hain zuzen ere?. Lehenengo begirada baten ikuspuntu kritikoa hartzea ahalbidetuko luketen tresneierreferentzia egingo badie ere (aipatuko duen lehenengo autore teorikoa Spivakizango da), orain arte esandakoarekin pentsa dezakegu estatu nazioen diskurtsosubordinatzaile berdina hartzen duela artikuluak. Artikuluak estatu naziorikgabeko testuinguruan pentsatuko du euskara gaztelaniaren eta frantsesaren artekolurraldea.
‎Testuinguru horretan, hala ere, erresistentziazko lekunea okupatzen saiatzearenarriskuetako batzuez ohartzeko, beharrezkoa da aipatzea Estibalitz Ezkerraren«Basque people, s other literatures: apostillas a las literatras de los vascos» artikulua? 2011ko Euskal Literaturaren Historia zarratuko duena hain zuzen ere?. Lehenengo begirada baten ikuspuntu kritikoa hartzea ahalbidetuko luketen tresneierreferentzia egingo badie ere (aipatuko duen lehenengo autore teorikoa Spivakizango da), orain arte esandakoarekin pentsa dezakegu estatu nazioen diskurtsosubordinatzaile berdina hartzen duela artikuluak. Artikuluak estatu naziorikgabeko testuinguruan pentsatuko du euskara gaztelaniaren eta frantsesaren artekolurraldea.
‎autodeterminazioarekin negoziatzeko indartsua den posizio batetik heldu behar diotela estatuarekin duten harremanari uste dute indigenek. Posizio horretatik konfiantzazko harremana garatu dezaketela estatuekin pentsatuz. Baina ez dituzte ahazten estatuekin izandako harremanetan nagusi diren porrotak, eta ikasi egin dute estatuengan ezin dela konfiantza askorik izan.
‎Cambóren azalpenen parean jarrita, euskal abertzaletasunaren ikuspegian, oinarri erlijiosoa ikuspegi politikoarekin nahastuta zegoen. Euskal nazionalitateak garapena izan zezan Estatu konplexua edo konposatua aldarrikatzen zuten. M. Aranzadik nafar parlamentari jeltzaleak bi konstituzio bereizten zituen:
‎" Merkatuen jabeak" deitzen zaie eta hauetako baten hitz bakarrak noraezean jar dezake dolarra, Tokioko burtsa hondorarazi dezake... Finantzetako erraldoi horien potentziaren aurrean zer egin dezakete estatuek. Ezer gutxi, benetan.
‎Xehetasunetan sartu gabe, ondorio argiak: disidentziak, moralki, ezin dezake estatu krimenen erantzuleen aurka jotzen duen erakunde armatua kondena; berriz, jende xehearen kontra jotzea, nahiz eta ekintza horiek" iraultzarako etekin onak" ateratzeko eginak izan, hori ezin onar daiteke. Eta puntu.
‎Batasunaren aldetik azalpena oso garbia izan da: ETAren eta ezker abertzale ilegalizatuaren borrokari esker heldu gara autodeterminazioaren atarira eta orain elkarrizketaren bidez lor dezakegu estatu espainolaren eta frantsesaren aldetik autodeterminazioaren onarpena Euskal Herriak erabakiko duenaren arabera. Hori da eman den azalpena.
‎Berriz, estatuak ederki baliatzen ditu hondar ekintza armatu eta minimoak errepresiorako estakuruak sortzeko, bai militante eta aktibisten zanpatzeko, bai euskalgintzaren ekitaldiak izorratzeko, baita eskubide demokratikoak murrizteko eta ezker abertzalearen egitura legalak marginatzeko ere. Gainera diezaiogun estatuko arerio politikoak kaltetzeko manipulazioa (Caroden kasua...) 205 Horiek hola, infiltrazio eta manipulazioen hipotesiaren inguruan sortu da eztabaida berria206, gero eta zabalagoa; garai batean pentsa ezina zenak hedadura hartu du. Horrek erakusten du zer leku tristea eman dakiokeen gaizki dabilen erakunde armatu bati:
‎Gero, Europa dela eta, burujabetzak ez du hemeretzigarren mendeko eremu bera, eta euskaldungoaren aitzinarazteko errekurtso eginkorrak bil daitezke estatu gaberik. Oro har, etxean eta kanpoan dugun oniritzia errazago lor genezake estatu berriaren" tragedia" martxan ezarri gabe.
2013
‎2 Azken hitza. Proiektuaren berri eman duen erakundea ez badago ados Atzerri Ministerioak eta Ogasunekoak hartutako erabakiarekin, jo dezake Estatu Kontseilura, baina azken hitza Ministroen Kontseiluak izango du. 3 Espainia.
‎Behin hori ebatzita, Ogasunak ebatzi du ba ote dagoen dirurik akordio hori sinatzeak dakarren gastuari aurre egiteko. Akordio proiektuaren berri eman duen erakundeak, bi horiek emandako ebazpenarekin bat ez badator, jo dezake Estatu Kontseilura, baina azken hitza Ministroen Kontseiluak izango du. Areago, nazioarteko akordio hori sinatzea bere eskuduntzen barruan dagoela erabakita ere, nahiz eta akordioa autonomia erkidego batek beste erakunde batekin sinatua izan, «Espainia» erreferentziak agertu du beste sinaduren alboan.
‎–13 Bilatu itzazu Estatu Batuetan erabiltzen den sinbologiaz irudikatutako automatismo eskemak. Zer diferentzia aurkitzen dituzu hemen ikasi dituzunen aldean?
‎administrazio publikoa, eta enpresa erakunde eta sindikatu garrantzitsuenak.Trebakuntzarako laguntza horiek eskatzen den trebakuntzaren bidez eratzen dira, zeinak enpresak, uneko behar zehatzen arabera, antolatzen dituen ikastaroak baitira. Enpresak, uneko beharren arabera, trebakuntzaren edukiak eta horiek emateko uneak hautatzen ditu.Trebakuntza enpresaren edo trebakuntza zentro edo erakundeen bidez (enpresa antolatzailea) garatu daiteke.3.1 > Hobariak izan ditzaketen enpresakGizarte Segurantzako kotizazioetan hobariak izan ditzakete estatuko lurraldean lantegiak dituzten enpresek, edozein delarik ere haien tamaina eta kokapena, betiere langileentzako lanbide trebakuntza garatzen badute eta horretarako kotizatzen badute.3.2 > Enpresa onuradunen betebeharrakHobariak dituzten enpresek honako betebehar hauek dituzte:. Administrazio publiko eskudunek eta bestelako kontrol erakundeek egiten dituzten egiaztapen, jarraipen et...
‎9.9 taulako datuetan oinarrituz, kalkula ezazu estatuko turismobidaien hazkunde tasa, Espainia barruan zein kanpoan, bitartean. Zer motatako bidaiak hazi dira gehiago?
‎Zernahi gisaz, oraindik ere zuzenbide erromatarrak eratorritako hainbat hitz erabili ohi zituzten haiek, hala diskurtso moral nahiz politikoan, nola nazioarteko diplomazian. Ulerbidez, 1789an Thomas Jeffersonek Paristik idatzi zionean Ameriketan zegoen James Madisoni belaunaldiz belaunaldi berrikus zezan Estatu Batuetako Konstituzioa, azpimarratu zuen ageri agerikoa zela «lurra gozamenpean dagokiela bizidunei». Common Laweko juristek ez zuten erabili gozamen hitza, baina Jeffersonek uste zuen gizaki trebatuak erraz uler zezakeela termino hori.
‎Politika publiko guztietan ikuspegi integratua eta dimentsio anitzekoa sartzea haurren pobreziaren eta gizarte bazterkeriaren aurkako borrokan. Neurri horiez gain, Europako Batasunari eskatzen zaio presioa egin dezala estatu kideei, pobreziari eta gizarte bazterkeriari aurre egiteko hartutako konpromisoak betetzeko. Gizarte zerbitzuetan «inbertsio adimentsuaren» alde egiten da, lana eta familia bateragarri egiten laguntzea, harrera zentro publikoetan «beharrezkoa ez den» ospitaleratzea saihesteko zerbitzuak indartzea eta haurrei eta gazteei «gizarteratzea eta maila lokalean, eskualdean eta estatuan ongizatea eta ongizatea sustatzeko politikak eta praktikak» deitzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dezake 22 (0,14)
dezakete 16 (0,11)
dezagun 12 (0,08)
dezakegu 10 (0,07)
ditzake 10 (0,07)
diezaiotela 9 (0,06)
dezakeen 6 (0,04)
dezatela 6 (0,04)
ditzakete 6 (0,04)
lezake 6 (0,04)
genezake 5 (0,03)
dezan 4 (0,03)
ditzan 4 (0,03)
zezan 4 (0,03)
dezaketen 3 (0,02)
ditzatela 3 (0,02)
ezazue 3 (0,02)
dezakeela 2 (0,01)
dezaketela 2 (0,01)
dezakezu 2 (0,01)
dezala 2 (0,01)
diezaiela 2 (0,01)
diezaioke 2 (0,01)
diezaiokegu 2 (0,01)
diezaioten 2 (0,01)
ditzakegu 2 (0,01)
ditzala 2 (0,01)
lezakeen 2 (0,01)
zezaketela 2 (0,01)
dezaket 1 (0,01)
dezaten 1 (0,01)
diezagukeen 1 (0,01)
diezaiekegu 1 (0,01)
diezaiogun 1 (0,01)
diezaiokete 1 (0,01)
diezazkiela 1 (0,01)
diezazkioketela 1 (0,01)
diezazkioten 1 (0,01)
ditzakeelako 1 (0,01)
ditzaketen 1 (0,01)
ditzakezula 1 (0,01)
ditzaten 1 (0,01)
ezazu 1 (0,01)
itzazu 1 (0,01)
lezakeela 1 (0,01)
liezaiokete 1 (0,01)
zaitzaketet 1 (0,01)
zezakeen 1 (0,01)
zezaketen 1 (0,01)
zezaten 1 (0,01)
zitzaketela 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ezan estatu batu 15 (0,10)
ezan estatu alderdi 11 (0,07)
ezan estatu kide 7 (0,05)
ezan estatu bat 6 (0,04)
ezan estatu aparatu 3 (0,02)
ezan estatu kolpe 3 (0,02)
ezan estatu nazio 3 (0,02)
ezan estatu bakoitz 2 (0,01)
ezan estatu bera 2 (0,01)
ezan estatu berri 2 (0,01)
ezan estatu gizon 2 (0,01)
ezan estatu gobernu 2 (0,01)
ezan estatu Kontseilua 2 (0,01)
ezan estatu laguntza 2 (0,01)
ezan estatu lurralde 2 (0,01)
ezan estatu titulartasun 2 (0,01)
ezan estatu administrazio 1 (0,01)
ezan estatu afera 1 (0,01)
ezan estatu agiri 1 (0,01)
ezan estatu ahalguztidun 1 (0,01)
ezan estatu aldaketa 1 (0,01)
ezan estatu aldizkari 1 (0,01)
ezan estatu arerio 1 (0,01)
ezan estatu atzerri 1 (0,01)
ezan estatu aurkeztu 1 (0,01)
ezan estatu bakar 1 (0,01)
ezan estatu baliabide 1 (0,01)
ezan estatu barne 1 (0,01)
ezan estatu barruko 1 (0,01)
ezan estatu benetan 1 (0,01)
ezan estatu beste 1 (0,01)
ezan estatu beti 1 (0,01)
ezan estatu demokrata 1 (0,01)
ezan estatu ebaluazio 1 (0,01)
ezan estatu egitura 1 (0,01)
ezan estatu egun 1 (0,01)
ezan estatu eleaniztun 1 (0,01)
ezan estatu erakunde 1 (0,01)
ezan estatu eredu 1 (0,01)
ezan estatu eskubide 1 (0,01)
ezan estatu espainiar 1 (0,01)
ezan estatu espainol 1 (0,01)
ezan estatu estrategia 1 (0,01)
ezan estatu euskal 1 (0,01)
ezan estatu ez 1 (0,01)
ezan estatu federal 1 (0,01)
ezan estatu finantza 1 (0,01)
ezan estatu forma 1 (0,01)
ezan estatu frantses 1 (0,01)
ezan estatu frantziar 1 (0,01)
ezan estatu gainerako 1 (0,01)
ezan estatu gehien 1 (0,01)
ezan estatu gizarte 1 (0,01)
ezan estatu guzti 1 (0,01)
ezan estatu hartu 1 (0,01)
ezan estatu hartzaile 1 (0,01)
ezan estatu herri 1 (0,01)
ezan estatu hori 1 (0,01)
ezan estatu horiek 1 (0,01)
ezan estatu ideia 1 (0,01)
ezan estatu identifikatu 1 (0,01)
ezan estatu interes 1 (0,01)
ezan estatu izaera 1 (0,01)
ezan estatu konfederal 1 (0,01)
ezan estatu konplexu 1 (0,01)
ezan estatu kontrolpe 1 (0,01)
ezan estatu krimen 1 (0,01)
ezan estatu lagundu 1 (0,01)
ezan estatu marko 1 (0,01)
ezan estatu moltsa 1 (0,01)
ezan estatu monolitiko 1 (0,01)
ezan estatu museo 1 (0,01)
ezan estatu nazionalsozialista 1 (0,01)
ezan estatu on 1 (0,01)
ezan estatu orain 1 (0,01)
ezan estatu ordezkari 1 (0,01)
ezan estatu orokor 1 (0,01)
ezan estatu oso 1 (0,01)
ezan estatu pentsatu 1 (0,01)
ezan estatu plurinazionaltasun 1 (0,01)
ezan estatu politika 1 (0,01)
ezan estatu politiko 1 (0,01)
ezan estatu premia 1 (0,01)
ezan estatu presio 1 (0,01)
ezan estatu profeta 1 (0,01)
ezan estatu rol 1 (0,01)
ezan estatu saihestu 1 (0,01)
ezan estatu saldu 1 (0,01)
ezan estatu telekomunikazio 1 (0,01)
ezan estatu tratamendu 1 (0,01)
ezan estatu tributu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia