Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2006
‎Egun ditugun aztarnek euskaldunek eta erromatarrek elkarbizitza nahiko baketsua mantendu zutela eta integratu egin zirela iradokitzen dute. Beraz, esan dezakegu egile klasikoek eskaintzen duten antzinako euskaldunei buruzko ikuspegia ez dela zuzena. Denbora luzez, irudi klasiko horrek eragin handia izan zuen egungo historiografiarengan, orduko euskaldunak nolakoak ziren eta erromatar presentzia gure lurraldean aztertzerako orduan.
‎Hala ere, aurrekoa ez da nahikoa. JILTBren 10 artikuluari hitzez hitz jarraituz, esan dezakegu egile eskubideak eskaintzen duen babesaz gozatzeko bi baldintza bete behar dituela publizitate obra edo sorkuntza batek: lehenik, ukigai edo ukiezin izatearen kontuaren inguruan, gaur egunekoa dela edo etorkizunekoa dela ere, baliabide edo euskarriren batean hedatu behar da; eta, bigarren, sorkuntzak originala izan behar du.
2008
‎Ezaugarri hauetatik bat bakarra har dezake egileak, edo batzuk, eta berak nahi duen baimen mota sortu.
2009
‎Webgune horietako baten kalkuluen arabera, 150 x 210 mm-ko 90 orrialdeko liburua zuri beltzean inprimatzea 7,5 euro kostatzen da. Kopuru horretatik aurrera, idazlanagatik nahi duen dirua eska dezake egileak. Lortzen duen irabaziaren %80 beretzat izango da eta %20 enpresarentzat.
2010
‎bat, edukia bera; bestea, ekonomia aplikatua soziolinguistikara biltzeko ahalegina beste behin egitea. Lanaren edukiari erreparatuz, esan dezagun egileak kasu jakin batez baliatu dela lana burutzeko, testu-liburuen argitalpenarena, hain zuzen ere. Adibide horren eskutik ehundu dituen planteamendu eta algoritmo matematikoen bitartez, eta marraztu dituen grafikoen laguntzaz, irakaspen bat landu du euskalgintzan diharduten edozein sektoretako enpresei zuzenduta:
2012
‎Hala ere, aurrekoa ez da nahikoa. JILTBren 10 artikuluari hitzez hitz jarraituz, esan dezakegu egile eskubideak eskaintzen duen babesaz gozatzeko bi baldintza bete behar dituela publizitate obra edo sorkuntza batek: lehenik, ukigai edo ukiezin izatearen kontuaren inguruan, gaur egunekoa dela edo etorkizunekoa dela ere, baliabide edo euskarriren batean hedatu behar da; eta, bigarren, sorkuntzak originala izan behar du.
2013
‎Birformulazioaren esanahia ondo ulertzeko eduki erreferentziala ezagutu behar da, hau da, gaia ezagutu behar da, testu horretan agertzen den informazioa ez delako nahikoa. Hala eta guztiz ere, inferentzia medio, interpreta dezakegu egile batek uste duenaren gaineko gaitzespena dagoela. Inplizituaren gainean funtzionatzen du markatzaileak.
2014
‎Ez dakit orain arte inor ausartu ote den halako izenburu batekin haur eta gazte literaturan. Eman lezake egileak Peru Tximaluze beldurgarriaren (Struwwelpeter, 1854) garaietara itzuli nahi izan duela, haur odolaren bidezko lezioekin. Barrukoa berdin da asaldagarria.
‎Marrazkigintzaren hainbat definizio topa ditzakegu egile bakoitzaren ekoizpenari so. Jorge Sainz arkitektoaren banaketa aipatuko dugu, lehenbizi; arkitekturaren eta eraikinaren arteko lotura kausa efektuzkoa burutzen du Sainzek, hau da, proiektu marraztua ez du elementu existentzialistatzat hartzen, haren ustez eraiki gabeko arkitekturak ez dauka eraiki denak daukan bezainbeste garrantzirik.
2016
‎Denak egin diezaioke mesede. Gaizki ulertuek ere lagun diezaiokete egile bati. Dena zaio lagungarri, baita irakurleen ezjakintasun eta deskuidoa ere.
‎– Izan ere, autofikzioaren hautuak dezente handitu dezake egilearengan bere bizitza oso interesgarritzat hartzeko daukan joera naturala, baldin eta kontrakoa gertatzen ez bada, hau da, autofikzioa aukeratu izana sinetsita dagoelako bere bizitza, berez, oso dela interesgarria; gogoratu John Irving nobelagileak zioena: –idazle txar bat da norbait zeinaren bizitza bere obra baino interesgarriagoa suertatzen baita?.
‎Berarekin argitaratzea oso erraza da, formulario bat betetzea bezain erraza (izenburua, deskribapena, hizkuntza, generoa, etab.) eta, jakina, eskuizkribuaren fitxategia igo. Liburua Amazonen webaren bertsio guztietan merkaturatuko da, eta salmentetatik datozen opariak %70eraino irabaz ditzake egileak. Argitalpena, formatu digitalean zein tapa bigunean, doakoa da.
