Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2002
‎Hori gertatzen den une beretik, modernizazio prozesua orain arte politikoki neutralizatu duten esparruak birrindu egiten dira. Herritarrek ezin dezakete erantzuna jasotzearen zain egon, are gehiago alderdi politikoak, sindikatuak edo gobernuak, erakunde sozialak, or har, gero eta birmoldatuagoa den errealitate sozial zahar kituaren babesleak izanik.59
‎ez iezadazu erantzunik izkiria; etorri zeu haatik.
2005
‎1 Egin dezagun edukien errepasoa. Eman iezaiezu erantzuna galdera ireki hauei:
‎1 Kontzeptuzko edukien errepasoa. Eman iezaiezu erantzuna galdera hauei:
2007
‎Ariketaren helburuada 3, 4 eta 5 urteko haurrek gogamenaren teoria garatu ote duten jakitea.Ariketa egin ahal izateko, hiru ume behar dira, hiru, lau eta bost urtekoak.Bakoitzari, bakarka, liburuaren 220 orrialdean azaldu den istorioa kontatuko zaio, txotxongiloak zein kapituluaren amaieran agertzen diren marrazkiak erabiliz. Garrantzitsua da haurrei ez ematea haien erantzunean eraginaizan dezakeen erantzun aukerarik; hau da,. Kutxan ala poltsan, etaantzeko galderak saihestea.
2009
‎Azter ditzagun erantzun horren goiburukoak. Zerbitzariak Connection:
2012
‎Krisi energetikoaz mintzatzean bat dator iamundu guztia, baina denek ez dute gauza bera adierazten. Batzuentzat, arazoabakarrik da iturri batzuen agortzea eta horiek ordezkatzera etorri direniturri berrien kontua, teknologiaren baitan esperantzak eta fedea ezartzen direlarik.Baina, bestetzuek argi diote, arazoa ez dela, funtsean teknologikoa, teknologiaberriek eman bide ditzaketen erantzunak, nolanahi ere, partzialak eta berantiarrakizanen baitira, kasu orotan (Dessus, 2011). Arazoa, aldiz, zera da, egungo sistemakdaraman kontsumo energetikoaren hazkunde esponentziala, zeinak aditu batzueibide eman baitie kapitalismoaren logika «energivoroaz» mintzatzeko (Harribey, 2009).
2014
‎Izatekotan, zeintzuk lirateke ariketa puntuagarriak? Nork epaituko lituzke eta zeren arabera?... lainfinitoraino luza genezake erantzunik bilatzea ezinezkoa den galdera sorta hau. Izanere, lehenbiziko hipotesia tranpatia da bere baitan, ezin baitugu historia aldatu.
‎Eta gure berdinak direnekin? Behaketa ariketa erraz bat eginez gero, ondorio asko atera ditzakegu erantzun gisa. Emakumeen eta gizonen gorputz asko«masa» irudikatzeko bakarrik nahasten dira:
‎2 Marka ezazu erantzun okerra:
‎Jarraian ageri den azterketa, Erdman Palmorek (1977) diseinaturikoa da zahartzaroko eragin fisiko, mental eta oinarrizko sozialak eta uste okerreko kontzeptu komunenak ezagutzeko. Selekziona ezazu erantzun egokia zirkulu batez eta argumentatu erantzuna.
‎2 Markatu ezazu erantzun zuzena (Piageten arabera):
‎Erreflexuak ez diren lehen eskemak bizitzako 1 hilabetetik 4 hilabetera bitartean agertzen dira, umeak halabeharrez aurkitzen baititu egin eta kontrola ditzakeen erantzun batzuk (adibidez, erpurua zurrupatzea, urruma soinuak igortzea); erantzun horiek umea asetzen dute, eta haiek errepikatzea merezi du. Garatu gabeko ekintza errepikakor horiek, lehen mailako erreakzio zirkularrak izenekoak, umeen gorputzean zentratzen dira beti.
‎Haur hiperaktiboen latentzia ez da bereizten haur normalen latentziatik, haur oldarkorrena bereizten den moduan; haur hiperaktiboek ager dezakete erantzun latentzia laburragoa (Orjales eta Polaino Lorente, 1991), edo latentzia luzeagoa (Sergeant, 1981). Latentzian ez badira ere normalengandik bereizten, egiten dituzten hutsegiteetan bai, bereizten dira, normalek baino gehiagotan huts egiten baitute.
2015
‎Azken hamarkadan ikerketa ugari bideratu dira IL eta IL arteko paradoxaargitzera, hots, nola gauzatu dezaketen erantzun zelular desberdinak hartzaile berdinakerabiliz. Hainbat mekanismo proposatu diren arren (Ring et al., 2012; Stonier andSchluns, 2010), gai hau eztabaidagarri dirau oraindik ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia