Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2006
‎Beraz, sinpatia funtsezkoa da gure ebaluaketetan. Eman dezagun beste pertsona baten etxea ikusi dudala eta etxe hori ederra dela ondorioztatu dudala. Horra hor nire ebaluaketa, ‘ederra da' adierazpena ebaluatiboa baita.
2007
‎Hala ere, horrekez du esan nahi eragin positiborik izan ez dezakeenik; izan ere, ikerketekadierazten dute telebistaren bitartez haurrek, oso informazio baliagarria eskuratu ezezik (Anderson eta Collins, 1988 in Shaffer, 2002), portaera prosozialak ere garaditzaketela (Mares eta Woodward, 2001). Gizarte ezagutzari dagokionez, telebistari esker, haurrek asko ikas dezakete beste pertsonei, pertsonartekoharremanei, gizarte erakundeen funtzionamenduari, gizarte rolei, talde nazionalei, arau konbentzionalei, arau moralei eta antzeko gaiei buruz. Baina, horretarako, beharrezkoa da heldu batek haurrak zer ikusten duen ikuskatzea.
2008
‎Ordezkaria izan daiteke beste bazkide bat, beraren ezkontide, aurreko nahiz ondorengoa, edota agiri publikoan emandako ahalorde orokorra duen pertsona, baldin eta pertsona horrek ahalmenak baditu ordezkatuak nazio lurraldean duen ondare osoa administratzeko. Estatutuek baimen dezakete beste pertsona batzuek gauzatzea ordezkaritza hori.
2009
‎Askotan iruditzen zaigu bertso bat ona izateko emozio horietara jo behar dela; tragedia eta tristura puntu hori behar duela. Norberak hunkitu lezake beste pertsona bat heriotza gai horretaraino iritsi gabe, jarraitu du. Lan handia ikusten du bide horretan egiteko:
2010
‎1.Estatu alderdi bakoitzak zainduko du legea aplikatzeko ardura duten langile militar nahiz zibilen, medikuen, funtzionarioen eta askatasunaz gabetutako pertsonaren zaintzan edo tratamenduan parte har dezaketen beste pertsona batzuen prestakuntzak bere baitara biltzea konbentzio honetako kasuan kasuko xedapenei buruzko behar adina irakaskuntza eta informazio, hurrengo helbuetarako:
2011
‎Gurasoak denerako prest daude beren seme alabengatik, eta hauek prestutasun bera espero dezakete beste pertsonengandik ere. Arreta hori merezi dutela pentsatzera hel daitezke.
2012
‎Memorandumak hiru urteko iraupena du eta garatzeko bi aldeko lan taldeak bilduko dira edo beharrezkotzat jotzen den beste edozein tresna erabiliko da. Gainera, egiten den edozein jarduera sinatzaileek finantzatuko dute, “aurrekontu baliabideekin” eta parte har dezaketen beste pertsona juridiko publiko edo pribatu batzuek.
2013
‎Adin txikikoek jostailuak hartzen zituzten, ez zuten ikusi zuten guztia imitatzen, baizik eta haiek aktibatzeko behar ziren bi ekintzak egitera mugatzen ziren. Adituek ondorioztatzen dute lau urteko haurrek kausazko erlazioak ikas ditzaketela beste pertsona batzuek egiten dutena eta ekintza horien emaitza behatuz. Haurrak:
2014
‎Irudizko entzuleak zerikusia du beste gertaera batekin: nerabeek uste dute berek beren buruarekiko duten interes bera izan dezaketela beste pertsona batzuek ere. Gainerakoek berengan berek duten interes bera dutela uste izango balute bezala da; etengabe epaitzen ari direla uste dute.
2015
‎Telegrama 2 Elkarrizketa konfidentzialetarako txatak erabil daitezke Zerbait konfidentziala kontatu behar duzu. Baliteke WhatsApp hori egiteko biderik onena ez izatea. Urte hauetan zehar, hainbat ahultasun aurkitu zaizkio, besteak beste, norbaitek ezagutza tekniko egokiak izan ditzan beste pertsona batzuen mezuak eteteko. Arazo hori saihesteko, Telegramek «chat sekretu» izeneko funtzioa du, itxuraz elkarrizketa bat, besteak bezala, baina zifratze algoritmoen bidez babestuta dagoena, Telegram zerbitzarietatik pasatzen ez dena (erabiltzaileari erabiltzailearen komunikazio zuzena dagokio), eta mezuak automatikoki suntsitzeko konfigura daiteke.
‎Buruko gaixotasuna gertutik bizi dutenei laguntza emozionala eta informazioa ematea, eta buru nahasmenduko pertsonaren, haren familiakoen eta profesionalen artean banakako eta adostutako jarduera planak sortzea. Pertsona animatzea familiako laguntzak, lagunak eta lagun diezaiekeen beste pertsona batzuk bilatzera. Bere bizitzan eragina duten erabakiak hartzeko eta bere eskubideak baliarazteko ahalmena duen pertsona ahalduntzea.
2016
‎«Gure azterketak erakusten du haurtxoek beren ziurgabetasunean konpondu eta zaintzaileekin partekatzeko gaitasuna dutela», adierazi du Estatu Batuetako Proceedings of the National Academy of Sciences aldizkari espezializatuan argitaratutako lanak. Ikertzaile horien aurkikuntzak esan nahi du haurrek «informazio metakognitiboa eman diezaieketela beste pertsona batzuei». Zer esan nahi du?
2017
‎Konpainia bila dezala eta bere sentimenduak eta pentsamenduak parteka ditzala beste pertsonekin; horrela hobeto sentituko da eta besteei lagunduko die. Dena den, inorekin hitz egiteko gai ez bada, edo ez badu nahi, gomendatu idatz dezala.
‎Ikasi bazezakeen beste pertsona bat maitatzen, eta haren maitasuna irabazten azken petaloa erori aurretik, sorginkeria desagertu egingo zen.
2018
‎Funtzio berri hau oso erabilgarria da mezuak akatsez bidaltzen direnean edo okerreko pertsonei bidaltzen zaizkienean. Hala ere, gaizki erabiliz gero, ziberbullying a Izan ere, norbaitek mehatxuzko mezu bat bidal diezaioke beste pertsona bati, irakurri arte itxaron, eta, ondoren, ezabatu. Ezabatu ondoren ezin izango da edukia irakurri Hala ere, ohar bat geratuko da:
2021
‎Horrelako kasurik inoiz ikusi gabea naiz. Edonork abia dezake beste pertsona baten aurkako aurretiazko ikerketa bat poliziengana joan eta delitu bat leporatuz gero. Hala ere, Suediako agintariek ez zuten inoiz Assangeren testigantzarekiko interesik agertu.
‎Batzuetan, txakur marmartiak hortzak eta zaunka erakusten ditu, baina horrek ez du esan nahi erasorik dagoenik, baizik eta haserre dagoela eta armak zabaltzen dituela mehatxu egiteko. Zakurrekin borrokatzea eta sozializazio arazoak Ondo sozializatuta ez dagoen txakur batek arazoak izan ditzake beste pertsona batzuekin. Baliteke txakurkume garaian beste txakur batzuekin behar adina harremanik ez izatea.
2022
‎Pentsa dezakezu beste pertsona batean ere?
2023
‎Beste txakur batzuekin, ordea, ondo konpontzen da lehenago sartzen zaionean. Txakurkumea denetik, funtsezkoa da ondo heztea eta sozializatzea, mugak ikas ditzan, obeditu eta jakin dezan beste pertsona batzuekin eta beste animalia batzuekin behar bezala jokatzen eta elkarreragiten, bere konfiantzatik kanpo. f6bf Miniaturazko schnauzer a garbitzea eta zaintzea Higieneak schnauzer miniaturaren zainketa errutinaren parte izan behar du, baina, oro har, erraza da.
‎«Ezin dut iraganean gertatutakoa aldatu baina elkarrekin zure bizipena erabili dezakegu beste pertsonak babesteko».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia