2005
|
|
Lan honek hurbilpen bat izan nahi du, gutxi gorabehera azken hiru hamarkadetako euskal ipuingintzara egindako hurbilpen partzial bat hain zuzen. Partziala, izan
|
genezakeen
corpus osoaren lagin bat baino ez dugulako hartuko, bakarrik Bizkaiko euskal idazleen ipuingintzari dagokiona. Lana egiteko izan dugun denborak halaxe eskatu du.
|
2009
|
|
Ikasketa automatikoari esker, adibidez, patroiak bila daitezke, eta ezagutza eraiki ordenagailu bidez. Beraz, hizkuntzaren prozesamenduaren arazo nagusietako bati aurre egiteko modu bat da, alegia, hitz bakar batek esanahi bat baino gehiago dituen kasua ebazteko bide bat. Hori egin
|
dezakegu
corpus handiak erabiltzen baditugu.
|
2010
|
|
Halere erran
|
dezakegu
corpus zabal, baliagarri eta adierazgarria daukagula gure ikerketarako.
|
2012
|
|
Definizio horrek erantzuten dio ironiari buruz izan dezakegun intuizioari. Azter
|
dezagun
corpuseko adibideren bat erabiliz:
|
|
Munduaren ikuspegi hori itxurazkoaren eta benetakoaren arteko kontrastean irudikatzen du; hau da, ironiari esker, itxuraren eta errealitatearen arteko kontrastea nabarmendu egiten da. Ikus
|
dezagun
corpuseko adibide hauetan:
|
|
Gehiago dela E1 oinarrizko enuntziatuan egindako baieztapena zehaztu, edo birformulatzeko bitarteko. Egiazta
|
dezagun
corpuseko adibideetan oinarrituz:
|
|
Goiko datuek erakusten digutenez, E1 perpaus lokabea denean, %18.58 adibidek fokuaren eta aditzaren ondorengo kokatze puntua dute. Osa
|
ditzagun
corpuseko adibideren batzuk aldatuz.
|
|
Azter
|
dezagun
corpusean atzematen dugun jokabidea:
|
|
Beraz, gure ustez, eta Larringanekin bat egiten dugu?, sinonimiazko hizkuntza baliokidetza (semantismoen arteko sinonimia) baino harago doan zerbait da, eta diskurtsoaren erreferentzia begietsi beharra dago corpuseko adibideen inguruan taxuzko planteamenduak egingo baditugu. Hala ere, edo buruan daraman enuntziatu parentetikoa formalki ezaugarritzeko helburua dugunez gero, froga
|
dezagun
corpuseko adibideek ba ote duten tokirik eman dugun birformulazioaren definizio eta azalpen horretan.
|
|
Grevissek (1986) eta Mouninek (1974) ere era honetako egiturak ez dituzte beharrezkotzat jotzen, eta, beraz, hortik ondoriozta dezakegu kenduta ere berdin dela. Ikus
|
dezagun
corpuseko adibide pare bat enuntziatu parentetikoa kenduta (kortxete artean paratu ditugu) oinarrizko enuntziatua nola geratzen den ikusteko:
|
|
sintaktikoki zuzena eta egokia izaten jarraitzen duela; kendu arren, ez duela oinarrizko enuntziatuaren egitura sintaktikoa urratzen. Beste horrenbeste esan
|
dezakegu
corpuseko adibide guztiez ere; ez dago adibide bakar bat ere enuntziatu parentetikoa kenduz gero, E1 enuntziatua sintaktikoki urratuko duenik. Horrek garbi adierazten edo ikusarazten digu enuntziatu parentetikoaren kanpo izaera sintaktikoa eta baita esatariak E1 edo oinarrizko enuntziatuaren planifikazio kognitiboa osotasun edo bloke bat bailitzan egiten duela ere.
|
2017
|
|
4 Irakurleak Fishman-en DO> NOT> Leave> Your> > Alone? > liburua irakur
|
lezake
corpus plangintzari buruzko teoria, kontzeptuak, denboran eta munduan zehar corpus plangintza esperientziak ezagutzeko.
|
2021
|
|
desagertu, desarmatu, desberdindu, desbideratu, desegin, desitxuratu, desobeditu. Maiztasun handiegirik gabe, baina beste hauek ere aurki
|
ditzakegu
corpusetan: desadoretu, desadostu, deseman (Zuz. arloan), deseraiki eta abar.
|
2023
|
|
Haurrak entzuten eta ikusten duena jasotzen eta imitatzen du, horiek dira bi aktibitate nagusiak. Bizitza osoan garrantzi osoa izan
|
dezakeen
corpus sentimentala, linguistikoa, keinuena eta musikala jasotzen (almazenatzen) eta imitatzen (bizitzen) ari da umea. Besteak beste, hizkuntzaren magia bizitzen.
|