2017
‎Komentatu, komentatu eta komentatu. Asko gustatu zaizun post bat irakurri baduzu, esan iezaiozu egileari. Idatz iezaiozu iruzkin bat eta, alde batetik, asko eskertuko dizu eta, bestetik, zure burua ezagutzera emango duzu.
‎Bertako garaiak eta gertalekuak. Baina literaturaren historian gertatzen den moduan, behin liburua plazan utzita, idazlearena izatetik irakurlearena izatera pasatzen da, honen irudimenak bete ditzan egileak utzitako hutsuneak. Horrela, idazlearen baimenik gabe, Kalaportu aldatzen joan da, eta sasoi berrietara moldatzen, bertara heldutako bisitarien eskutik.
‎Bi sinadura horiek bertan utziz gero, ETAren biktimak mindu zitzaketela pentsatu du Pablo Berastegik zuzendutako taldeak, eta horregatik erabaki dute artelanak zentsuratzea. Donostia 2016ko arduradunek azaldu dute gatazkaren biktimak mindu ditzaketen egileen lanak erakutsiz nekez egin litekeela bizikidetzaren alde. Baina azaldu gabe utzi dute nola egin litekeen bizikidetzaren alde gatazkaren parte bati eztabaida publikoan parte hartzerik naifena ere ukatuz.
2019
‎Izaro Arroitak ere, bere doktorego tesian adierazten duen moduan," oro har euskal literaturaren eklektikotasuna nabarmendu den arren, errealismorako bira orokor bat ikusi dute euskal literatura kritikariek; Euskal Herriko errealitate historiko politikoaz idazteko joera orokor bat" (2015: 25). Beraz, esan bezala, oso errealismo ezberdinak garatzen joan dira euskal autoreak eta kasuz kasu aztertu litzateke autore bakoitzak adierazi nahi duen errealitate hori zer nolako errealismo motan sartzen den, azken batean sailkapenen funtzio esplikatzaileak ez baititzake egileen erregistro eta estiloen barietateak prototipoen arabera desitxuratu.
‎Bihotz bi. Gerrako kronikak kontakizuneko pertsonaia nagusiaren miseria, ezinegona eta patetismoa islatzeko aukera ezberdinak har zitzakeen egileak, adibidez, modu errealista tradizionalean, gertaeren tragikotasunaren sustraiak eta gertaerak zuzenean adieraziz, baina bestela egitea hautatu du, ironia, umorea eta satira bezalako baliabideez baliatuz. Narratzailearen atalean esan bezala, narratzaile ez fidagarriaren bitartez idazle inplizituak berak salatu edota adierazi nahi dituenak esango ditu, baina zuzenean esan beharrean, ironia erabiliz egingo du, zeharka.
‎Historialariarekin eduki zuen mintzaldian gaitasun profesionalarekin mintzo zela ikusi bagenuen ere, garaia da lehen zalantza bat sar dezagun, Lisboako Setioaren Historia liburuaren egileak egin zion konfiantzaren ondorioei buruzkoa, baimena eman zuenean proben azken irakurketa deleaturren teknikariaren kontura izateko, erabat, fiskalizaziorik gabe, agian axolagabekeria nekatuaren orduetan edo eta hurrengo bidaiaren kezka buruan zuela egin zion konfiantza. Dardara batean jartzen gara pentsatze hutsarekin almuedanoaren egunsentiaren deskribapen horrek gehiegizko tokia har lezakeela egilearen testu zientifikoan, biak direlarik, bai egilea eta bai testua ere, azterketa zehatzen, ikerketa sakonen eta erkatze zorrotzen fruitu. Zalantza edukitzeko modukoa da, esaterako, norberaren zalantzaz zalantza edukitzea zuhurtzia onaren ondorioa den arren, historialariak bere narrazioan zakurren zaunka aipatu izana, eta are zakurrak berak ere, zuzentzaileak jakin baitaki zakurra, arabiarrentzat, animalia lohia dela, zerria bera den bezala, eta hortaz ezjakintasun itzelaren agerbidea dela pentsatzea ezen Lisboako mairuak, hain saiatuak izaki, zakur saldoaren ondo ondoan biziko zirela.
‎Izan ere, gorputzaren gaineko ikerketek, “eraman gaitzakete ‘emakume izatea’, ‘gizon izatea’ edo ‘dena delako izatea’ esan nahi duen esperientzia askotariko, zabal eta aldakor horren inguruko irakurketa konplexuagoak eta alternatiboagoak egitera. Beste alde batetik, lagun dezake egile/ ikerketa prozesu eta teoria/ politika feminista harremanaren inguruan planteamendu berriak egiten” (Esteban, 2008).
2022
‎Editorial batekin lanean askatasuna izan dezake egileak?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia